پژوسیتروئنفیاتکرایسلر

گفت‌وگوهای جدی پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر هدف جدید پژو-سیتروئن برای گسترش خود، اتوموتیونیوز هم‌اکنون اطلاعات جالبی درباره‌ی این خودروساز فرانسوی منتشر کرده است. دومین خودروساز بزرگ اروپا ظاهراً در حال گفت‌وگو با فیات-کرایسلر برای شکل‌گیری یک همکاری جدید است. منابع نزدیک به این کمپانی گفته‌اند تمرکز دو شرکت روی توسعه‌ی خودروهای الکتریکی می‌باشد.


ظاهراً این دو غول خودروسازی می‌خواهند یک سوپر پلتفرم را با یکدیگر توسعه دهند. این معماری که برای خودروهای الکتریکی می‌باشد در تمامی برندهای پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر بکار گرفته خواهد شد. منابع موثق به اتوموتیونیوز گفته‌اند این دو شرکت به دنبال کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت خودروهای الکتریکی سودده تر هستند.


یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاهی در میلان گفته است:

هیچ شرکتی به تنهایی نمی‌تواند از عهده‌ی هزینه‌های سنگین موردنیاز برای توسعه‌ی پلتفرم خودروهای هوشمند، هیبریدی و ارتباطی در آینده برآید. گفت‌وگوهای بین پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر و همچنین دایملر با ب ام و، نشانه‌ای واضح از نیاز صنعت خودرو برای یافتن تعادل رقابتی جدید در تولید محصولات و سرویس‌های نهایی می‌باشد.

همکاری بالقوه پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر اولین قدم این دو شرکت برای ادغام کامل محسوب می‌شود. فرانسوی‌ها معتقدند این حرکت می‌تواند بسیار جالب باشد زیرا فیات-کرایسلر در آمریکا حضور پررنگی دارد. همچنین این شرکت مالک جیپی است که یکی از جذاب‌ترین برندهای خودرویی می‌باشد.


از طرف دیگر باید گفت فیات-کرایسلر یکی از شرکت‌های معتقد به همکاری و ادغام بوده و مدیرعامل این شرکت نیز قبلاً به وضوح اعلام کرده همکاری با دیگر خودروسازان را در نظر می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (225 ديدگاه)

    Peugeotپرچم دار اروپا

  2. Elmiraj

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    واقعا جذابیت این Jeep حد و مرز نداره که همه به دنبالش اند …
    .
    .
    رانگلر ، گرند چروکی ، کامپاس ، چروکی ، رنگید ::::
    به هر کدوم نگاه می کنی هیچ رقیبی ندارن…..
    ‌.
    حالا صبر کنید واگونیر و گرند واگونیر هم به جمع اضافه شن…???…..

  3. TESLA

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    همکاری برای توسعه پلترفم الکتریکی
    کاری که بنز و بی ام و انجام دادن
    اما یه چیزی هست
    ایا فیات کرایسلر از بقیه در التکتریکی سازی عقب هستش ؟
    خب انجین های درون سوز ( بنزینی ) تا 7 الی 8 سال زنده هستن
    شرکتی مثل تسلا هم برای فیات کرایسلر تهدید حساب نمیشه
    چرا ؟ چون تسلا که نمیتونه به این زودی ها محصولاتی برای رقابت با
    رانگلر یا چلنجر یا پیکاپ رم بیرون بده
    تسلا از ساده ترین سگمنت بازار که میتونست درش موفق بشه شروع کرد
    یعنی ( سدان لوکس کامپکت ) جایی که بی ام و سری 3
    بنز سی کلاس و آئودی آ 4 حضور دارن
    و تونست نه تنها در بازار رقابتی امریکا ازشون سبقت بگیره
    در فروش بلکه خبر فروش بیشترش در اروپا هم اومد
    پس بنز و بی ام و فولکس باید عجله کنن
    ولی کرایسلر به خاطر خاص بودن بازارش
    نیاز به عجله نداره
    دوستان نظر شما چیه

    1. بهزاد

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      تسلا جان ما اینجا یکسری داده هارو میبینیم و هر فردی برای خودش یکسری تفاسیر از اون داده ها میگه اما در دنیای تجارت مسئله به همین سادگی ها نیست و شرکت ها بر اساس تقاضای بالقوه وارد اون عرصه میشن.
      مثلا الان تقاضای خودروی الکتریکی حدود یک میلیون در ساله و با توجه به فروش ده ها میلیونی خودرو فعلا میزان تقاضا به حدی نیست که خودروسازان بیان و مثلا ده میلیون الکتریکی تولید کنند و رو دستشون بمونه!
      همین الان تسلا سال گذشته را با 1 میلیارد دلار زیان طی کرده و با توجه به زیان های سالهای قبل فکر کنم بالای 10 میلیارد دلار بدهی داره و با بالا رفتن تقاضا در سالهای آینده و ورود سایر خودروسازان به صورت جدی به این عرصه کار تسلا بسیار سخت تر میشه.
      یکسری موارد جزئی دیگری هم هست که در آینده تسلا را درگیر خواهد کرد مثل پایان یافتن مشوق های خرید توسط دولت ها و همچنین معافیت های مالیاتی تولید.

  4. sunmartin

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    چون تحریم شدیم هیچکدوم بصورت عمده وارد کشور نمیشن هایما m5 از 2 ماه دیگه مونتاژ میشه که کپی شده از اکستت هست از اون هم بنویس پدال که بیشتر برای ایرانیان قشر متوسط ملموس تره رسما شدیم مستعمره چین

  5. REDEYE

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خب قراره کرایسلر یه پلتفرم دیگه طراحی کنه همه به اسم خودشون بزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا