پس از انتشار خبرهایی مبنی بر هدف جدید پژو-سیتروئن برای گسترش خود، اتوموتیونیوز هماکنون اطلاعات جالبی دربارهی این خودروساز فرانسوی منتشر کرده است. دومین خودروساز بزرگ اروپا ظاهراً در حال گفتوگو با فیات-کرایسلر برای شکلگیری یک همکاری جدید است. منابع نزدیک به این کمپانی گفتهاند تمرکز دو شرکت روی توسعهی خودروهای الکتریکی میباشد.
ظاهراً این دو غول خودروسازی میخواهند یک سوپر پلتفرم را با یکدیگر توسعه دهند. این معماری که برای خودروهای الکتریکی میباشد در تمامی برندهای پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر بکار گرفته خواهد شد. منابع موثق به اتوموتیونیوز گفتهاند این دو شرکت به دنبال کاهش هزینههای سرمایهگذاری و ساخت خودروهای الکتریکی سودده تر هستند.
یکی از اعضای هیئتعلمی دانشگاهی در میلان گفته است:
هیچ شرکتی به تنهایی نمیتواند از عهدهی هزینههای سنگین موردنیاز برای توسعهی پلتفرم خودروهای هوشمند، هیبریدی و ارتباطی در آینده برآید. گفتوگوهای بین پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر و همچنین دایملر با ب ام و، نشانهای واضح از نیاز صنعت خودرو برای یافتن تعادل رقابتی جدید در تولید محصولات و سرویسهای نهایی میباشد.
همکاری بالقوه پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر اولین قدم این دو شرکت برای ادغام کامل محسوب میشود. فرانسویها معتقدند این حرکت میتواند بسیار جالب باشد زیرا فیات-کرایسلر در آمریکا حضور پررنگی دارد. همچنین این شرکت مالک جیپی است که یکی از جذابترین برندهای خودرویی میباشد.
از طرف دیگر باید گفت فیات-کرایسلر یکی از شرکتهای معتقد به همکاری و ادغام بوده و مدیرعامل این شرکت نیز قبلاً به وضوح اعلام کرده همکاری با دیگر خودروسازان را در نظر میگیرد.
علی
۱۴ فروردین ۱۳۹۸Peugeotپرچم دار اروپا
Elmiraj
۱۴ فروردین ۱۳۹۸واقعا جذابیت این Jeep حد و مرز نداره که همه به دنبالش اند …
.
.
رانگلر ، گرند چروکی ، کامپاس ، چروکی ، رنگید ::::
به هر کدوم نگاه می کنی هیچ رقیبی ندارن…..
.
حالا صبر کنید واگونیر و گرند واگونیر هم به جمع اضافه شن…???…..
TESLA
۱۴ فروردین ۱۳۹۸همکاری برای توسعه پلترفم الکتریکی
کاری که بنز و بی ام و انجام دادن
اما یه چیزی هست
ایا فیات کرایسلر از بقیه در التکتریکی سازی عقب هستش ؟
خب انجین های درون سوز ( بنزینی ) تا 7 الی 8 سال زنده هستن
شرکتی مثل تسلا هم برای فیات کرایسلر تهدید حساب نمیشه
چرا ؟ چون تسلا که نمیتونه به این زودی ها محصولاتی برای رقابت با
رانگلر یا چلنجر یا پیکاپ رم بیرون بده
تسلا از ساده ترین سگمنت بازار که میتونست درش موفق بشه شروع کرد
یعنی ( سدان لوکس کامپکت ) جایی که بی ام و سری 3
بنز سی کلاس و آئودی آ 4 حضور دارن
و تونست نه تنها در بازار رقابتی امریکا ازشون سبقت بگیره
در فروش بلکه خبر فروش بیشترش در اروپا هم اومد
پس بنز و بی ام و فولکس باید عجله کنن
ولی کرایسلر به خاطر خاص بودن بازارش
نیاز به عجله نداره
دوستان نظر شما چیه
بهزاد
۱۴ فروردین ۱۳۹۸تسلا جان ما اینجا یکسری داده هارو میبینیم و هر فردی برای خودش یکسری تفاسیر از اون داده ها میگه اما در دنیای تجارت مسئله به همین سادگی ها نیست و شرکت ها بر اساس تقاضای بالقوه وارد اون عرصه میشن.
مثلا الان تقاضای خودروی الکتریکی حدود یک میلیون در ساله و با توجه به فروش ده ها میلیونی خودرو فعلا میزان تقاضا به حدی نیست که خودروسازان بیان و مثلا ده میلیون الکتریکی تولید کنند و رو دستشون بمونه!
همین الان تسلا سال گذشته را با 1 میلیارد دلار زیان طی کرده و با توجه به زیان های سالهای قبل فکر کنم بالای 10 میلیارد دلار بدهی داره و با بالا رفتن تقاضا در سالهای آینده و ورود سایر خودروسازان به صورت جدی به این عرصه کار تسلا بسیار سخت تر میشه.
یکسری موارد جزئی دیگری هم هست که در آینده تسلا را درگیر خواهد کرد مثل پایان یافتن مشوق های خرید توسط دولت ها و همچنین معافیت های مالیاتی تولید.
sunmartin
۱۴ فروردین ۱۳۹۸چون تحریم شدیم هیچکدوم بصورت عمده وارد کشور نمیشن هایما m5 از 2 ماه دیگه مونتاژ میشه که کپی شده از اکستت هست از اون هم بنویس پدال که بیشتر برای ایرانیان قشر متوسط ملموس تره رسما شدیم مستعمره چین
REDEYE
۱۴ فروردین ۱۳۹۸خب قراره کرایسلر یه پلتفرم دیگه طراحی کنه همه به اسم خودشون بزنن