کراس اوور واکسهال/اوپل چهره و نامی جدید برای خود دستوپا کرده است اما آیا موکا X بهتر از دو رقیب دیگر یعنی پژو ۲۰۰۸ و هوندا HR-V است؟
میزان فروش کراس اوورهای کامپکت بالاست بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که میبینیم واکسهال در میانهی عمر موکا بازطراحیای را انجام داده است. این مدل خانوادگی قبلاً به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای این شرکت شناخته میشده اما موکا X با ظاهر جدید، تکنولوژی بهروز شده و تغییر نام درصدد است تا جذابیت خود را بیشازپیش نشان دهد.
واکسهال همچنین طیف مدلهای این خودرو را به تنها سه مدل اکتیو، دیزاین Nav و الیت کاهش داده است. به علاوه طیف نسبتاً مناسبی از پیشرانههای بنزینی و دیزلی به همراه گزینهی سیستم چهار چرخ محرک نیز ارائه میشود.
هرچند، موکا X باید بسیار قوی عمل نماید در صدر این کلاس قرار گیرد. یکی از مدلهای مورد علاقهی ما که اخیراً بازنگری شده پژو ۲۰۰۸ است. این فرانسوی شیک، مجهز و خوشساخت یکی از اقتصادیترین پیشرانههای اقتصادی بازار را در اختیار دارد.
دیگر حریف نسبتاً تازهوارد هوندا HR-V است. ما قبلاً نمونهی بنزینی این خودرو با گیربکس اتوماتیک CVT را تست کردهایم اما این بار نسخهی دیزلی ۱.۶ لیتری با گیربکس دستی زیر میکروسکوپ قرار میگیرد.
شاخبهشاخ
آفرود
نسخههای Allure و GT-Line پژو ۲۰۰۸ از تنظیمات کنترل چسبندگی شرکت سود میبرند که دارای حالتهای شن، برف، گل و نرمال برای کنترل کشش است.
تطبیقپذیری
اطلاعات سرگرمی
قضاوت نهایی
رتبهی اول: پژو ۲۰۰۸
با ترکیب مناسبی از شیک و مجهز بودن و هزینههای پایین مالکیت،۲۰۰۸ بازنگری شده یک جایگزین دلچسب برای هاچبک های سنتی است. این خودرو همچنین تجربهی سواری برجستهای داشته و در آبوهوای نامساعد نیز امنیت رانندگی بالایی دارد. اگرچه این خودرو در این مقایسه به اندازهی رقبا جادار نیست اما هنوز هم کاربردی بوده و تطبیقپذیری زیادی برای خانوادهها دارد.
رتبهی دوم: واکسهال موکا X
بهروزرسانیهای صورت گرفته در موکا مخصوصاً در داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی ارزشمند بوده است. این خودرو همچنین دارای بهایی جذاب است و با تجهیزات مناسب و پیشرانهای کممصرف عرضه میشود. سواری این خودرو هنوز به پای رقبای مطرح نمیرسد و ظاهر و احساس کابین آن نیز در مقایسه با پژو ۲۰۰۸ سطح پایین به نظر میرسد.
رتبهی سوم: هوندا HR-V
اگر این مقایسه تنها بر مبنای کاربردی بودن صورت میگرفت، هوندا برندهی مصاف بود. این خودرو نهتنها از نظر فضا برتر از بقیه است بلکه طراحیای هوشمند داشته و کار خانوادهها را آسانتر میسازد. هرچند در تریم S این خودرو فاقد برخی تجهیزات لازم است و پیشرانهی ۱.۶ لیتری دیزلی آن اگرچه قوی عمل میکند اما در عوض سروصدای زیادی نیز دارد.
دیگر گزینهها با بهایی مشابه
جدید: رنو کپچر ۱.۵ dCi 110 Dynam. Nav
قیمت: 19785 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۰۸ اسب بخاری
کپچر قرابتهای زیادی با نیسان جوک دیگر شریک رنو دارد و از نقاط قوت این خودرو میتوان به استایلی هوشمند و طیف وسیعی از گزینههای شخصیسازی خودرو اشاره کرد. پیشرانهی دیزلی ۱.۵ لیتری قوی این خودرو نیز راندمان بالایی دارد.
کارکرده: نیسان قشقایی ۱.۵ dCi Tekna
قیمت: 19 هزار پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۰۸ اسب بخاری
با بودجهی مشابه میتوان مدل پرچمدار قشقایی را خرید که زیر یک سال کارکرد داشته و کیلومتر شمار آن نیز عددی زیر ۱۵ هزار کیلومتر را نشان میدهد. این خودرو نهتنها از مدلهای حاضر در این تست بزرگتر است بلکه تجهیزات و آرامش بیشتری نیز دارد.
پژو ۲۰۰۸۱.۶ HDi 120 Allure | واکسهال موکا X 1.6 CDTi 110 Design Nav | هوندا HR-V 1.6 i-DTEC S | |
بهای مدل تست شده (پوند) | ۲۰۹۶۵ | ۲۰۱۲۰ | ۲۰۴۴۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۱۵۹/۱۷۳۹/۱۵۵۶ | ۴۲۷۵/۱۷۸۰/۱۶۵۸ | ۴۲۹۴/۱۷۷۲/۱۶۰۵ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۱۵۶۰ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۵۹۸ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۵۹۷ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۱۸ | ۱۰۸ | ۱۱۸ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۳۰۰ | ۳۰۰ | ۳۰۰ |
گیربکس | ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو | ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو | ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۴۵ | ۵۳ | ۵۰ |
ظرفیت محفظه بار (لیتر) | ۳۶۰/۱۱۹۴ | ۳۵۶/۱۳۰۵ | ۴۳۱/۱۴۵۶ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۲۰۰ | ۱۴۴۹ | ۱۳۲۴ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۰.۱ | ۱۱.۳ | ۹.۹ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۹۱ | ۱۸۰ | ۱۹۱ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۴.۳/۳.۳/۳.۷ | ۴.۴/۳.۶/۳.۹ | ۴.۲/۳.۸/۴ |
منبع: autoexpress
Pejman
۱۰ فروردین ۱۳۹۶نظر سنجی :
پژو 2008 +++++++++
واکسهال موکا———-
peyman
۱۰ فروردین ۱۳۹۶هوندا رو به همشون ترجیح میدم
ADAK
۱۲ فروردین ۱۳۹۶پدال جان بدجور کمر همت بستی به تبلیغِ پژو 2008 !!!
moein
۱۲ فروردین ۱۳۹۶هیچ کدوم خیال راحت
فقط دوستان میشه یه تک ماشین وارد کنم یا بدبختی داره
Madjid
۱۰ فروردین ۱۳۹۶.
من اینجور مقاله ها رو اینطوری میخونم :
همون اول میرم سراغ جدول ، همه ی اعداد رو بررسی میکنم ، بهترین ماشین و رتبه های بعد رو مشخص میکنم، بعد میرم سراغ متن و تحلیل اون ، در آخر نظر نویسنده در مورد ماشین برنده رو میخونم.
به نظر من هوندا HR-V نسبت به پژو 2008 و واکسهال موکا ، ماشین خیلی بهتریه.
sunmartin
۱۰ فروردین ۱۳۹۶انتخاب 100 درصد من هوندا hrv است با این خودرو ماه ها رانندگی کردم بسیار نرم بی صدا و چالهک است البته بلحاظ زیبایی و طراحی پژو حرف های زیادی در 2008 برای گفتن دارد
shahin
۱۰ فروردین ۱۳۹۶هوندا عالیه
سامان اذری
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اینجا چرا هوندا اخر شد؟؟؟؟؟
بهترین فضای بهترین شتاب قابل اعتماد ترین برند بین این 3 تا
ایمنی خوب
اخر شد چون یکم صدای موتورش زیاد بود واسه خاطر همین اخرش کردیم ??
sina
۱۰ فروردین ۱۳۹۶عاره داش سامان
صداش انقد زیاده که صدای کناریش رو ادم نمیشنوه اصن :))))
سامان عکس خودته رو پروفایلت؟
اون ماشینه رو نمی تونم درست تشخیص بدم :(
سامان اذری
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اره عکس خودمه
اون ماشینم هایلوکس 2016 هست
sina
۱۱ فروردین ۱۳۹۶دمت گرم
سلامت باشی ایشالا
سامان اذری
۱۱ فروردین ۱۳۹۶فدات سینا جان
mohammadreza
۱۱ فروردین ۱۳۹۶اینطور مقایسه ها فوق العاده سلیقه ای ان
من یبار یه مقایسه تو یه مجله دیدم بین ائودی a6 و لکسس gs و کادیلاک cts تو اون مجله کادیلاک اول لکسس دوم و ائودی سوم شد چند روز بعدش تو یکی از همین سایتا مطلبی دیدم که توش همین سه تا رو مقایسه کرده بودن و نتیجه کاملا برعکس بود یعنی اول ائودی و دوم لکسس و سوم کادیلاک شده بود کلا بستگی به سلیقه و خواسته کسی یا کسانی داره که دارن مقایسه رو انجام میدن یا مثلا تو اکثر این مقایسه ها اصلا حواسشون به فاکتورهایی مثل قابلیت اطمینان و دوام و پایداری خودرو نیست در حالی که دوام و پایداری برند یکی از مهم ترین فاکتورهاست
mohammadreza
۱۱ فروردین ۱۳۹۶خوب البته معلومه وقتی طرف میاد دو روزه اینا رو مقایسه میکنه مواردی مثل صدای موتور براش تعیین کننده رتبه میشن
Amir.dp
۱۰ فروردین ۱۳۹۶“بنظر من”تویوتا و پژو چه ظاهری و چه فنی دلچسب ترند.البته اینم بگم انتخاب ها بسته به نیاز افراد و سلیقه هاشون متفاوته.
اميرحسين رادفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۶خداییش الان تویوتارو از کجا اوردى ?
Amir.dp
۱۱ فروردین ۱۳۹۶اشتباه نوشتاریه .البته تویوتا ch_r که در میان این خودروها نیست هم ماشین جذاب و خوبیه.
عام پوری
۱۱ فروردین ۱۳۹۶از قدیم گفتن مورچه چیه ک فشار خونش چی باشه پژو……..
احمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۶واسه شما مورچس ، واسه ما غول مرحله آخر
Sina
۱۱ فروردین ۱۳۹۶قیافه هوندا میارزه به کل اون دوتا
حميد
۱۱ فروردین ۱۳۹۶پژو حتما نکات مثبت هم داره که مدل ۳۰۰۸ ماشین سال اروپا شد
البته فولکس و تویوتا فروش خوبی دارند و تو هر مقایسه اول میشند
شاید قواعد بازی رو خوب بلد هستند
یکی دیگه از نکته ها وقتی فولکس تو ماشینش تقلب میکنه براش نوشتن چنین مقاله هایی کاری نداره
Madjid
۱۱ فروردین ۱۳۹۶خوب آسمون و زمین رو به هم میدوزی ???
یووه
۱۱ فروردین ۱۳۹۶یه سوال این ویژگی هایی که نوشتین اینجا ، پژوی ایرانخودرو داره!؟
مثلا :کنترل چسبندگی ، که دارای حالتهای شن، برف، گل و نرمال برای کنترل کشش است ، یا سانروف که تو عکس ها خبری ازش نیس !!!
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۶تا اسم پژو رو میبینم یاد موتور ۱۶۰۰ میوفتم .. مخصوصا tu5 ??
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶متاسفانه دید ما نسبت به پژو اشتباهه که بخاطر عملکرد داخلی ها بوده تو کل اروپا پژو نسبت به تویوتا فروش بسیار بیشتری داره از هر ۱۰ تا ماشین تو دانمارک ۴ تاش پژو هست و خیلی برند خوشنامیه اونجا