حدود یک سال پیش تصمیم به خرید خودرویی صفرکیلومتر در حدود قیمت چهل میلیون تومان گرفتم. بنا به دلایلی چون افت قیمت بسیار زیاد، خودروهای چینی را کنار گذاشتم و بدین ترتیب انتخابهایم به خودروهای داخلی محدود شد که تقریباً همگی از خودروهای قدیمی و سالخورده هستند. بااینحال نهایتاً پس از بررسیهای زیاد و در نظر گرفتن نیازها، نهایتاً به پژو ۲۰۶ SD یا همان صندوقدار بهعنوان گزینهای نسبتاً مناسب رسیدم؛ بنابراین در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۶ یک دستگاه ۲۰۶ SD سفیدرنگ را با پرداخت ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بهصورت نقدی با تحویل ۱۵ روزه ثبتنام کردم. این در حالی است که ظرف یک سال قیمت این ماشین با حدود چهار میلیون افزایش هماکنون به ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است! درهرحال خودرو بدون تأخیر در تاریخ ۱۸ تیرماه تحویل داده شد. وضعیت ماشین از لحاظ تمیزی مناسب بود و بدون مشکلی آنرا تحویل گرفتم. حال پس از پیمودن پنج هزار کیلومتر با این ۲۰۶ پسا برجامی، تجربهای رانندگی با آنرا به رشته تحریر درآوردهام که امیدوارم مفید باشد.
معمولاً بررسی خودروها با نمای ظاهری آغاز میشود اما ۲۰۶ خودرویی سالخورده و کاملاً تکراری است که ظاهر آن نیازی به بررسی ندارد. این ماشین که در سال ۱۹۹۸ توسط پژو بهعنوان جایگزین مدل ۲۰۵ معرفی شد، در سال ۱۳۸۰ به خطوط تولید ایرانخودرو راه پیدا کرد و از آن زمان تاکنون تقریباً بدون هیچ تغییری در حال تولید است. مدل صندوقدار یا SD اما که با سرمایهٔ ایرانخودرو و همکاری پژو توسعه پیدا کرد، در سال ۱۳۸۴ به بازار آمد. ۲۰۶ SD در ابتدا در چندین تیپ مختلف عرضه میشد و تنوع زیادی داشت اما چند سالی است که تنها در یک تیپ بنام V8 عرضه میشود که اگر تیپ اتوماتیک V9 را در نظر نگیریم، بالاترین تیپ آن محسوب میشود. همانند نسخههای هاچبک، در ظاهر ۲۰۶ صندوقدار هم تغییری دیده نمیشود و صرفاً چند سال است که طرح چراغهای عقب آن تغییر کرده و با نمونههای موسوم به صادراتی عرضه میشود.
نکتهٔ عجیب در مورد ۲۰۶ SD این است که همچنان با رینگهای فولادی و قالپاق عرضه میشود درحالیکه دیگر محصولات حدود چهلمیلیونی ایرانخودرو مثل پژو پارس LX و سورن همگی به رینگهای آلومینیومی مجهز هستند. رینگهای ۲۰۶ از نوع ۱۴ اینچی هستند که در نمونهٔ تحویلی به من با لاستیکهای ایرانی بیکیفیت کویر ۱۸۵ پوشیده شده بودند. به همین دلیل در همان زمان تحویل بلافاصله لاستیکهای فابریک را با نمونههای کرهای کومهو ۱۹۵ تعویض کردم که تأثیر قابلملاحظهای بر کیفیت سواری، فرمان گیری و ترمزهای خودرو داشت. این تعویض لاستیک حدود ۵۵۰ هزار تومان هزینه داشت.
در داخل ۲۰۶ نیز تقریباً هیچ تغییری نسبت به نمونههای اولیه صورت نگرفته و تنها تغییر قابلتوجه آن، نصب نمایشگر جدیدی بجای نمایشگرهای قدیمی است که اطلاعات بیشتری مانند تاریخ، دمای بیرون، اطلاعات سیستم صوتی و وضعیت دربهای خودرو را نشان میدهد. روی دستهٔ برفپاککن هم دکمهای وجود دارد که با فشردن آن میزان پیمایش، میانگین سرعت و زمان کارکرد خودرو روی نمایشگر مذکور به نمایش درمیآید. کیفیت کلی داشبورد و ادوات داخلی خودرو مناسب بوده و استفادهٔ زیاد از پلاستیک چندان آزاردهنده نیست. صفحه آمپر نیز چند سالی است که بروز شده و با مدلهای قدیمی متفاوت است؛ اما عیب مهم و همیشگی ۲۰۶ فضای پای بسیار کم سرنشینان عقب است و درصورتیکه صندلیهای جلو به سمت عقب کشیده شوند این معضل بسیار جدیتر میشود. اما حجم صندوق بار که برابر با ۴۵۰ لیتر است، برای خودرویی در این کلاس بسیار بزرگ و مناسب است و شاید یکی از دلایل اقبال خریداران به ۲۰۶ SD همین موضوع باشد. دسترسی به چرخ زاپاس نیز فقط از داخل صندوق امکانپذیر که از امنیت بالاتری نسبت به نمونههای هاچبک ۲۰۶ برخوردار است.
از خودروهای میان قیمت ایرانی نمیتوان حرفی از آپشنهای روز صنعت خودروسازی زد و امکانات آنها در حد موارد پایهای چون فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، دو ایربگ، پنجرههای برقی و آینههای برقی میشود که این موارد در ۲۰۶ SD هم وجود دارند درحالیکه کنترل تهویهٔ خودرو از نوع اتوماتیک است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات این ماشین نیز میتوان به سنسور دندهعقب (که عملکرد مناسب و دقیقی دارد)، صندلیهای عقب تاشو، قفل مرکزی با ریموت، چراغهای مشایعتکننده، قفل خودکار درها و دماسنج اشاره کرد. سیستم صوتی هم دارای پخشکنندهٔ سیدی با پورت USB، AUX و بلوتوث به همراه چهار بلندگو و دو تیوتر بوده که عملکرد نسبتاً مناسبی دارد اما برای کسانی که خواهان سیستمهای صوتی قدرتمند و حرفهای هستند هرگز مناسب و راضیکننده نخواهد بود. از طریق بلوتوث قابلیت اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی وجود دارد که امکان پخش موسیقی از روی گوشی موبایل و برقراری تماس را فراهم میکند.
همچنین امکان کنترل سیستم صوتی از طریق کنترلر پشت غربیلک فرمان هم وجود دارد که ویژگی کاملاً کاربردی و مفیدی محسوب میشود. هنگام درگیر کردن دندهٔ عقب نیز صدای سیستم صوتی بهصورت خودکار قطع میشود تا تمرکز راننده بیشتر گردد؛ اما یکی از نقاط منفی ۲۰۶ صندوقدار، شیوهٔ باز شدن درب صندوق آن است چراکه امکان باز کردن آن از داخل و یا حتی از روی ریموت وجود ندارد و برای این کار باید از سوئیچ استفاده کرد؛ بنابراین در هنگامیکه خودرو روشن است برای باز کردن درب صندوق باید حتماً خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را بیرون آورد. تریم داخلی خودرو هم به رنگ مشکی-خاکستری است که کسلکننده به نظر میرسد اما کیفیت داخلی مناسب بوده و پس از طی پنج هزار کیلومتر هیچ صدای اضافی در داخل خودرو شنیده نمیشود. عملکرد سیستم تهویه، چه کولر و چه بخاری هم کاملاً مناسب بوده و بهسرعت کابین را خنک یا گرم میکند.
درحالیکه قبلاً ۲۰۶ صندوقدار با دو موتور TU3 و TU5 عرضه میشد اما همانطور که اشاره شد چند سالی است که صرفاً در یک تیپ و تنها با موتور TU5 تولید میشود. این موتور از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ است که به گفتهٔ پژو ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما ایرانخودرو قدرت آنرا ۱۰۵ اسب بخار اعلام کرده است. درهرحال این موتور بهراحتی دور گرفته و شتاب و کشش مناسبی را برای ۲۰۶ SD فراهم میکند. صدای موتور نیز در حالت درجا تقریباً در کابین شنیده نمیشود اما به دلیل حذف نمد زیر کاپوت در دورهای بالا کاملاً آوای پیشرانه به گوش میرسد. پس از تحریمهای صنعت خودروسازی ایران در سال ۱۳۹۰، کیفیت ۲۰۶ بشدت افت کرده و تغییراتی هم در گیربکس آن صورت گرفت که آثار آن هنوز هم دیده میشود. البته کیفیت کلی ماشین نسبت به مدلهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ بسیار بهتر شده که این موضوع کاملاً احساس میشود اما هنوز هم لرزش دستهدنده هنگام شتاب گیری در دندههای یک و دو وجود دارد که به نظر میرسد سازنده توانایی برطرف کردن آنرا ندارد. البته این مشکل بهمرور و با افزایش کارکرد ماشین تقریباً برطرف میشود.
همانطور که گفته شد شتاب و کشش ماشین حتی در صورت پُر بودن سرنشینان مناسب است و هنگام استفاده از کولر نیز هرچند اصطلاحاً باید کمی پُر گاز حرکت را آغاز کرد اما در ادامه تأثیر چندان محسوسی روی توان موتور ندارد. عملکرد ترمزها که در هر چهارچرخ از نوع دیسکی هستند نیز عالی بوده و بهمحض فشردن پدال ترمز باقدرت ماشین را متوقف میکنند اما هنگام فعال شدن سامانهٔ ABS، گویی کمی اختلال در کار سیستم ترمز ایجاد شده و احساس نامطمئن و ناخوشایندی به راننده دست میدهد. بااینحال بهطورکلی عملکرد سیستم ترمز ۲۰۶ صندوقدار خوب ارزیابی میشود هرچند که پس از طی حدود هزار کیلومتر لنتهای ترمز به صدا افتادند. هندلینگ خودرو نیز به لطف تغییراتی که در سیستم تعلیق عقب ایجاد شده نسبت به ۲۰۶ هاچبک بهتر است درحالیکه عملکرد سیستم فرمان با نیروی کمکی هیدرولیک هم روان و راحت است اما تعویض دندهها در ابتدا کمی سفت صورت گرفته و با صدایی جزئی همراه است. بااینحال هرچند خودروهای داخلی حتی در نمونههای صفرکیلومتر هم ایرادات کیفی فراوانی دارند که بعضاً مالک را کلافه و به کارمند نمایندگی تبدیل میکنند! اما در طی این پنج هزار کیلومتر هیچ ایراد خاصی در ۲۰۶ SD من رخ نداد که نیاز به مراجعه به نمایندگی داشته باشد.
طبق اعلام ایرانخودرو، مصرف سوخت ۲۰۶ SD در جاده یا بزرگراه برابر با ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است و در آزمایشی که توسط من با چهار سرنشین در مسیر خارج شهر انجام گرفت نیز مصرف خودرو نزدیک به این عدد یعنی چیزی در حدود ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بود که بسیار مناسب است اما مصرف سوخت در ترددهای شهری به حدود ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. از طرف دیگر، مشکلی بزرگ و البته عجیب که در ۲۰۶ تیپ ۵ و صندوقدار V8 وجود دارد، مشکل تعویض روغن است. این مشکل از آنجا ناشی شده که سازنده بنا به دلایلی که فقط در صنعت خودروسازی ایران وجود دارند، از سینی زیرین محافظ موتور ۲۰۶ تیپ ۲ در مدلهای تیپ ۵ و صندوقدار V8 استفاده کرده که این سینی با موتور TU5 هماهنگ نبوده و مقابل پیچ کارتر قرار گرفته است. به همین دلیل امکان باز کردن پیچ کارتر برای تعویض روغن وجود نداشته و بنابراین برای تعویض روغن یا باید قسمتی از سینی را بُرش داد یا از بالا با دستگاه ساکشن اقدام به تعویض روغن کرد. این یکی از ایرادات واقعاً مضحک و عجیب در مدلهای ۲۰۶ TU5 محسوب میشود.
بهطورکلی پس از تجربهٔ رانندگی پنج هزار کیلومتری با پژو ۲۰۶ SD مدل ۱۳۹۶ میتوان بهعنوان جمعبندی و نتیجهگیری گفت که هرچند پژو ۲۰۶ خودرویی کاملاً سالخورده و قدیمی محسوب میشود اما در بازار خودروی کشورمان خصوصاً در بازهٔ قیمتی زیر پنجاه میلیون تومان که تقریباً همهٔ انتخابها به خودروهای چینی یا داخلی قدیمی محدود میشود، هنوز هم ویژگیهای مثبت و رقابتی خود را حفظ کرده است. البته مطمئناً یک ۲۰۶ قدیمی و ایرانیزه شده هرگز ارزش پرداخت چهل میلیون تومان را ندارد اما همه میدانیم که در کشورمان مردم سالهای سال است که مجبور به خرید خودروهای از رده خارج و بیکیفیت با قیمتهای گزاف هستند؛ بنابراین درمجموع هرچند در شرایط آشفتهٔ کنونی بازار، خرید هیچ خودرویی توصیه نمیشود اما بهطورکلی برای کسانی که خواهان یک خودروی جمعوجور و نسبتاً کممصرف و باکیفیت با صندوق بار بزرگ و تواناییهای حرکتی مناسب هستند و نمیخواهند به سراغ رقبای چینی مثل برلیانس بروند، پژو ۲۰۶ SD میتواند انتخاب مناسبی باشد.
نقاط مثبت
کیفیت نسبتاً مناسب، شتاب و کشش خوب، مصرف سوخت مناسب، صندوق بار بزرگ، بازار دستدوم مناسب، ترمزهای قدرتمند
نقاط منفی
فضای کم صندلیهای عقب، هزینههای نگهداری بالا، عدم ارزش در برابر قیمت، داشبورد قدیمی و خستهکننده، لرزش دستهدنده
رقبا
پژو پارس LX، برلیانس سری H200، رنو L90، ساینا اتوماتیک، سورن ELX
مشخصات فنی
Peugeot 206 SD 1396 | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر TU5 |
تعداد سوپاپ | ۱۶ عدد |
قدرت | ۱۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت شهر | ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر |
مصرف سوخت جاده | ۵.۵ لیتر در صد کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر |
طول | ۴.۱۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۴ متر |
وزن | ۱۰۸۶ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ لیتر |
قیمت فعلی | ۴۲.۷ میلیون تومان |
یاشار اسدی
۲۲ تیر ۱۳۹۷خخخخخخخ….والله جوری تعریف کرده …انگار سوناتاست مگه تو 5تا هم مشکلی پیش میاد؟؟؟؟ الان ما mvm 530 مون بعد 130تا فقط یه بار باطریشو عوض کردیم و یه بار هم گاز کولر زدیم…دو ماه پیش هم 25 تومن فروختیم…حالا هی بگین چینی ها بدن
مسی
۲۲ تیر ۱۳۹۷****************************************
فقط در ایرانه که مردم ماشین بی کیفیت و رده خارج رو با قیمت فضایی میخرن ، بعد میگن مجبوریم ، تازه کلی هم ذوق میکنن .
****************************************
یعنی چی مجبوریم ؟
نخریدن ماشین جرم نیست و خودروساز هم بابت این قضیه ، حکم جلب کسی رو نمیگیره.
****************************************
محمد عشوری مهرنجانی
۲۳ بهمن ۱۴۰۰چینی ها مزخرف ترین و اشغال ترین ماشین ها رو تولید میکنن اس دی رو با ام وی ام ۵۳۰ قیاس میکنی
امین
۲۲ تیر ۱۳۹۷بنظرم باز تو این رنج L90 از همشون بهتر و باکیفیت تر هست.
محمد
۲۲ تیر ۱۳۹۷واسه عزیزانی که شاید تفاوتهای کوچک این ۲ رو ندونن و قصد انتخاب این ۲ مدل مونتاژ ایرانی در مقابل خودروهای بروز قابل خرید در خارج کشور رو دارن:
در واقع تفاوت ۲۰۶ و L90 تو این بازه قیمتی،
تهویه مطبوع دستی و ترمز کاسهای عقب L90
در مقابل تهویه مطبوع اتوماتیک و ترمز دیسکی عقب ۲۰۶ هست
.
تفاوت ۲۰۶ هاچبک و صندوقدار هم در تقویت اکسل عقب مدل صندوقداره که عقب ماشین سر پیچها پیشبینیپذیرتره
.
کیفیت رو میشه گفت L90 بالاتره چون با نظارت خود رنو مونتاژ میشه اما کیفیت ۲۰۶ چینی شده هم در حد کلاس خودش هست هنوز
.
قیافه هم که سلیقه است اما عموم ۲۰۶ رو باکیفیتتر میدونن
.
ضمن اینکه اگه تصمیم به خرید L90 دارید در صورت امکان حتما به سمت L90 پلاس و یا اتوماتیک برید که کیفیت بالاتری داره
Amin
۲۲ تیر ۱۳۹۷بعد از ۵هزار کیلومتر یا یکسال هنوز چسب های روی در و شیشه جلو را جدا نکرده اند
واقعا چرااا؟؟؟؟
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۲۲ تیر ۱۳۹۷تو رنج قیمتی زیر پنجاه میلیون تنها ماشینی که من انتخاب میکنم همین ۲۰۶ هست حالا هاچبک یا صندوقدار فرقی نداره
من چندین سال انواع مدل های ۲۰۶ داشتم تا امروز هم که به عنوان ماشین شهری و دوم از ۲۰۶ استفاده میکنم من که همیشه راضی بودم از ۲۰۶
این آخری که الان دارم تیپ پنج مدل ۹۵ هست که صفر خریدم تا امروز ۵۰هزارتا راه رفته به غیر از چندتا ایراد جزعی که اون هم با چند بار نمایندگی رفتن برطرف شد ایراد دیگه ای نداشته
افت کیفی داشته نسبت به مدلهای ۸۴ و ۸۵ ولی باز هم کیفیتش به نسبت رقبا بهتره
شایان
۲۲ تیر ۱۳۹۷مشکل بزرگ محصولات پژو تو ایران اینه که با آب و هوای ایران سازگار نشدن و اکثرا بعد 100 کیلومتر واشرسرسیلندر میسوزونن خودم دوبار تو جاده با 206 موندم و هر دوبارم تابستون بوده و ماشین واشر سرسیلندر سوزونده
datsun
۲۲ تیر ۱۳۹۷یک سال ماشین رو داشته ایشون همش ۵ هزار رفته !.!!.!
فرامرز
۲۲ تیر ۱۳۹۷اگه خارج بود طبیعی بود ولی تو ایران که ماشین جز تفریحات هست و مردم از هر سن و قشری علاقه به دور زدن دارن به نظر عجیب میاد. البته تو ایران استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه و … هم مشکلات خاص خودش رو داره
Amin
۲۲ تیر ۱۳۹۷رکورد من که بهتره!!!
من با لنسر در یکسال ۴۰۰۰ کیلومتر بیشتر رانندگی نکردم
بهراد
۲۲ تیر ۱۳۹۷دلار بالا بره پایین بیاد
بازم شما نمی تونی تشخیص بدی صاحب ۲۰۶ پولداره یا بی پوله
Khosrow
۲۲ تیر ۱۳۹۷تریم مشکی طوسی داخل خیلی هم زیباست نه کسل کننده ..
مسی
۲۲ تیر ۱۳۹۷فقط در ایرانه که مردم ماشین بی کیفیت و رده خارج رو با قیمت فضایی میخرن ، بعد میگن مجبوریم ، تازه کلی هم ذوق میکنن .
****************************************
یعنی چی مجبوریم ؟
نخریدن ماشین جرم نیست و خودروساز هم بابت این قضیه ، حکم جلب کسی رو نمیگیره.
کاوه
۲۲ تیر ۱۳۹۷والا من یه 94 هاچبک تیپ 5صفر خریدم بیچاره ام کرد، قبلش 89 تیپ 2 داشتم، بعد یکسال تو 8000 کارکرد ردش کردم با کلی ضرر، ایرادات: داشبورد بسیار بی کیفیت، از پلاستیک بازیافتی آشغال ظرف یه ماه به سر و صدا افتاد
لاستیک بی کیفیت، گیربکس آشغال، ضعف سیستم کلاچ (سر 6 هزار کل دیسک و صفحه عوض شد) جلوبندی ضعیف، مصرف بالا ( والا تو شهر صدی شده بود بالای ده) تموم سنسور های موتور چینی شده بود و همش خراب میشد ( از جمله سنسور دور موتور و..) صندلی ها لق بود (آلیاژ ریلش بی کیفیت شده بود) ترمز abs مزخرف بود و خوب عمل نمی کرد سیستم برقش همش قاطی میکرد
خلاصه کاملا بدبین شدم به پژو های چینی شده ایران
الان 2 ساله ساندرو اتوماتیک دارم راضیم نسبتا
دیگه مجبور بهتر از بقیه است
emad1990
۲۲ تیر ۱۳۹۷تجربه رانندگی از ماشین های امریکایی المانی ژاپنی بذارید(حتی کارکرده هاشون) اقای دهقان
ماشین کره ای و چینی وساخت داخلو که یا همه دارن یا پشتش نشستن یا تجربه رانندگیشو تو سایتا خوندن
یه قسمتی هم تو سایت بود مربوط به تجربه رانندگی ماشین های مناطق ازاد(یه کار مثبت)که متاسفانه اونم دیگه کار نمیکنید
Khan
۲۲ تیر ۱۳۹۷بابای منم یه پارس داشت سالی شش هفت هزارتا کار میکرد تا هفت سال که فروختش جز لنت و روغن هیچ خرجی نداشت. ماشینی سالی 5 هزارتا میره قراره چیزیش هم بشه؟
شما علنا استفاده ای نکردی، ماشینه کلی حال کرده
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۳۹۷پدال جان ، یکی از بهترین مقاله هاتون ، همین تست و بررسی خودروهای کارکرده هست که خیلی رَوون و روتین بیان میکنید مثل یه گَپ دوستانه ، اما خودروهای وارداتی کارکرده رو تست کنید و از مخارج و استهلاکهاشون برامون بگین تا بهترین تصمیم رو گرفته و اگر هم میخواهیم خودرو بخریم ، بجای چینی یا ایرانی ، ژاپنی یا کره ای دست دوم خرید کنیم .
MjM
۲۳ تیر ۱۳۹۷هموزم که هنوزه باید بیایم و تست و بررسیو مقایسه خودروهای 40 سال پیش رو بخونیم به چه دلیل؟؟ به دلیل اینکه مجبوریم!!؟؟ به دللیل اینکه خودروهای بازارن؟!! به دلیل اینکه انتخاب دیگه ای نداریم؟؟!!بعدشم مونتاژ کارا و مسیولین *** به ریش ما بخندن و هرکاری خواستن سرمون دربیارن!
تا وقتی خودمون نخوایم نه تنها هیچ اتفاق خوبی تو صنعت خودرو و هیچ صنعت دیگه ای نخواهد افتاد بلکه هزاربرابر بدبخت تر و ذلیل تر خواهیم شد …. اینجا ایران است…..!!!!!!!
Genius
۲۳ تیر ۱۳۹۷انصافا 206 تیپ5 یا اس دی V8 برای ده پونزده سال پیش انتخاب طلائی ای محسوب میشد ولی تو رو بخدا بیاید بپذیریم 206 متعلق به سال 1998 هست و الآن 20 سال از معرفیش میگذره و تو دنیا حتی 208 داره آهسته آهسته بسمت حذف و معرفی نسل جدید پیش میره اونوقت چرا ما ایرانیا باید هنوز که هنوزi 206 اونهم نه 206 اورجینال بلکه 206 ای که سیستم مالتی پلکسش و بخشی از تواناییهای فنی پیشرانه اش رو از دست داده سوار بشیم؟!؟!
ali a
۲۳ تیر ۱۳۹۷اول که احتمالا ایشون دلش نمیاد از ماشینش استفاده کنه…دوم مشخصه ماشین خوب هم سوار نشده…سوم 206 مشکلات زیادی داره…
ستار
۲۳ تیر ۱۳۹۷با تجربه ای که یکی دوسال اخیر پیدا کردم
ماشین های چینی سایپا یک لول بالاتر از ماشین های داخلی ان{کلا چینی های جدید}
تازه از اونور خودرو های داخلی مون دیگه آخر بی کیفیتیه همونطور که وضع مملکتمون حال به هم زنه خودروهای داخلی مون هم همینطوره و همچیمون به هم میاد.نه که چینی ها شاخ باشن
arash
۲۳ تیر ۱۳۹۷اب رادیات ماشین رو زیاد ریخته همین اگه بره مناطق جنوبی توی گردنه ها باعث خرابی رادیات میشه و وسط راه نگهش میداره اصلا کلا تو ایران کسی دفترچه ماشین رو نمیخونه کلا دفترچه هیچ چیزی رو نمیخونیم
۹۰پلاس
۲۳ تیر ۱۳۹۷بالغ بر ۲۰قطعه از۲۰۶مدل ۹۴باکارکرد ۳۶هزار تعویض کردم وبا زیان ۱۰میلیونی انرا فرختم
Sadegh
۲۳ تیر ۱۳۹۷من یه پراید دارم با ۳۸۰،۰۰۰کار کرد هنوز معتقدم نباید به خرج بیفته!!!!حالا با ۵ هزار تا بررسی گذاشتین؟؟؟؟!!!!!!داداش حد اقل بزار آب بندی بشه ،بعد…!!!!
رامین
۲۸ تیر ۱۳۹۷قضاوت برای یه ماشین وطنی اون هم ۵۰۰۰کیلومتر کمی زوده. وقتی پنجاه هزار کیلومتر شد بعد بگید چطوره!
مسعود
۲۳ مرداد ۱۳۹۷انصافا خیلی نسبت به ماشینای چینی سره، اما کشش با روشن بودن کولر رو اغراق کردن.ماشین نایی نمیمونه واسش
محمد
۲۶ شهریور ۱۳۹۸هر وقت مثله من تونستی با پژو ۴۰۵ مدل ۹۴ در ظرف یک سال ۶۰ هزار کیلومتر رانندگی کنی و الان که شهریور ۹۸ هستیم نزدیک به ۲۱۰ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم مثله شما اینقدر چیزی نگفتم عزیزم
?Ali Hossein?
۲۵ دی ۱۳۹۹سالخورده ی سرحال بهش می اد
ممد دهش
۳۱ شهریور ۱۴۰۰واسه ماشین دوم اوکی! منکنه یه 96 کنار یه سورنتو نیوفیس6v دارم و خوبه!