سام کاویانی: با توجه به گسترش همهجانبه فضاهای درونشهری و تمرکز روزافزون جمعیت در درون آنها، نیاز به وانتبارهای کوچک پیش از بیش احساس میشود. در حال حاضر، بیشتر بارکشهای شهریمان از انواع پیکان وانت است که البته در کنارش کهنهکارانی مثل نیسان جونیور و مزدا B2000 هم مشغول خدمترسانی هستند. زمان ورود هر سه وانت به بازارهای جهانی به ۴۰ الی ۵۰ سال پیش بازمیگردد، از همین رو بههیچعنوان با همتایان امروزی خود قابل قیاس نبوده و نسخههای کاملاً قدیمی و منسوخی محسوب میشوند اما ازآنجاییکه از بهای نسبتاً ارزانی برخوردارند کماکان در مدار حملونقل درونشهری کشورمان باقی ماندهاند. در این میان، تنها پیکان وانت توانسته از این جمع غریب و خسته خداحافظی و دوران بازنشستگی خود را با کمال آرامش (!) آغاز نماید. البته روح سرگردان پیکان امروزه در کالبد آریسان نامی جای گرفته و اکنون اوست که باید وظایف خطیر وی را عهدهدار گردد. از طرفی، چند سالی است که وانت پراید هم به این جمع اضافه شده ولی این خودرو به سبب ابعاد کوچک بدنه خود و نیز محدودیت کاربری نتوانسته است تاکنون جانشین شایستهای برای این سه باشد، تنها امتیازی که فعلاً وانت پراید از آن بهره میبردی بهای نسبتاً کمتر آن در قیاس با دیگر رقبای درونشهری است.
با کمال شگفتی، محصول جدید شرکت ایرانخودرو به نام رنو تندر پیکاپ، بهرغم کیفیت ساخت مناسب و شاسی قوی خود نتوانسته آنچنان که بایدوشاید راهی به درون این جمع بیاید. عدم شناخت فراگیر و نیز بیم و هراسهای گاها بیمورد برخی از خریداران مانع گسترش بیشازپیش این خودرو در معابر درونشهریمان شده است. البته در این میان، تبلیغات اندک ایرانخودرو درباره آن نیز مزید بر علت است، توگویی این خودرو کاملاً در هیاهوی دیگر محصولات این شرکت، فراموش شده است. بااینوجود نباید دراینباره ناامید بود، زیرا شرکت ایرانخودرو با آن امکانات عظیم خود میتواند رقیب جدیدی را برای وانتبارهای شهریمان تدارک ببیند، این وانتبار میتواند پژو هوگار (HOGGAR) باشد که در جای خود از مزیتهای بسیاری بهره میبرد و تولید آن میتواند برای این شرکت نسبتاً کمهزینه باشد. یکی از مهمترین مزیتها در این وانت استفاده از قطعات مشترک در بخش جلوی بدنه آن با پژو ۲۰۷ آی است و امتیاز دیگر هم استفاده از پیشرانههای TU3 و TU5. پژو هوگار از امتیاز دیگری هم نسبت به تندر پیکاپ برخوردار است و آن نیز طرح ظاهری زیباتر و جذابتر آن است، طرحی که میتواند نهتنها کاربران این خودرو، بلکه بسیاری از جوانان طبقات میانی جامعه را هم به خود جذب نماید. درمجموع، هوگار از این پتانسیل برخوردار است که چهره باربرهای درونشهریمان را کمی دگرگون نموده و لااقل جلوه بهتری را برای فضاهای درونشهری کشورمان به ارمغان بیاورد.
هوگار (HOGGAR) محصولی از شعبه برزیلی پژو است. این پیکاپ، نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی روانه بازار شد. هوگار از پلت فرمی همسان با پژو ۲۰۷ آی (پژو ۲۰۶) برخوردار است.
شاکله کابین این خودرو با آنچه ما از آن به نام پژو ۲۰۷ آی میشناسیم کاملاً همسان است، اما شرکت پژو برای آنکه هیجان بیشتری را به آن تزریق نماید طرح آن را کمی جوان پسندتر نموده و حتی از مواد باکیفیتتری هم نسبت به نسخههای سواری در داخل کابین آن استفاده شده است. سیستم تعلیق این خودرو توسط پژو دستخوش بازنگری شده و برای حمل آسان بار در جلو از سامانه مکفرسون و آنتی رول بار با سیستم شوک و در عقب هم از بازوهای کنترلکننده و سیستم ضد شوک هیدرولیکی بهره گرفته است.
پژو هوگار با دو پیشرانه ۱.۴ و ۱.۶ لیتری در بازار برزیل عرضه میشود و از قابلیت استفاده از سوخت اتانول نیز برخوردار است. پیشرانه ۱.۴ لیتری آن از توانی معادل ۸۲ اسب بخار بهره میبرد و به همراه یک گیربکس ۴ سرعته دستی عرضه میشود.
سامان اذری
۲۰ بهمن ۱۳۹۵کمال هم نشینی در ان اثر کرد
عاقبت شراکت با ویرانخودرو
80 اسب بخار اونم دیفرانسیل جلو
واسه حمل چیپس و دستمال کاغذی مناسبه
سامان اذری
۲۰ بهمن ۱۳۹۵بچه ها اینجارو ???
الان امریکا از بالا نگاه میکنه فک می کنه نوع جدیدی از کاتیوشا اختراع کردیم ??
http://uupload.ir/files/v5ny_instagram_photo_by_amin_fatemi_bpgamiwfzr7_-_jpg.jpg
alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵??????
mehran911
۲۰ بهمن ۱۳۹۵???
جالب بود سامان
دمت گرم رفیق ?
سامان اذری
۲۰ بهمن ۱۳۹۵فدات
❤👍
كوروش
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ایول
Mercede kaviani
۲۰ بهمن ۱۳۹۵با درود به دوست عزیز سام اذری
عکس شما بسیار زیبا است راستی در اخبار طالبان افغنستان هم نیسان جونیور سایپا را دارد
با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی
عقیق
۲۱ بهمن ۱۳۹۵خدایا چقدر این ایرانخودرو جوکه/!!!!!!!!!!!
سیاوش
۲۰ بهمن ۱۳۹۵خدایی افتضاح نیست طراحیش ؟!
ایران و فرانسه
۲۰ بهمن ۱۳۹۵سام عزیز تندر پیکاپ را ایران خودرو میزنه نه سایپا این وانت با این فیس اگه تو ایران عرضه بشه رکورد فروش همه پیکاپ های فعلی البته بجز جونیور را میشکنه
دانیال
۲۰ بهمن ۱۳۹۵توی ایران کسی وانتو برای فیسش نمیخره و اولین و آخرین ملاک کاربردی بودنه، که با وجود استهلاک پایین و قدرت بالاتر وانت تندر پیکاپ به عنوان اصلی ترین رقیب این ماشین، فکر نمیکنم مشتری چندان رغبتی به این ماشین پیدا کنه. به هر حال بازهم عامل تعیین کننده ی اصلی قیمته.
ايران خودرو
۲۰ بهمن ۱۳۹۵منتظر باشید
وانت جدید در راه هست !
وانت های سفارشی شما پذیرفته میشود ، خودروی خود را تحویل دهید وانت تحویل بگیرید ! هر خودروی !!! راه ما را میخواند برم ببینم چکار داره
amin
۲۰ بهمن ۱۳۹۵تا اونجایی که من میدونم تندر پیکاپ در شرکت ایرانخودرو تولید میشه و بعید میدونم ایرانخودرو بخواد رقیب بیاره واسش . ولی اگه بیاد گزینه کاملا مناسبی هست
alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵قیافش زشت نیست.
206 هنوز که هنوزه زشت نیست.
زشت با قدیمی و تکراری فرق می کنه.
طراحی 206 واسه ما دیگه خیلی تکراری شده.
واسه همین هر ماشینی با این چهره میبینیم دلزده میشیم ازش.
یوسف
۲۰ بهمن ۱۳۹۵این مدل تو اروپا تولید نمیشه و فقط شعبه پژو در آرژانتین تولیدش میکنه، اگر از قدیمی بودن این مدل(هفت سال از معرفیش میگذره) چشم پوشی کنیم این ماشین نمیتونه جای وانت های قدیمی رو بگیره چون با قیمت ۴۵-۴۰ میلیون عرضه میشه که اکثر کسایی که پیکان وانت دارن توان خریدشو ندارن ضمن اینکه وانت یه وسیله با استهلاک بالاست و قطعات این ماشینم حسابی گرونن.
amir
۲۰ بهمن ۱۳۹۵این خودرو فقط برای آمریکای جنوبی طراحی شده و قرار نیست در هیچ جای دیگه دنیا تولید بشه.
ASA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵خدواندا به حق نیک مردان
که احوال بدم را نیک گردان!
یا خدا
هیچی نگم بهتره
firebird
۲۱ بهمن ۱۳۹۵خب دیگه از الان دیگه ایران خودرو خواب راحت نداره تا خط تولید وانت 207 رو راه اندازی نکنه ول کن هم نیست
بزودی وانت 207 در ایران
راه تو را میخواند
فرزاد
۲۱ بهمن ۱۳۹۵واقعا دیگه تحمل این همه شباهت بین خودروهای مختلف و یکنواختی خیابونا غیر ممکنه …امیدوارم اینم بهش اضافه نشه
یووه
۲۱ بهمن ۱۳۹۵کلاس ۲۰۶ اوردن پایین ، با این حرکتشون..
ماهان گاز قبلی
۲۱ بهمن ۱۳۹۵بزار بزنند کلاس پرشیا رو اوردن پایین /بزار کلاس207 بیاد پایین میترسم فردا این هوگر رو با موتور پیکان تولید کنند
sardar
۲۱ بهمن ۱۳۹۵یکی ازبندهای قرداد بین ایران و ایرباس:
ایران هیچ گونه حق تولیدهواپیما وانت یا ایرباس وانت را ندارد.
alpha
۲۱ بهمن ۱۳۹۵جالب بود.
بیژن
۲۱ بهمن ۱۳۹۵بابا نشون ندین اینا رو…فردا ایران خودرو و سایپا ببینن ، دخل ملت اومده…!
پوريا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵به نظر من باید خودرو های سدان و وانت از هم جدا باشن یعنی طراحی و هویتی مستقل از هم داشته باشن.
تولید وانت از یک پلت فرم سواری درسته که باعث کاهش هزینه میشه ولی به نظر شخصی من طراحی و هویت خودروی سدان رو مخدوش میکنه..
آخه 206 ( یا 207)سواریه ، وانته ، چیه؟
حداقل برا من هضمش سخته!!
مثلا فورد به قدری موفقه که تونسته طراحی خاصی برا وانت پیکاپ های سری F بکنه و کاملا هم موفق شده در این زمینه.
sky watcher
۲۲ بهمن ۱۳۹۵وای اینو دیدم نیم ساعت داشتم میخندیدم …
حالا شما بگین ایران خودرو از پژو یاید گرفته ؟ یا پژو از ایران خودرو ؟
ابوالفضل
۴ اسفند ۱۳۹۵واقعا اینو پژو ساخته؟ کاری که ایران خودرو نتونست انجام بده رو پژو انجام داد وانت 207
محمد مهدوی
۲۲ دی ۱۴۰۰شبیه دمپائی توالت هست