در بین خودروهایی که طی چند دهه اخیر در کشورمان مونتاژ و یا عرضه شدند، یکی از آنها، بیش از همه، قلب و روح جوانانمان را تسخیر نمود. این خودروی تخممرغی شکل و گردفام، پژو ۲۰۶ نام دارد و علیرغم تمامی معایب و کاستیها، هنوز هم از هواخواهان و دوستداران بیشماری برخوردار است. نکته جالب این است که بسیاری از این دلدادگان میدانند که پژو ۲۰۶ وطنی امروز، از سیره اسلاف فرانسوی خود فاصله گرفته، ولی با همه اینها، بازهم دل در گروَش دارند. ما نیز در اینجا، برای آنکه ادای دینی به این خودرو کرده باشیم، قصد داریم که به نحوی گذرا، پیشینه و سوابق تاریخی این مرکب هیجده ساله را مرور کنیم. خودرویی که سالهاست در سرزمین مادری خود بازنشسته شده و در گوشهای دنج آرمیده است.
همانطور که خودتان بهتر آگاهید، پژو ۲۰۶ به لحاظ فرم بدنه، یک خودروی سوپرمینی محسوب میشود. این خودرو از اوایل دهه هشتاد شمسی در کشورمان در حال تولید است و شاید بتوان آن را از معدود محصولات بهروز شرکت ایرانخودرو در زمان عرضهاش برشمرد. پژو ۲۰۶ در سرزمین مادری خود، یعنی فرانسه، بهطور رسمی در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۱۹۹۸ میلادی، متولد شد و تا سال ۲۰۱۰ میلادی هم در مدار تولید بود. البته با احتساب زمان تولید مدل ۲۰۶+، این تاریخ تا دو سال دیگر هم ادامه یافت که در جای خود یک رکورد بهحساب میآید و دلیل اصلی این امر را هم تنها میتوان در میزان فروش بالای آن جستجو نمود، امری که حتی تا آخرین روزهای حیاتش، کمابیش برقرار بود. نکته جالب اینجاست که در سال ۲۰۰۶ میلادی، نسخه جایگزین این خودرو، یعنی ۲۰۷ هم به بازار آمد ولی به سبب استقبال نهچندان بالایی که از آن صورت پذیرفت، پژو ۲۰۶ و نسخه فیسلیفتش (۲۰۶+) همچنان تا اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی، در کنار ۲۰۷ و در موطن خود (فرانسه) تولید میشدند و جالبتر اینکه هردوی آنها (۲۰۶ و ۲۰۷) تنها زمانی بازنشسته شدند که مدل ۲۰۸ وارد گردونه تولید شد. طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر (GéRARD WALTR) بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کمنظیر بود و حتی با گرانتر از خود نیز کوس همآوردی میزد، فقط کافی است که طرح پژو ۲۰۶ را با خیل رقبای محافظهکار و یا حتی زشت! ژاپنی، کرهای، آلمانیاش در آن ایام قیاس نماییم تا این مطلب را بهتر درک کنیم. در ایران ما نیز، تب خرید ۲۰۶ در اوایل تولیدش بسیار شدید بود و این خودرو نقل هر محفل و مجلسی بود و تملک آن، ثروت و مکنت صاحبانش را بازتاب میداد.طراحی مدل کوپه و یا پژو ۲۰۶ CC هم توسط فردی به نام مورات گوناک (MURAT GüNAK) صورت پذیرفت. پژو ۲۰۶ علاوه بر فرانسه، در کشورهایی همچون انگلستان، چین، برزیل، آرژانتین و اندونزی، ایران، مالزی، شیلی و … هم به تولید میرسید. همچنین، نسخهای از این خودرو با برخی از تغییرات در بدنه و داشبورد، بهطور اختصاصی و ویژه برای بازار چین تولید شده و با نام سیتروئن C2 فروخته میشود. خودروی رانا را هم میتوان یکی از مشتقات پژو ۲۰۶ به شمار آورد. پژو ۲۰۶ از همان اوان تولید، موفقیتهای بسیاری را کسب نمود، مثلاً در انگلستان، از سال ۱۹۹۸ الی ۲۰۰۱ میلادی و به مدت سه سال، پیاپی، مقام بهترین خودروی سال را از آن خود نمود و در بازار اروپا هم به مدت چندین سال در صدر لیست فروش قرار داشت. این موفقیتها در کنار یکدیگر، این خودرو را به یکی از مهمترین بازیگران خودروهای سوپرمینی در آن زمان بدل نمود، به حدی که کمتر خودرویی در این کلاس جرئت رویارویی و همآوردی با آن را داشت. پژو ۲۰۶ در فرمهای سه درب و پنج درب هاچبک، پنج درب سدان، دو درب کوپه و پنج درب استیشن واگن تولید میشد و در کشورمان نیز تنها نمونه پنج درب هاچبک آن در مدار تولید قرار گرفت. طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی و دیزلی قلب تپنده این خودرو را تشکیل میدادند که نسخههای بنزینی آن شامل پیشرانههای ۱ ،۱.۴ و ۱.۶ و ۲ لیتری میشد. هر یک از این پیشرانهها نیز کد و نام متفاوتی را دارا بودند. در کشور ما نیز، تنها نسخههای ۱.۴ و ۱.۶ لیتری بنزینی این خودرو به خریداران عرضه شدند. این دو پیشرانه هم به ترتیب از توانی معادل ۷۵ و ۱۱۰ اسب بخار برخوردارند. پیشرانههای دیزلی این خودرو هم در احجام ۱.۴، ۱.۶، ۱.۹ و ۲ لیتری روانه بازار شدند. در این میان، پژو ۲۰۶ SD که نسخهای سدان از این خودرو به شمار میآید برای ما ایرانیان خودروی نام آشنایی محسوب میشود. این نسخه خاص از ۲۰۶ با همکاری بین ایرانخودرو و مرکز طراحی پژو طراحی شده و از ایران هم به کشورهایی همچون روسیه، ترکیه و الجزایر و لبنان، صادر شده است. این مدل در سال ۲۰۰۸ میلادی، در بازار برزیل ارائه شد و با نام ۲۰۷ PASSION فروخته شد که البته به لحاظ ظاهری و داخلی، با نمونه موجود در کشورمان تفاوت بسیاری داشت و در واقع همان نسخه سدان پژو ۲۰۶+ و یا همان 207i بود. این مدل هنوز هم در کشورهایی همانند چین و آرژانتین با نام ۲۰۷ و در تشابه با نسخه برزیلی آن به تولید میرسد. پژو ۲۰۶ در طول دوران حیات خود چندین بار دستخوش تحول شد که مهمترین آن، ارائه فیسلیفتی اساسی از آن به نام ۲۰۶+ و یا همان 207i بود. این مدل در بخش جلو، داشبورد، چراغهای جلو و عقب و سپرها کاملاً با ۲۰۶ تفاوت داشته و برخی از بخشهای مکانیکی آن، از جمله گیربکس و فنربندی هم دستخوش تغییرات جزئی شد. تکوین و پایهریزی این خودرو هم تا حد زیادی مدیون برزیلیهاست! ماجرا هم از آنجایی آغاز شد که در ماه مه سال ۲۰۰۸ میلادی، شعبه برزیلی پژو اعلام نمود که قادر به ساخت و یا ورود پژو ۲۰۷ اروپایی، به بازار نیست؛ اما در عوض میتواند برخی از بخشهای ظاهری پژو ۲۰۶ را به گونهای دستخوش تحول کند تا با نسخه اصلی ۲۰۷، شبیه گردد. از قرار معلوم، این پیشنهاد مورد تأیید پژو قرار گرفت. از همین رو، این نسخه که در نوع خود یک فیسلیفت ماژور از ۲۰۶ محسوب میشود و از لحاظ جایگاه هم در میانه مدلهای اصلی ۲۰۶ و ۲۰۷ قرار دارد، در انواع سه درب، پنج درب، هاچبک و استیشن روانه بازار شد. این خودرو در بازار ممالکی همچون آرژانتین و اروگوئه با نام ۲۰۷ COMPACT فروخته شد. این نام هم از این جهت برایش گزینش شد تا از مدلهایی اروپایی پژو، منجمله ۲۰۷ CC و RC تفکیک یابد. در خود برزیل هم این خودرو با نام ۲۰۷ BRAZIL روانه بازار شد که البته بعدها نام برزیل از پسوند آن حذف شد. نامگذاری پژو ۲۰۶ فیسلیفت با نام ۲۰۷، در بازار ممالک آمریکایی جنوبی، با انتقادات متعددی از ناحیه رسانههای این قاره مواجه شد، زیرا ازنظر آنها این خودرو یک پژو ۲۰۶ فیسلیفت بود و نه یک ۲۰۷! با همه اینها، این خودرو توانست موفقیتهای بسیاری را نصیب سازندگان خود سازد، بهنحویکه در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست مقام پرفروشترین خودروی کشور آرژانتین را از آن خود نماید. کمی پس از آغاز به تولید این مدل در قاره آمریکای جنوبی، در ماه فوریه سال ۲۰۰۹ میلادی، تولید آن در سایت فرانسوی پژو نیز آغاز شد و برای آنکه از نسخه اصلی ۲۰۷ تمایز یابد، نام ۲۰۶+ را هم بر پیشانیاش حک نمودند. بهای آن نیز نسبت به مدلهای پایه ۲۰۷ در حدود هزار یورو ارزانتر بود. شرکت پژو برای تولید این مدل تعداد ۴۵۰ نفر کارگر را هم استخدام نمود و خط تولیدش نیز با پژو ۳۰۸ دو درب یکسان بود. البته عرضه این مدل از سوی پژو برای مقابله با رقیب وطنیاش رنو صورت پذیرفته بود، زیرا رنو از طریق شاخه رومانیایی خود، یعنی داچیا، مدلهای ارزانقیمت را روانه بازار میکرد و این کار پژو هم در واقع پاسخی به این رویداد بود؛ و درنهایت اینکه، این مدل از فرانسه به کشورهایی همانند مکزیک، شیلی و جمهوری دومینیکن نیز صادر شد و البته نه با نام ۲۰۶+ بلکه بازهم با نام ۲۰۷! در سال ۲۰۱۲ میلادی، شرکت پژو به تولید این مدل و منجمله ۲۰۷ اصلی خاتمه داد و مدل ۲۰۸ را جایگزینشان نمود؛ و درمجموع، در حدود ۴۱۶/۹۲۷ دستگاه پژو ۲۰۶+ در خاک فرانسه تولید شد که با احتساب این رقم، میزان کل تولید خانواده پژو ۲۰۶ تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به رقم ۸ میلیون دستگاه نزدیک شد. در حال حاضر، خودروی ۲۰۶ با همان فرم اولیهاش تنها در خاک ایران تولید میشود ولی تولید پژو ۲۰۶+ کماکان در چین و آرژانتین و برزیل و مالزی ادامه دارد، این مدل هنوز در چین تحت نام ۲۰۷ و در آرژانتین با نام ۲۰۷ COMPACT عرضه میشود. پژو ۲۰۶+ در سال ۱۳۸۹ شمسی وارد کشورمان شد و با نام پژو 207i به بازار معرفی گردید. این خودرو تنها به مدت دو سال در خط تولید ایرانخودرو قرار داشت و کل مجموع تولید آن نیز کمی بیش از بیش بیست هزار دستگاه بود که با تشدید تحریمهای ظالمانه غرب، به این روند خاتمه داده شد. البته قرار است که با رفع تدریجی تحریمها، این مدل دوباره به خطوط تولید باز گردد و به همین سبب نیز، چندی پیش، ثبتنام از خریداران آن آغاز شده است. منابع:
WIKIPEDIA.ORG
PEUGEOT.COM
IKCO.IR
و…
نوشته: سام کاویانی
Nima
۲۵ دی ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولى ایراداتش هم زیاده
رضا
۲۵ دی ۱۳۹۴206 فقط تیپ 5 البته نه ایرانیزه شده اش
رضا
۲۵ دی ۱۳۹۴با همه خاطراتی که باهاش داشتم ولی من که دل خوشی ازش ندارم.
GT500
۲۵ دی ۱۳۹۴فقط 206rc ….
ali ayat
۲۵ دی ۱۳۹۴من این خودرو رو خیلی دوس دارم ولی ۱۵سال پیش البته نه الان خب راستی مفهوم عداداش اینه مثلا۲۰۶ اون دو اول سایز اتاقه مثلا۴۰۵ اتاق بزرگتره یا ۵۰۴ها بازم اتاقش بزرگتر بود صفر وسط یعنی پژو کلا صفر هست و معنی شرکت پژو میده شش یعنی سطح تجهیزات که هرچی بیشتر مجهز تر است مثلا ۲۰۷ باید بیشتر باشه که در ایران نیست و به یک حروف آی آخر مجهز شده است
احسان(احسان)
۲۵ دی ۱۳۹۴رقم اخر مربوط به نسل خودرو میشه.207 یک نسل از 206 بالاتره و 208 یک نسل از 207 بالاتره
Ahmad..F12
۲۵ دی ۱۳۹۴درود
رقم اول نشان دهنده کلاس بنده
1 مثل 107
2 مثل 207
3 مثل 307
4 مثل 407
5 مثل 507
…. و ….
رقم دوم که صفر هست تا کنون ثابت مونده
و رقم سوم مربوط به نسل های اون کلاس میشده آقا آیت جان
مثلاً 206 یعنی خودرویی در کلاس 2 که در نسل ششم هم قرار داره
یا 307 ینی خودرو در کلاس 3 و در هفتمین نسل خود قرار داره
Sina
۲۵ دی ۱۳۹۴میشه سایپا 131،132،141،111،151 رو هم توضیح بدی که بر چه اساسی نامگذاری شدن؟ البته فکر نکنم اساسی تو ش وجود داشته باشه!
neXus
۲۶ دی ۱۳۹۴بیشتر ب جک شبیه ولی قاعده داره:
رقم اول پلتفرم x100
رقم دوم نوع خودرو سدان،هاچبک و…
رقم سوم نسل اول یا دوم :|
برای تیبا هم 231
تیبا2 211
ساینا 232
احسان(احسان)
۲۶ دی ۱۳۹۴داستان های زیادی در این باره هست مثلا یه داستان هست که میگه سایپا 151 یعنی 10 به توان 151 که این عدد بزرگ برابر مقدار سود خالصی هست که سایپا تخمین می زنه در چرخه تولید این ماشین بدست میاره.بهمین دلیله که پلتفرم تیبا قراره 200 نام بگیره.البته احتمالا این داستان شایعه باشه اما به واقعیت نزدیکه!
MT82
۲۵ دی ۱۳۹۴کسی میدونه تفاوت فنربندی و گیربکس 206 و 207 که در مقاله ذکر شده چیه؟
احسان(احسان)
۲۵ دی ۱۳۹۴یدونه تیپ 5 مدل 84 دارم که انجینش کاملا فرانسوی و قطعات برقیش ساخت بوش المانه. ازش راضیم اما میدونم که مدت زیادی طول نمی کشه که به سرفه بیوفته.هر چی هم که باشه تکنولوژی این ماشین مربوط به دو دهه پیشه.دیگه نسبت به ماشین های روز دنیا پیر و فرتوته
علي
۲۵ دی ۱۳۹۴از حق نگذریم سری اولیاش که امد واقعا ماشین خوبی بود و چیزی کم نداشت . و اینم فراموش نکنیم هر چی باشه بهتر از اون پیکانی بود که به زور بهمون تحمیل کردن ی قوطی کبریت چهار تا چرخ زیرش . من احساسم اینه ماشین بعدی که به تولید انبوه میرسه تو ایران نوبت شرکت فولکسه.
علی
۲۵ دی ۱۳۹۴اول تالبوت بعد پژو وحالا فولکس
رامتین
۲۵ دی ۱۳۹۴بنظرم 206 و 207 دیگر ارزشی ندارند و دورانشون تموم شده. بیشک 208 خودرویی بسیار پویا و زیباست که حتی بهتر از رنو کلیو میتونه یکی از بهترین هاچبکهای بازار باشه. صحبتها حاکی از آن است که 208 در اواسط سال آتی با قیمت حدود 65 تومن عرضه میشه (بصورت پکیج وارداتی) که موتور بینظیر 1.2لیتری 120اسبی روشه که بهترین موتور سال 2015 اروپا را کسب کرده. بنابراین خرید این خودرو با این موتور بسیار کار درستیه. اما در سال96 ایران خودرو مونتاژ 208 را انجام خواهد داد و از موتور tu5 فعلی (اما با قطعات فرانسوی از جمله گیربکس) استفاده خواهد کرد (قرارداد با پژو فرانسه چنین حرفی را تایید میکنه) و این یعنی موتور 1600 با 120اسب (با اعمال تغییراتی ساده) را داریم که قیمت حدود 52 تا55 خواهد داشت که به نسبت اون موتور 1.2لیتری ارزش پایینتری داره. البته 208 یک موتور 1.6لیتری توربو با 200اسب هم داره که ارزشش بنظرم بیش از 100میلیون خواهد بود، چراکه مثلا ولوستر 130اسبی در برابرش مثه ژیانه.
احمد باقری
۲۵ دی ۱۳۹۴حق با دوستان هست، این ماشین هر جوری باشه و هر امکاناتی داشته باشه، مربوط به دوران خودش هست و نسبت به ماشینهای امروزی، قدیمی هست.
saeid
۲۶ دی ۱۳۹۴طراحی 206 (چه از نظر ظاهری و چه طراحی داخلی) شاهکاریه و همچنین اون سیستم برق پیشرفتش واقعا عالیه.206 رو، هنوزم میتونیم با نصب آپشنهای فابریک تبدیل به ماشین بروز کنیم . آپشنهای مثل کروز کنترل – لیمیتد – سنسور نور – سنسور باران – گرم کن صندلی – ایربگ های جانبی – کامپیوتر سفری ( السیدی تایپ بی و سی ) – سیستم ESP – سیستم RT3 – چراغ شور
بهترین مدل 206 هم مدل RC اونه که متاسفانه وارد ایران نشد، اونم موتورش معرکست. یه موتور 2000 با حدودا 180 اسب قدرت و شتاب 7 ثانیه برای 206 RC .یه جوری له کننده بیشتر ماشینها تو درگ خیابونیه. الان موتورهای 2400 رو کره های جدید میزارن همین قدرت رو میده. راحت میشه تشخیص داد کدوم موتور برتره با اینکه طراحیش خیلی قدیمی تره.
هنوزم هم حرف برای گفتن داره این ماشین البته مدلهای فرانسوی یا حداقل با سیستم برق اصلیش نه این تولیدات 3 4 سال آخر که اصلا نمیشه بهشون گفت 206 ، کیفیت خیلی پایین و با سیستم برق بدرد نخورش.
من به شخصه یه مدل RC رو به خیلی از ماشینهای جدید ترجیح میدم. یه ماشین با قدرت بالا و آپشنهای به روز
مجید
۲۶ دی ۱۳۹۴206 ماشینیه که با اینکه مربوط به 20 سال پیش میشه ولی در مدل فول آن یعنی تیپ6 با امکانات زیادی مواجه هستیم و با مقداری هزینه میشه اون رو در رده ماشینهای روز 100 میلیونی قراد بدیم. گیربکس فوق هوشمند و آبشنهای مثل تایپ بی و سی .گرمکن صندلی. سنسور نور و باران. چراغ شور. مانیتورفابریک.دزدگیرفابریک.کروز و لیمیتر.خلاصه طراحیش خسته کننده شده ولی آبشنا و هوشمندیش خوبه. به امید ورود محصولات وارداتی پژو و سیتروئن. دقت کنید وارداتی نه مونتاژی
YaShar
۲۶ دی ۱۳۹۴یه زمانی 206 تیپ بیشترین ارزش در مقابل پول پرداختی رو داشت ولی اونموقع 15 میلیون با قطعات اصلی بود در سال 1386
ahmad
۲۶ دی ۱۳۹۴یعنی اینهمه مدت پژو 206+ رو با اسم پژو 207 به ما ملت همیشه در صحنه قالب کردن؟!
moein
۲۶ دی ۱۳۹۴یعنی شما نمی دونسیتی برادرجسارت به شما نباشه ولی به نظر بنده حقیر یکی از دلایل کشور ما از هر نظر فقر اصلاعاتی هست که حتی بعضی !!! از مردم نمی دونن این 206 پلاس خودروی 207 اصلی پژو نبوده و یه نوع ارزان سازی بوده همون طور که جناب کاویانی فرمودن بعد مردم 206+ رو می خرن فک می کنن 207 بعد که دچار مشکل و یا انتظاراتشونو براورده نمی کنه به کمپانی فرانسوی پژو بدبین می شن که تو ایران همش تقصیر ایران خودروه که با پژو همکاری درستس نداشت به خدا که پژو کمپانی بسیار موفق تری از هر نظر از کره هست یه چند سالی که تحریم شدیم و پژو از ایران رفت جا برای این کره ایی ها باز شدو هر کی می خرید فکر می کرد و می کنه مولتی میلیاردره خود نویسنده این مطلب ه اشاره کرد که 206 طی چند سال خودروی خوبی تو انگلیس بوده !!!
ارادت
مهمان
۲۶ دی ۱۳۹۴به هرحال وقتی خودرویی با برند پژو تولید میشه باید روی تولید و قطعات اون نظارت باشه و اگر همه چیز به شریک ایرانی سپرده بشه قطعا نتیجه منطقیش همینه که مردم باید به پژو بدبین بشن
به مردم مربوط نیست که پژو با چه شرایطی در ایران تولید میکنه، برای مردم مهمه که یک ماشین رو به اعتبار برند پژوش خریدن و وقتی این ماشین پر ازمشکل هست حق دارن به اون برند بدبین بشن
سکوت
۲۶ دی ۱۳۹۴سال 80 یه تیپ 1 از مرز آوردم..مشکی…یادش بخیر..ولی در کل لعنت به پژو…سر 60 هزارتا دیگه بدبختت میکنه…تعویض دیسک و صفحه..تسمه تایم و انواع تسمه ها…لنت..لاستیک..واشر سر سیلندر…هیدرولیکاش خراب میشه..و….کلا به نظرم پژو سیتروین الکی پیچیده هستند و پیچیدگیشون به هیچ دردی نمیخوره…و کلا ماشین بیشتر از 2 سال عمر مفید ندارن بقیش تا آخر داشتنش خرابی های مکرره..در کل ماشین ساز خوبی نیست ولی چه کنیم که از بد روزگار برند پژو افتاد رو خط تولید ما
saeid
۲۶ دی ۱۳۹۴این متن شما رو برای تولیدات جدید فقط قبول دارم این چینی ایرانیزه شده ها ولی برای مدلهای فرانسوی اصلا اینطور نیست. ماله شما که دیگه اصل بوده نمیدونم چرا همچین مشکلاتی داشته. مدل پایین خیلی دیدم که با کارکرد بالای 150 تا هنوز موتورش باز نشده
مخصوصا مدلهای زیره 85 . تسمه و لنت و لاستیک و صفحه که جزء موارد مصرفی هستن.
moein
۲۶ دی ۱۳۹۴با اوضاع جامه مون در کل به نظر من یه مدل 90 تمیز پیدا کنی خوبه .
arman
۲۶ دی ۱۳۹۴دل جوون های ما رو نبرده جوون های ما هم دلشون میخواد بی ام و و بنز و پورشه سوار شن اما چه کنیم دیگه که باید دل به همین ببندیم .
hosseion
۲۶ دی ۱۳۹۴سلام.
دوستان کسی میدونه تفاوت 206 تیب 1 با 5 چیه؟؟
مثلا توی ابشن با هم تفاوت دارن؟؟
ممنون
saeid
۲۶ دی ۱۳۹۴هم از لحاظ موتوری هم از لحاظ سیستم برقش ( تیپ 1 سیستم برقش مولتی پلکس نیست) و هم از لحاظ آپشن خیلی با هم فرق میکنن.
SS
۲۶ دی ۱۳۹۴این ماشین شاید بهترین تجربه ایران خودرو در طول تاریخش بود که تونست یک ماشین خیلی خوب و به روز اروپایی رو با قیمت معقول و نه چندان بالا ارائه کنه و بازخوردش هم امروز مشخصه (اسطوره شدن 206 و …)
و امروز هم فروش این خودرو بر پایه همون سابقه خوبش و محدودیت شدید بازار هست، چرا که عده ای از مردم از مشکلات 206 پس از چینیزه شدن اون بی خبرن و عده ای هم از چنین مشکلاتی خبر دارن اما گزینه دیگری رو پیش روی خودشون نمیبینن
شاید اگر 208 با قیمت منطقی تولید بشه بتونه این تجربه رو تا حدی برای ایران خودرو تکرار کنه و در میان مدت برای قشر متوسط جامعه هم قابل دسترس بشه
پهلوان
۵ بهمن ۱۳۹۴خدا گواهه رو دست 206 هی نیامده… مگه نه
ali.M 206
۸ بهمن ۱۳۹۴فقط 206 اونم فول اپشن البته تا سال 90 یه سری چیزای دیگه هم باید براش تهیه کنی مثل ترمز ایی اس پی و یه سری چیزام باید تعویض شه مثل لنت و شمع و ….درسته یکم باید خرج کنی ولی tu5 کجا موتور ملی کجا…..باید یه بار پشت مدل ارسی اون بشینی تا بفهمی آیا میشه اصلا به جنسیس و سوناتا و ماکسیما گفت ماشین یا نه……کاش یه دونه ارسی داشتم…خدایا نصیب همه کن اونایی بیشتر میفهمن من چی میگم که خودشون مثل من درمورد این خودرو به اندازه کافی اطلاعات دارن
محمد حسین
۶ فروردین ۱۴۰۰۲۰۶ آر سی هم ماشین خوبیه