گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و شرکت چانگان آمادهی عرضهی پیکاپ جدید پژو در بازار چین هستند. این خودرو در واقع نسخهی ریبج شده از پیکاپ چانگان کای چنگ F70 میباشد.
بر پایهی تصاویر منتشر شده میتوان گفت این دو خودرو ظاهر بسیار مشابهی داشته و تنها لوگوی پژو در بخش جلو باعث تمایز هر دو پیکاپ میشود.
اگرچه ظاهر خودرو خیلی مدرن به نظر نمیرسد اما کابین نسبتاً بهروز است. در این بخش میتوان سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش تبلت مانند را بالای داشبورد دید. فرمان چندکاره و طراحی جالب دکمههای کنسول مرکزی نیز از دیگر ویژگیهای داخلی پیکاپ جدید پژو میباشند.
این خودرو از پیشرانهی ۱.۹ لیتری دیزلی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده میکند. همین پیشرانه در دل نسخهی چینی پیکاپ پژو یعنی F70 هم بکار رفته است.
طول/عرض/ارتفاع پیکاپ چانگان به ترتیب برابر با ۵۳۳۰/۱۸۷۵/۱۹۳۰ میلیمتر بوده و فاصلهی بین محوری آن نیز ۳۱۸۰ میلیمتر میباشد. انتظار میرود همین تناسبات در پیکاپ پژو هم حفظ شود.
پیکاپ جدید پژو تنها مختص بازار چین بوده و فرانسویها علاقهای به عرضهی آن در بازارهای جهانی ندارند.
بد نیست بدانید پژو از سال ۲۰۱۷ تاکنون پیکاپی را در بازار آفریقا عرضه میکند که خودروی کاملاً متفاوتی بوده و بر پایهی نیسان اتو ریچ جدید ساخته میشود.
امیر
۲ اسفند ۱۳۹۷یه شوخی تو دنیای پیکاپ ها
1.9لیتر؟!!!!
علی
۲ اسفند ۱۳۹۷داداش معلومه اصلن از بازار های خوددرویی خبر نداری خیلی از خودرو ها در چین به خاطر حجم موتور زیاد و تعرفه ها چین نمیتونن موفق بشن
امیر
۲ اسفند ۱۳۹۷ن حرف شما درسته ولی منظور منم رو حجمش نبود
این قدرت تولیدی برای یه پیکاپ کافی نیس واقعا
علی آقا
۳ اسفند ۱۳۹۷داداش من، اونی که مثلا قراره هر روز صبح با وانتش نون باگت تو شهر پخش کنه نیازی به فورد F150 با موتور ۷لیتری ۸سیلندر به قدرت ۴۵۰ اسب بخار نداره. همون پراید ۱۵۱ براش عالیه. حالا شما وانتای امریکایی رو میبینی فکر میکنی وانت فقط باید اونجوری باشه؟!
حمیدرضا
۲ اسفند ۱۳۹۷برای بازار چین که علاقه خیلی زیادی به ماشین های با حجم موتور کوچیک دارن خیلیم خوبه
(saeed(peugeot
۲ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز اولا که شرکت پژو با کسی شوخی نداره … که بخواد از شوخی ماشین بسازه
در ثانی …پژو تو خوده چین چنتا شریک تجاری داره و حساب شده و به اندازه نیاز این موتور و ساختن
که همین چانگان یکیشه…..
بعدشم آنچنان کم قدرت نیست…..ایسوزو d.max و هایلوکس و …. حدود 15 یا 16 اسب از این قوی تر هستند.
یا همین آمیکو که اومده تو ایران….زیر 150 اسب هستش
پس کفایت میکنه.
NAVID۰۰۹۸
۲ اسفند ۱۳۹۷Saeed جان
اگر نِشَستی پشت فرمون این خودروها ، که هیچی .
اما اگر تا حالا تجربه سوادیشونو نداری ، بِهِت پیشنهاد میکنم بشینی پُشت فرمون هایلوکس و بعد بشینی پُشت فرمون ریچ و کاپرا ، تا متوجه بشی فرق ۱۵ یا ۱۶ اسب بخار اعلامی کارخانه ژاپنی و چینی ، فَرقِش لایه اوزون را سوراخ میکنه .
تجربه سواری با بیشتر پیکاپهای چینی و ژاپنی را دارم (( حالا دوباره دلقکهای مجازی میگن تو تجربه سواری …….. را داری)) ، فرق ژاپنیها با چینیها فرق بین دریاچه با اقیانوسه .
البته که به جزء اسب بخار های اعلامی کارخانه ، در خیلی از جزئیات و کُلیات با هم متفاوتن .
(Saeed(peugeot
۳ اسفند ۱۳۹۷نوید عزیز داریم در مورد پژو صحبت میکنیم آ
من نظرم اینه که شرکت چانگان فقط مونتاژ کننده این پیکاپ هستش….و اگه سازنده ۹۵ % این پیکاپ خوده پژو باشه …که هستش ،( لااقل موتور و گیربکس این ماشین….فک نکنم تکنولوژیه موتور های پژو نسبت تویوتا و میتسوبیشی و خودروساز های دیگه کمتر باشه…
منظورم اینه یه خودروساز حدودا ۱۰۰ ساله دیگه بلده توانه واقعی و از یه موتور با یه گیربکس هماهنگ بیرون بکشه.
در پایان هم قبول دارم که واقعا هایلوکس معنای کامل یه پیکاپ هستش و الگوی همه خودروساز ها هستش ولی خوب تو این ((کلاس)) پژو تازه وارد شده و راه زیادی در پیش داره.
و راه زیادی داره تا برسه بهشون
علی
۳ اسفند ۱۳۹۷با سلام اقا نوید عزیز صحبت saeed peugeot روی پیکاپی هستش که خوده پژو ساخته باشه نه اینکه دست کاری شده ی چینی ها باشه.
و این پیکاپ اینجور که گفته شده فقط لوگوش تغییر کرده…..و طراحی داخلی زیبایی هم داره….اون کلید های کنسول هم از طراحی i_cokpit گرفته شده که تو همه محصولات جدید پژو هستش..
H
۳ اسفند ۱۳۹۷یه خورده از هایلوکس کپی زدن