هفت نسل از خودروهای افسانه ای پورشه ۹۱۱ گرد هم آمدند و با صدای موتور و اگزوز خود یک سمفونی برای پاسداشت ۵۰ سالگی این خودرو نواختند.
گرچه هیچ شباهتی با سر و صدای بدون نظم این خودروها و سمفونی تولدت مبارک وجود ندارد! با این وجود این هم روشی برای پاسداشت نیم قرن حضور پورشه ۹۱۱ در صدر خودروهای اسپرت جاده ای است. [دانلود ویدئو].
[jwplayer mediaid=”۴۹۰۴۴″]
Hamed
۱۱ مهر ۱۳۹۲دروید بر خودرو سازان آلمانی که هدفشون لذت رانندگی در نهایت تکنولوژی و کیفیته
slr722
۱۲ مهر ۱۳۹۲کنسرت واسه خودش…
علی
۱۱ مهر ۱۳۹۲بی نظیر ترین سوپراسپرت تمام دوران…
جلال
۱۱ مهر ۱۳۹۲سلام
911 های قدیمی هم خیلی ارزش دارن
از قدیم گفتن:
شیر شیر بود گر چه پیر بود
arman
۱۱ مهر ۱۳۹۲از نظر تکنولوژی، کیفیت و لذت رانندگی پورشه حرف نداره. اما چرا این نیم قرن این کمپانی از نظر طراحی پیشرفت نکرده نمیدونم. نسل اول با نسل هفتم هیچ تفاوتی از نظر قیافه نداره. تا به حال دیده نشده هیچ کارشناسی بگه فلان پورشه زیباست. طراحی همین ماشین اپل که پشت صفحه هستش رو ببینید (هر چند مفهومی باشه). چرا پورشه نمی تونه یه طراحی بروز مثل این داشته باشه؟ نگید اصالته چون نیست. این دقیقأ ضعف پورشه هستش.
نوید
۱۱ مهر ۱۳۹۲اگه اصالت نیست پس چیه؟
اگه یه برند تو دنیا باشه که طراحیش رو از روی اصالت انجام بده اون پورشه هست.
پورشه یه اصطلاح داره برا خودش به اسم “دی ان ای پورشه” که منظورش رعایت فاکتورهای اصلی طراحی بدنه هست که در همه ماشیناشون از 918 گرفته تا باکستر و پانامرا و کاین رعایت میشه… فکر میکنم که این فاکتورها پایین تر بودن کاپوت جلو از wingهای جلو و داشتن شانه در عقب… فرم چراغ ها هم که مشخصه. اصلا وقتی میخوان یه مدل معرفی کنن شباهت اون مدل به مدل های قبلی یه امتیاز محسوب میشه.
پورشه اومد تو نسل جدید 911 سیستم فرمون هیدرولیک قدیم رو با فرمون با سیستم Electric power steering جایگزین کرد که عملکرد سریعتر و بهتری داره… طرفدارای پورشه کلی اعتراض و اعتصاب کردن که چرا پورشه پا رو سنت ها گذاشته…
پورشه… ضعف تو طراحی؟… پس شاهکارایی مثل carrera gt و 918 رو کیا طراحی کردن؟؟
حمید
۱۱ مهر ۱۳۹۲اتفاقا پورشه یکی از نوآورترینهای دنیاست . این از اصالته ، هویت پورشه همینه . این حفظ اصالت تو اکثر ماشینها هست فقط کم و زیاد داره . بعضی ماشینارو مشتری ها فقط واسه این میخرن که شبیه گذشته است . فولکس بیتل ، مینی ، فیات 500 … وگرنه به نوآوری باشه پورشه آخرشه یه گیربکس PDK داد بیرون کارشناسا باهاش زندگی کردن !!!ب ام و یه عمره دوتا سیبیل داره با چهارتا چراغ گرد ، بنز یه عمره یه ستاره میذاره رو کاپوتش (البته اگه حریف تست تصادف با عابر بشه ) حالا پورشه یکم بیشتر اصیله اشکالی نداره
کرمانشاه
۱۱ مهر ۱۳۹۲پورشه حرف نداره. 911 در کنار بیتل ماندگارترین خودروهای تاریخن
عرفان
۱۱ مهر ۱۳۹۲erfan-s
آرمان جوابتو نمیدم چون دیس لایک بارون میشی خودت میفهمی چه حرف مسخره ای زدی.
پورشه هیچ ایرادی نداره.هیچچچچچچچ.
jalal
۱۱ مهر ۱۳۹۲سوپر اسپرت های دوست داشتنی و به یاد ماندنی و از نظر قیافه بین بقیه ی ماشینا تکه و اصالت زیبای خود را حفظ کرده . اگر دنبال تنوع قیافه می گردید برید دنبال 918 و پانامرا_ ماشینی که همیشه دوستش داشتم و از یاد نمی برم.
محسن.د
۱۱ مهر ۱۳۹۲بهترینهای جهان—> آلمان بهترین آلمان—>پورشه
arman
۱۲ مهر ۱۳۹۲شما یه برنامه تلویزیونی مثال بزنید که گفته باشه فلان پورشه خشکله. همه پورشه ها شبیه بیتل 70 سال پیش هستن. چون فردیناند پورشه واسه فولکس کار کرده. اصالتی که زیبایی نداشته باشه به چه درد می خوره؟ لامبورگینی، جگوار، (جدیدأ) فراری، بنتلی، اینا هم اصالت دارن هم زیبایی. چرا فکر میکنین چیزی که اصالت داره باید قیافش مال 100 سال پیش باشه؟ چرا تعصب دارین؟ البته هر کس میتونه نظر خودشو داشته باشه.
محسن.د
۱۲ مهر ۱۳۹۲خوبه خودت میگی هرکس میتونه نظر خودشو داشته باشه! مثلا من موندم چطور شما بنتلی و جگوار رو از پورشه زیباتر میبینی!!! درضمن بدنیست جملتو عوض کنی “همه ی پورشه ها شبیه بیتل70سال پیشن هستن”؟؟؟!!!پناه برخدا! به غیر از 911 که اونم فقط شباهت اندکی تو چراغهای جلوش با بیتل داره،دیگه کدوم پورشه شبیه بیتله؟؟؟!!! نکنه کاین! :-)
arman
۱۲ مهر ۱۳۹۲خدمت تمام دوستان “متعصب”: من از خودم حرف نمیزنم بخدا شما میتونین به تست درایو هایی مثل کلیپ های مجلات معتبر (مثلا autocar) یا برنامه هایی مثل top gear یا fifth gear مراجعه کنید تا ببینید “کارشناسان” چی میگن راجع به طراحی پورشه. فقط کافیه مثلأ طراحی 911 رو با رقیب اصلیش R8، یا باکستر رو با رقیبش “جگوار” F-Type” (قابل توجه آقا محسن) مقایسه کنید تا ببینید عقل سلیم کودوم رو انتخاب میکنه.
Amir
۱۲ مهر ۱۳۹۲https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5Nr7ymjCAfQ#t=190
محسن.د
۱۲ مهر ۱۳۹۲دوست عزیز،باید خدمتت عرض کنم که رقیبF-Type باکستر نیست و911 هست(طبق گفته همین سایت) درضمن باکستر هم برترین رودستر ورزشی شناخته شده(مطلب کامل درمورد باکستر تو همین سایت هست). درمورد مقایسه بین911وR8هم باید بگم درسته طراحیR8جذاب تر بنظر میاد،اولا شما بد نیست قیمت رو هم درنظر بگیری! بعدشم عملکرد و افتخاراتی که911داره به هیچ وجهR8 نداره.
arman
۱۳ مهر ۱۳۹۲محسن جان فکر کنم اطلاعات شما کامل نیس یا اینکه مطلبو نگرفتی، اولأ که F-Type با 2تا موتور اومده بیرون که 6 سیلندرش دقیقأ رقیب باکستره، تازه حتی اگر 8 سیلندرشو رقیب 911 هم در نظر بگیریم (که نیست) باز از 911 هم خشگلتره. در ضمن قیمت r8 v10 spyder: 113,500 pounds و قیمت porsche 911 turbo convertible : .113,500 pound بعلاوه، من راجع به افتخارات و تکنولوژی و جذابیت رانندگی و … میگم پورشه حرف نداره، اگه دقت کنی بحث من فقط طراحیه.
jalal
۱۳ مهر ۱۳۹۲معلومه که خوشگلتره مگه غیر اینه._ یه امتیاز پروشه داره بقیه ی خودرو ها ندارن یکی ترمزشه و دیگری سیستم دنده PDK وقیافشه قیافرو چه بخوای چه نخواهی عوض نمیشه وهمین هم خوبه یکی از محبوبیت هاش قیافشه طراحیش از نظر تو چه عیبی داره ؟ تکراریه پس چرا پشتش عوض شده با این طرح زیبایی که من میبینم هیچوقت تکراری و قدیمی نمیشه هنوز همان زیبایی خودش را دارد من در نظر بال گفتم=اگر دنبال تنوع قیافه می گردید برید دنبال 918 و پانامرا و کاین.
محسن.د
۱۳ مهر ۱۳۹۲خوشم میاد منطقی هستی :-) دوست عزیز وقتی میگی طراحی، درصد خیلی خیلی زیادیش برمیگرده به سلیقه هر فرد. شما میتونی از طرف خودت بگی جگوار خوشگلتره! مثلا من911رو با 2تا F-Type هم عوض نمیکنم! ما که اطلاعاتمون کامل نیس! ولی واسه شما که کامله،حتما از تعداد طرفدارهای پورشه خبر داری مثلا رکورد تعداد لایک پورشه! پس میبینی که مردم پورشه رو باهمین چهره با اصالتش دوس دارن وگرنه طراحی کردن یه مدل فضایی عجیب غریب رو پایین ترین شرکت ها هم بلدن چه برسه به پورشه!
jalal
۱۴ مهر ۱۳۹۲من هم 911 زیبا را با هیچ ماشینی عوض نمی کنم بعضی ها فکر میکنن زیبایی هر خودرو به عوض کردن قیافشه بعد یه چیز به طرفداران پروشه بگم پروشه چند بار بعنوان بهترین ماشین از نظر قیافه و کارکرد معرفی شد!
میلاد.فقط المان.فقط بنز.
۱۴ آبان ۱۳۹۲درود.
واقعا این یک هنره.
چه هماهنگی ای.
المان مچکریم.
((( ایران و المان )))