پورشه مشغول الکتریکی سازی سبد محصولات خود بوده و این اواخر تایکان تمام الکتریکی را معرفی کرده است؛ اما این به معنی فراموشی مدلهای درونسوز و پرفورمنس نیست و برای اثبات این موضوع اقدام به فیس لیفت پانامرا توربو S کرده است.
این خودرو همچنان از نیروگاه ۸ سیلندر استفاده میکند اما قدرت آن به ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور هم به ۸۲۰ نیوتون متر رسیده که این ارقام به ترتیب بهبود ۷۹ اسبی و ۵۰ نیوتون متری را نشان میدهد. همین بهبودها باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت توربو S در ۳.۱ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعتش نیز به ۳۱۸ کیلومتر در ساعت برسد.
و شما این تغییرات را با راندن پانامرا متوجه خواهید شد چراکه راندن چنین خودرویی با سرعتهای پایین واقعاً سخت است. در شهر کافی است اندک اشارهای به پدال گاز داشته باشید تا در یک چشم بر هم زدن سرعت خودرو به حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت هم برسد.
اما رسیدن به سرعتهای بالا با پانامرا توربو S تجربهای شوکه کننده و درعینحال احساسبرانگیز است. تقریباً خبری از تأخیر در پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو نبوده و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه نیز به خوبی عمل کرده و تعویضهای تیز و سریعی دارد.
شاسی هم برای هماهنگی با این قدرت و سرعت بهروز شده هرچند این موضوع با نقاط قوت و ضعف خاص خودش همراه است. شکی وجود ندارد که پانامرا توربو S در سرعتهای بالا خودرویی پایدار و کاملاً خونسرد است و تکان های بدنه را به خوبی محدود کرده اما سواری خودرو برای اکثر جادههای بریتانیا کمی سفت است. شما معمولاً دستاندازها و ناهمواریهای جاده را حس خواهید کرد زیرا سیستم تعلیق بادی پانامرا ظرفیت ناپدید کردن چنین دستاندازهایی را ندارد.
فرمان هم بهطور احساسبرانگیزی دقیق و سنگین بوده و پدال گاز نیز حس بسیار خوبی را به راننده منتقل میکند. در حالت دستی و زمانی که دندهها را نگه دارید صدای گیرای پیشرانه ۸ سیلندر به گوش خواهد رسید هرچند صدای تولیدی در بیرون از کابین بهتر از صدای داخل بوده و جذابیت بیشتری دارد.
اما واقعاً نمیتوانید از ابعاد بزرگ پانامرا فرار کنید. خودروی حاضر در تست از نوع بازار آلمان بود ولی همواره پهنای بالا و ابهت خودرو در جاده و البته گیرایی آن در خیابانها به چشم میآمد و همواره نظرها به ما جلب میشد.
پورشه پانامرا توربو S خودرویی با کیفیت عالی، دینامیک و سرعت بالا و تواناییهای بزرگ است که ارزش قیمت بالای خود را دارد؛ اما به نظر میرسد این خودرو برای اتوبانهای پرسرعت و نه برای جادههای پر پیچ و خم و پر از دستانداز بریتانیا تولید شده است بنابراین اگرچه خریداران بریتانیایی از شنیدن اینکه پشت فرمان سریعترین پانامرا قرار میگیرند خوشحال خواهند شد اما احتمالاً از پرفورمنس کامل آن لذت نخواهند برد زیرا سواری خودرو کمی سفت است.
مشخصات پورشه پانامرا توربو S
- قیمت: 135610 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 621 اسب بخار/۸۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 318 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
زیزیگولو
۲۰ مهر ۱۳۹۹در حال حاضر با این اوضاعو احوالو شرایط خریدن پورشه تو ایران چالش بزرگیه و باید قبل از خریدن خیلی از مسائل از خیلی جهتا بررسی بشه و درکل قبل از اینکه هزینه هنگفتی رو واسه پورشه صرف کنیم باید ببینیم آیا خریدن اون تو ایران مقرون به صرفه هستش یا نه؟؟ (( البته بگذریم از کسایی که پولای باد آورده دارن و این مسائل اصلاً واسشون مهم نیستش))
ممد ژانگولر
۲۰ مهر ۱۳۹۹یکی از کاملترین ماشینهای اسپرت که فوق العاده کاربردیه
?
اگه اشتباه نکنم تنظیم ارتفاع هم داره که زیرش گیر نکنه
عشقی داداش
زیزیگولو
۲۰ مهر ۱۳۹۹ممد این یه ماشین فوق العاده شیک و اسپرت و کاربردیه ولی قیمتشم تو ایران خیلی کاربردیه!!!!!!!!????گرونی یه واژه پرتکراره که تو این چهار دهه نقل همه محافل خونوادگیو اجتماعی بوده مخصوصاً گرونی ماشین که تو دوسال اخیر افزایش وحشتناکی داشته و به ناکجا آباد پرواز کرده و معلوم نیستش از چه سیاره ای تو کدوم کهکشان سر در بیاره
ممد ژانگولر
۲۱ مهر ۱۳۹۹اره داداش زیزیگولو
وقتی لاکپشتها پرواز میکنن پشت سرش پرایدها هم پرواز میکنن ?
NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350
۲۰ مهر ۱۳۹۹ببخشید برای ریپلای دوست عزیز
پدال بی زحمت یه مطلب در مورد برابوس ROCKET 900 سریعترین و قویترین سدان روی زمین بزار خیلی ممنون میشم ازت
یه چیزایی باید واسه بعضیا روش بشه
زیزیگولو
۲۱ مهر ۱۳۹۹دوج چارجر رِدای
رامتین
۲۰ مهر ۱۳۹۹اصلا فکرش هم نکنید که تو این اوضاع پورش خرید. یکی از دوستان همکارم پانامرا4s داره. ماهی 1میلیارد درآمدشه! برای چنین افرادی حق با شماست. میگفت پمپ بادش را چند روز پیش عوض کرد 25 میلیون!
زیزیگولو
۲۰ مهر ۱۳۹۹آره رامتین هزینه های نگهداریش واقعاً بالاست
سهند
۲۰ مهر ۱۳۹۹پس این ماشین راحت تره یا m5 کامپتیشن؟
و سوال دیگه هم دارم اینکه پورشه پانامرا سدان کوپه است یا سدان متوسط یا فول سایز؟
زیزیگولو
۲۰ مهر ۱۳۹۹سهند در مورد سوال اولت : به نظر من هردو مدل M5 کامپیتیشن و پورشه پانامرا ماشینای لوکسو نرمو راحتی هستن ولی من پورشه پانامرا رو ترجیح میدم …. در مورد سوال دومت : پورشه پانامرا یه سدان لوکسو چهارسرنشین با مشخصه های یه ماشین کوپه و عقب هاچ بک هستش
محمد حسین
۲۰ مهر ۱۳۹۹با اینکه عاشق مرسدسم و AMG GT بعد از اس کلاس و اس ال آر عشق سوّممه اما باید اعتراف کنم پانامرا معرکه است. واقعا خاصه… انگار یه روحی داره که بقیه ندارن
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹یه جور عجیبی اسپورته
Hadi
۲۰ مهر ۱۳۹۹فیس لیفت پانامرا خیلی خوب و هماهنگ تر شده…
کاین هم به همچین تغییری نیاز داره…
این مدل turbo s پانامرا خیلی قیمتش به توربو s تایکان نزدیکه و یه جورایی انتخاب رو سخت کرده…
همین رقابت درون شرکتی پانامرا با تایکان باعث شده که اینقدر فروشش پایین بیاید
و اگه اختلاف قیمت بیشتر بود اینجوری نمیشد
و این خیلی بده…
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۱ مهر ۱۳۹۹روح خاص فقط cls نسل دوم.
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹خوشم میاد که محدودیت سرعت نمیزاره
دانیال
۲۲ مهر ۱۳۹۹بی ام و از لحاظ پرفورمنس قوی تره یا پورشه؟؟
SF90 STRADALE
۲۰ مهر ۱۳۹۹جانم پورشه با این ماشین هایی که میسازه
استایل این ماشین ، سرعت رو فریاد میزنه
Ho3in
۲۰ مهر ۱۳۹۹زیبا و دوست داشتنی از فیس خارجیش گرفته تا داشبورد و صندلی هاش ،ولی اگه تواین ماشین نشسته باشید(البته نسل های قبل) ،صندلی پشتیش خیلی پایینه و برای اینکه جلو رو ببینی باید به سمت کنار بیای تا بتونی جلو رو ببینی
و یه مشکل دیگه هم که این ماشین داره اونم اینه که صدای خوبی نداره (صداش باید شبیه فراری باشه)
ارشیاSVJ
۲۰ مهر ۱۳۹۹ماشین زیبا در منظره ای زیبا!!!
حیفه این نیست یکی از جاروبرقی های تسلا یا جاروبرقیه خوده پورشه رو بخری؟؟یا اون جاروبرقی جدیده؟چی بود اسمش؟اها لوسید!!!
بری اون رو بخری؟
AMG_73///
۲۰ مهر ۱۳۹۹تسلا جاروبرقی
لوسید جارو برقی
eq بنز جاروبرقی
i بی ام و جاروبرقی
e tron آئودی جاروبرقی///…..
بس کن
نجات زمین مهمتره
v8 رو میشه دوباره ساخت اما زمین و لایه اوزون رو نه
وقتشه که دیدگاهمون رو تغییر بدیم///…….
سهند
۲۱ مهر ۱۳۹۹راست میگی ماشین های الکتریکی خیلی خوبه متاسفانه بعضی افراد فقط ماشین های تنفس طبیعی و ۱۲ سیلندر و … را دوست دارند و از وضعیت بد جهان و اینکه اتمسفر کم مونده پاره بشه خبر ندارند همین کربن دی اکسید باعث شده قطب ها ذوب شوند و هوای جهان گرم شود انشاءالله هرچه زود تر تمام خودرو ها را الکتریکی کنند
Sina
۲۱ مهر ۱۳۹۹تا زمانی که تامین برق الکتریکیا پاک نشه اینا فقط دروغ هستن.
زمانی که تولید برق تمام دنیا تجدید پذیر شد اونوقت این حرف درست میشه
سهند
۲۱ مهر ۱۳۹۹تو هم راست میگی الان بیشتر برق از سوخت های فسیلی بدست می آید و آن هوا را آلوده میکند
محمد
۲۰ مهر ۱۳۹۹دیشب داشتم کتاب فایل صوتى کتاب بیشعورى رو گوش میکردم توى یه قسمتش از قول یه روانشناس (آدولف اشنایدر )گفت هیتلر هر چند تو نبرد با روسیه شکست خورد ولى یه پیروزى بزرگ بدست آورد(عوام فریبى و سوء استفاده از احساسات مردم)سپس اضافه میکنه(اون تخم معترضانى رو کاشت که توقعاتشون انتهایی نداره و نه هیچ چیز میتونه جلوى خود خواهى هاشون رو بگیره خودخواهى هایى که معمولاً هزینه هاشو کل جامعه باید بپردازه.)
چند روزه دارم این چند جمله رو تو ذهنم مرور میکنم.
دوستان عزیز لطفاً منو مورد عنایت قرار ندید این جمله هایی که اینجا نوشتم عیناً از متن کتاب بود(بخش دوم قسمت سوم.)
بهراد
۲۱ مهر ۱۳۹۹کتاب 1984 یا مزرعه حیواناتو بخونی فک می کنی تمام برو بکس زدن تو کار بازیگری شخصیتای داستان
Alireza
۲۱ مهر ۱۳۹۹اون آقا احتمالا تاریخ نخونده من طرفدار هیتلر نیستم ولی از اون آدمایی که از هیتلر بدتر بودن و ژست آدم حسابی گرفتن بدم میاد جنگ جهانی دوم رو انگلیس و فرانسه شروع کردن با اعلان جنگ به آلمان!!! دوما تنها خوبی که همین تفکر هیتلر داشت به قول این آقا اگه پر توقع بود به اندازه توقعاتش تلاش میکرد و این رو به جامعه آلمان تزریق کرد اگر الان آلمان یه کشور پیشرفته و پرتلاشه مدیون همین تفکره برید تاریخ آلمان رو بخونید تا ببینید قبل از هیتلر جامعشون تو چه فلاکتی بود البته همه اینها توجیهی برای جنگ و خونریزی نیست
مانی
۲۱ مهر ۱۳۹۹حتی زحمت ۴ خط خوندن رو نمیکشی و ترجیح میدی گوش کنی
لابد مردم تو فلاکت باشن و دعا کنن خوبه
بذار یه مثال بزنم
یسری کشور داریم زمین مال مردمه و دولت ۹۹ ساله کرایه میده
یسری کشور یسری بد بخت رو زمینهای بزرگ کار میکنن و کل درامد مال کس دیگه یی میشه
حالا منظورت از زیاده خواهی چیه؟در چه حدی رو زیاده خواهی میدونی با کدوم متر؟اصلا مترت استاندارده!!؟؟
داریوش
۲۱ مهر ۱۳۹۹برو ببین نسل جدید انگلیسی ها کیا بزرگ ها و سلبریتی هاشون هستن کیا الگوشون هستن حداقل هیتلر عرضه و وجود و جرات داشت این بی سواد های دوزاری همونم ندارن اگر قرار باشه تاریخ رو ا ی ت بی بی سی و عوامل چپی که ننگ بشرن بگن و باید روزی دوازده مرتبه … به اون تاریخ بحث دفاع از هیتلر یا شخص خاصی نیست بحث حرف بی خود تو هست عوام خصوصا تو کشورهای که مثلا تاریخ جنگ جهانی رو نوشتن فاجعه هست
محمد
۲۰ مهر ۱۳۹۹ردیف عقبش فوقالعادست
Reza ar
۲۰ مهر ۱۳۹۹باید قبول کرد از همه لحاظ یه پله بالا تر از amgو سری ۸هست البته قدرت خروجی amg بهتره ولی در کل بهترین دینامیک و کیفیت رو داره و بهترین گزینه برای کلاس سدان های فول سایز اسپورت هست در عوض این برتری نسبی پورشه هم قشنگ جیب خریدار رو خالی میکنه!!!
Reza ar
۲۱ مهر ۱۳۹۹جالب اینجاست ۹۹درصد کاربرای سایت تا حالا یکی از اینا رو حتی از نزدیک هم ندیدن ولی قشنگ نظر میدن من هم اگه نظر میدم از روی مطلب سایت ها و کساییه که سوار شدن .تعصب رو بذارید کنار
Reza ar
۲۰ مهر ۱۳۹۹این برسی carwowهست شاید برای انگلستان خوب نباشه ولی برای آلمان و آمریکا شمالی مناسبه .بعد نوشته ماشین سفته خوب کسی که اینو میخره انتظار رولزرویس که نداره .خریدار این کسی هست که میخواد با خانواده سوار یه سوپر اسپرت با فضای بار زیاد بشه و ذات ماشین اسپرت همینه
داریوش
۲۱ مهر ۱۳۹۹انگلیسی ها درآمد سرانشون نصف آلمانی هاست توهم نداشته باش قدرت خرید آلمانی ها خیلی قوی تر از انگلیسی هاست
مهرداد كمال
۲۰ مهر ۱۳۹۹یک گزینه وسوسه کننده دیگه هم هست که خیلی لوکسه و تاپ اسپیدشم بیشتره و خیلی خاص الپینا B7
سهند
۲۱ مهر ۱۳۹۹به نظرم آلپینا b7 بهترین سدان جهانه چون همه ی نکات منفی که سری ۷ داره آلپینا رفعش کرده و بسیار بهتر و لوکس تر کرده