پورشه

اولین تجربه رانندگی با پورشه کاین E-Hybrid جدید

نسل قبلی پورشه کاین E-Hybrid دقیقاً به خاطر آنچه می‌خواست باشد شناخته نشد. نسل قبلی این شاسی‌بلند لوکس نه عملکردی در حد سوپرکارها داشت و نه از نظر اقتصادی خودرویی برجسته بود؛ اما نسل جدید این خودرو کاراکتر واضح‌تری دارد.


نسل جدید کاین E-Hybrid از یک پیشرانه ۶ سیلندر توربو با قدرت حدود ۳۴۰ اسب بخار استفاده کرده و یک قوای محرکه هیبریدی نیز به آن متصل شده تا مجموع خروجی این قلب آهنین به ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۷۰۰ نیوتون متر برسد. این خروجی عظیم باعث می‌شود محصول خاص پورشه تنها در ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و بتواند تا سرعت ۲۵۳ کیلومتر در ساعت نیز اوج بگیرد.


در همین زمان، کاین تا حدی می‌تواند به مصرف سوخت ادعایی حدود ۳.۱ لیتری خود نزدیک شود و در هر کیلومتر نیز تنها ۷۲ گرم دی‌اکسید کربن آزاد نماید.


طیف توانایی‌های این شاسی‌بلند هیبریدی واقعاً احساس‌برانگیز است. جدای از شخصیت همه کاره بودن، این شاسی‌بلند بسیار سریع فیزیک را به چالش می‌کشد و از نظر هندلینگ، فرمان پذیری و توقف نیز عملکرد برجسته‌ای دارد.


چهار حالت رانندگی وجود دارد که یکی از آن‌ها حالت تمام الکتریکی بوده و با انتخاب آن می‌توانید حدود ۴۰ کیلومتر را به‌صورت الکتریکی طی کرده و به حداکثر سرعت ۱۴۲ کیلومتر در ساعت نیز برسید؛ اما خشن‌ترین گزینه هم حالت اسپورت پلاس است که باعث برنامه‌ریزی متفاوت پدال گاز، گیربکس ۸ سرعته تیپترونیک و اگزوز می‌شود تا بدین ترتیب روی دیگر سکه را نیز ببینید.


قوای محرکه کاین E-Hybrid جدید در حالت اسپورت پلاس حالت گیرای احیا شونده را نیز وارد قضیه می‌کند که از پیشرانه بنزینی و ترمزها برای شارژ مجموعه باتری بهره می‌گیرد.


با انتخاب حالت‌ها و دکمه‌های صحیح، این کاین واقعاً می‌تواند از یک لیموزین تقریباً بی‌صدا به یک قدبلند بسیار اسپورت و سریع تبدیل شود و البته بین این دو طیف نیز شاهد شخصیت‌های گوناگونی هم می‌توانید باشید.

ذکر این نکته مهم است که قوای محرکه هیبریدی باعث اضافه‌وزن ۳۰۰ کیلوگرمی شده اما دامپرهای تنظیم‌پذیر PASM به‌صورت استاندارد در خودرو وجود داشته و اگر سیستم تعلیق بادی را نیز سفارشی دهید، تنها تفاوت‌های جزئی بین نسخه هیبریدی و بنزینی کاین S وجود خواهد داشت.


همچنین کابین نسل جدید کاین E-Hybrid بسیار جذاب‌تر از قبل است. تجهیزات بیشتری در خودرو وجود داشته و سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه با یک صفحه‌نمایش جدید که کنسول مرکزی را تحت سلطه خود داشته کاملاً خلاقانه و نوین است.

بد نیست بدانید نسل قبلی کاین E-Hybrid به دلیل وجود مجموعه باتری بزرگ محفظه بار کمتری در مقایسه با مدل‌های استاندارد داشت اما این بار اوضاع فرق می‌کند. کاین E-Hybrid جدید محفظه بار ۶۴۵ لیتری در صورت استفاده از تمامی صندلی‌ها داشته و زمانی که صندلی‌ها را بخوابانید این فضا به ۱۶۱۰ لیتر افزایش می‌یابد.


نسل جدید پورشه کاین E-Hybrid در کل خودروی احساس‌برانگیزی بوده و از تکنولوژی پیشرفته و دینامیکی‌ای سود می‌برد که برخی از آن‌ها در نسل آینده ۹۱۱ دیده خواهد شد. بالاخره یک روزی تمامی محصولات پورشه با قوای محرکه هیبریدی عرضه خواهند شد و دنیای شاسی بلندها و خودروهای اسپورت دو درب بهتر خواهد بود.

پورشه کاین E-Hybrid جدید بیش از آنکه یک شاسی‌بلند متمرکز روی مصرف سوخت کم باشد یک خودروی پرفورمنس نابغه است. با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای و مصرف سوخت حدود ۷ لیتری در دنیای واقعی، این خودرو توانایی‌های گسترده‌ای دارد. وجود چنین خودرویی باعث شده مدل بنزینی V6 S کاملاً منسوخ شده به نظر آید.

مشخصات پورشه کاین E-Hybrid جدید

  • قیمت: ۶۷۱۲۸ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۵ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت واقعی: حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2093 ديدگاه)

    ماشینیه که عاشقان پورشه رو به جنون میرسونه??

  2. ساسان

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    خیلی کابین زیبایی داره…اون جمله ی : بالاخره یک روزی تمامی محصولات پورشه با قوای محرکه هیبریدی عرضه خواهند شد .اصلا”خبر خوبی نیست.امید وارم حداقل GT3تنفس طبیعی بمونه.
    آقای احمدزاده .تستو برسی اوروسو منتشر نمیکنید؟

  3. T.H.M

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    طراحی داخلیش خیلی عالیه. یکی این، یکی پانامرا. به نظرم هم لوکس بودن، هم اسپورت بودن و هم مدرن بودن رو یکجا داره طراحی داخلیشون. یعنی همخوانی با ذات برند پورشه. حقش بود پانامرا یکی از 10 طراحی داخلی برتر 2018 بشه. و طبیعتا کاین جدید هم یکی از بهترین طراحی های داخلی حال حاضر هستش. چون یه سبک طراحی هستن و خیلی شبیه به همن. پس اگه یکی جزو بهترین ها باشه، اون یکی هم باید باشه دیگه :)
    از لحاظ فنی و لذت رانندگی و … هم حرفی نزنیم بهتره. پورشه هست دیگه. نیاز به گفتن چیزی نداره.

  4. net

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3386 ديدگاه)

    طراحی بیرونی قدیمی داره و نیاز به تغییر داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا