تنها تفاوت واقعی بین پورشه ۷۱۸ اسپایدر جدید و کیمن GT4 به پکیج آئرودینامیکی آنها مربوط میشود. پورشه در تصمیمی درست بال عقب بزرگ را روی مدل اسپایدر نگذاشته و بجای آن از بال کوچکی که به داخل بدنه میرود استفاده کرده است. همچنین اسپلیتر جلوی این خودرو هماکنون به اندازهی مدل GT4 گیراست؛ بنابراین درحالیکه اسپایدر از زمین بلند نمیشود داون فورسی هم تولید نمیکند که این برخلاف مدل GT4 است.
جدای از این موارد، هر دو خودرو از نظر فنی مشابه هستند. همان پیشرانهی ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت اتمسفریک که عملکرد فوقالعادهای دارد در ۷۱۸ اسپایدر وجود داشته و گیربکس ۶ سرعته دستی نیز حرفی برای گفتن نمیگذارد. وزن این خودرو ۱۴۹۵ کیلوگرم بوده و قدرت ۴۱۴ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری پیشرانه به راحتی از پس این وزن برمیآید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیهای و شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۹ ثانیهای هم نسبت به مدل GT4 تغییر نکرده هرچند حداکثر سرعت این خودرو تنها چند کیلومتر در ساعت کمتر است.
البته یکی از مهمترین تفاوتها به ظاهر و کابین این دو خودرو مربوط میشود. مکانیسم باز شدن سقف در بعضی بخشها بهصورت برقی انجام میشود اما اکثر بخشها بهصورت دستی عمل میکند. دو برجستگی مشهور بخش عقب و نبود سقف باعث شده استایل این خودرو جذابتر از GT4 متمرکز روی پیست باشد. توانایی باز کردن سقف و گوش کردن به صدای دلنشین پیشرانهی ۶ سیلندر جدید نیز یکی دیگر از برتریهای این خودرو محسوب میشود.
برخلاف مدل GT4، پورشه اسپایدر بهصورت استاندارد از سیستم PASM و پکیج اسپورت کرونو استفاده میکند. این خودرو همچنین در کابین لوکستر حس شده و رنگهای بیشتری برای انتخاب وجود دارند. هر دو خودرو از لاستیکهای مخصوص پورشه یعنی میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ استفاده میکند که این هم یک نشانهی دیگر از میزان تواناییهای بالای ۷۱۸ اسپایدر محسوب میشود.
این خودرو در جاده همانند پتکی بر سر آسفالت فرود نمیآید اما خب خودرویی سریع است. حتی در سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز احساس خاص فرمان، صندلیها و ترمزها به راننده منتقل میشود. این احساس در اکثر خودروهای اسپورت دیگر حتی در بهترین نمونهها دیده نمیشود. در هر سرعتی میتوان از این خودرو لذت برد و آن را تحسین کرد.
اما در لحظاتی که جادهی مناسبی پیدا کنید پدال گاز را فشار خواهید داد و میزان درگیری و هیجان شنیداری این خودرو را کاملاً حس خواهید کرد؛ و سرعت نابی که واقعاً نفس راننده را بند میآورد. این خودرو گشتاوریتر از قبل شده بنابراین اگرچه سه دندهی اول نسبتهای طولانیتری دارند اما پیشرانه به راحتی میتواند آن را هندل کند.
واقعیت این است که با وجود پورشه ۷۱۸ اسپایدر به سختی میتوان به خودروهای اسپورت دیگری فکر کرد. این یک خودروی اسپورت جدی است که ارزش بسیار خوبی داشته و از نظر کیفیت نیز بسیار سطح بالاست. جدای از سقف پیچیده، فکر نمیکنیم نقطهضعف چندانی در این خودرو وجود داشته باشد.
سواری پورشه ۷۱۸ باکستر اسپایدر جدید به اندازهی ظاهر و صدای آن حساس است و در کل باید آن را یک خودروی اسپورت بسیار خوب به حساب آورد. این خودرو که قیمت ۷۳۴۰۵ پوندی دارد کاملاً ارزش قیمت خود را داشته و قطعاً در آینده به محصولی کلاسیک تبدیل خواهد شد.
مشخصات پورشه ۷۱۸ باکستر اسپایدر
- قیمت: 73405 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۴ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 414 اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 300 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Khosrow
۷ مرداد ۱۳۹۸فقط عکس 7 / جاده رو / حال و هوارو / میشه پیرنشد / میشه موند/ میشه نرفت ..
ایمان
۷ مرداد ۱۳۹۸مگه میشه عاشق پورشه نبود ؟؟؟؟
همه فقط تحسین و تمجیدش میکنن
یک خودروساز تاپ ، نمونه و درجه یک
? Porsche ?
سهراب
۷ مرداد ۱۳۹۸سلام برای موتور سیکلت یه سایت مرجع مثل نت کارشو نداریم؟ گشتم در نت ولی سایت خوبی پیدا نکردم مثلا موتورسایکل شو پیدا کردم اما وقتی رو هوندا یا .. باز لینک سایت میده و..
با تشکر..
سینا
۸ مرداد ۱۳۹۸بدون تعصب این زشترین و خزترین پورشه ست
کافر مقدس
۸ مرداد ۱۳۹۸با وجود ۶سیلندر بودن یه مقدار خروجی کم نیست ؟ کمی هم گرونه درقیاس با قیمت رقبا که از نظر فنی هم اوضاع بهتری دارند
متن ب شدت اغراق آمیزه . مخصوصا اونجا که میگه باوجود اسپایدر ب سختی میتوان به اسپرت دیگر فکر کرد !
نگارنده گویا کوروت و لکسوس ال سی و آعودی رو فاکتور گرفته
سجاد
۸ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز، کروت یه “سوپر اسپرت” پلاستیکی هست، و با برند لوکس مثل پورشه که پایه ترین مدلش آپشنایی داره که تو ذهن مهندسای کادیلاک هم نمیگنجه، قابل مقایسه نیست.
P.K.H
۸ مرداد ۱۳۹۸بنظر تغییر نسل بعدی بسیار شدید خواهد بود