نسخه پیشین پورشه ۷۱۸ کیمن GTS نقاط ضعف بسیار کمی داشته اما مشکل اساسی آن به پیشرانه مربوط میشده است. افراد زیادی این خودروی جذاب را به خاطر پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتریاش دستکم گرفته بودند.
شاید پورشه این عیب را دیده اما هرگز به آن اعتراف نکرد. حالا نوبت بازگشت کیمن GTS به میادین فرا رسیده است. از نظر بصری این خودرو تقریباً مشابه نسخه قبلی بوده و تفاوت کلیدی به چیزی مربوط میشود که شما نمیبینید: پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی قبلی جای خود را به نمونه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی داده است. بهتر است به چیزی بیشتر از یک فیس لیفت استاندارد فکر کنید…
حالا برای اولین بار پشت فرمان این خودرو در جادههای بریتانیا نشستهایم. با قیمت ۶۴۴۸۰ پوندی، GTS در ردههای بالایی جا خوش کرده و گرانتر از کیمن S با بهای ۵۳۱۴۰ پوندی است، خودرویی که همچنان از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده میکند.
GTS 4.0 جدید فاصلهای ۱۱ هزار پوندی با مدل S دارد که به سختی میتوان آن را نادیده گرفت و سؤالی که پیش میآید این است: با این مبلغ بیشتر چه چیزی عایدتان میشود؟ خب بیایید اول درباره قوای محرکه صحبت کنیم. پیشرانه ۴ لیتری یاد شده اساساً همانی است که شما در خودروی فوقالعاده کیمن GT4 دیدهاید. این پیشرانه که تا دور ۷۸۰۰ پیش میرود قدرت ۳۹۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری داشته و یک گیربکس ۶ سرعته دستی این نیرو را به چرخ های عقب میفرستد. در واقع این یک فرمول عالی برای خودرویی اسپورت با ابعاد کیمن است.
از جمله تکنولوژیهای بکار رفته در این خودرو میتوان به سیستم هدایت گشتاوری پورشه PTV و مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه PASM اشاره کرد. این دو سیستم در کیمن S قیمت ۲۱۰۵ پوندی دارند.
همچنین پکیج اسپورت کرونوی پورشه نیز حاضر است که معمولاً آپشنی ۱۲۷۱ پوندی میباشد. چراغهای جلوی بای زنون با قیمت ۱۰۰۲ پوند و رینگهای ۲۰ اینچی با قیمت حدود ۱۵۰۰ پوند نیز در این خودرو وجود دارند.
به این ترتیب حدود ۸ هزار پوند آپشن سفارشی در GTS بهصورت استاندارد وجود دارند و به این مورد باید تجهیزات خاص مدل همچون سیستم اگزوز با خروجی در وسط، دستهموتورهای فعال و نشانهای GTS را اضافه کرد؛ و البته که خود پیشرانه یک الماس است و نباید فراموشش کرد؛ اما پورشه برای کروز کنترل و آینههای برقی ۲۲۸ و ۲۱۰ پوند میخواهد که عجیب جلوه میکند.
وقتی کیمن GTS را آتش کنید تغییرات سریعاً پدیدار خواهند شد. صدای ناخوشایند پیشرانه قبلی محو شده و جای آن را صدای عمیق و بم نیروگاه ۶ سیلندر گرفته است؛ و از اینجا به بعد همهچیز بهتر میشود.
اگرچه پیشرانه GTS قبلی در دورهای میانی عملکرد خوبی داشته اما پیشرانه ۴ لیتری تا دور بالای ۷ هزار همهچیز را فراهم کرده و اگر آن را تحتفشار قرار دهید پاداش خود را خواهید گرفت. گیربکس ۶ سرعته دستی نیز دقت زیبایی داشته و بر جذابیت خودرو میافزاید.
اگر بخواهیم انتقادی داشته باشیم باید به فاصله نسبتاً طولانی بین دندهها اشاره کنیم که از همان ابتدا در GTS وجود داشته است. کافی است در دنده سه به خودرو فشار بیاورید تا به راحتی از محدودیتهای سرعت عبور کنید.
GTS در جاده توازن زیبایی بین قدرت و قابلیت استفاده به وجود میآورد. شما میتوانید هر زمانی از حداکثر پرفورمنس خودرو استفاده کنید. پورشه میگوید این خودرو در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که قطعاً حس سرعت را القا میکند. آیا میتوان با بهایی کمتر سریعتر رفت؟ بله اما GTS برای چنین چیزهایی طراحی نشده است.
این پیشرانه با یک شاسی فوقالعاده متوازن و فرمانی سنگین اما دقیق همراه شده است. GTS شاید دگرگونی عظیمی را زیر پوست خود تجربه کرده باشد اما عملکرد آن در جادههای پر پیچ و خم همچون گذشته درخشان و عالی است.
با استفاده از کلید چرخان کوچک روی فرمان میتوان حالت اسپورت را انتخاب کرد که در واقع بهترین انتخاب است. پدال گاز، فرمان و صدای تولیدی تیزتر شده و عملکرد هماهنگی دور پیشرانه نیز معکوسهای تیز و نرمی را به ارمغان میآورد.
مسیر ناهموار تست فقط کنترل بدنهی فوقالعادهی کیمن را برجسته میساخت. شاسی خودرو به شما اجازه میدهد با افزایش سرعت از پیشرانه حداکثر استفاده را بکنید.
کنترل کشش را میتوان بهصورت کامل غیرفعال کرد اما تنظیمات اسپورت باعث آزادی عمل شده ولی الزامات ایمنی را نادیده نمیگیرد؛ و اینجاست که GTS واقعاً میدرخشد.
اما اگر بخواهیم نقطهضعف این خودرو را بشماریم باید به کابین اشاره کنیم که کمی از مد افتاده به نظر میرسد. نسل جدید ۹۱۱ و تایکان یک سر و گردن بالاتر قرار دارند. کنسول مرکزی GTS پر از دکمه بوده و اگرچه ما این موضوع را بد نمیدانیم اما خب خیلی هم خاص نیست؛ اما آیا این نقطهضعف برای نادیده گرفتن نقاط مثبت کافی است؟ ابدا!
شاید ظاهر خودرو خیلی متفاوت نباشد اما این ۷۱۸ کیمن GTS جدید دگرگونی کاملی را تجربه کرده است. شاید این خودرو در مقایسه با کیمن S عادی گرانقیمت به نظر برسد اما اضافه پرداخت آن کاملاً ارزشش را دارد. تجهیزات استاندارد بیشتر و البته پیشرانه جدید باعث شدهاند این خودرو بهترین عضو خانواده باشد. GTS یکی از بهترین خودروهای اسپورت بازار است.
مشخصات پورشه ۷۱۸ کیمن GTS
- قیمت: 64480 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۴ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 396 اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 293 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
VIPER
۹ مرداد ۱۳۹۹یه پیشرانه تنفس طبیعی بهترین گزینه س
Viper
C8
Gt3rs
Gt350r
واین مدل کیمن
NAVID۰۰۹۸
۹ مرداد ۱۳۹۹کیمن یعنی ۹۱۱ ارزانسازی شده اما با همون هیجان ولی نه به زیبایی ۹۱۱ .
جداً کیمن از اون دست پورشههائیه که بود یا نبودش فرقی به حال طرفدارانش نداره و انگاری یه محصول نخودی در بین تمام پورشههاست .
Infinite
۱۰ مرداد ۱۳۹۹NAVID۰۰۹۸
من هم موافقم تا حدودی. 718 اصلا ماشین بدی نیست اما یه جورایی حس واقعی یک پورشه قدرتمند رو حداقل به من القا نمیکنه.
آرمان
۹ مرداد ۱۳۹۹aventador sv
VIPER
۹ مرداد ۱۳۹۹ایول
Reza
۹ مرداد ۱۳۹۹مگه میشه حرف از تنفس طبیعی زد و اسم لامبورگینی نیاد ؟؟؟
زیزیگولو
۹ مرداد ۱۳۹۹پورشه همیشه سعی در به روز رسونی بعضی از نمونه های قدیمی خودش داشته (البته با حفظ نمای کلی و اصالت) که این مدلا مخصوصاً از نظر آیرودینامیک و حجمو قدرت پیشرانه برتری محسوسی در مقایسه با نسلای قبلیشون دارن
سورنا
۹ مرداد ۱۳۹۹پورش ۷۱۸ فقط باکستر
نمیدونم چرا علاقه عجیبی به کروک دارم حتی مثلا اگه پراید هم باشه دوست دارم کروک باشه ??
یادش بخر یه روزی اومد ایران قیمت گذاشتن ۷۱۸ تومن چه خوابایی که میشد براش دید ولی الان شده نزدیک ۳ میلیارد
خود پورشه ببینه آلمانو ول میکنه میاد تو ایران ادامه میده
SF90 STRADALE
۹ مرداد ۱۳۹۹پورشه نظیر نداره ??
سلطان هندلینگ
behnam1012
۹ مرداد ۱۳۹۹مدل های GTS پورشه بهترین توازن بین قابلیت های رانندگی روز مره و اسپورت با قیمت مناسب ( نسبت به بقیه تیپ ها ) دارن ??
MAHDI
۹ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا چندروز پیش مجله SPORT AUTO با همین نسخه پورشه کیمن 718 GTS در پیست هوکنهایم GP زمان گیری کرد، و البته بعدش نوبت زمان گیری مرسدس AMG CLA45s جدید رسید در همین پیست و توسط همین راننده که زمان هاشون اینطور ثبت شد.
* پورشه کیمن 718 GTS تایم // 1:56.90
* مرسدس AMG CLA45s تایم // 1:59.90
**************************************
تایم چندخودروی دیگه در همین پیست و مجله!!!
* لامبورگینی اونتادور SVJ زمان// 1:47.30
*مرسدس AMG GTR PRO زمان// 1:48.00
* ب ام و M2 CS ثبت زمان // 1:54.80
* پورشه کیمن GT4 718 زمان// 1:55.00
* پورشه تایکان توربو S تایم // 1:55.60
* آئودی RS 6 استیشن تایم // 1:56.60
* آئودی RS 7 اسپرت بک تایم// 1:57.30
* مرسدس AMG A45 S تایم // 2.00.70
MAHDI
۹ مرداد ۱۳۹۹یادم رفت تایم پورشه 911 توربو S جدید رو بزارم که چندروز پیش همین مجله باهاش در پیست هوکنهایم GP زمان ثبت کرده که تایمش خیره کننده است و بهترین تایمی بوده نسبت به زمانش در پیست های دیگه!!!!!
پیست هوکنهایم GP
* پورشه 911 توربو S جدید تایم// 1:47.80
* پورشه 911 توربو S قدیم تایم // 1:50.00
AMG///
۹ مرداد ۱۳۹۹مهدی خدایی تو هم حوصله داریا
هی مجله atu نمی دونم چی چی فلان تایمو زده
من بخوام دو تا کلمه بنویسم که خوشم اومد زورم میاد به والا
ماشالا خدایی دمت گرم
آرمان
۹ مرداد ۱۳۹۹واقعا دمت گرم بعد سردبیر پدال تو زحمت کش ترین نفر تو سایتی!!
MAHDI
۱۰ مرداد ۱۳۹۹????
Mf1
۱۰ مرداد ۱۳۹۹زمان گیری مکلارن فراری و پورشه توپیست هوکنهایم
1.45.5 مکلارن 720s
1.45.9 فراری 488پیستا
1.47.8 پورشه 911 توربو S
امین
۹ مرداد ۱۳۹۹با این قیمت میشه کوروت c8 خرید که عملکرد بمراتب بهتری داره.
Sina
۱۰ مرداد ۱۳۹۹کوروت فقط در مسیر مستقیم بهتره.
ولی انصافا چقدر زیباست.
نمی دونم چرا به کابینش گیر داده بودن ، یعنی دوست داشتن که داخل این رو هم پر از صفحه نمایش های مسخره کنن.
Hadi
۹ مرداد ۱۳۹۹خیلی خوب شد که موتور ۶ سیلندر رو بهش برگردوندن ?
واقعاً موتور ۴ سیلندر برا همچین ماشینی خیلی ضایعس…
فقط گیربکس دستیش ?
مهرداد كمال
۹ مرداد ۱۳۹۹بنظرم ۷۱۸ از ۹۱۱ شیکتره