باید برخی چیزهای ضروری را دربارهی پورشه ۹۱۱ اسپیدستر جدید بدانید. شماره یک اینکه اسپیدستر تازهنفس پورشه همانند مدل ۹۹۲ که چند هفتهی پیش تست کردیم متعلق به نسل جدید ۹۱۱ نیست بلکه از نسل پیشین ۹۹۱ میباشد. شماره دو اینکه تنها ۱۹۴۸ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که این عدد به خاطر سال ساخت اولین پورشه در سال ۱۹۴۸ انتخاب شده است. سوم هم اینکه تمامی مدلهای در نظر گرفته شده قبلاً فروخته شدهاند.
اما اگر به حد کافی خوششانس بوده و این خودرو را پیشخرید کردهاید پس بیشک از آن لذت خواهید برد. این خودرو آخرین نمونه از نسل پیشین ۹۱۱ میباشد که توسط دپارتمان GT ژرمنها توسعه یافتهاند. ما به تیمهای سازندهی کررا، باکستر، کیمن و… کاملاً احترام میگذاریم اما GT های پورشه همواره خاصتر بودهاند؛ و این اسپیدستر هم شرایط مشابهی دارد.
اسپیدستر موردبحث اولین بار در سال ۲۰۱۳ و به عنوان پروژهای داخلی کلید خورد و قرار بود در سال ۲۰۱۷ به عنوان خودرویی برای گرامی داشت ۷۰ سالگی این برند معرفی شود اما اینگونه نشد.
ششمین نسل اسپیدستر زندگی خود را مدیون دو ۹۱۱ است: ۹۹۱ GT3 نسل قبلی و کررا کابریولت. خودروی اولی تشکیل دهندهی بخش جلو بوده درحالیکه کررا کابریولت هم بخش عقبی را به اسپیدستر اهدا کرده است. به این ترتیب بدنه حدود ۲۰ درصد از استحکام خود را نسبت به GT3 کوپه از دست داده اما همچنان مستحکمتر از کررا کابریولت میباشد. این خودرو به لطف استفاده از فیبر کربن در کاپوت، بالها و پیشرانه سبکتر است.
سقف خودرو همانند دیگر قطعات خودرو نیازمند برخی اصلاحات بوده است. شما نمیتوانید تنها یک دکمه را فشار داده و منتشر بمانید. بلکه باید یک سوئیچ تعبیه شده در کنسول مرکزی را فشار داده و از خودرو پیاده شوید و سپس وزن ۱۰ کیلویی را با دست تا کرده و داخل محفظه خاص بگذارید. احتمالاً برخی طرفداران دوآتشهی پورشه از این حس سنتی استقبال خواهند کرد.
پس از تجربه کردن نسل جدید پورشه ۹۱۱، نشستن در این خودرو کمی عجیب به نظر میرسد. نبودن صفحات نمایش به شما یادآوری میکند که این خودرو در طول یک نسل تا چه اندازه تکامل یافته است. حتی خبری از سیستم اطلاعات سرگرمی در پورشه ۹۱۱ اسپیدستر نبوده و تنها یک محفظه نگهدارنده اشیا وجود دارد؛ اما این موضوع واقعاً مهم نیست زیرا یک گیربکس دستی و پیشرانهی ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی وجود دارد که توجهتان به آنها جلب خواهد شد. این تنظیمات همان چیزی است که در خودروی مسابقهای ۹۱۱ کررا کاپ دیده میشود.
یک سیستم تزریق جدید و سوپاپ گاز متفاوت باعث ایجاد ۱۰ اسب بخار بیشتر و رسیدن به قدرت نهایی ۵۰۳ اسب بخار شدهاند. اگزوز جدید این خودرو ۱۰ کیلوگرم سبکتر بوده ولی از فیلترهای ذرات سود میبرد و برخلاف ۹۱۱ GT3، فلایویل دوجرمی هم وجود دارد.
در همان لحظات اولیهی آشنایی با خود سه چیز کلیدی را متوجه خواهید شد. شیشهی جلو با ارتفاع کمتر تأثیر چندانی در میدان دید رو به جلو نداشته است. ناهمواریهای جاده اصلاً باعث لرزش بدنه نمیشوند و راندن یک خودرو با پیشرانهی تنفس طبیعی و گیربکس دستی تجربهای بسیار لذتبخش و تقریباً بدون مشابه است.
در طی چند کیلومتری که با خودرو همراه باشید خواهید فهمید ۶ دندهی گیربکس بسیار کوتاه طراحی شدهاند بنابراین باید همواره دندهها را تعویض کنید.
پیشرانه نیز در دور بالاتر از ۳۰۰۰ روی دیگر خود را نشان داده و تا دور ۶۰۰۰ شاهد غرش زیبای آن خواهید بود. در اینجاست که باید دندهها را تعویض کنید.
سپس به اشتباه خود پی خواهید برد زیرا همهچیز بهپیش میرود. پیشرانه تا دور نزدیک به ۹۰۰۰ فریاد میزند و شما را مجبور میکند دنده را نگه داشته و از حرکات یک خودروی ناب و کار معرکهی مهندسان پورشه لذت ببرید. تجربهی رانندگی با ۹۱۱ اسپیدستر انسان را جذب میکند و با باز کردن سقف هم میتوانید صدای ناب یک ۹۱۱ را با گوشها بشنوید.
مشخصات پورشه ۹۱۱ اسپیدستر
- قیمت: 211599 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۴ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/۴۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 309 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 13.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ZXEN
۱۵ خرداد ۱۳۹۸پورشه دفرانسیل عقب و دنده دستی . 503 اسب زیر پدال گاز … این به کنار
طراحی عقب صندوقش فکر کنم باشه . لامصب محشره . خیلی خیلی محشره .
مثل جت فایتر شده .
تمام ماشین بازای دنیا باید این ماشینو امتحان کنن . تمام فاکتورهایی که برای ماشین بازی لازمه در این خودرو گنجانده شده .
فقط حیف ترمز دستیش الکترونیکیه
Reza
۱۶ خرداد ۱۳۹۸وای خدای من این خودرو هستش یا حوری؟؟؟؟؟
Alireza
۱۵ خرداد ۱۳۹۸متن یجوری قشنگ بود به سرم زد برم تو سایتش یکی ثبت نام کنم
Ferrari Fxx K Evo
۱۵ خرداد ۱۳۹۸خاص مثل اسپیدستر
احمدرضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۸تو به تنهایی
واسه خودت یه دنیایی
Just bentley continental
۱۵ خرداد ۱۳۹۸چرا اینقدر زیباست اخه
porschesport
۱۵ خرداد ۱۳۹۸جذاب❣️
King 918
۱۵ خرداد ۱۳۹۸وجدانی کسی که به این شاهکار میگه زشت توهین به بشریت و مهندسی کرده ???
ساسان
۱۵ خرداد ۱۳۹۸منو یاد مدل معروف پورشهRUFانداخت…خیلی زیباست