پورشه ۹۱۱ تارگا در دهه ۶۰ میلادی برای رقابت در مسابقه مشهور جاده ابریشم تولید شد. این خودرو یکی از اعضای قدیمی خانواده ۹۱۱ اسطورهای میباشد. همهی نسلهای ۹۱۱ دارای نسخه تارگا نبودهاند اما این حقیقت که نسل جدید ۹۹۲ با مدل تارگا نیز عرضه شده جای جشن گرفتن دارد حتی اگر تارگا بیشتر شبیه مدلهای کوپه باشد هم فرقی ندارد. البته این خودرو در نسخه 4S قیمت قابلتوجه ۱۰۹۷۲۵ پوندی دارد.
با این پول شما صاحب جدیدترین محصول پورشه با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربویی میشوید ک قدرت ۴۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری دارد. همین نیروگاه آهنین دلیل ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیهای میشود، شتابی که با سفارش پکیج اسپورت کرونو دو دهم ثانیه بهبود میباشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۰۴ کیلومتر در ساعت است بنابراین ما درباره یک خودروی هوشمند و پرفورمنس صحبت میکنیم.
نسخه عادی غیر S قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار پوندی داشته و از قدرت ۳۸۰ اسب بخاری برخوردار است. البته این خودروی ۱۷۵۰ کیلوگرمی هنوز هم عملکرد مناسبی داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیهای را ثبت میکند. به این مورد باید مصرف سوخت کمتر را اضافه کنیم که طبیعی است.
خود سقف بهصورت تمام الکتریکی باز و بسته میشود و این فرایند ۱۹ ثانیه طول میکشد. زمانی که سقف پایین باشد بالچه آئرودینامیک کوچکی در بالا دیده میشود تا به عبور نرمتر باد از کابین کمک کند. البته اگر بالچه بیرون نیاید (بهصورت تصادفی میتوان این بالچه را به داخل فرو برد) حس چرخش باد در کابین وجود خواهد داشت.
وقتی سقف پایین باشد ۹۱۱ تارگای جدید کاملاً زیبا به نظر خواهد رسید. کاپوت خودرو کاملاً مشابه نسخه کوپه بوده و از این نظر تفاوتی دیده نمیشود.
تمامی مدلهای تارگا دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و از طراحی کابین نسل جدید سود میبرند. در نسخه S شما شاهد صفحه لمسی ۱۲ اینچی در مرکز داشبورد خواهید بود که به عنوان مرکز فرماندهی عمل میکند. این سیستم بهصورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند. دومین صفحهنمایش نیز جلوی چشمان راننده قرار گرفته هرچند خیلی چنگی به دل نمیزند زیرا نیمی از آن توسط فرمان کور شده است.
روی فرمان دکمههای چندانی وجود نداشته و شاید کمی گیج شوید اما در پایین فرمان دکمه گرد کوچکی قرار گرفته که با آن میتوانید حالتهای مختلف رانندگی اعم از نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و… را انتخاب کنید. در راحتترین حالت رانندگی سواری خودرو آرامش سورپرایز کنندهای دارد.
در یک روز آفتابی که سقف باز شده حس کاملاً خوشایندی خواهید داشت. با کیفیت سواری فوقالعاده و پیشرانهای نسبتاً کمصدا میتوانید روزی رویایی را تجربه کنید.
وقتی حالتهای اسپرت یا اسپورت پلاس را انتخاب کنید سیستم تعلیق سفت تر شده، فرمان تیزتر میشود و سیستم PASM استاندارد نیز وزن ۱۷۵۰ کیلوگرمی را در سرعتهای بالاتر بهتر کنترل میکند. صدای پیشرانه نیز گیراتر میشود هرچند تارگا S هرگز صدای بسیار خاصی ندارد. البته هیچکدام از ۹۱۱ های کنونی صدای بسیار جذابی ندارند که تنها دلیل آن استانداردهای آلایندگی کنونی است.
اما اینها اهمیتی ندارد زیرا ۹۱۱ تارگا 4S در کل یک خودروی اسپورت جذاب است حتی اگر دارای برخی اشکالات آئرودینامیکی در زمان باز بودن سقف باشد.
نسل جدید پورشه ۹۱۱ تارگا خودروی ارزانقیمتی نیست اما به خاطر ظاهر، سواری و پرفورمنس خود محصولی دوستداشتنی محسوب میشود. ما خیلی تحت تأثیر آسایش و رفاه خودرو در زمان باز بودن سقف قرار نگرفتیم و همین موضوع باعث میشود ایده تولید تارگا در مرحله اول زیر سؤال برود؛ اما در کل این خودرو محصول برنده دیگری از پورشه بوده و به نظر میرسد قیمت خود را به خوبی توجیه میکند.
مشخصات پورشه ۹۱۱ تارگا 4S
- قیمت: 109725 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
ارشیاsvj
۲۸ مرداد ۱۳۹۹سقفش ظاهرش رو بهتر کرده.
Reza
۲۸ مرداد ۱۳۹۹بینهایت زیبا و دلربا ❤️❤️❤️
M.A.S
۲۹ مرداد ۱۳۹۹من از مدلای کوپه غیر کابریولت بیشتر خوشم میاد ولی اینم واقعا خوشگله
Khosrow
۲۸ مرداد ۱۳۹۹راستش صفحه باز میشه 911 میاد بالا حس میکنم چقدر تکراریه / فقط رقم و عدد تغییر میکنه و بس ..
ممد ژانگولر
۲۸ مرداد ۱۳۹۹این مدل ۹۱۱ تارگا هم یک شاهکار هنریه
هر چی نگاش میکنی سیر نمیشی
عالیه
دوسش دارم زیاد?
حسین دهمرد
۲۸ مرداد ۱۳۹۹با اون تیکه شیشه عقبش حال نمیکنم. انگار نیمچه کروکه.
اصل کار
۲۹ مرداد ۱۳۹۹اون تیکه شیشه که میگی اصل داستان Targa هست برادر. به نظر من فوق العاده مکمل زیبایی هست این نمیچه هاردتاپ.
خدا به همه یدونه تارگا بده.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مرداد ۱۳۹۹مقاله را که میخوندم فقط حواسم پرت شده بود به جزئیات طراحی تکتک قطعات و کیفیت بالای متریال .
ای کاش میتونستیم مثل ده سال پیش ، شاهد حضور این برند سطح اول جهان در کشور باشیم تا شاید دوباره انگیزه کار کردن به جونمون بیوفته .
این روزها فقط کار میکنیم حوصلمون سر نره ، و اگر نه هیچ هدف و انگیزهای در پیش نیست ? .
بی ریا
۲۸ مرداد ۱۳۹۹فقط دوس دارم هرچه سریعتر عمر بره جلو و تموم شه بره واقعا هدفی نمونده برام
mehran (fox)
۲۸ مرداد ۱۳۹۹بی صبرانه منتظر در افشانی بی ریای عزیز راجع به این ماشینم….
باز خدا پدر علی شوی نوارو بیامرزه که 20 درصدم به سایر خودروهای اروپایی گیر میده، این آدم یا بهتر بگم شاه ترول عزیز از وقتی شروع به اظهار فضل کرده اونم با شعار عدم تعصب فقط و فقط داره از آلمانیا و طرفداراش بد میگه فرقیم نمیکنه مطلب راجع به ماهیندرا باشه یا ایران خودرو….
مثل این که خاطرات بدی از آلمان و طرفداراش داره وگرنه اینقدر تنفر و خوددرگیری طبیعی نیست…نگران این آدمم
بی ریا
۲۸ مرداد ۱۳۹۹حاجی بیخیال دیگه حوصله ندارم بدجور حالم گرفته شده از دست این بورس
AMG///
۲۸ مرداد ۱۳۹۹نکشیمون گرگ وال استریت ???
بی ریا
۲۸ مرداد ۱۳۹۹راستش گرفتار پدرسوخته بازی های این حقوقی های سهام ها شدیم
AMG///
۲۸ مرداد ۱۳۹۹اخ چقد این پورشه خوبه
پورشه هرچی هم باشه بازم خیلی تو دل بروهه
همیشه هم به اندازه کافی لوکسه هم اسپرت
سلطان یعنی پورشه
❤❤??PORSCHE??❤❤
(((عصن این اشتوتگارتی ها هرچی بسازن تو دل برو میشه)))
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۹چرا 718 از 911 خوشگلتره؟؟؟؟؟؟
بجز چراغ پشتش از هر جهتی نگاهش میکنم 718 جذاب تره
Saeed
۲۸ مرداد ۱۳۹۹خیلی زیباست
ولی گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه بهتر نیست؟
۸ دنده واسه این ماشین زیاد نیست؟
mehran911
۲۹ مرداد ۱۳۹۹سعید جان نمیشه گفت کدوم بهتر هستش
نسخه 8 سرعته به دلیل ارائه نسخه هیبریدی که در آینده تولید خواهد شد در این ماشین قرار گرفت
نسخه عادی ۷ سرعته pdk آماده تحمل گشتاور بالا نیست مگر با شرایط خاص که هزینه رو افزایش میداد
به همین خاطر از نمونه ۸ سرعته استفاده کردن
بدیش اینه که وزن رو بالا برده و خوبیش اینه که این نسخه شیفت تایم بهتری داره و بروزتر هست
البته نسخه PDKs هم برای مدل های پیست محور توسعه پیدا کرده بود که در نسخه های GT3 و GT3rs استفاده شده بود
mehran911
۲۸ مرداد ۱۳۹۹تارگا
ی اسپرت خاص با اسم و پیشینه ی درخشان
شروع اش از یک محدویت و یک ایده شکل گرفت
دهه 60 میلادی زمانی که مردم به دلیل واژگونی کروک ها میمردن قانونی در آمریکا مصوب شد که فروش این خودروها رو به دلیل نقص ایمنی ممنوع کرد به هر حال اون زمان چیزی مثل این به اصطلاح rollovr protection ها که بصورت پاپ آپ باز میشه نبود و اختراع نشده بود
در کل این طراحی سقف تارگا در اون زمان بهترین راه حل برای محافظت از سر در مقابل واژگونی بود که در نهایت بر خلاف رقبا مجوز فروش گرفت تا اونایی که دوست دارن از برخورد باد به صورتشون لذت ببرن بتونن همچین خودرویی داشته باشن
SF90 STRADALE
۲۸ مرداد ۱۳۹۹سلام آقا مهران
مثل همیشه اطلاعات مفید و مختصری در اختیار ما گذاشتین
فقط میخواستم یک سوال از شما بپرسم
911 توربو S جدید میتونه در مسافت 1/4 مایل حریف 918 اسپایدر بشه یا نه ؟؟؟؟
امین
۲۸ مرداد ۱۳۹۹نوچ نمیرسه ۹۱۸ ۹.۸ثانیه رو زده کلا توی درگ ۴۰۰ متر چیزی به هایپر کارا مخصوصا بوگاتی شیرون لافراری ۹۱۸ p1 نمیرسه کوعینگ هم اغلب توی ۸۰۰ متر همه رو لقمه ای چپ میکنه
mehran911
۲۹ مرداد ۱۳۹۹سلام ایمان جان
دقیق نمیدونم تو درگ چی پیش میاد چون به شرایط مختلفی وابسته است اما رسما 918 باید سریعتر باشه
NISSAN GTR SOLTAN
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ماشین های پورشه عالی هستند شکی درش نیست ولی چیزی که توی ماشین های پورشه همیشه توی ذوقم میزنه اینه که به جز مدل کاررا جی تی هیچ کدوم از پورشه های ساخته شده صدای خروجی جذابی ندارن حالا نمیدونم بخاطر نوع میل لنگشونه یا سیستم اگزوز یا کلا صدای خروجی انجینشون به همین شکله
همه چیز که سریع بودن نیست بالاخره صدای انجین زیبا یکی از لذت های رانندگیه
z
۲۸ مرداد ۱۳۹۹فکر میکنم بخاطر قوانین سخت اروپا باشه فراری 488 پیستا با 458 مقایسه کنید متوجه میشید چقدر صدا کمتر شده ربطی به میلنگ نداره وگرنه کررا جی تی هم فلت پلین هست
تو پورشه ها مدلGt3rs صدای زیبایی داره
حسین دهمرد
۲۸ مرداد ۱۳۹۹کررا gt مگه ده سیلندر نیست؟ اگه فلت پلین باشه ترتیب احتراقش چجوری میشه؟ با توجه به تعداد سیلندرهاش یا باید زاویه ی لنگها هرکدوم ۷۲ درجه اختلاف داشته باشه مثه میل لنگ پنج سیلندرهای آئودی یا باید زاویه بین سیلندر های چپ و راست بلوک موتور ۷۲ درجه باشه تا به چنین صدای منظم و گیرایی برسه. شایدم من اشتباه متوجه شدم خیلی دوست دارم مطمئن بشم.
NISSAN GTR SOLTAN
۲۸ مرداد ۱۳۹۹بله داداش واقعا این قوانین الایندگی اروپا لذت دنیای خودرو رو داره از بین میبره اون از موتور اسپرت و f1 که انجین های 12 سیلندر تنفس طبیعیشون الان تبدیل شده به انجین های 6 سیلندر تویین توربو به همراه موتور الکتریکی اینم از الکتریکی شدن ماشین ها و این سافت لیمیتر های مسخره
دلم واسه ی جیغ ماشین های فرمول وان تو خط مستقیم روی ردلاین 20000 تنگ شده
ممنون از نظرت داداش گلم
OMID
۳۰ مرداد ۱۳۹۹یه علتش (مهم ترین ) اینه که 488 توئین توربو شد در صورتی که 458 تنفس طبیعی بود
OMID
۲۸ مرداد ۱۳۹۹کلا انجین حجم پایین تویین توربو با قدرت زیاد نمیتونه صدای زیاد خوبی داشته باشه
نمونش زیاده همین ۹۱۱ یاgtr یا سوپرا یا لنسر اوو و …
هم توربو انرژی صوتی موتور رو میگیره هم قوانین آلایندگی که باعث نصب فیلتر و کاتالیست میشه
ماشینای جدیدتر مثل همین سافت لیمیتر هم دارن که دیگه بدتر
NISSAN GTR SOLTAN
۲۸ مرداد ۱۳۹۹البته داداش گلم توربو به تنهایی نمیتونه صدای خروجی رو کم کنه گرچه هر چقدر توربو بزرگتر باشه خودش به تنهایی صدای زیبایی تولید میکنه مثل صدای توربوی سوپرا و یا دوج دیمن
انجین های با حجم کم و تعداد سیلندر کم و توربو های بزرگ هستن که بسیار صدای زیبایی دارن نمونش همین نیسان gtr و سوپرا (بر خلاف نظر شما) و سوبارو wrx و تمامی نسل های gtr skyline و حتی میتسوبیشی لنسر اوو
با حرف شما در مورد سافت لیمیتر ها هم بسیار موافقم هم صدای خروجی رو محدود میکنن هم در کنار اون سازنده ها رد لاین انجینو بسیار محدود کردن که واقعا لذت بردن از صدای انجین رو کم کردن
من خودمم فکر میکنم دلیل اصلی کم بودن صدای پورشه ها و حتی ماشین های جدید ساختار موتور و سافت لیمیتر هایی باشه که جدیدا استفاده میکنن
ممنون از پاسخت داداش گلم
OMID
۲۹ مرداد ۱۳۹۹داج سوپرشارژر داره و حجمش زیاده و میل لنگ صلیبی داره که همش باعث صدای بهتر میشه ( میل لنگ هم تاثیر داره توی صدا که یادم رفت اشاره کنم)
صدای gtr هم بد نیست ولی اکثر مجله ها که اون اوایل بررسی میکردن از صداش شکایت داشتن چون خیلی سافته و اون خشنی لازم رو نداره ( خودم از صداش خوشم میاد ولی نظر کسایی که تست کردن این بود)
البته آرایش موتور هم تاثیر داره مثلا نیسان v شکله ولی این H شکل
البته خیلی سلیقه ایه که صدای یه ماشین خوبه یا نه
اکثرش صرفا سلیقه بنده بود
ارادت
Hadi
۲۹ مرداد ۱۳۹۹همه مدلاش عالین…
مخصوصاً همین تارگا که حرفی برا گفتن نمیذاره…
بهمن
۲۹ مرداد ۱۳۹۹خیلی زیبا با وقار و دلفریبه پر قدرت قلدر و ظریف و زیبا . دیگه نهایت شاهکار بودنه .انصافا دلفریبه این ماشین