پورشه

پشت فرمان پورشه 911 تارگا 4S جدید

پورشه ۹۱۱ تارگا در دهه ۶۰ میلادی برای رقابت در مسابقه مشهور جاده ابریشم تولید شد. این خودرو یکی از اعضای قدیمی خانواده ۹۱۱ اسطوره‌ای می‌باشد. همه‌ی نسل‌های ۹۱۱ دارای نسخه تارگا نبوده‌اند اما این حقیقت که نسل جدید ۹۹۲ با مدل تارگا نیز عرضه شده جای جشن گرفتن دارد حتی اگر تارگا بیشتر شبیه مدل‌های کوپه باشد هم فرقی ندارد. البته این خودرو در نسخه 4S قیمت قابل‌توجه ۱۰۹۷۲۵ پوندی دارد.

پورشه 911 تارگا 4S

با این پول شما صاحب جدیدترین محصول پورشه با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربویی می‌شوید ک قدرت ۴۴۴ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری دارد. همین نیروگاه آهنین دلیل ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای می‌شود، شتابی که با سفارش پکیج اسپورت کرونو دو دهم ثانیه بهبود می‌باشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۰۴ کیلومتر در ساعت است بنابراین ما درباره یک خودروی هوشمند و پرفورمنس صحبت می‌کنیم.

پورشه 911 تارگا 4S

نسخه عادی غیر S قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار پوندی داشته و از قدرت ۳۸۰ اسب بخاری برخوردار است. البته این خودروی ۱۷۵۰ کیلوگرمی هنوز هم عملکرد مناسبی داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. به این مورد باید مصرف سوخت کمتر را اضافه کنیم که طبیعی است.

پورشه 911 تارگا 4S

خود سقف به‌صورت تمام الکتریکی باز و بسته می‌شود و این فرایند ۱۹ ثانیه طول می‌کشد. زمانی که سقف پایین باشد بالچه آئرودینامیک کوچکی در بالا دیده می‌شود تا به عبور نرم‌تر باد از کابین کمک کند. البته اگر بالچه بیرون نیاید (به‌صورت تصادفی می‌توان این بالچه را به داخل فرو برد) حس چرخش باد در کابین وجود خواهد داشت.

پورشه 911 تارگا 4S

وقتی سقف پایین باشد ۹۱۱ تارگای جدید کاملاً زیبا به نظر خواهد رسید. کاپوت خودرو کاملاً مشابه نسخه کوپه بوده و از این نظر تفاوتی دیده نمی‌شود.

پورشه 911 تارگا 4S

تمامی مدل‌های تارگا دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و از طراحی کابین نسل جدید سود می‌برند. در نسخه S شما شاهد صفحه لمسی ۱۲ اینچی در مرکز داشبورد خواهید بود که به عنوان مرکز فرماندهی عمل می‌کند. این سیستم به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. دومین صفحه‌نمایش نیز جلوی چشمان راننده قرار گرفته هرچند خیلی چنگی به دل نمی‌زند زیرا نیمی از آن توسط فرمان کور شده است.

پورشه 911 تارگا 4S

روی فرمان دکمه‌های چندانی وجود نداشته و شاید کمی گیج شوید اما در پایین فرمان دکمه گرد کوچکی قرار گرفته که با آن می‌توانید حالت‌های مختلف رانندگی اعم از نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و… را انتخاب کنید. در راحت‌ترین حالت رانندگی سواری خودرو آرامش سورپرایز کننده‌ای دارد.

پورشه 911 تارگا 4S

در یک روز آفتابی که سقف باز شده حس کاملاً خوشایندی خواهید داشت. با کیفیت سواری فوق‌العاده و پیشرانه‌ای نسبتاً کم‌صدا می‌توانید روزی رویایی را تجربه کنید.

پورشه 911 تارگا 4S

وقتی حالت‌های اسپرت یا اسپورت پلاس را انتخاب کنید سیستم تعلیق سفت تر شده، فرمان تیزتر می‌شود و سیستم PASM استاندارد نیز وزن ۱۷۵۰ کیلوگرمی را در سرعت‌های بالاتر بهتر کنترل می‌کند. صدای پیشرانه نیز گیراتر می‌شود هرچند تارگا S هرگز صدای بسیار خاصی ندارد. البته هیچ‌کدام از ۹۱۱ های کنونی صدای بسیار جذابی ندارند که تنها دلیل آن استانداردهای آلایندگی کنونی است.

پورشه 911 تارگا 4S

اما این‌ها اهمیتی ندارد زیرا ۹۱۱ تارگا 4S در کل یک خودروی اسپورت جذاب است حتی اگر دارای برخی اشکالات آئرودینامیکی در زمان باز بودن سقف باشد.

نسل جدید پورشه ۹۱۱ تارگا خودروی ارزان‌قیمتی نیست اما به خاطر ظاهر، سواری و پرفورمنس خود محصولی دوست‌داشتنی محسوب می‌شود. ما خیلی تحت تأثیر آسایش و رفاه خودرو در زمان باز بودن سقف قرار نگرفتیم و همین موضوع باعث می‌شود ایده تولید تارگا در مرحله اول زیر سؤال برود؛ اما در کل این خودرو محصول برنده دیگری از پورشه بوده و به نظر می‌رسد قیمت خود را به خوبی توجیه می‌کند.

مشخصات پورشه ۹۱۱ تارگا 4S

  • قیمت: 109725 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 10.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    سقفش ظاهرش رو بهتر کرده.

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. Reza

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      بینهایت زیبا و دلربا⁦ ❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

      موافقم 27
      مخالفم 11
    2. M.A.S

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      من از مدلای کوپه غیر کابریولت بیشتر خوشم میاد ولی اینم واقعا خوشگله

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. Khosrow

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    راستش صفحه باز میشه 911 میاد بالا حس میکنم چقدر تکراریه / فقط رقم و عدد تغییر میکنه و بس ..

    موافقم 14
    مخالفم 55
  3. ممد ژانگولر

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    این مدل ۹۱۱ تارگا هم یک شاهکار هنریه
    هر چی نگاش میکنی سیر نمیشی
    عالیه
    دوسش دارم زیاد?

    موافقم 27
    مخالفم 6
  4. حسین دهمرد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    با اون تیکه شیشه عقبش حال نمیکنم. انگار نیمچه کروکه.

    موافقم 18
    مخالفم 19
    1. اصل کار

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اون تیکه شیشه که میگی اصل داستان Targa هست برادر. به نظر من فوق العاده مکمل زیبایی هست این نمیچه هاردتاپ.
      خدا به همه یدونه تارگا بده.

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    مقاله را که میخوندم فقط حواسم پرت شده بود به جزئیات طراحی تک‌تک قطعات و کیفیت بالای متریال .
    ای کاش میتونستیم مثل ده سال پیش ، شاهد حضور این برند سطح اول جهان در کشور باشیم تا شاید دوباره انگیزه کار کردن به جونمون بیوفته .

    این روزها فقط کار میکنیم حوصلمون سر نره ، و اگر نه هیچ هدف و انگیزه‌ای در پیش نیست ? .

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. بی ریا

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (297 ديدگاه)

      فقط دوس دارم هرچه سریعتر عمر بره جلو و تموم شه بره واقعا هدفی نمونده برام

      موافقم 17
      مخالفم 11
  6. mehran (fox)

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (214 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر در افشانی بی ریای عزیز راجع به این ماشینم….
    باز خدا پدر علی شوی نوارو بیامرزه که 20 درصدم به سایر خودروهای اروپایی گیر میده، این آدم یا بهتر بگم شاه ترول عزیز از وقتی شروع به اظهار فضل کرده اونم با شعار عدم تعصب فقط و فقط داره از آلمانیا و طرفداراش بد میگه فرقیم نمیکنه مطلب راجع به ماهیندرا باشه یا ایران خودرو….
    مثل این که خاطرات بدی از آلمان و طرفداراش داره وگرنه اینقدر تنفر و خوددرگیری طبیعی نیست…نگران این آدمم

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. بی ریا

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (297 ديدگاه)

      حاجی بیخیال دیگه حوصله ندارم بدجور حالم گرفته شده از دست این بورس

      موافقم 4
      مخالفم 18
      1. AMG///

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        نکشیمون گرگ وال استریت ???

        موافقم 13
    2. بی ریا

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (297 ديدگاه)

      راستش گرفتار پدرسوخته بازی های این حقوقی های سهام ها شدیم

      موافقم 5
      مخالفم 15
  7. AMG///

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    اخ چقد این پورشه خوبه
    پورشه هرچی هم باشه بازم خیلی تو دل بروهه
    همیشه هم به اندازه کافی لوکسه هم اسپرت
    سلطان یعنی پورشه
    ❤❤??PORSCHE??❤❤
    (((عصن این اشتوتگارتی ها هرچی بسازن تو دل برو میشه)))

    موافقم 14
    مخالفم 5
  8. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    چرا 718 از 911 خوشگلتره؟؟؟؟؟؟
    بجز چراغ پشتش از هر جهتی نگاهش میکنم 718 جذاب تره

    موافقم 9
    مخالفم 9
  9. Saeed

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    ولی گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه بهتر نیست؟
    ۸ دنده واسه این ماشین زیاد نیست؟

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. mehran911

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      سعید جان نمیشه گفت کدوم بهتر هستش
      نسخه 8 سرعته به دلیل ارائه نسخه هیبریدی که در آینده تولید خواهد شد در این ماشین قرار گرفت
      نسخه عادی ۷ سرعته pdk آماده تحمل گشتاور بالا نیست مگر با شرایط خاص که هزینه رو افزایش میداد
      به همین خاطر از نمونه ۸ سرعته استفاده کردن
      بدیش اینه که وزن رو بالا برده و خوبیش اینه که این نسخه شیفت تایم بهتری داره و بروزتر هست
      البته نسخه PDKs هم برای مدل های پیست محور توسعه پیدا کرده بود که در نسخه های GT3 و GT3rs استفاده شده بود

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. mehran911

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    تارگا
    ی اسپرت خاص با اسم و پیشینه ی درخشان
    شروع اش از یک محدویت و یک ایده شکل گرفت
    دهه 60 میلادی زمانی که مردم به دلیل واژگونی کروک ها میمردن قانونی در آمریکا مصوب شد که فروش این خودروها رو به دلیل نقص ایمنی ممنوع کرد به هر حال اون زمان چیزی مثل این به اصطلاح rollovr protection ها که بصورت پاپ آپ باز میشه نبود و اختراع نشده بود
    در کل این طراحی سقف تارگا در اون زمان بهترین راه حل برای محافظت از سر در مقابل واژگونی بود که در نهایت بر خلاف رقبا مجوز فروش گرفت تا اونایی که دوست دارن از برخورد باد به صورتشون لذت ببرن بتونن همچین خودرویی داشته باشن

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. SF90 STRADALE

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      سلام آقا مهران
      مثل همیشه اطلاعات مفید و مختصری در اختیار ما گذاشتین
      فقط میخواستم یک سوال از شما بپرسم
      911 توربو S جدید میتونه در مسافت 1/4 مایل حریف 918 اسپایدر بشه یا نه ؟؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. امین

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        نوچ نمیرسه ۹۱۸ ۹.۸ثانیه رو زده کلا توی درگ ۴۰۰ متر چیزی به هایپر کارا مخصوصا بوگاتی شیرون لافراری ۹۱۸ p1 نمیرسه کوعینگ هم اغلب توی ۸۰۰ متر همه رو لقمه ای چپ میکنه

        موافقم 2
        مخالفم 6
      2. mehran911

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        سلام ایمان جان
        دقیق نمیدونم تو درگ چی پیش میاد چون به شرایط مختلفی وابسته است اما رسما 918 باید سریعتر باشه

  11. NISSAN GTR SOLTAN

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    ماشین های پورشه عالی هستند شکی درش نیست ولی چیزی که توی ماشین های پورشه همیشه توی ذوقم میزنه اینه که به جز مدل کاررا جی تی هیچ کدوم از پورشه های ساخته شده صدای خروجی جذابی ندارن حالا نمیدونم بخاطر نوع میل لنگشونه یا سیستم اگزوز یا کلا صدای خروجی انجینشون به همین شکله
    همه چیز که سریع بودن نیست بالاخره صدای انجین زیبا یکی از لذت های رانندگیه

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. z

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      فکر میکنم بخاطر قوانین سخت اروپا باشه فراری 488 پیستا با 458 مقایسه کنید متوجه میشید چقدر صدا کمتر شده ربطی به میلنگ نداره وگرنه کررا جی تی هم فلت پلین هست

      تو پورشه ها مدلGt3rs صدای زیبایی داره

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. حسین دهمرد

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        کررا gt مگه ده سیلندر نیست؟ اگه فلت پلین باشه ترتیب احتراقش چجوری میشه؟ با توجه به تعداد سیلندرهاش یا باید زاویه ی لنگها هرکدوم ۷۲ درجه اختلاف داشته باشه مثه میل لنگ پنج سیلندرهای آئودی یا باید زاویه بین سیلندر های چپ و راست بلوک موتور ۷۲ درجه باشه تا به چنین صدای منظم و گیرایی برسه. شایدم من اشتباه متوجه شدم خیلی دوست دارم مطمئن بشم.

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. NISSAN GTR SOLTAN

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (187 ديدگاه)

        بله داداش واقعا این قوانین الایندگی اروپا لذت دنیای خودرو رو داره از بین میبره اون از موتور اسپرت و f1 که انجین های 12 سیلندر تنفس طبیعیشون الان تبدیل شده به انجین های 6 سیلندر تویین توربو به همراه موتور الکتریکی اینم از الکتریکی شدن ماشین ها و این سافت لیمیتر های مسخره
        دلم واسه ی جیغ ماشین های فرمول وان تو خط مستقیم روی ردلاین 20000 تنگ شده
        ممنون از نظرت داداش گلم

        موافقم 3
        مخالفم 3
      3. OMID

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        یه علتش (مهم ترین ) اینه که 488 توئین توربو شد در صورتی که 458 تنفس طبیعی بود

    2. OMID

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      کلا انجین حجم پایین تویین توربو با قدرت زیاد نمیتونه صدای زیاد خوبی داشته باشه
      نمونش زیاده همین ۹۱۱ یاgtr یا سوپرا یا لنسر اوو و …
      هم توربو انرژی صوتی موتور رو میگیره هم قوانین آلایندگی که باعث نصب فیلتر و کاتالیست میشه
      ماشینای جدیدتر مثل همین سافت لیمیتر هم دارن که دیگه بدتر

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. NISSAN GTR SOLTAN

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (187 ديدگاه)

        البته داداش گلم توربو به تنهایی نمیتونه صدای خروجی رو کم کنه گرچه هر چقدر توربو بزرگتر باشه خودش به تنهایی صدای زیبایی تولید میکنه مثل صدای توربوی سوپرا و یا دوج دیمن
        انجین های با حجم کم و تعداد سیلندر کم و توربو های بزرگ هستن که بسیار صدای زیبایی دارن نمونش همین نیسان gtr و سوپرا (بر خلاف نظر شما) و سوبارو wrx و تمامی نسل های gtr skyline و حتی میتسوبیشی لنسر اوو

        با حرف شما در مورد سافت لیمیتر ها هم بسیار موافقم هم صدای خروجی رو محدود میکنن هم در کنار اون سازنده ها رد لاین انجینو بسیار محدود کردن که واقعا لذت بردن از صدای انجین رو کم کردن

        من خودمم فکر میکنم دلیل اصلی کم بودن صدای پورشه ها و حتی ماشین های جدید ساختار موتور و سافت لیمیتر هایی باشه که جدیدا استفاده میکنن
        ممنون از پاسخت داداش گلم

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. OMID

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          داج سوپرشارژر داره و حجمش زیاده و میل لنگ صلیبی داره که همش باعث صدای بهتر میشه ( میل لنگ هم تاثیر داره توی صدا که یادم رفت اشاره کنم)
          صدای gtr هم بد نیست ولی اکثر مجله ها که اون اوایل بررسی میکردن از صداش شکایت داشتن چون خیلی سافته و اون خشنی لازم رو نداره ( خودم از صداش خوشم میاد ولی نظر کسایی که تست کردن این بود)
          البته آرایش موتور هم تاثیر داره مثلا نیسان v شکله ولی این H شکل
          البته خیلی سلیقه ایه که صدای یه ماشین خوبه یا نه
          اکثرش صرفا سلیقه بنده بود
          ارادت

  12. Hadi

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    همه مدلاش عالین…
    مخصوصاً همین تارگا که حرفی برا گفتن نمیذاره…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. بهمن

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خیلی زیبا با وقار و دلفریبه پر قدرت قلدر و ظریف و زیبا . دیگه نهایت شاهکار بودنه .انصافا دلفریبه این ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا