پورشه تلاش دارد تا با ارائه مدل کررا T خونی تازه به رگهای خانواده با اصالت ۹۱۱ تزریق کند. این خودرو قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد نداشته اما بجای آن عملکرد بهتری را از طریق کاهش وزن و بهبود مشخصات فنی کسب کرده است. این سنت قدیمی پورشه است که در سالهای گذشته چندین و چند بار بکار رفته بنابراین انتظارات از پورشه طبیعتاً بالاست.
کررا T که بجای مدل قویتر کررا S بر پایه نسخه استاندارد کررا بنا شده دارای همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری تخت ۳۶۵ اسبی بوده و البته با گیربکسهای ۷ سرعته دستی یا اتوماتیک PDK در دسترس است.
بدون هیچگونه تعجبی، مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک در شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سریعتر بوده و میتواند در ۴.۲ ثانیه به این سرعت برسد. در مقابل مدل مجهز به گیربکس دستی شتاب ۴.۵ ثانیهای دارد. البته به نظر میرسد وزن کمتر و آپشن گیربکس دستی بیشتر با روحیات نسخه T همخوانی داشته باشد. این مدل همچنین دارای دیفرانسیل لغزش محدودی است که در مدلهای مجهز به گیربکس PDK دیده نمیشود.
پورشه جزئیات زیادی از میزان دقیق کاهش وزن کررا T منتشر نکرده و تنها گفته که در مقایسه با مدل کررا با مشخصات مشابه ۲۰ کیلوگرم سبکتر است. البته به نظر میرسد کاهش وزن واقعی خودرو تنها ۵ کیلو باشد که زیاد به نظر نمیرسد و کم شدن از خودرویی با وزن ۱.۵ تنی جلبتوجه نخواهد کرد.
این کاهش وزن به خاطر شیشه سبکتر در عقب و کنارهها و حذف صندلیهای عقب است. البته شما میتوانید بدون هزینه اضافی این صندلیها را به خودرو بازگردانید. همچنین نبود برخی متریال عایق صدا به کاهش وزن این خودرو کمک کرده است. در صورت علاقه میتوانید رادیو و سیستم اطلاعات سرگرمی را نیز به کل حذف کرده و تنها موزیک شما طنین پیشرانه باشد.
دیگر عناصر جذابیت ۹۱۱ کررا T به مشخصات فنی تغییر یافته این خودرو مربوط میشوند. کررا T دارای دیفرانسیل لغزش محدود یاد شده و سیستم تعلیق متغیر با ۲۰ میلیمتر ارتفاع کمتر است. این دو مورد را نمیتوان در نسخه کررا دید و تنها در مدل گرانتر کررا S وجود دارند.
همچنین بهصورت سفارشی میتوان سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را انتخاب کرد که معمولاً بهصورت آپشن در نسخه S در دسترس بوده و البته سیستم صوتی اگزوز سفارشی نیز بهصورت استاندارد در کررا T وجود دارد. تمامی این حرکات پورشه کمی گیجکننده هستند!
قطعاً خودروی مورد بحث ظاهر متمایزتری داشته و در آن شاهد سپر جلوی گیراتر، رینگهای ۲۰ اینچی برگرفته از نسخه S و آینههای جانبی خاکستری هستیم. همچنین نوشته کررا T را روی دربها و پوشش پیشرانه نیز خواهید دید. داخل کابین نیز عناصر پارچهای منحصربهفرد برای صندلیها، اهرم تعویض دنده کوتاهتر با دیاگرام قرمز و دیگر جزئیات مختص کررا T هستیم.
کابین این خودرو مخصوصاً با حالت پرطنین تر اگزوز کمی پر سر و صداتر از نسخه استاندارد بوده و اما تفاوتهای موجود خیلی چشمگیر نیستند. همچنین صادقانه باید گفت کاهش وزن کررا T احساس نمیشود.
و درحالیکه پورشه فاصله تعویض دندهها را کوتاهتر کرده اما در واقعیت شاهد تغییر چشمگیری نیستیم. چیزی که حس خواهید کرد لذتبخشتر بودن کررا T در بحث رانندگی است.
پیشرانه توربو عملکرد قویتر در جاده داشته و ۹۱۱ هنوز هم برای قرار گرفتن در کلاس یک خودروی اسپورت و نه یک GT کوچک احساس میشود. تکمیل کننده عملکرد پیشرانه شاسیای است که توانایی بالایی داشته و در هر جا، از جاده گرفته تا سر پیچ شاهد فرمانی دقیق و چسبندگی بسیار بالا در هنگان عبور از پیچها هستیم.
شاید گیربکس ۷ سرعته دستی پورشه یکی از بهترین گیربکسهای این کمپانی نباشد اما هنوز هم مکانیسم تعویض دنده مستقیم و روانی داشته و به حفظ شخصیت پیشرانه در رسیدن به ردلاین کمک میکند. کررا T یک خودروی مفید و کاربردی برای دو نفر بوده و حتی در سفرهای طولانی راحت است اما برای تبدیل شدن به خودرویی واقعاً فوقالعاده چیزی کم دارد.
پورشه ۹۱۱ کررا T با بهای ۸۵۵۷۶ پوندی خود گرانتر از نسخه استاندارد ۷۷۸۹۱ پوندی بوده و تنها فاصلهای اندکی با مدل قدرتمندتر ۴۱۴ اسبی کررا S با قیمت ۸۷۳۳۵ پوند نشان میدهد. البته که کررا S یک جایگزین بسیار جذاب محسوب میشود.
قطعاً کررا T ظاهر منحصربهفردی دارد اما باید گفت خودروی تولیدی، عادی بوده و به تعداد محدود ساخته نخواهد شد.
با توجه به استعدادهای زیاد نسخه استاندارد کررا، جای تعجبی ندارد که کررا T نیز لذت سواری فراوانی دارد. البته پورشه باید شرمنده باشد که با این قیمت بیشتر نتوانسته مدلی متمایزتر نسبت به نسخه عادی بسازد. خریداران همچنان چشم به راه تولید یک مینی GT3 واقعی هستند…
مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا T دستی
قیمت: 85576 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 365 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: 293 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 9.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
مرادی
۲۸ آذر ۱۳۹۶king918 یا mehran911 یا هر کس دیگه ای که طرفدار پورشه هستید
به نظر من شورلت کوروت کاملا سرتر از این و هر 911 دیگه ای هست
ازتون می خوام برام توضیح بدید چرا دارم اشتباه می کنم؟
منظورم فقط قدرت و شتاب نیست
vahid 956
۲۸ آذر ۱۳۹۶چون سریعترین خودروی تولیدی نوربرگ رینگ شده .حالا شما میگی منظورت قدرت و شتاب نیس پس تنها فاکتوری که میمونه صدای موتور هشت سیلندر کوروت که برای طرفداراش مهمه. یا شایدطراحی که سلیقه ایه. مشکلی نیس شما کوروت بردار ما ۹۱۱ .منتها در حالیکه داری از صدای انجین کوروت لذت میبری ما هم از آینه بغل برات دست تکونمیدیم:)
KING 918 (محمدرضا)
۲۸ آذر ۱۳۹۶سلام جناب مرادی
اولاینکه اگر شما ماشینی رو دوست داشته باشید من و هیچ کس دیگه ایی نمیتونه شما رو از اون علاقه تون جدا کنه که در موارد خیلی شدید تبدیل به تعصب میشه مثل خودم
دوم اینکه ملاک شما از مقایسه چیه ؟؟؟ چی براتون ارزش بیشتری داره ظاهر ماشین کابینش موتورش برندش سواریش چی براتون مهمه ؟؟؟
خب من نمیخوام از کوروت بد بگم یا 911 رو ببرم بالا اتفاقا کوروت رو خیلی هم دوست دارم اما با توجه به نقد هایی که خوندم چیزی برات یه مقایسه میکنم ( البته قبلش ای کاش یه مقاله ایی در مورد سیستم های پیشرفته مخصوص پورشه که درون 911 ها هست رو یه مطالعه بکنی )
من یه مختصر متنی فقط برای مقایسه میگم باید یکم خودت تحقیق کنی
از نظر سرعت هیچی نمیگم چون براتون ظاهرا مهم نیست اما موتور حجیم و پر مصرف کوروت یکی از نکات منفیش حساب میشه هرچند برای عاشقانش یک اصالته اما کلی داریم نگاه میکنیم از نظر کیفیت متریال کابین و … قطعا پورشه یه سر و گردن بالاتره از شورلت و همچنین از نظر اپشن ها و سواری و هندلینگ 911 ها مخصوصا سیستم چرخش 4 تایر ( که اینو فکر نمیکنم شورلت داشته باشه ) کاملا برتری داره از نظر گیربکس دنده 2 کلاچه PDK پورشه قطعا بهتر از شورلت عمل میکنه با این همه کوروت بهتر چشم هارو به سمت خودش میکشه به خاطر ظاهر خشنش و قیمت کاملا معقولانه ایی داره و همچنین صدای موتور پرقدرتی داره اما یک نکته ایی که هست اینه خیلی ها میتونن یه شورلت داشته باشن اما افراد کمی شانس خرید پورشه دارن و همین یه ماشین رو خاص تر میکنه
جناب مرادی
۲۸ آذر ۱۳۹۶vahid و محمدرضا جان ازتون به خاطر توضیحاتی که دادین ممنونم
پس با توجه به سریعتر بودن در پیست و کیفیت بالاتر متریال داخلی و گیربکس پیشرفته تر و امکانات بیشتر و برخی موارد دیگه نشون می ده که پورشه 911 بهتر از کوروته
SAEED Z
۲۸ آذر ۱۳۹۶در انتخاب بین این دو کوپه دوست داشتنی, اگه از بحث سلیقه فاکتور بگیریم, هر کدوم مزیت هایی دارند که دیگری نداره.
اول اینکه911 شامل 14 نسخه کم و بیش مختلف با رنج قیمت و ویژگی های متنوع هست که این خودش یه مزیته در حالی که این مورد در کوروت به مراتب کمتره.
دوما911 یه 2+2 هست ولی کوروت صرفا دونفره, پورشه ضرفیت سرنشین بیشتری داره ( هرچند صندلی های عقب در اکثر کوپه ها قابلیت استفاده چندان راحتی ندارن ).
سوما, در کیفیت متریال داخل برتری نسبی با پورشه هست.
4 اینکه مصرف سوخت 911 بهتر و بهینه تره.
5 , در بحث ایمنی, 911 امتیاز بیشتری در موسسه های تست ایمنی IIHS کسب کرده ولی کوروت هم دست کمی از پورشه نداره.
6, شتاب بیشتر 911. چه شتاب 3.6 ثانیه ای 911 Carrera S در مقابل 3.9 ثانیه کوروت گرند اسپرت و چه شتاب 2.8 و 2.7 ثانیه ای نسخه Turbo S در مقابل شتاب 3 (2.9) ثانیه ای Z06 !!!
متقابلا کوروت هم مزیت هایی داره که 911 در مقابلش رنگ میبازه مثلا قیمت فوق العاده, تن صدای جذاب تر ( و خیلی از ویژگی های دیگه ای که ذکرش از بحث خارجه )
هم 911 و هم کوروت هر دو علاوه بر مزیت هاشون, تاریخچه غنی و افتخارات زیادی دارند و بسیار قابل احترام هستند. انتخاب بین این دو بیشتر برمیگرده به سلیقه و علاقه و تعصب نسبت به برند خاصی…
پ.ن : شخصا کوروت رو (فقط کمی ?) بیشتر از 911 دوست میدارم.
مرسی که خوندید.
جناب مرادی
۲۸ آذر ۱۳۹۶SAEED جان از توضیحات خوبت خیلی ممنونم
پس معلومه قیمت بیشتر پورشه 911 همونطور الکی نیست
ایمنی بیشتری داره
مصرف سوخت کمتری داره
شتابش بهتره
فرمان پذیری بهتری داره
دیگه با این دلایل قانع شدم که پورشه 911 از کوروت بهتره
Saied
۲۹ آذر ۱۳۹۶سلام
دوستان ببخشید . ولی از نظر من مقایسه کوروت با ۹۱۱ دقیقا شبیه مقایسه کت شلوار با لباس اسپرت هستش.
اصلا اینکه بگی کدوم بهتره نمیشه گفت.
یا اینکه چرا کت و شلوار گرون تر از لباسه اسپورته.
فقط بحث سلیقه هست که خیلی از افراد ۹۱۱ دوس دارن یا سمت کوروت میرن.
فرهاد
۲۸ آذر ۱۳۹۶چقد خوبی تو لعنتیییی!
مختار
۲۸ آذر ۱۳۹۶۹۱۱ شخصیت فوق العاده ای داره انگار از آهن ساخته نشده با ادم حرف میزنه
Muty
۲۸ آذر ۱۳۹۶عشق …
ali erfani
۲۸ آذر ۱۳۹۶پروووو ولی با ادب!!!!!!!
hamid
۲۸ آذر ۱۳۹۶اخه چرا انقد این پورشه تو دل بروعه!
Divergence
۲۹ آذر ۱۳۹۶شاید سوال مسخره باشه ، ولی چرا رو فرمونش دکمه نداره ؟ انگار یه چیزی کمه
AK_007
۲۹ آذر ۱۳۹۶دیگه تو این مدل به دلیل کاهش وزن و تنرکز رو پرفورمنس اکثر آپشنای غیر مسابقه ای رو برداشتن
Madjid Thunderbird
۲۹ آذر ۱۳۹۶به شدت زیبا و دوست داشتنی