پورشه

تائید رسمی ساخت پورشه میشن E تا سال 2020

پورشه اعلام کرد که سدان الکتریکی خود را که رقیبی برای تسلا است تا سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند. این خودرو با سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد یورویی و ایجاد اشتغال برای ۱۴۰۰ نفر ساخته خواهد شد.

Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E Concept
پورشه تائید کرد کانسپت Mission E که اولین بار در موتورشو فرانکفورت معرفی گردید چراغ سبز تولید را تا پایان دهه‌ی میلادی دریافت نموده است. اولین خودروی الکتریکی این برند عصر جدیدی را برای ساخته‌های شرکت شروع خواهد کرد و البته سرمایه‌ی وسیعی را نیز برای کارخانه‌ای که در آن ساخته می‌شود می‌طلبد.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
با پشت سر گذاشتن رسوایی موسوم به دیزل گیت، فولکس‌واگن اعلام کرده بود که در چند سال آینده تعداد بیشتری از خودروهای الکتریکی و هیبریدی را به بازار عرضه خواهد نمود. این گروه خودروسازی همچنین تائید کرده که نسل آینده‌ی سدان فیتون الکتریکی خواهد بود و هم‌اکنون پورشه خودرویی کاراتر را به فرم Mission E 592 اسب بخاری خواهد ساخت.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E Concept
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
به عنوان التزامی عملی برای تولید خودروهای الکتریکی، حدود ۷۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در سایت اصلی اشتوتگارت پورشه و برای ایجاد خط مونتاژ اضافی و رنگ‌آمیزی صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر ۱۴۰۰ شغل جدید نیز ایجاد می‌شود. ۳۰۰ میلیون یوروی دیگر نیز در سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد. دکتر اولیویر بلوم، رئیس هیئت‌مدیره‌ی پورشه می‌گوید که این خودرو شروع‌کننده‌ی فصلی جدید در تاریخ خودروهای اسپورت خواهد بود.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
Mission E آمیخته‌ای از روح جنگندگی هایپرکار ۹۱۸ و نسبت‌های پانامرا است اما ظاهر آن کمتر بحث‌برانگیز خواهد بود. با ارتفاعی برابر با ۱۳۰۰ میلی‌متر، این خودرو بسیار به زمین نزدیک خواهد بود و بدنه نیز از آلومینیوم، فولاد و پلیمر فیبر کربن تقویت‌شده ساخته خواهد شد. رینگ‌ها از کربن ساخته شده و در جلو ۲۱ و در عقب ۲۲ اینچی خواهند بود.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
چراغ‌های جلوی LED با ماتریکس ۴ نقطه‌ای را پیش‌ازاین در ۹۱۱ فیس لیفت شده تا حدی دیده‌ایم درحالی‌که خط سقف الهام گرفته شده از ۹۱۸ به این منظور طراحی شده تا حد امکان نمایی آئرودینامیک را فراهم سازد. ویژگی متمایزکننده‌ی این خودرو طراحی درب‌های آن است که در نبود ستون B امکان دسترسی آسان به کابین را به سرنشینان می‌دهد.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
در بخش پرفورمنس و کارایی پورشه نیم‌نگاهی به خودروی مسابقه‌ای هیبرید لمانز یعنی ۹۱۹ داشته است. سیستم رانندگی ۸۰۰ ولتی جدید که از دو پیشرانه‌ی الکتریکی و باتری قدرتمند تشکیل شده (پورشه ادعا می‌کند که این سیستم به اندازه‌ی هر سیستم الکتریکی امروزی قدرتمند است) هر چهارچرخ Mission E را به حرکت درمی‌آورند و قدرت ۵۹۲ اسب بخاری دارند.

MISSION E
پورشه مدعی است که این خودرو در مدت‌زمان ۳.۵ ثانیه به‌تندی ۱۰۰ کیلومتر رسیده و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۹ ثانیه دیگر احتیاج دارد. این کانسپت در زمان ارائه از سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ سود می‌برد و سیستم گشتاور برداری پورشه نیز به‌طور خودکار قدرت را به‌طور انفرادی و برای به حداکثر رساندن چسبندگی بین هر چرخ توزیع می‌کند.

MISSION E
دیگر مزیت سیستم رانندگی الکتریکی قدرتمند این خودرو محدوده‌ی حرکتی ۵۰۰ کیلومتری آن است که با تسلا مدل S و کانسپت آئودی e0tron برابری می‌کند.

MISSION E
جایی که پورشه دست بالاتر را می‌گیرد به سیستم شارژ توربوی این شرکت مربوط می‌شود که اجازه می‌دهد تا از طریق پورت ۸۰۰ ولتی،۸۰ درصد باتری‌ها در حدود ۱۵ دقیقه شارژ شوند. پورشه ادعا می‌کند که به خاطر استفاده از کابل‌های مس سبک‌تر و کوچک‌تر این کار امکان‌پذیر است. به عنوان یک جایگزین، باتری‌ها می‌توانند از طریق شارژ القایی بی‌سیم نیز دوباره پر شوند. یک پانل موجود در پشت چرخ جلو پورت شارژ را پنهان می‌کند.

MISSION E
اما تکنولوژی‌های بکار رفته به همین‌جا ختم نمی‌شود. پورشه از تکنولوژی ردگیری چشم و کنترل حرکتی برای عملکردهای عمده‌ی خودرو بهره گرفته است.

داشبورد خودرو نیز به دو بخش مجزا تقسیم شده و نشان دهنده‌های سنتی نیز راه را برای استفاده از صفحه دیجیتال ۳ بعدی باز کرده‌اند. پانل به حرکات راننده واکنش نشان می‌دهد بنابراین صفحه‌نمایش همیشه قابل دیدن بوده و در جلوی چشم راننده قرار دارد.
Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
دومین صفحه‌نمایش در طول داشبورد گسترده شده و برنامه‌های قابل انتخاب ۳ بعدی را نشان می‌دهد و می‌تواند برای استفاده از عملکردهای اصلی و ابتدایی نظیر ناوبری، مدیا و سیستم تهویه بکار گرفته شود. این سیستم‌ها می‌توانند از طریق حرکات دست نیز فراخوانی شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    با این بیوفتی تو جاده چالوس همه اونایی هم که از روبروت دارن میرن تهران دور میزنن پشت سرت برمیگردن شمال . جادرو هم ی طرفش میکنن . ۳ روز هم به تعطیلات کشور اضافه میکنن.?

    1. الف.ی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      خب معلومه این یه ۹۱۸ رام شده است.

    2. peyman.german

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      البته تسلا هم اکنون در سال ۲۰۱۶ این اندازه تکنولوژی داره،باید صبر کنیم ببینیم اون موقع که این میاد توی جاده تسلا چی داره،
      در کل احسنت به پورشه که قصد داره بازار خودروهای برقی رو رقابتی کنه

  2. احمد باقری

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر چی باشه از 911 بهتره.

  3. NEMESIS

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    حیف شد پس تا 2020 هم خبری از جانشین 918 نمیشه ………….

  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دمشون گرم

    1. NEMESIS

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دم شما هم گرم …….

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        فدات شم دوست عزیز

  5. rrr

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یعنی واقعا این همه تکنولژی لازمه؟ این همه زیبایی لازمه؟ این همه قدرت؟ گاهی احساس میکنم الان پیشرفت در حدیه که نمیشه استفاده کرد فقط باید بشینی نگاه کنی

  6. mehran911

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    پورشه بعنوان اولین تولید کننده خودرو هیبریدی درجهان در سال ۱۹۰۱ و تولید کننده یکی از اولین خودرو های تمام الکتریکی چهار چرخ متحرک جهان در دهه ی ۱۸۹۰ و تولید مدل های هیبریدی پانامرا و کاین و ۹۱۸در سال های اخیر پیشینه درخشانی در تولید خودرو های الکتریکی و هیبریدی داره
    و حاصل این تجربیات معرفی خودروی بینظیر mission E که بدلیل وجود انبوهی از تکنولوژی های منحصر به فرد توجه هر فردی رو به خودش جلب می کنه .
    .
    .
    .
    مثل همیشه جلوتر از آرزو هات حرکت کن .
    .
    Ever ahead ?

    1. NEMESIS

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دکتر فردیناند پورشه در 116 سال پیش یه درشکه درست کرده بود که با باتری های لیتیومی حرکت میکرد و حتی در یک مسابقه درشکه سواری اول شد به طوری که باقی درشکه ها مسابقه رو نتونستن تموم کنن در اون زمان کمتر کسی میدونسته باتری چیه !!!!!!!!!!
      حتما خودروی تمام الکتریکی پورشه با وجود بنیان گذارانی همچون دکتر فردیناند به جایگاه های بی نظیری میرسه
      به قول یکی از دوستان پورشه برای همیشه ……. :-)

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود شما دوستان.

      1. mehran911

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        قربونت ?

    3. Archi KHAN

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      و دوست عزیز
      از همان زمانها بود که شعار معروفه :

      ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه ”
      شکل گرفت .

      ارادت به همه دوستان

  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    موتور الکتریکی.ردگیری حرکات چشم.نمایگرهای سه بعدی و … . تکنولوژی در این خودرو فرمانروایی میکنه

    1. great britain

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      میخوام یه چیزی بگم شاید دیسلایک بدین.ولی این تکنولوژی هایی که تو خودروها استفاده میشه مثل همین ردگیری حرکات چشم تو جنگنده یوروفایتر نمونه بریتانیایی شرکت bae systems عینکی ساخته که میتونه با حرکات چشم جنگنده ی دشمن رو هدف گیری و نابود کنه و دیگه نیازی نیست حتما بری پشته هواپیمایه دشمن.اونم نزدیک 3 یا چهار سال پیش همچین چیزی ساختن!!!(شایدم دیرتر فقط نمیخواستن زود رونمایی بشه).یا خیلی چیزهایه دیگه.البته نمیخوام ارزش کاره پورشه(که بهترین خودروساز جهان از دیدگاه j.d .power شناخته شده) رو زیر سوال ببرم.ولی صنعت نظامی خیلی جلوتر از صنعت هایه دیگه مثل خودروسازیه که البته طبیعی هم هست.کسی با تویوتا لندکروز نمیره جنگ تانک آبرامز!!!!!!

      1. PORSCHE:The God of Cars

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        قبل از یوروفایتر تایفون در اف 18 سوپرهورنت استفاده شده!!!7 سال قبل از یوروفایتر.

      2. خسته شده

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        مغلطه گر درجه یک چه ربطی به بی ای سیستم داره آلمانی ها هم نخستین افرادی بودن موترو جت ساختن این موتور جت داره هنوزم در جت های جنگنده به کار میره!!!!!!!!

  8. عشق پژو

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    زیبا و پر ابهت همون که از پورشه انتظار میرفت

  9. عشق پژو

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    زیبا و پر ابهت همون که از پورشه انتظار میرفت با خشونت

  10. حسین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کاش واسه غرش اگزوز هم یکاری بکنن . پورشه ای که غرش نداشته یاشه خب پس چی دراره؟؟؟

  11. Lady Mary Katrina Rolls

    ۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خسته شده
    نخستین موتور جت را سر فرانک ویتل اختراع کرد وتولید انبوه ان به کمپانی عظیم رولز-رویس لیمتد واگذار شد در زمان جنگ توسط وزارت جنگ پادشاهی متحد بریتانیای کبیر
    دوست عزیز بریتانیای کبیر جدید خیلی با دانش هستیید
    دوستدار شما
    لیدی مری کاترینا رولز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا