با پیشرفتهای ایمنی زیادی که در دنیای موتور اسپورت صورت گرفته، به سادگی میتوان میزان خطرناک بودن مسابقات خودرویی را از یاد برد؛ اما حادثهی جدیدی که اخیراً در پیست نوربرگ رینگ رخ داده میتواند تلنگر بزرگی باشد.
در خلال ششمین دور از مسابقات قهرمانی استقامت VLN در جهنم سبز، رانندهی آمریکایی به نام جان شافنر از تیم J2 کنترل پورشه ۹۱۱ GT3 کاپ خود را اندکی پس از بخش Flugplatz این پیست از دست داده است.
در این ویدئو میتوانیم ورود شافنر به پیچ و سپس حرکت او به سوی چمنها و سپس برخورد وحشتناک آن با موانع تعبیه شده را ببینیم. در ۵ ثانیهی بعدی این خودرو حداقل ۱۰ بار در هوا چرخیده و با سقف روی پیست میافتد.
شافنر فوراً پس از این تصادف سنگین به بیمارستان منتقل شده اما تیم J2 ریسینگ میگوید او هیچ جراحتی ندارد. بله همانگونه که شنیدید او در این تصادف سنگین حتی جراحت نگرانکنندهای نداشته است!
دلیل اینکه شافنر جراحت بدی در این تصادف شدید و ترسناک نداشته به میزان ایمن بودن خودروهای مسابقهای مدرن و امروزی مربوط میشود. علیرغم چپ کردن شدید و چرخ زدنهای زیاد در هوا، کاکپیت ۹۱۱ کاملاً استوار باقی مانده که بخش اعظم آن به خاطر طراحی قوی رول کیج به منظور حذف تأثیرات تصادفاتی همچون این مورد میباشد.
در دهههای گذشته خودروهای مسابقهای خطرات بیشتری هم برای رانندگان و هم برای تماشاگران داشتند اما خب به لطف تلاشها و پیشرفتهای صورت گرفته اینگونه میتوان جان انسانها را حفظ نمود…
[دانلود ویدئو]
Khosrow
۱۵ شهریور ۱۳۹۷پیست کجه ..
محمد
۱۶ شهریور ۱۳۹۷تو لحظه اول با چی برخورد میکنه؟؟؟
انگار چیزی وسط جاده بود به اون خورد خاک بلند کرد چون خودرو تقریبا وسط عرض جاده بود
علی اکبر
۱۵ شهریور ۱۳۹۷چقد این ادما پست فطرتن. هیچکس حاضر نشد بایسته نگاش کنه حتی
عطا
۱۶ شهریور ۱۳۹۷الکی جو نده برادر اونا از ما با فرهنگ تر هستند اونجا نباید هم بایستی خیابون نیست که پیسته ماشینا با سرعت دارن ….
محمد حسین
۱۶ شهریور ۱۳۹۷میخوای وسط پیست بزنن کنار وایستن با گوشی هاشون مثل ما عکس و فیلم بگیرن واسه مهمونی های فامیلی ؟
Hamed
۱۶ شهریور ۱۳۹۷عزیز جان تصادف تو موتور اسپرت یه اتفاق طبیعیه ریسر ها بارها و بارها انواع و اقسام تصادف تو پیست رو رو دیدن .یه راننده ریس وظیفش این نیست که وایسه کمک کنه به کسی پیست و مسابقات مارشال و اکیپ مجهز ایمنی پزشکی داره
حتی اگر اون ماشین متلاشی هم بشه راننده عقبی موظفه از صحنه خارج بشه و توقفی نداشته باشه
علی
۱۶ شهریور ۱۳۹۷تنها چیزی که هر ایرانی موقع دیدن این کلیپ میگه :: اگه پراید بود با آسفالت یکی میشد ، اگه پراید بود نصف دیگه ماشین از اون سر کشور پیدا میشد.
Alireza
۱۷ شهریور ۱۳۹۷دقیقا تورو خدا ماشین با اون همه تجهیزات ایمنی تازه تو پیست با کلی شونه خاکی تیکه تیکه شد اون وقت مردم ما با این حلبیا که نه ترمز دارن نه چسبندگی وحشتناک رانندگی میکنن هم جون خودشونو هم بقیه رو بعه خطر میندازن واقعا نرخ جریمه تو ایران کمه و باز دارنده نیست
mehran911
۱۶ شهریور ۱۳۹۷بازم خوبه چیزیش نشد
.
تصادف از این خفن تر زیاد در موتور اسپرت دیدم چیزی که الان یادم میاد اینه که چند سال پیش ( فکر کنم ۲۰۱۲ بود ) در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا خودروی پروتوتایپ آئودی به فراری برخورد و بعدش به شدت به کنار پیست برخورد کرد جوری که فقط اتاق راننده باقی مونده بود در این شرایط همه حداقل احتمال جراحت شدید میدادن اما راننده با پای خودش خیلی سرحال بیرون اومد
اما نکته خیلی جالبش اینجا بود که همه ی افراد تیم آئودی با دیدن صحنه ی خروج سالم راننده ، ایستاده شروع به تشویق خودروی آئودی بخاطر استحکام بالاش کردن
راستی تصادف مارک وبر با پورشه ۹۱۹ سال ۲۰۱۴ هم تصادف خفنی بود
Ali
۱۶ شهریور ۱۳۹۷یا تصادف آلونسو با هاس سال ۲۰۱۶..
mahdy
۱۶ شهریور ۱۳۹۷شانس آورد سقف ماشین موقع پشتک زدن به زمین نخورد ولی بد شانسی که آورد اینه که با سقف زمین خورد
یاس ی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷تصادف بدی بود،
بنده خدا علی اکبر ی شوخی کرد همه بهش حمله کردین، مشخص بود که داره شوخی میکنه با نوع رفتار ما و اونا در اینجور مواقع،هیچ راننده ای موقع مسابقه یا تمرین تصادفی بشه توقف نمیکنه. اونا توی جاده ها وقتی نیاز نباشه توقف نمیکنن.
اهمیت رول کیج ماشین اینجور وقتها مشخص میشه، کاکپیت تکون نخورد،
محمد مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۷رانندش زنده موند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۷اگه دنا بود سقفش له می شد
چون ستون عقب دنا خیلی ضعیفه
محمد مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۷واگه پراید بود مچاله می شد