نسل جدید پورشه ۹۱۱ با کد داخلی ۹۹۲ احتمالاً یکی از بدترین خودروهای دنیا در بحث مرموز بودن است چرا که پیش از این تصاویر جاسوسی متعددی از آن به فرمهای گوناگون کررا گرفته تا توربو را دیده ایم.
هم کنون به نظر میرسد اولین تصویر از ۹۱۱ جدید مدل ۲۰۱۹ منتشر شده که با توجه به طراحی آن میتوان گفت این تصویر واقعی و متعلق به نمادینترین محصول پورشه است.
اگرچه تصویر یاد شده تنها نشان دهنده بخش عقب خودرو است اما قطعاً تفاوت زیادی نسبت به نسل فعلی که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در بازار حضور داشته دارد. این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شده در آن شاهد معرفی پیشرانه جدید توربو برای اولین بار بودیم و نسخه تنفس طبیعی نیز تنها در مدلهای محدود GT3 و R ارائه میشد.
درحالیکه پیشرانههای جدید کمحجمتر هستند اما قدرت زیاد و مصرف کمتری داشته و در کل سریعتر از نسخههای قبلی خود هستند؛ اما با این وجود صدای خاص پیشرانه تخت پورشه و پاسخ فوری پدال گاز از دست رفته است.
با این وجود پورشه ۹۱۱ جدید امسال معرفی خواهد شد و بنظر میرسد نمای عقب این خودرو تفاوتهای اساسی نسبت به نسل فعلی را تجربه خواهد نمود که از جمله آنها میتوان به چراغها و اضافه شدن نواری افقی و ارتباطی اشاره کرد.
گلگیرهای پهن عقب باعث شدهاند به این نتیجه برسیم که شاید مدل مشاهده شده از نوع کررا S بوده هرچند هنوز برای قضاوت زود است. اخبار پیشین نشان میدهند که ۹۱۱ جدید از نسخه ارتقا یافته پیشرانه ۶ سیلندر توربو به همراه سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده خواهد کرد که باعث افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت خواهد شد.
اگرچه تمامی اینها گمانهزنی هستند اما همین منابع خبری ادعا کردهاند مدل پایه کررا قدرت ۴۰۰ اسبی و نسخه کررا S هم خروجی ۴۵۰ اسب بخاری خواهد داشت؛ و همچون همیشه نسخههای جدید کابریولت، GTS، توربو، توربو S و احتمالاً پلاگین هیبریدی در راه خواهند بود.
البته که نسل جدید GT3 نیز در راه خواهد بود اما طرفداران این خودرو نباید نگران باشند زیرا مدیران پورشه قبلاً گفتهاند که این خودرو همچنان به پیشرانه تنفس طبیعی و گیربکس دستی وفادار خواهد بود.
هنوز اطلاعی از زمان معرفی این خودرو در دست نیست اما بنظر میرسد احتمال رونمایی از آن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ وجود دارد.
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱ اسفند ۱۳۹۶درسته که موتور های تنفس طبیعی برای محیط زیست نسبتا مخرب تر هستن ولی حسی که موقع رانندگی داره رو نمیشه بیخیال شد از این بابت طرفدار فراریم
Saeed Boroomand
۱ اسفند ۱۳۹۶اتفاقا اونایی که تو طبیعت آشغال میریزن هم تصمیمشون ارتباط نزدیکی با حسشون داره ؛)
Khosrow
۱ اسفند ۱۳۹۶برای همینم به اقا سعید فراری تنفس طبیعی بدن قبول نمیکنن ایشون ..
Saeed Boroomand
۲ اسفند ۱۳۹۶بهتره با اعمال قوانین مانعش شیم که سوار نشه، دلیل تغییر بلند مدت آب و هوا توی ایران چیزی جز گرمایش زمین نیست…
اون چیزی که احساس رضایت همگانی میاره ثروتمند بودن و نشون دادنش نیست به نظر بنده، احساس این که شخص نسبت به اطرافیانش توی جایگاه مناسبیه مهمه… من به همون پراید و آپارتمان نقلی راضیم اگه پزشک ما بساز بنداز نباشه، کارگرمون مجبور نشه دو شیفت کار کنه، وزیرمون بدونه که بعد چند سال همون آدم سابقه…
حالا یه بوق زدن و دور دور رو اگه بدن نه نمیگیم ؛)
.
۱ اسفند ۱۳۹۶خوشکلتر شده،پورشه کمپانی که خودروهاش با کمترین قدرت بهترین شتاب رو دارن.
Infinite
۱ اسفند ۱۳۹۶بسیار شبیه به شکل و فرمی که انتظار داشتم و شخصا دوست داشتم طراحی شده…
بسیار زیباست…
اما انتقادی هست که به 911 (نسل حاضر و نسل جدیدی که تصویر پشتش مشخص هست) و خیلی از خودروهای حال حاضر دارم و این هست که سقف شیشهای رو به شکلی طراحی نمیکنن که با فرم پنجره عقب از لحاظ بصری ادغام بشه…
جهت تفهیم بیشتر، تصویر رو با فتوشاپ اصلاح کردم که لینـکش رو در جواب این دیدگاه میگذارم
Infinite
۱ اسفند ۱۳۹۶http://uupload.ir/files/ogl8_911roof.jpg
عرفان
۱ اسفند ۱۳۹۶شاید استحکام بدنه بیاد پایین و الا کسی با این نوع طراحی مشکلی نداره
مثل تارگا
Infinite
۱ اسفند ۱۳۹۶بله موافقم که روی استحکام تاثیرگذار هست اما حرف من این نیست که لزوما تمام اون بخش شیشه باشه. در نظر گرفتن چند میلیمتر شیشه خیلی نازک روی اون بخش کفایت میکنه. فقط در حدی که روی اون بخش شیشهای باشه. زیرش اسکلت فلزی بدنه باشه.
حسین دهمرد
۲ اسفند ۱۳۹۶فکر کنم اینجوری که پورشه کار کرده از نظر بصری عقبش پهنتر به نظر میرسه.
شایدم اینجور جاها رو از روی عمد میزارن که تو نسل بعدی به بلوغ برسونن.بالاخره پورشه اینقدر کامله که شاید نیاز باشه یه نقص های ریز عمدی بزاره رو محصولش تا جایی واسه بهتر کردن واسه آینده وجود داشته باشه.
F۲۲RAPTOR
۱ اسفند ۱۳۹۶عکس سومی به خوبی نمای عقب پورشه رو به نمایش میزاره،فانتاستیک
F۲۲RAPTOR
۱ اسفند ۱۳۹۶البته منظورم عکس دومیه
???
Amir amini
۱ اسفند ۱۳۹۶خیلی خوب شده نسبت به سری های قبلیش من همیشه با سری های قبلیش مشکل داشت سر عقبشون ولی این قشنگ شده جلوشم کار کنه روش یکم تنوع داشته باشه عالی میشه
ali a
۱ اسفند ۱۳۹۶طراحی عقبش واقعا زیباست…پورشه تو طراحی عقب ماشیناش خیلی خوب شده…
MoNsTeR
۱ اسفند ۱۳۹۶اصااااااالت????
emad1990
۱ اسفند ۱۳۹۶تو مدلای پورشه فقط 911 رو یه پورشه واقعی میدونم
بقیه فقط برای افزایش تیراژ معرفی شدن
emad1990
۱ اسفند ۱۳۹۶البته منظورم مدلای تولید محدودش نیست
مهران
۱ اسفند ۱۳۹۶بهترین و جالب ترین و متفاوت ترین بخش در طراحی هایی پورشه که باعث ماندگاری و دیر از مد افتانش وجود داره نداشتن جلو پنجره به شکل سنتی هست.