پورشه

ساخت آخرین دستگاه پورشه 918 اسپایدر

پورشه با تولید آخرین دستگاه از هایپرکار افسانه‌ای ۹۱۸ اسپایدر، پرونده این خودرو را مختومه کرد.

Last Porsche 918 Spyder
Last Porsche 918 Spyder
در مجموع ۲۱ ماه پس از شروع تولید این خودرو، ۹۱۸ دستگاه از این خودرو طبق برنامه ساخته شد و باید بگوییم اگر شما از شیفتگان این خودرو هستید، متاسفانه دیگر فرصت خرید مستقیم این خودرو را از دست داده‌اید.
Last Porsche 918 Spyder
Last Porsche 918 Spyder
پورشه ۹۱۸ اسپایدر نخستین بار به عنوان جانشین کاررا GT به صورت یک خودروی مفهومی در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. در تابستان همان سال نیز چراغ سبز تولید به آن داده شد. بدین ترتیب، در اواخر سال ۲۰۱۳ و در واقع ۱۸ سپتامبر این سال (۹/۱۸) یکی از جذاب‌ترین و کامل‌ترین خودروهای سوپراسپرت هیبریدی سبز، مدرن و پیشرفته در اشتوتگارت متولد شد.
پورشه 918 رکورد شکن پیست نوربرگ‌رینگ
پورشه ۹۱۸ رکورد شکن پیست نوربرگ‌رینگ
پورشه ۹۱۸ اسپایدر دارای رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی استاندارد جاده‌ای جهان با زمان ۶:۵۷ در پیست نوربرگ‌رینگ با تایرهای خیابانی است. برای یک خودرو در این کلاس و با قدرت تولیدی ۸۷۴ اسب بخار (887ps) و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر، مصرف سوختی به اندازه تنها ۳.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز شگفت‌انگیز است. این قدرت ناشی از جفت شدن یک موتور ۸ سیلندر با میل‌لنگ تخت به حجم ۴.۶ لیتر و قدرت ۶۰۵ اسب بخار با دو موتور الکتریکی می‌باشد.
2015 Porsche 918 Spyder
۲۰۱۵ Porsche 918 Spyder
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو که توسط مجله کار اند درایور اندازه‌گیری شده ۲.۲ ثانیه و شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت آن ۴.۹ ثانیه و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر آن تنها ۹.۸ ثانیه می‌باشد که حتی بوگاتی ویرون نامدار را نیز در سایه قرار می‌دهد.
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder Interior
Porsche 918 Spyder Interior
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder headlamp
Porsche 918 Spyder headlamp
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
پورشه ۹۱۸ اسپایدر پایه‌گذار نسل جدیدی از هایپرکارهای جهان در این مدت است. رقبایی چون مک‌لارن P1 و لافراری نیز از همین روند پیروی کرده‌اند. هرچند پورشه برخلاف دو رقیب خود، برچسب قیمتی زیر یک میلیون دلار (۸۴۷۹۷۵ دلار در ایالات متحده) دارد. پورشه در حال حاضر برنامه‌ریزی برای جانشین ۹۱۸ را تایید کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    واقعا فوق العاده است و بهتر از مکلارن و همردیف با لافراری.
    مطمئنا در آینده پیشرفت بیشتری خواهد داشت و البته باید اذعان داشت اصولا مهندسی و صنعت آلمان برتر از ایتالیا است و اگر آلمانیها بخواهند کشوری نمیتونه به پاشون برسه. همونطور که در فرمول1 مرسدس اونقد عالی کار کرده که رانندگان دیگر کمپانیها خودشون میگن مرسدس این فصل اتومبیلی برتر داره و ما فقط برای دوم شدن میجنگیم. انگار چندسال جلوتره تکنولوژیشون.

    موافقم 13
    1. "Amir"

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (728 ديدگاه)

      ای بابا ، چرا تموم شد؟! من میخواستم ثبت نام کنم یکی بگیرم ، حیف شد ، بدون هماهنگی کار میکنن بچه ها!

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. AliZeus

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (419 ديدگاه)

        خوب به جاش میتونی لاپراید یا 206 اسپایدار بگیری…البته تیبالارن هم هست :D

        موافقم 20
        1. رضا

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          دمت گرم به لاپراید!! خیلی خندیدم :-)

          موافقم 11
        2. Carbonado Aventador

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          دناتادور sv رو هم بهش اضافه کن…

        3. Armin

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (8 ديدگاه)

          واااى لا پراید????????????

      2. فواد

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (291 ديدگاه)

        واقعا حیف که فرصت خرید مستقیم این خودرو را از دست دادیم.
        ایران همه هیچ و کار ایران همه هیچ
        ای هیچ زبهر هیچ بر هیچ مپیچ

      3. Xman

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        دیگه شما به بزرگاریه خودت ببخششون ! جوونی کردن ! حالا هم زیاد دیر نیست میتونی دس دومشو بگیری . دست دوشم کم از صفر کارخونه نداره!

    2. جی تی ار

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      پس من که پیش خرید کرده بودم چی??? ثبت نامی قراربود سه ماه دیگه بدن. نکنه به جاش میخوان دوسه تا 911 توربو اس بدن?????!!!!!…

  2. سجاد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عالیه .. طراحیش واقعا چشم نوازه .. اما اون بخش از متن که گفته شده فرصت خرید مستقیم این خودرو تمام شده تاجایی که من می دونم درست نیست !!!
    چون در حال حاظر که تمام اون 918 دستگاه فروش نرفته .. برای مکلارن P1 هم به همین ترتیب بود ؛ الان 358 دستگاه P1 تولید شده اما حدود نصف این تعداد هنوز تو انبار های مکلارن هستند .. آکبند و دست نخورده …
    به هر صورت 918 ، ماشینی نبود که بشه به راحتی ازش گذشت .. از نظر من ، پانامرای 2016 و این ماشین زیباترین طراحی های پورشه هستند ..
    مرسی عزیز

    1. پژمان

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (296 ديدگاه)

      پدال جان مجله کار اند درایور شتاب 0 تا 96 پورشه 918 رو 2.2 اعلام کرده اما هیچ فیلمی که اینو ثابت کنه وجود نداره اما تو تست موتورترند که فیلمش هم موجوده 0 تا 96 رو تو 2.4 ثانیه رفته و 1.4 مایل رو هم تو 10 ثانیه زده که منطقی تره

      1. جی تی ار

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        آره این کارانددرایور کلا رکوردها و شتاب های بعضی ماشین هارو فوق العاده نشون میده. شتاب s500 2014 روهم زده 4.5. هیچ جای دیگه ای که آزمایشش کرده بودن نتونستم این عدد رو پیدا کنم…

      2. شایان

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        مرد حسابی نمونه داشتیم و فیلمشم موجوده بخاطر اینکه مک لارن و بالاتر نشون بدن شتاب پورشه و 3.1 یا 3.2 اوردن پائین!!!! اینا مهم نیستن مهم اینکه پورشه توانایی اینو داره که این رکورد و بزنه به نظرم ماشینی مثل 918 در نمیاد البته پورشه دنبال جایگزینی بهتر براش هست وای چه شود بالاتر از 918 من دیگه حرفی ندارم

  3. فردین بهادری نژاد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    یک انقلاب بزرگ از پورشه

  4. Yasin

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یکی از‌ بهترین ماشین های پورشه

  5. AlirezaF12

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    صدی 3 لیتر میسوزونه /فک کنم باکش اندازه باک پرایده یا ماتیز

  6. american and japan

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    واقعا دوستش داشتم حیف شد.خیلی چالاک بود و فرز و اینکه هندلینگ فوق العاده ای داشت

    1. محمد

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      حالا چه فرقی برامون می کنه تمام بشه یا نه ما که اگه به جای 918 تا 918 میلیون هم ازش تولید می کردن نمی تونستیم بازهم حتی ببینیمش چه برسه بخریم حالا تمام شد که شد.

    2. Carbonado Aventador

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      همیشه برای دوست داشتن چیزی نباید داشته باشیش…
      این قانون دنیاست!!!!

      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        ببین کی اینجاست!!!
        راه گم کردی مهندس؟ :-)

      2. Carbonado Aventador

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        راه گم نکردم الان سرم خلوته مخصوصا که ماه رمضونه اومدم…
        کار ترجمه گری رو هم دوباره شروع میکنم…
        آقا کسی خبری از باربد نداره؟؟؟

  7. ali2240

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (513 ديدگاه)

    این ماشین حکم کریس رونالدوی دنیای اتومبیل رو داره
    نگاه کردن بهش مثل نگاه کردن به یه تابلوی هنری با ارزشه

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Xman

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      اگه 918 کریسه پس بوگاتی شیرون هم مسیه!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. AHMADREZA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خداحافظ قهرمان …

  9. رامکال

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    بسیار زیبا و همه فن حریف است.
    اگر اشتباه نکرده باشم اگزوز هاش جای صندوق عقبش هستند نه؟
    در ضمن اون تیکه رو که اگزوز هاش رو گذاشتن به طرز زیرکانه ایی شبیه یک قورباغه شده.
    واقعا تحسین برانگیز است.

    1. فردینال

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (83 ديدگاه)

      بله هم اگزوز هست هم مهم تر از اون چشم های عنکبوت !
      یکی از دلایل معروفیت کمپانی ها نحوه نام گذاری محصولاتشون هاست ،
      به طراحی این سوپر خودرو که نگاه کنید میفهمید که چرا پورشه ماشین اول عاشقان خودروست !
      این ماشین یک عصر هنریست .. واقعا باید به صاحبانش تبریک گفت به خاطر نگهداری صحیح از میراث بنیان گزار بزرگش .

      ..طراحیه این خودرو یک شاهکار است در میان خودروهای دیگر.. همینطوری نام گذاری نشده ، کاملن میشه از هر دو طرف { جلو و عقب } یک عنکبوت یا رتیل سیاه و سمی رو دید که روش آرم پورشه چسبیده !
      به لنز های درون چراغ های جلو و نحوه قرار گرفتن چراغ های جلو بر روی خودرو و مهم تر از اون نمای عقب خودرو { اگزوز ها و منحنی های فیبر کربنی } و فرم قرار گرفتنشون کنار هم توجه کنید { عکس شماره ! ۱۲ } ، درست مثل چشمان سیاه یک عنکبوت سمی که میان موهای ریز و سیاه صورتش قرار گرفته و بهت زل زده !
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/03/Porsche-918-Spyder-765×510.jpg

  10. رامکال

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    در ضمن خوب به آن کارخانه دقت کنید که چقدر تمیز و پاک و منظم و بی سرصداست.
    آفرین به به آلمان و آفرین به پورشه.

  11. رضا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    ایول جالب بود :-)

  12. omid

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قاتل پی وان
    هم ردیف با لافرراری
    حیف جرمی کلارکسون نتونست اسمشو به جنیفر تغییر بده

  13. ALiHidden

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    انصافا کار پورشه درسته!

    سوپر کار

    سدان

    SUV

    کوپه

    سدان لوکس

    و…..

    کلا کارش درسته کلا کار آلمانی ها درسته!

  14. veyron

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا مردم ایران لیاقتشون سوار شدن به این گاری های ایران خودرو وسایپاست….ایرانی بیدار شو

  15. شایان

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    زنده باد پورشه 918 ابر خودرویه زیبا

  16. kurdishlambo

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اگه شتابش 2.2س پس چرا هوراکان ازش جلو زد؟؟ فاصله ای که جلو زد هم اونقدر نیس که بگیم خطای راننده بود.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. فرشاد

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (932 ديدگاه)

      هورکان کی همچین اشتباهی کرد؟

  17. Mclaren

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    طراحی داخلش بر عکس طراحی بیرونش دوست دارم اما اونو بالاتر از پی1 نمیدونم.
    پی 1 یه چیز دیگه ست فراتر از پورشه….مکلارن رو فقط میتونین با فراری مقایسه کنین و بس.
    اما چون تو ایران خیلی پورشه پورشه میکنن ملت تحت تاثیرشن بدون اطلاعات یه چیزی میپرونن 918 فوق العاده شاخ هست منکرش نیستم اما مقایسه بی منبع و اطلاعات و بی پایه و اساس فقط از روی علاقه شخصی درست نیست (بالاتر از پی 1 برابر با لافراری؟) :D
    به هر حال جالب بود مطلب واقعا 918 اسطوره بود و هست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Xman

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      منم باحات موافقم. 918 هر چقدر هم عالی باشه بازم بالاتر از p1نیست!

    2. شایان

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اتفاقا این شمایی که داری p1 بالاتر نشون میدی اسمه خودتم گذاشتی مک لارن اون انگ تعصب و به ما نزن پورشه از لحاظ تکنولوژی خیلی سرتر از p1 هست شک نکن حالا تویه سرعت هم در شتاب اولیه سریع تره بقیشم زیاد مهم نیست اینو بدون فراتر از 918 نداریم البته لافراری و میشه مقایسه کرد ولی بازم تکنولوژی اینو نداره یعنی هیچ اتومبیلی این تکنولوژی 918 و نداره این حرفت منو روده بر کرد چون تو ایران پورشه پورشه میکنن چه ربطی داره تویه ایران بنز بنز و بی ام بی ام و هم میکنن پس به درد نمی خورن نسبت به رقباشون منطقت خیلی پائینه مک لارن

      1. Mclaren

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        فکر نمیکنم اسم من به شما مربوط باشه خیلی از دوستان اسم بنز یا بی ام دابلیو یا هر چیز دیگه ای رو گذاشتن ربطی هم به تعصب نداره توی این مطلب هم نمیخواستم چنین بحثی راه بندازم اما فقط اطلاعات بعضیا باعث شد که بپرسم کدوم منبع این تیتر رو گفته بدین ما هم ببینینم…دیگه همه میدونن شما آلمانی پرستی اما اگر واقع بین باشی هیچکدوم از محصولات پورشه که بیشتر یه تولید کننده عام هست تا خاص تو کلاس خودشون در حد محصولات مکلارن نیس چون مهارت شرکت مکلارن از قدیم این بوده هست مثل فراری مثل لامبورگینی….این حرف من نیست شما دو کلاس زبان انگلیسی برو بعد یه سر برو سایت های خارجی توی نظر سنجی مردم دنیا که مکلارن محبوبتش بیشتر از پورشه قدرت و راه دست و تجربش 10 برابر پورشه(توی زمینه ساخت خودروهای خاص) یه محصول میسازه 15-20 سال بهترین میمونه مثل اف1 هنوز سریع ترین خودروی تنفس طبیعی دنیاست…رکورد پیست نوربرگ‌رینگ پی 1 زیر 6:50 پس عملا 918 شکست خورده.درگ هم که قبلا تو همین سایت بود 918 رو شکست داده حتی با لانچ بد و 0-100 3.2 ثانیه ای.
        ربطی به منطق نداره اگر به منطق هست شماها بی منطق ترهستین… من دارم میگم کجاست اون مقایسه با منبع معتبر که پی 1 و 918 مقایسه کرده و 918 بالاتر از پی 1 و برابر لافراری معرفی کرده….پی 1 انقدر بزرگ هست که هر خودرویی معرفی میشه اسم پی 1 هم توی اون مطلب هست یعنی یه جورایی میخوان باهاش رقابت کنن اما طبق تجربه 15-16 ساله خودم هیچوقت شما نمیتونی پورشه رو با مکلارن مقایسه کنی……مکلارن فقط یک رقیب دیرینه داره اونم فراریه…اگر منطق شما اینه که مقایسه شخصی انجام میدین منم منطقم میگه پورشه فقط شتاب اولیه بهتری نسبت به پی 1 داره ولی پی 1 هم شتاب اولیه عالی داره و هم شتاب ثانویه بهتری هم داره و مطمئن باش هیچوقت از پورشه شکست نمیخوره چون تاپ اسپید بالاتری داره اما پورشه 918 واقعا خودرویی لوکسه…وسلام حالا شما تا صبح واسه من قصه بگین یا چیزی رو تحمیل کنین فقط ایران رو نبینین مردم ما دهن بین هستن یکی بگه پورشه تمومه 1000 نفر دیگه پورشه پورشه میکنن….در ضمن حساب بنز یا بی ام دابلیو از این مبحث جداست.

  18. Xman

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    باید دید بعد از 918 چی میاد بیرون ! این که عالی بود اون دیگه واویلاست!

  19. MjM

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    نبوغ آلمانی

  20. سعید

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    من ظاهر و طراحیشو خیلی دوست دارم،عالیه،عملکردش هم که فوق العادس

  21. علی

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مگه از پورشه بهتر هم هست آیا؟

  22. جان کافی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فک کنم صفر تا صد چاخان در حد اوپک هستش

  23. رضا

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اووووووووووو واااهههههههههههههههه عالیه …0 تا 160کیلومترش 5 ثانیه فط واقعن عالیه

  24. aryan

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قهرمان تو کار خودتو کردی پورشه 918 اسپایدر کار خودش رو کرد اون یک قهرمان بود و الان هست تازه برین درگ بین مک لارن p1 و پورشه918 اسپایدر رو ببینین کدوم برند شد پورشه کارا جی تی یک قهرمان واقعی هست و پورشه 918 اسپایدر هم مثل اون یک فهرمان هست قهرمان ها ما همیشه به یاد شما هستیم میمونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا