آیا میخواهید کانسپت رالی پورشه کیمن GT4 تولید شود؟ خب همین حالا دست به کار شده و این خبر را به افراد ثروتمند و کاردرست بفرستید. پس از آن و در صورتی که شرایط ایجاب کند این خودرو تولید خواهد شد.
مدیر موتور اسپورت پورشه در مصاحبه با تاپ گیر اعلام کرده این خودروساز با یک شرط کانسپت موردبحث را تولید خواهد کرد:
ما برای دریافت چراغ سبز تولید باید ۱۰۰ دستگاه از آن را بفروشیم.
حتی اگر پورشه به هدف خود در دریافت ۱۰۰ سفارش برای کیمن GT4 رالی دست پیدا کنید به احتمال زیاد همهی آنها با رقبای شخصی به میدان مسابقه خواهند رفت. این خودروساز آلمانی علاقهای به راهاندازی تیم رالی خود نداشته اما به رویدادهایی همچون داکار بازنخواهند گشت و این یک ناامیدی محض برای طرفداران موتور اسپورت است.
کانسپت پورشه کیمن GT4 رالی تواناییهای خود را در ماه آگوست نشان داده است. این خودرو در اولین تستی که انجام شد بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کرد. مدیر پورشه در این رابطه گفته است:
این یک خودروی دیفرانسیل عقب ناب بوده و صدایی که از میان درختها به گوش میرسید واقعاً پرطنین بود.
نسخهی متمرکز روی جاده کیمن GT4 دارای حفاظهای کامل زیر بدنه، فوم جذب کنندهی انرژی در دربها و همچنین چراغهای محوری میباشد.
میلا
۱۴ آذر ۱۳۹۷اصلا تناسب یه پورشه رو نداره . مثل اینه که یه بچه ۱۶ ساله بعد از دیدن یه فصل رالی تصمیم به دستکاری ماشین پدرش بگیره .
نوید جهرمی
۱۴ آذر ۱۳۹۷شاید میخواستن چالش جدیدی برای خودشون تعریف کنن وگرنه کار بیخودیه. میتونستن روی ماکان یا TT به کمک آئودی این کارو انجام بدن.به جاش یه نسخه مسلح برای پیست و یه بچه جی تی برای اتوبان توسعه میدادن.
مانی
۱۴ آذر ۱۳۹۷پلتفرم موتور وسط کیمن برتری زیادی نسبت به ماکان و تی تی داره
mehran911
۱۴ آذر ۱۳۹۷((( شاید میخواستن چالش جدیدی برای خودشون تعریف کنن وگرنه کار بیخودیه )))
البته جدید نیست پورشه سالها در مسابقات رالی فعال بود
به عنوان مثال خود ۹۱۱ تا به امروز ۲ بار قهرمان رالی داکار شده !!! کی باورش میشه ی ۹۱۱ قهرمان داکار شده باشه
و در حتی در زمینه ساخت خودروهای مخصوص رالی داکار بارها به خودروسازهای مختلف مشاوره داده
.
چندین ساله بصورت جدی fia رقابت هایی رو تحت عنوان r-gt rally برگذار میکنه که تا سال ۲۰۱۷ برابر ۹ سری از این رقابت ها برگذار شده که در مجموع این ۹ سری پورشه ۷ بارش رو قهرمان شده
پورشه در این رقابت ها از مدل ۹۹۷ GT3 استفاده میکنه که سالها از تولیدش گذشته و از سال ۲۰۱۷ پورشه هیچ ارتقایی برای فصل بعد در نظر نگرفته به همین خاطر پورشه قصد داره کیمن رو بجای ۹۱۱ برای ادامه رقابت ها توسعه بده
در کل شما هر جای موتور اسپرت رو مشاهده کنی محاله اثری از پورشه پیدا نکنی
.
همینه که پورشه پرافتخارترین خودروساز تاریخ موتوراسپرته
.
Ever ahead
نوید جهرمی
۱۴ آذر ۱۳۹۷چون گفته بود تنها 100 سفارش برای تولیدش کافیست گفتم. وگرنه اگر برای توسعه ی رالی میخواستن که منتظر سفارش نمیموندن.
هنوزم درک نمیکنم چرا در رالی به جای شاسی بلندها و کراس اوورها اینقدر روی ماشینهای سواری و هاچ بک ها مانورمیدن.
نمیدونستم اینقدر افتخارات داشته. اتفاقا عکس قدیمی از 911 که برای رالی بود دیده بودم. دمت گرم مهران جون بابت اطلاعات.
mehran911
۱۵ آذر ۱۳۹۷قربانت نوید جان ❤
ی نکته ای که وجود داره اینه که اکثر خودرو سازها فقط در رقابت هایی که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستن با اسم برند خودشون بصورت رسمی شرکت میکنن
در بقیه رقابت ها صرفا خودرو رو به شرکتهای کوچکی که در موتوراسپرت شرکت میکنن میفروشن و بعضا مسئولیت مشاوره ی اونها رو برعهده میگیرن
مثل کلاس GTE am در مسابقات WEC و یا کلاس GTD در مسابقات imsa
.
این رقابت های رالی هم به همین شکله
پورشه خودرو رو به افراد و راننده ها و شرکتهای کوچکی که علاقمند به شرکت در این رقابت ها هستن میفروشه و مشاوره ی اونها رو برعهده میگیره
به همین خاطر دنبال ۱۰۰ خریدار میگردن
.
دلیل اینکه در مسابقات رالی از خودروهای GT یا هاچبک استفاده میشه در مجموع نوع مسابقات و قوانین حاکم بر اونهاست
به عنوان مثال در پیست هایی که در اونها رقابت های WRC برگذار میشه کلاس هاچبک ها بهترین بازده رو برای زدن بهترین زمان ها دارن و یا به عنوان مثال شما در رالی داکار هیچوقت ی هاچبک نمی بینی چون نوع مسیر مسابقه برای هاچبک ها اصلا مناسب نیست
دلیل دوم قوانینه مثلا قانون کلی شرکت در همین رقابت های کلاس رالی GT اینه که نسبت وزن به قدرت ماشین نباید کمتر از عدد 3.4 باشه یعنی عدد kg/hp نباید از 3.4 کمتر باشه
خب با وجود این قوانین نمیشه از یک suv با وزن زیاد استفاده کرد و بهترین خودرویی که میتونه بهترین زمان رو کسب کنه همین هاچبک ها هستن
نوید جهرمی
۱۵ آذر ۱۳۹۷بازم تشکر مهران جون.
چقدر خوبه به دور از کل کلای بیفایده یکم چیز یاد بگیریم. متشکرم
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۷اینم اتفاق جالبیه
ایکاش روتین بشه
اینکه شرکتی میگه تولید یه خودروی کانسپت جذابش،
در صورتی واسه شرکت بصرفه و توجیه پذیره
که مثلا ۱۰۰ تا سفارش خرید قطعی داشته باشه
.
.
اینطوری شاید خیلی از طرحهای چشمگیر شرکتها که پشت چراغ سبز تولید موندند،
و درگیر مصلحت سنجی واسه جلوگیری از ضرری میشن (که شاید هیچ وقت هم اتفاق نیوفته)، تولید بشن
.
هم ارزش کلکسیونی پیدا کنن
هم تولید شرکت به سوددهی برسه و از سود فروشش مطمئن باشه
هم علاقه مندان از دیدن نسخه تولیدی لذت ببرن