پورشه

تیونینگ پورشه ماکان و کاین توسط تک آرت

اگر فکر می‌کنید که شاسی بلندهای پورشه قدرت بیشتری را طلب می‌کنند باید گفت که تک آرت به تازگی کیت‌های قدرت خود را برای مدل‌های ماکان و کاین رونمایی کرده است.

techart-power-kits-cayenne-macan-14
این کیت‌های قدرت برای همه‌ی نسخه‌های ماکان و کاین در دسترس بوده اما اگر علاقه‌مند هستید که بدانید تک آرت چه تحفه‌ای برای طرفداران در نظر گرفته باید گفت که قدرت و گشتاور ماکان توربو به ترتیب به ۴۷۳ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر رسیده است. کاین توربو نیز قدرت ۷۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۲۰ نیوتون متری دارد.

کیت تکترونیک این تیونر که روی ماکان توربو بکار رفته ۲۴۵۰۰ یورو بها داشته و باعث می‌شود که خودرو تنها در ۴.۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد (شتاب مدل استاندارد کارخانه ۴.۶ ثانیه است). حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۷۴ کیلومتر در ساعت رسیده است.

techart-power-kits-cayenne-macan-17

techart-power-kits-cayenne-macan-16

techart-power-kits-cayenne-macan-18
اما جدای از سیستم مدیریت اکترونیکی که در کاین توربو نیز بکار رفته، این تیونر همچنین توربوشارژرهای جدید، منیفولدهای اگزوز، لوله‌های روغن و آب و فیلترهای هوای اسپورت را به خودرو اضافه کرده و البته این کیت قدرت منحصراً برای کاین توربو توسعه یافته است. کاین توربو نیز هم‌اکنون می‌تواند به سرعت ۳۱۱ کیلومتر در ساعت دست یابد (سقف سرعت مدل استاندارد ۲۸۴ کیلومتر در ساعت است).

techart-power-kits-cayenne-macan-10
جدای از اینکه مالک کدام‌یک از شاسی بلندهای پورشه باشید باید گفت که بهای کیت‌های قدرت هر دو خودرو یکسان است. البته این قیمت بدون در نظر گرفتن مالیات و هزینه‌ی نصب است.

مهندس تک آرت موریتز رنر می‌گوید:

قدرت خروجی این کیت هوشمند قابل‌اعتماد، بادوام و قابل تکرار است. در طی توسعه‌ی نقشه‌های پیشرانه‌ها ما می‌توانیم حداکثر قدرت خروجی را پیش‌بینی کنیم و عملکرد طولانی‌مدت آن را بدون تحت‌فشار قرار دادن بیش‌ازحد پیشرانه و قوای محرکه تضمین نماییم.

به منظور فعال کردن این افزایش قدرت تنها لازم است که راننده با استفاده از دکمه‌ی موجود در کنسول مرکزی یا انتخاب کننده‌ی روی فرمان از حالت نرمال به حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس تغییر وضعیت دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    به این ماشین ها میگن غول کُش.
    اون دکمه اسپورت پلاس رو بزنی و بری شکار…

  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    کاین توربو 700 اسب بخار عالیه

  3. احمد باقری

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر چقدر میخوان سرعت، شتاب، هندلینگ و … رو بهتر کنن، باید ظاهر هم خوب باشه دیگه، البته باز در بین طراحی های پورشه، این طراحی، خوبه.

    1. king 918

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      من نمیدونم تو چی از جون پورشه میخوای
      اگه اینقدر به ایرانخودرو انتقاد میکردی تا حالا پودر شده بود ……………

      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        اولا با این حرفا هیچ شرکتی پودر نمیشه.
        هر روز 50 بار به این شرکت های داخلی مردم تیکه میندازن ولی روز به روز قوی تر میشن.

        تنها دلیل حرف های استاد فقط و فقط و فقط جلب توجهه و اینه که یکی مثل شما بیاد بهش پاسخ بده.
        نه پاسخ بده نه لایک و دیسلایک بزن.
        اگه دقت کنی یه مدتی که نبودی ازین کامنتا هیچ خبری نبود. تا شما اومدی باز دوباره شروع شده.
        اگه کاری که گفتم بکنی بعد یه مدت حوصلش سر میره ول میکنه.

  4. محسن

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (194 ديدگاه)

    حریف می طلبد

  5. مهدی drift

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ظاهرش خوب شده ولی زیاد سریع نیست

    1. Madjid Turbo S

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      چقدر مگه باید سریع باشه.
      این یک SUV هست.

  6. ALIREZA034

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ظاهرش خوب شده.شاید اولش فکر کنیم زیاد سریع و قوی نشده ولی همین آمارهای کم هم در رانندگی محسوس و لذت بخشه.

  7. Saied

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا