شورلت کوروت C8 تاکنون در آزمایشهای نشریات مختلف، به اعداد چشمگیری در شتاب صفرتاصد کیلومتر و همینطور پیمودن مسافت ۴۰۰ متر دست پیدا کرده است اما این سوپراسپرت موتور وسط در پیست چقدر سریع است؟ به گفتهٔ شورلت، این ماشین یک دور پیست نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه طی کرده که مطمئناً برای نسخهٔ پایهٔ استینگری رقم بسیار چشمگیری است اما هنوز ۳۰ ثانیه از جدیدترین نسخهٔ پورشه ۹۱۱ GT3 RS کُندتر است. البته عوامل زیادی هستند که میتوانند بر لپ تایم در پیست ۲۰.۷ کیلومتری نوربرگرینگ تأثیر بگذارند اما به نظر میرسد خودروها در پیستی بسیار کوچکتر مثل پیست ۴ کیلومتری Willow Springs Raceway کالیفرنیا بسیار قابلمقایسهتر باشند.
حال کوروت C8 به این پیست برده شده تا مشخص شود سوپراسپرت جدید شورلت در پیست چند مرده حلاج است. از چند دقیقه توضیحات در آغاز و پایان ویدئوی این رویداد که بگذریم، تقریباً ۲۰ دقیقه جذابیت خالص داخل خودرو را به تصویر میکشد و بدون موسیقی، بدون حرف زدن، فقط صدای باشکوه اوج گرفتن پیشرانهٔ V8 کوروت به گوش میرسد. در این ویدئو اما یک پورشه ۹۱۱ GT3 RS هم حضور دارد که کوروت دائماً در تعقیب آن است. البته در پیست خودروهای دیگری هم در حال حرکت هستند و به همین دلیل هردو راننده در ترافیکها با دقت و احتیاط بیشتری حرکت میکنند.
زاویهٔ کمبر جلو عقب این کوروت طبق اعداد توصیهشده توسط شورلت تنظیم شده و هرچند در طول حرکت در پیست خودرو گاهی دچار کمفرمانی میشود اما بهطورکلی این تنظیمات برای دستیابی به پرفورمنس مناسب در پیچها بسیار خوب است. علاوه بر این، فشردن پدال گاز کمفرمانی را خنثی میکند و ترکیب موتور وسط هم امکان استفادهٔ بیشتر از قدرت در هنگام خروج از پیچها را فراهم میکند. در طول ۲۰ دقیقهای که از رانندگی در پیست میبینیم، هیچ خودرویی از کوروت عبور نمیکند و درنهایت C8 در دقیقهٔ ۱۲ از پورشه سبقت میگیرد. هرچند شاید این ویدئو ملاک خوبی برای قضاوت نباشد اما بهوضوح مشخص است که رانندهٔ ۹۱۱ هرگز آسان نمیگیرد و همچنین نباید فراموش کرد که این کوروت پایه است.
بنابراین آیا این یعنی کوروت C8 در یک پیست از ۹۱۱ GT3 RS سریعتر است؟ پاسخ به این سؤال غیرممکن است زیرا هیچچیزی در مورد لاستیکها و وضعیت فنی پورشه نمیدانیم و بهطورکلی هیچ اطلاعاتی از آن نداریم و همچنین از مهارت رانندهٔ آنهم خبر نداریم. بااینحال این مطمئناً نمایش چشمگیری برای نسل جدید کوروت C8 محسوب میشود و ما را برای معرفی نسخهٔ Z06 در سال آینده مشتاقتر میکند.
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اخ که چه روز های سختی منتظر طرف دار های پورشس!
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ فروردین ۱۳۹۹منتظر کوروت هیبرید باشید که قرار با کلی نو اوری حرف بیاد
اسمش رو هم ثبت کردن E_RAY
یه موتور تنفس طبیعی پوش راد 8 سیلندر کنار یه سیستم هیبرید برای چرخ های جلو و قدرت بیش از 600 اسب بخار
چه خواهد شد متاسفانه پدال خبرش و عکس های جاسوسیش رو پوشش نداد
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۹محمد دیمون عزیز
چی میگی ،چه ربطی داره
مطمئناً پرفورمنس ، کیفیت ، مهندسی ناب و هندلینگ پورشه را تو خوتب هم نمیبینه کروت .
من به عنوان خریدار کروت را انتخاب میکنم چون با پولی که پرداخت میکنم ، اسب بخار زیادی دریافت میکنم که ارزش دلارهای پرداختی را داره اما اگر کمی پولدارتر و مرفهتر باشم و خودروباز واقعی باشم ، مطمئناً انتخابم پورشست .
مونتاژ و کیفیت قطعات از تو عکس هم پیداست که چرا پورشه همیشه برترینه در مهندسی ساخت خودرو .
این هم بگم که من هردو خودرو را دوست دارم اما کروت فقط از نظر قیمتی به تمام خودروهای این رده میچربه و بسیار باارزشه ولی هیچوقت پورشه نمیشه یا آئودی r8 نمیشه حتی به نظرم نیسان نیسمو GTR هم نمیشه .
Elmiraj
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ولی محبوبیت ، فروش ، تایم هایی که ثبت کرده و بازخوردهایی که از تمامی مجلات گرفته خلاف تک تک این حرفاست…..
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ببینید دوستان
کروت اسببخار داره فراوان نسبت به قیمت مثل تمام آمریکائیها مثل دوج چلنجر دیمون که با ۸۰۰ اسب و ۸۰هزاز دلار به فروش میرسید پس باید بگیم از کروت بهتره و کروت از پورشه بهتره !!! .
اما پورشه ساخته شده با جزئیات فراوان یعنی همه چیز با اهمیت ساخته شده در یک پکیج خودروئی کامل .
فلسفه ساخت هر خودرویی مشخصه مثل آمریکاییها که عاشق دود کردن لاستیک و قدرت بالا هستند اما از لحاظ کیفیت متریال عقب نشینی میکنند چون اگر پکیج کامل باشه دیگه در بحث قیمتی نمیتوانند رقابت کنند .
پورشه وقتی یک خودرو را تولید میکنه ، از تمام زوایا جز به جز برای طراحی و کیفیت اهمیت قائل میشه و شما پول مهندسی کامل یک خودرو را برای پورشه پرداخت میکنید و نه فقط داشتن اسب بخار بالا مثل آمریکائیها .
آمریکائیها و ظاهرشون را دوست دارم اما هیچوقت به گرد پای پورشه از لحاظ پرفورمنس و دینامیک مهندسی برتر نمیرسند .
پورشه یعنی پکیجی کامل از خودرویی اسپرت .
نه فقط پورشه بلکه کل آلمانیها در تولید خودرو سختگیر هستند و همیشه خودروای را ارائه میکنند که همه چیزش از قدرت گرفته تا کیفیت و هندلینگ متناسب با هم باشه .
باز هم میگم ، کروت حرف نداره (( نسبت به قیمتش )) و انتخاب خودم کروتِ اما هیچوقت پورشه نمیشه و نخواهد شد .
MOHAMMAD.DEMON
۲۱ فروردین ۱۳۹۹برای تک تک حرف هایی که زدی مدرک لازمه تا ثابت شه اقای نوید
مهندسی ناب؟؟؟؟ این کلمه حتی معنی هم نداره که بخوایید یه ماشین توصیف کنید باهاش
کیفیت c8 کاملا برای همه مشخص حتی یه رقابت گذاشته بود یه مجله میگفت نقطه قوت کوروت کیفیت بهتر کابینش نسبت به 911 هست
هندلینگش تو همین فیلم مشخصه کاملا
پرفورمنس هم همچنین با صفر تا 100 و غیره هم مشخص
چیزی که پورشه تو خواب نخواهد دید اون محبوبیت کوروت و همه گیر بودنشه
اره اگه پول داشته باشی ماشین گرون تره پا خورش بهتره اره
ولی دلیل بهتر بودنش نیست
لامبو پلاستیکی ائودی و جی تی آر فسیل شده هم در حد کوروت نیستن
حالا باز دلیل بیارید واسه خودتون
Farzad
۲۱ فروردین ۱۳۹۹مهندسی ناب معنی نداره ؟؟
لامبو پلاستیکی ؟؟
محبوبیت رو پورشه تو خوابم نمیبینه آیا ؟
من نمیدونم بعضی وقتا منطق کجا میره ؟؟؟
M سابق
۲۱ فروردین ۱۳۹۹لامبو !
پلاستیکی ؟
آئودی ؟
فسیل ؟
محمد عزیزم یه دوساعت کامنت نده برو بشین نفس عمیق بکش بعد که اروم شدی بیا!
محسن
۲۱ فروردین ۱۳۹۹پا خورش ؟ مگه اندرزگو هست ؟ پسر جان الانم یه سورن توربو میتونه از یه سراتو سریعتر باشه،کدوم رو بر میداری ؟تو وقتی پول پورشه میدی داری پول خاص تر بودن و کمتر بودن رو میدی،ببین بالاترین سطح اتومبیل و … مسابقات لمانس و فرمول ۱ و … اینا هستن که آلمانی ها معمولا دست بالاتر رو دارن،تو کوروت کلاسیک چند میلیون دلاری دیدی ؟ اما پورشه و فراری زیاد دیدی،چرا ؟ هیچ کس نمیفهمه ؟
Reza
۲۲ فروردین ۱۳۹۹لامبو پلاستیکی ائودی و جی تی آر فسیل شده هم در حد کوروت نیستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
داش محمد مثل اینکه تو این روزا گرمی زیاد خوردی . چند دقیقه گوشی رو بزار کنار یه لیوان آب بخور و چند تا نفس عمیق بکش . بعدش چند بار به خودت بگو ، من تعصب رو میزارم کنار زندگی زیباست من تعصب رو میزارم کنار زندگی زیباست
Hamidreza
۲۱ فروردین ۱۳۹۹هر دو شون خوبن
ولی طراحی ظاهری پورشه کجا ؛ کوروت کجا!! ظاهر بیرونی پورشه بهتره صد در صد (نظر شخصی)
کوروت هم محصول شایسته ای هست و بسیار قدرتمند
وبا این حرف (مهندسی ناب پورشه ) سخت مخالفم – این شرکت نیست که مهندسی میکنه ، بلکه آدمها هستند و ممکنه به شرکت های دیگه منتقل شن!
انتخاب من کوروت هست …
CLS 63 AMG 2014
۲۱ فروردین ۱۳۹۹داداش نوید کوروت همیشه کوروته قرار نیست تبدیل به ماشین دیگه ای بشه
M سابق
۲۱ فروردین ۱۳۹۹کوروت ؟
پورشه ؟
تحت فشار ؟
یه اب بزن به دست و صورتت اول !
اقا جو سازی نکنین من و داش محمد قبلا از این حرفا زیاد زدیم به هم فقط خواستم یه یادیاز موقعی که زیاد میومدم پدال و از این حرفا باهم داشتیم بکنم!
راستی الفا رو هنوز داری ؟
GERMANY
۲۱ فروردین ۱۳۹۹داری تند میری ها
کوروت
meysam
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اوج تکنولوژی پورشه با اون قیمت زیر چرخای کوروت له شد.
تسلیت
رزیتا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹نباید فراموش کنیم که کوروت یکی از مدلای اسپرتو محبوب کمپانی شورولت هستش که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تا الآن محبوبیت زیادی داشته ، پورشه هم که دیگه اصلا احتیاجی به گفتن نداره
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اولین رقابت شانه به شانه شورولت کوروت C8 و پورشه 911 کرراS رو مجله Automobileدر قالب Automobile All stars 2020 انجام داده که مجری این رقابت ها هم مجری های مجله موتور ترند هستن که در رقابت شورولت کوروت C8 و پورشه 911 کرراS زمان های ثبت شده این دو ماشین به این شکل ثبت شده.
پورشه 911 کررا S زمان// 1:22.68
شورولت کوروت C8 زمان// 1:23.06 (زمان گیری دور اول)
شورولت کوروت C8 زمان// 1:23.00 (زمان گیری دور دوم)
(کلیپ این رقابت رو تو این مجله میتونید تماشا کنیدکه کوروت C8 با رنگ آبی و پورشه 911 با رنگ قرمز هستش)
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ببخشید پورشه زرد رنگ?
Mohammad
۲۱ فروردین ۱۳۹۹آخ نباشه یه 60 هزار دلار پول بدی یه کروت سوار شی لذت دنیارو ببری ولی بازم همینجا بگم اول شاکر سلامتیتون باشید دوستان خدا بزرگه…..
علیرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹به عنوان فن پورشه واقعا حرفی برای گفتن ندارم . با ۵۹ هزار دلار از ۱۷۰ هزار دلار سبقت گرفت و در طول مسیر ذره ای عقب نموند . به قول نویسنده این تازه نسخه پایه کروته . بی نهایت ارزش خرید بالایی داره
مانی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹بیشتر به نظر میاد فن کوروت باشی
نربرگ رینگ بخاطر بیرحم بودنش و اینکه انواع چالشها رو
برای راننده ایجاد میکنه برای سنجش ماشین بهتره
بعضی پیستهای کوتاه به شدت سرعتی هستن
علیرضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹فن پورشم ولی واقع بینم
MAHDI
۲۲ فروردین ۱۳۹۹چرا سختش میکنید رقابت کوروت C8 Z51 و پورشه کررا S رو مجله Automobile Magazine انجام داده اونم توسط یک راننده.قدرت 911 کررا s حدود 450 اسب بخار و قدرت کوروت C8 هم 500 اسب بخار.که 911 در پیست سریع تر بود در پیست من کلیپ زمان گیری هاشون رو دارم که میتونید سرچ کنید و ببینید.اون بالا هم زمان هردو رو گذاشتم.
ارش
۲۱ فروردین ۱۳۹۹کوروت در مقابل پورشه عددی نیست.
علیرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۹اگه بحث اصالت باشه که جفتشون بالای ۵۰ سال قدمت دارن اگه بحث پرفورمنس باشه که تفاوت زیادی با هم ندارن در مورد هندلینگ و لذت سواری قطعا پورشه برتره منتها ما بحثمون سر قیمت و ارزش خریده . واقعا با ۶۰ هزارتا چیزی رو بدست میاریم که توی خواب باید میدیدیم
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۹محمد دیمون عزیز
چی میگی ،چه ربطی داره
مطمئناً پرفورمنس ، کیفیت ، مهندسی ناب و هندلینگ پورشه را تو خوتب هم نمیبینه کروت .
من به عنوان خریدار کروت را انتخاب میکنم چون با پولی که پرداخت میکنم ، اسب بخار زیادی دریافت میکنم که ارزش دلارهای پرداختی را داره اما اگر کمی پولدارتر و مرفهتر باشم و خودروباز واقعی باشم ، مطمئناً انتخابم پورشست .
مونتاژ و کیفیت قطعات از تو عکس هم پیداست که چرا پورشه همیشه برترینه در مهندسی ساخت خودرو .
این هم بگم که من هردو خودرو را دوست دارم اما کروت فقط از نظر قیمتی به تمام خودروهای این رده میچربه و بسیار باارزشه ولی هیچوقت پورشه نمیشه یا آئودی r8 نمیشه حتی به نظرم نیسان نیسمو GTR هم نمیشه .
مهراد
۲۱ فروردین ۱۳۹۹آقا نوید میگم چرا همیشه یدونه کامنت شما دوتاس ؟؟
شایدم قرنطینه فشار آورده من دوتا میبینم
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۹مهراد عزیز
ذخیره کامنت در پدال مشکل پیدا کرده که با چند بار ذخیره کردن بلاخره یکبار میشه ولی بعضی اوفات دوتا را با هم ذخیره میکنه .
قرنتینه به پدال بیشتر داره فشار میاره ، باور کن از دست من خارجه .
مهراد
۲۱ فروردین ۱۳۹۹آهان که اینطور
سلامت باشی آقا نوید
✌️✌️
ایمان
۲۱ فروردین ۱۳۹۹مقایسه در پیست اونم با پورشه ؟؟؟؟
پورشه یعنی پادشاه پیست
پورشه یعنی عشق
Khosrow
۲۱ فروردین ۱۳۹۹راننده ها ترسو و ناشی / حتما که مراقب ماشینشون هستن / صدای کوروت نه که زیبا نباشه – گوش خراشو زننده ست ..
Elmiraj
۲۱ فروردین ۱۳۹۹آمریکایی غرش میکنه…..مثل بقیه نیست که صدای موتور سنگین ۱۲۰۰ سیسی از اگزوزش دربیاد…
Hamidreza
۲۱ فروردین ۱۳۹۹همیشه اینطوری نظر میدی؟
چه ماشینی خوبه؟ آها یادم اومد باید بوی چرم طبیعی بده!
mehdi
۲۲ فروردین ۱۳۹۹حمید رضا اینا نمیخوان پیشرفت کوروت قبول کنن مثل مک لارن که کم کم داره جایگزین فراری میشه
Farzad
۲۱ فروردین ۱۳۹۹این ویدیو که اصلا باز نمیشه ?
reza s4
۲۱ فروردین ۱۳۹۹کشورتو عوض کن عزیز
OMID
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اوووف
چه قدر به همه فشار اومده
خودش گویای خفنی کوروت جدید هست?
Alireza
۲۱ فروردین ۱۳۹۹دوتا کار درست که بهم بخورن و سال ها رقابت کنن، سود اصلی رو هم مردم کل کشور های جهان میبرن، دیگه چی ازشون میشه توقع داشت
کوروت قبول دارم که هنوز به مهندسی ۹۱۱ نرسیده ولی منکر فاصله ی خیلی حداقلی که الان باهم دارن هم نباید شد، بالاخره به چالش کشیدن متخصص پیست کار هرکسی نیست
ahmad
۲۱ فروردین ۱۳۹۹نمیدونم چرا همیشه یک کامنت رو چند دفعه میفرستید
یه جوری ریز هم جملات رو پس و پیش و کم و زیاد میکنید که سیستم به عنوان دیدگاه تکراری شناساییش نکنه!!
ahmad
۲۱ فروردین ۱۳۹۹یه کامنت رو که 10بار با پس و پیش کردن و کم و زیاد کردن جملات نمیفرستن
تو همه پست ها همین کارو میکنید
JDM
۲۱ فروردین ۱۳۹۹خب یکی از دوستان یکسری تایم کامنت کرد.منم خوشحال میشم یکسری لپ تایم دیگه ارائه کنم???
اینم 5 لپ تایم برتر پیست Thunderhill Park West
هوراکان اوو: 1:20.0 ثانیه
مک لارن 600 ال تی: 1:20.42 ثانیه
کوروت سی هشت: 1:22.83 ثانیه
پورشه 911 کررا اس: 1:23.08 ثانیه
نیسان جی تی آر نیسمو: 1:23.80 ثانیه
Farzad
۲۱ فروردین ۱۳۹۹?♥️Porsche 911 GT3 RS ♥️?
??????
Farzad
۲۱ فروردین ۱۳۹۹https://m.youtube.com/watch?v=c349Vb3ZYoc&t=224s
Farzad
۲۱ فروردین ۱۳۹۹لینکی که گزاشتم تست درایو gt3rs توسط علی بخردی
Hadi
۲۱ فروردین ۱۳۹۹کوروت اگه ۳۰ هزارتام باشه
بازم پورشه یه چیز دیگس ?…
محمد
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اختلاف قیمت دو ماشین خیلی بالاست ولی به هر حال پورشه مشتری های خودشو داره و قطعا میتونه به مسیر رو به رشد خودش ادامه بده
SS
۲۲ فروردین ۱۳۹۹دقیقا نکته همینجاست
اگرچه دیدن یک ماشین جدید با پرفورمنس فوق العاده و قیمت منطقی برای ماشین بازها جای خوشحالی داره اما طیف مشتری های دو ماشین متفاوت هست.
این مقایسه من رو یاد اون صحنه در فست اند فیوریس (یک یا دو!!) میندازه که تویوتا سوپرا تیون شده با فراری کورس گذاشته بود. خب کسی که فراری میخره لاکچری و پرفورمنس رو باهم میخواد و بهاش هم میپردازه. اینجا هم همین مسئله هست که اکثر مشتری های کوروت توانایی خرید پورشه رو ندارن و مشتری های پورشه هم به خرید کوروت فکر نمیکنن.
Joseph
۲۱ فروردین ۱۳۹۹مهندسی برتر به شرکتی میگن که با کمترین هزینه بالاترین کارایی و پرفورمنس میده ، نه کسی که با هزینه گزاف به این حد میرسه
کوروت که نیاز به تعریف نداره
Hamidreza
۲۱ فروردین ۱۳۹۹الان رگرا و اگرا و شیرون مهندسی برتر نیستن؟!
Joseph
۲۲ فروردین ۱۳۹۹آخه ماشینی که هر پنج هزار کیلومتر باید لاستیک عوض بشه 30،000 دلار هزینه داره .چهار حلقه رینگ بوگاتی هر 30 هزار کیلومتر باید تعویض بشه ۷۰۰۰۰ هزار دلار و سرویس دورهای هر ۱۵ هزار کیلومتر حدود ۲۲۰۰۰ هزار دلار هر ۱۰۰ کیلومتر تو شهر ۴۸ لیتر مصرف میکنه قابل مقایسه هستش تازه میای تو خیابون حریف یه ماشن ۶۰ هزار دلاری نمیشی
اینا فقط برای یکسری ادم درست میشه که احساس متفوت بودن بکنن
ساسان
۲۱ فروردین ۱۳۹۹میگن قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید، .حالو روز برخی از کامنتهاست ، وقتی در گیرو دار پاسخ دادن وخشم آسمون به ریسمون بافته میشه ومنطق سلاخی میشه…پدال بخش کامنتهاش بیماره شدیدا”،به هرحال:
عملکرد کوروت نسبت به قیمتش خوب بوده ملاک من این تست نیست چون طبق متن در ترافیک پیست و مبهم بودن راننده ها وتوانایی هاشون،نمیتونه چندان مصداق محکمی باشه.
اما آماری که بالا دوستمونJDM زحمت کشیده وگذاشته از پیست Thunderhill Park West نشان از توانایی های فنی این سوپراسپرته که با قیمت یک خودرو اسپرت عرضه میشه…این نظر رو هم برای خوشایند هیچ طیفی نمیزارم.چون اصولا عقیدمو میگم خواه خوشایند عده ای خواه ناخوشایند عده ای!!
وارد بحثهای درمورد ظاهر وکیفیت متریال نمیشم چون قبلا صحبت شده و بحث لحاف ملاست که تمومی نداره!
مهدی
۲۲ فروردین ۱۳۹۹باید بالای اواتار هر کاربر سنش هم درج بشه چون بعضی کامنت ها با منطق آدم بالغ فاصله داره
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۹رفیقی که میگه لامبو پلاستیکی …
– اونتادور از ابتدا به عنوان یک ساختار فیبر فیبر کربن ساخته و طراحی شده است ، کاملاً در امکانات Sant’Agata Bolognese ساخته شده است.
مونوکوک لامبورگینی از نوع “مدولار” است زیرا تمام قسمتهایی که سلول کابین خلبان ، سکو و سقف وسیله نقلیه را تشکیل می دهد در یک ساختار واحد ادغام می شود. ماژول تک رنگ فقط 147.5 کیلوگرم وزن دارد و به لطف ادغام توسعه یافته در این دوره از پروژه ، با استفاده از حداکثر سختی شدید مواد کامپوزیت و انعطاف پذیری در طراحی آنها ، به عنوان یک پوسته یکپارچه تک ظاهر می شود. یک مرحله مهم نیز با دستیابی به یک طراحی ماژولار حاصل شده است ، که اجازه می دهد تا اکثر قطعات نسخه های مختلف مدل با همان تجهیزات تولیدی تولید شوند.
تک تک قسمت های ساخته شده از مونوکوک توسط تیم ACRC با عملکردی خاص طراحی شده و با سه فناوری اختصاصی تولید شده است. آونتادور اولین بار در Sant’Agata Bolognese از سری تولید مونوکوک با یک فرآیند صنعتی بسیار با کیفیت استفاده کرد که در آن از فن آوری های مختلف فیبر کربن استفاده می شود. مهمترین آن “RTM Lambo®” نامگذاری شده است که توسط Automobili Lamborghini ثبت شده است و مزیت های اقتصادی مهم این پروژه را در مقایسه با فن آوری های سنتی اتوکلاو نشان داده است.
تصمیم گیری برای تولید یکپارچه داخلی ، لامبورگینی را از نظر هزینه نسبت به رقبای خود با استفاده از ساختارهای مشابه که گزارش شده هزینه های 3 تا 5 برابر بالاتر را دارند ، به لامبورگینی یک مزیت بسیار مهم داده است.
انتهای جلو و عقب مونوکوک مرکزی با قابهای آلومینیومی کوچکی متصل شده است که به منظور ایجاد انرژی به دست آمده در برخورد جلو یا عقب ، به طور مداوم با مونوکوک متصل شده اند و بر روی آنها موتور ، گیربکس و سیستم تعلیق مونتاژ می شوند. . کل قاب فقط 229.5 کیلوگرم وزن دارد و سختی پیچشی بی سابقه ای با نتیجه عالی 35000 نیوتن متر در هر درجه پیچش ارائه می دهد. این راه حل مهندسی الزامات عملکرد یک اتومبیل سوپر اسپرت مانند آونتادور را تضمین می کند ، که منجر به یک زمان عجیب و غریب در نوربورگرینگ شده است.
در سال 2013 ، دفتر ثبت اختراعات اروپا (EPO) مونیخ از لامبورگینی درخواست کرد مجوز نمایشگاه شاسی های رولینگ آونتادور را به عنوان نمونه ای از یک طراحی خلاقانه که منجر به اختراع چندین اختراع ثبت شده شود. همکاری با EPO سالها به طول انجامید و باعث شده است که لامبورگینی چندین اختراع ثبت شده در فن آوری های نوآورانه Aventador و فرآیندهای مبتنی بر فیبر کربن ، مانند Forged Composite® ، CarbonSkin® و CarbonFlex® و سایر موارد ثبت کند. در حال توسعه
این مطلبو از سایت لامبو ترنسلیت کردم گذاشتم
نکنه منظورت از پلاستیک همون فیبرکربن فورج کاری شدس؟ اگه نه که بهتره راجب لامبو رو هوا نظر ندیم. لامبو حرمت داره
رضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۹مقایسه این دو خودرو از نظر فنی بنظر درست نمییاد چون هر دوشون خیلی خوبن ، پس میمونه سلیقه شخصی که برای هر شخص متفاوته ، ولی اگر قیمت رو لحاظ کنیم شورلت کروت ارزش خیلی بالاتری داره چون ارزونتره
ehsan
۲۲ فروردین ۱۳۹۹پورشه 911 و کوروت c8 اگر نسخه قبلی کوروت بود برای چند ثانیه فکر میکردم بعد نظرمو میگفتم
اما الان بدون شک 911 حتی carera s
حسین دهمرد
۲۲ فروردین ۱۳۹۹همش باید حرص بخوریم که چرا مرسدس و ب ام و تو این کلاس اسپورت موتور وسط ندارن و از اون بدتر هیچ تصمیمی هم ندارن واسه این کلاس جذاب.