پورشهتسلاهفته نامه

نبرد رعد و برق: درگ تایکان توربو S با تسلا مدل S

رقابت تاجداران خودروهای الکتریکی، وارد فاز تازه‌ای شده است. تسلا مدل اس که سالها بدون رقیب بود و تسلط خود در درگ را به رخ سوپرکارها و هایپرکارها می‌کشید اکنون با رقیب تازه‌نفسی از اشتوتگارت مواجه شده است.

این حد نهایی رقابت خودروهای برقی است. تسلا مدل اس Raven با حالت چیتا در برابر پورشه تایکان توربو اس قرار می‌گیرد. البته این نخستین رقابت این دو خودرو نیست و مطمئناً آخرین آن هم نخواهد بود. توسعه هر دو خودرو نیز ادامه دارد و بنابراین رقابت‌های بیشتری از آن‌ها در پیست و خیابان خواهیم دید. خوشبختانه برخلاف مسابقات پیشین، هر دو خودرو در بهترین نسخه و بالاترین مد انتخابی با فعال‌سازی تمام ویژگی‌ها به رقابت آمده‌اند تا تردید یا انتقادی از این بابت به این مسابقه وارد نشود.

قبلاً حتی تسلا مدل ۳ هم در برابر تایکان پیروز شده اما خوب آن مدل پورشه، نسخه 4S بوده که پایین‌ترین نسخه تایکان محسوب می‌شود. در عوض تایکان توربو اس در حال حاضر بهترین نسخه در دسترس است. این نسخه تایکان ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

تسلا مدل اس پرفورمنس Raven با راه‌اندازی حالت جدید لانچ کنترل Cheetah هم حریف منصفانه‌ای خواهد بود. تسلا با این به‌روزرسانی، سریع‌تر و قدرتمندتر از گذشته است. موتورهای الکتریکی تسلا اکنون درمجموع ۸۲۵ اسب بخار قدرت دارند و گشتاور عظیم ۱۳۰۰ نیوتن‌متری را هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

این رقابت شامل چندین مسابقه درگ، رولینگ و تست ترمزگیری است. با توجه به وزن بیشتر تایکان و قدرت و گشتاور کمتر آن و البته مزیت گیربکس دو سرعته آن نسبت به نوع تک سرعته تسلا نتیجه را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ تماشای این رقابت جذاب را از دست ندهید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    خیلی سخته که بینشون یکی رو انتخاب کرد

    پورش تایکان = لایک
    تسلا مدل S = دیسلایک

    موافقم 234
    مخالفم 94
    1. R

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      رقابت برق و برقه صدا ندارن که رعد باشه? ولی تایکان نابود کرد تسلارو

      موافقم 73
      مخالفم 26
    2. یانکی

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      شما دشمنهای تسلا که انقدر خوشحال شدید به خاطر یک دهم ثانیه اینو در نظر بگیرید که این درگ به هیچ عنوان درست نیست.درگ باید تو پیست مخصوص و سخت افزار مخصوص باشه.نه که یه نفر با دیت علامت بده و یه نفر هم با کرنومتر تایم بگیره.در آخر شب دراز و قلندر بیدار پلیدی هم هستا.بزودی سلامتون میکنم.

      موافقم 13
      مخالفم 71
      1. MAHDI

        ۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        چرا این حرفارو تو درگ های قبلی CARWOW که تسلاS با خودروهای دیگه که خیلی ضعیف تر هم بودن و تسلا پیروز میشد اونم در مقابل بنزینی ها، اینطور نمیگفتید!!!!!
        اون موقعا معتبر بود و الان نامعتبر!!!
        و اینکه انگار تسلا S تو پیست روغنی درگ انجام داده و یه نوزاد پشتش نشسته و پورشه در پیست درگ بوده و قهرمان درگ دنیا پشتش نشسته. خوبه هردو شرایط برابر داشتن، درضمن چرا به این دقت نمیکنید که در دهها درگی که تسلا S در این مجله داشته هیچوقت زمانی رو که تایکان ثبت کرد رو نتونسته ثبت کنه.
        واینکه درگ بین تایکان و تسلا S رو چندین مجله معتبر تا الان انجام دادن که در همشون تایکان توربو اس پیروز بوده. اینطور نیست که فقط نتیجه این درگ برعکس بوده باشه.

        موافقم 28
        مخالفم 2
        1. یانکی

          ۵ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2353 ديدگاه)

          دقیقا یه دشمن ماشین آمریکایی پشت رول تسلا بود.دیدی بعد مسابقه چجور داشت تسلا مصخره میکرد جلوه ویژه تدارک دیده بود.این یارو کلا دژمن ماشین آمریکایی تو تمام تستهاش با ماشین آمریکایی نوعی تمسخر تو رفتارشه.در ضمن من هیچ وقت این مرتیکه رو به عنوان درگ باز قبول ندارم.درگ باید تو پیست مخصوص باشه.

          موافقم 5
          مخالفم 17
  2. حسین

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    تایکان اولین تجربه الکتریکی پورشه در مقابل تسلا به عنوان یه الکتریکی ساز با تجربه هست. با این حال در مقابل تسلا s مجهز به جدیدترین آپدیت که 64 اسب قدرت بیشتر و 250 نیوتون متر گشتاور بیشتری هم داره، به راحتی پیروز میشه.
    حالا اینکه الکتریکی های بعدی پورشه چه بلایی می خوان سر تسلا در بیارن خدا داند?

    موافقم 120
    مخالفم 37
  3. امیر

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مهندسی فوق العاده پورشه جای هیچ حرف و حدیثی رو نمیزاره?

    موافقم 103
    مخالفم 20
    1. M.A.S

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      خیلی خیلی خیلی خوشم اومد تسلا نابود شد
      با گشتاور 1300 نیوتون متری بالای 100 مایل بر ساعت عین چی داشت زور میزد
      دوستان میخوام بدونم کلا الکتریکیا این ضعفو دارن که تو سرعتای نه چندان بالا سرعتشون و قدرتشون تو شتاب گیری اینجوری به سمت پایین میاد ؟چون واقعا ضعیف عمل کرد و تا تاپ اسپید خیلی راه داشت
      تایکان با گشتاور خیلی پایین تر خیلی خوب کار کرد اما حتی اونم خیلی کمتر از گشتاورش عمل کرد
      و واقعا اگه تسلا رودستر قراره این شکلی باشه باید توقعمونو تو رول ریس در حد و اندازه مرسدس ای ام جی جی تی نگه داریم!!!!!!!

      موافقم 57
      مخالفم 21
      1. OMID

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        به خاطر اینه که گیربکس ندارن
        هر چه قدر سرعت زیاد میشه هی جریان کشی بیشتر میشه و به خاطر محدودیت باتری و سیم کشی باید محدود بشه
        نکته دیگه دور موتور الکتریکی نامحدود نیست ( خیلی زیاده ولی نه نامحدود ) و چون گیربکس ندارن باید واسه افزایش سرعت دور موتور رو افزایش بدن که نتیجه همه اینا حداکثر سرعت محدود و شتاب گیری آهسته توی سرعت های بالاست

        موافقم 31
        مخالفم 2
        1. علیx76

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1206 ديدگاه)

          دقیقا همینطوره
          روی خودرو های برقی هم امکان استفاده از گیربکس چند سرعته هست ولی منطقی نیست
          چرا که بازه ی گشتاور و دور موتور مناسبی برای استفاده های معمول دارن
          اما اگه نیاز به کاربری چند منظوره ( مثل بارکشی یا درگ در کنار استفاده روزمره ) باشه ، اونوقت استفاده از گیربکس های چند سرعته ، با وجود افزایش وزن ، هزینه و پیچیدگی ، میتونه منطقی باشه

          موافقم 16
          مخالفم 2
      2. حسین دهمرد

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        همه ی موتورهای برقی که از نوع ac سه فاز هستن با اینورتر کنترل میشن.وظیفه ی اینورتر همینه که با تغییر فرکانس و ولتاژ سرعت و گشتاور موتور الکتریکی رو تغییر میده یعنی مجبوره از گشتاورش کم کنه تا به سرعت نامی موتور اضافه بشه و ماشین بتونه به سرعت بالا برسه. میتونید ببینید که گیربکس دو سرعته ی پورشه هم تاثیرش در حد چند دهم ثانیه هست و تو رانندگی عادی روزانه به چشم نمیاد.البته تو مصرف بهینه تاثیر داره. پس انتظار نداشته باشید تو سرعت بالا مثلا صدو بیست کیلومتر برساعت بتونه گشتاور زیادی ارائه بده. تصور میکنم از سرعت دویست کیلومتر به بعد گشتاورش حتی از نصف هم کمتر بشه. و عملکرد فعلی برقی ها با یه موتور سی کیلویی به اندازه ی یه هندوانه خیلی رویاییه.

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. Alireza

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (757 ديدگاه)

          تقریبا همه خودروهای الکتریکی از موتور dc استفاده می کنن چون هم بازده بیشتر داره هم سرعت تنها با تغییر ولتاژ تغیر می کنه

          موافقم 7
          مخالفم 2
    2. Hadi

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      نتیجه درگ از اول مشخص بود…
      تو رولینگ هم که تایکان عالی عمل کرد
      تو تست ترمز هم تایکان واقعاً درخشید
      و توجه کنید که این نتایج با قدرت و گشتاور کمتر و وزن بیشتر نسبت به مدل s بدست اومده…
      درسته که تسلا روی کاغذ قویتره ولی دنیایی واقعی زمین تا آسمون با اون چیزی که روی کاغذ هست فرق داره…
      مهندسی آلمانی به اعداد روی کاغذ توجهی نمیکنه و در هر شرایطی بهترین عملکرد رو از خودش نشون میده…
      مهندسی یعنی همین ??

      موافقم 44
      مخالفم 17
      1. امین

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        پورشه همیشه با بدترین نسبت وزن به قدرت مثل یه اژدها همه رو بلعیده واقعا واقعا این آلمانی ها هر اسب بخارشون با ارزشه خیلی عالین

        موافقم 34
        مخالفم 10
  4. Enzo

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    یکی پورشه رو بگیره .دمش گرم چی ساخته فوق‌العادس این ماشین??

    موافقم 75
    مخالفم 10
  5. Mohamad

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    سلام ببخشید لطفا میگید تو مسابقه کدوم میبره من نمی تون فیلمرو ببینم

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. Morteza

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (123 ديدگاه)

      تایکان

      موافقم 46
      مخالفم 9
    2. Ahmad

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      پورشه تایکان دو تا درگ و سه تا رولینگ در سرعت های مختلف و همچنین تست ترمز رو هم برد و تسلا رو لوله کرد

      موافقم 59
      مخالفم 13
  6. mehran911

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    کامل تخریبش کرد
    تسلا p100d با وجود اختلاف
    قدرت بیشتر
    گشتاور بیشتر
    وزن کمتر
    باز هم حریف نشد
    حریف ICE سازی که تخصصش توسعه الکتریکی نیست هم نشد
    .
    برای تک تک درگ ها ی بهانه جدید تراشیدن یکی رو گفتن رو حالت ludicrous نبود یکی دیگه زمین پیست نم داشت
    یکی دیگه راننده اش خوب نبود و…
    ( به درست و غلط بودن این حرفا کاری ندارم )
    حالا هم که نتیجه مشخص شد میگن این ماشین تکنولوژی ۲۰۱۲ هستش
    اینجا کسی میتونه اثبات کنه این ماشین الزاما از تکنولوژی ۲۰۱۲ سود برده ؟!؟؟! خیلی خیلی مشتاقم کسی بیاد اینو واسه من اثبات کنه تکنولوژی پیشرانه و یونیت کنترل و “پکیج باتری” به خصوص باتری 100kwh ای ( به غیر از سلولها) و…. تکنولوژی 2016 نیست و دقیقا همون تکنولوژی ۲۰۱۲ هستش ( چه نرم افزاری چه سخت افزاری )
    خیلی دوست دارم ی نفر بیاد بگه با وجود تیم نرم افزاری قدرتمند و آپدیت های نرم افزاری ludicrous plus و چیتا مود و آپدیت های منظم و مکرر که تک تکشون رو میشه نام برد ، تکنولوژی این ماشین همون تکنولوژی ۲۰۱۲ است
    و چرا با وجود همه اینها و قدرت و گشتاور با اختلاف بیشتر و وزن این اتفاق رقم خورد ؟!؟
    جالبتر اینکه ی نفر گفت p100d تولید ۲۰۱۲ هستش یعنی طرف حتی به خودش زحمت نداده سرچ کنه ببینه این ماشین کی به بازار اومد
    .
    نمیدونم اینا اگه سهام دار و عضو تیم توسعه بودن چیکار میکردن !
    دیروز تسلا امروز تایکان فردا لوسید پس فردا iqs و …. هر روز ی خودروی جدید و ی رکورد جدید و ی داستان جدید حداقل جوری تعصب به خرج ندیدم که فردا ندونیم چی بگیم
    بگذریم ….
    تایکان امسال برای مدل ۲۰۲۱ آپدیت میشه که هم شتاب اولیه و هم تایم 1/4 مایل بهبود پیدا میکنه و همینطور خیلی موارد دیگه کراس توریزمو هم در آینده نزدیک به بازار میاد

    موافقم 63
    مخالفم 18
    1. ارشیاsvj

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      اقای ۹۱۱ از شما یه انتقادی دارم
      شما معروفی به کامنتهای بی تعصب
      خب این خوبه
      ولی مرد حسابی یکم از ماشین و شرکت مورد علاقه ات دفاع کن
      یه جاهایی بدون تعصب بودن جواب نمیده!!!!
      باید مثل الان از شرکت مورد علاقه ات دفاع کنی
      الان من بگم اونتادور SVJ از GT2RS سریعتره شما نباید قبول کنی
      باید بگی تو نوربرگ رینگ GT2RS سه ثانیه کند تر بوده که بوده!!!!
      تو یه پیسته دیگه مثل هاکنهایمر کند تر بوده که بوده!!!
      به جاش تو پیستهایی که کوتاه ترن سریعتر بوده.
      SVJ مال پیستهای سرعتیه که پیچ های کمی دارن.
      تو پیست های پر پیچ و خم زیاد سریع عمل نمیکنه.

      موافقم 7
      مخالفم 42
    2. Elmiraj

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      منظورت از اون یه نفر مشخصاً منم…
      باید به عرض شما برسونم که از آخرین آپدیت سخت افزاری که باعث بهبود قدرت model S شد ۴ سال می‌گذره و مربوط میشه به نسخه P100D که به پک باتری ۱۰۰ کیلوواتی و الکتروموتور های قدرتمند تر مجهز شد و سرجمع ۷۶۲ اسب بخار قدرت خروجی آن بود . ( آپدیت Cheetah stance برای Raven هست که باعث آزاد شدن ۶۱۴ کیلووات برق از باتری به سمت واحد درایو میشه و ربطی به آپدیت فیزیکی نداره )
      اما نکته اصلی اینجاست که تکنولوژی سلول باتری ، طراحی پلتفرم ، سیستم ترمز ها و مهم تر از همه نوع الکتروموتور های آن ( یعنی P100D) از نوع القایی قدیم ( استاتور سیم پیچ ) هست و بله این همان تکنولوژی هایی هست که در model S های ۲۰۱۲ اومدن ، ماشینی که استارت پروژه آن برمیگرده به سال ۲۰۰۸ و اگر بخوایم با تایکان مقایسه کنیم دقیقا بین توسعه دو ماشین یک دهه اختلاف تکنولوژی هست .
      .
      در خصوص این درگ که بی نقص بود و درگ های گذشته ( بازم میگم هیچ کدامشان را قبول ندارم و قابل استناد نیستن ) از ماه ها قبل می دانستم که چی پیش میاد چون کارشناسان نشریه Teslarati همون روزای اول معرفی تایکان گفتن که اگر درگ برابری بین model S و تایکان برگزار بشه تایکان به لطف گیربکس دو سرعته خود که در کیلومتر ۷۵ دنده دو را درگیر می‌کنه و باعث بهبود شتاب ثانویه میشه ، با اختلاف کمی پیروز میدان خواهد شد که همین اتفاق هم افتاد . (( تنها یک دهم ثانیه اختلاف ))
      .
      خوبه از آپدیت تایکان برای سال ۲۰۲۱ هم حرف زدی ، ماشینی که طبق انتظار و تعریف های شما باید رقیب S paid باشه ، و هم در پیست و هم درگ با اختلاف شکستش بده…………

      موافقم 30
      مخالفم 46
      1. ارشیاsvj

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        یه سوال بپرسم؟؟
        تسلا اس از همون فناوری نسل اول تسلا رودستر استفاده میکنه؟؟
        لابد استفاده میکنه چون جفتشون مال 2008 هستن!!!
        بابا این همون تعصب بی جا هستش.
        اینا همش بهونه است.
        اگه جی تی ار سری بلک رکورد اونتادور SVJ رو تو نوربگ بشکنه(که نمیشکنه) من میتونم بیام بگم اونتادور مال ۲۰۱۱ هست تکنولوژیش.
        ولی تو نمیتونی از نظر تکنولوژی اونتادور۲۰۱۱ رو با اونتادور SVJ مقایسه کنی!!

        موافقم 12
        مخالفم 10
      2. M.A.S

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (849 ديدگاه)

        دوست عزیز من یه جا دیگه هم یه کامنتتون رو دیدم که درباره تسلا s paid صحبت کرده بودید ممکنه بگید که چه مشخصاتی داره و اینکه هنوز هم گیربکس تک سرعته داره؟

        موافقم 6
        مخالفم 2
      3. mehran911

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        الزاما منظورم شخص خاص نبود حرفم با تمام کامنت های چند روز اخیر بود
        ((( باید به عرض شما برسونم که از آخرین آپدیت سخت افزاری که باعث بهبود قدرت model S شد ۴ سال می‌گذره و مربوط میشه به نسخه P100D که به پک باتری ۱۰۰ کیلوواتی و الکتروموتور های قدرتمند تر مجهز شد و سرجمع ۷۶۲ اسب بخار قدرت خروجی آن بود . ( آپدیت Cheetah stance برای Raven هست که باعث آزاد شدن ۶۱۴ کیلووات برق از باتری به سمت واحد درایو میشه و ربطی به آپدیت فیزیکی نداره )))
        این باتری روی reven همون باتری 100KWH هستش با تصحیات بیشتر
        .
        ((((( مهم تر از همه نوع الکتروموتور های آن ( یعنی P100D) از نوع القایی قدیم ( استاتور سیم پیچ ) هست و بله این همان تکنولوژی هایی هست که در model S های ۲۰۱۲ اومدن ، ماشینی که استارت پروژه آن برمیگرده به سال ۲۰۰۸ و اگر بخوایم با تایکان مقایسه کنیم دقیقا بین توسعه دو ماشین یک دهه اختلاف تکنولوژی هست )))))
        البته که نیست اصلا قدیمی نیست در مدل reven از نسل جدید پیشرانه های مغناطش دائمی در جلو استفاده شده و انبوهی از بهینه سازی های دیگه که صرفا مربوط مدل 2019 هستش سیستم کولینگ و طراحی چرخدنده های انتقال قدرت هم کاملا بهینه سازی شدن من اصلاااا انتظار حرف غیر واقع و نادرست ندارم
        در این مدل بصورت کامل از تعلیق های تطبیق پذیر استفاده شده که قبلا در مدل اس وجود نداشته و مربوط به 2019 میشه
        و…..
        reven زمین تا آسمون با مدل 2012 تفاوت داره و نسبت به چیزی که در p100d سال 2016 کاملا بهینه سازی شده
        همه این موارد رو الان دارم میخونم و جزئیاتش رو در کامنت جدا زیر همین کامنت قرار میدم
        .
        پلتفرم J1 که در توسعه تایکان استفاده شده سال 2015 معرفی شد و توسعه اش به قبل این داستان بر می گرده معرفی تایکان به فرانکفورت 2015 بر میگرده این ماشین قرار نبود با انبوه مشکلات قابلیت اطمینان تسلا مواجه بشه و باید طی این چهار سال رکورد 6 میلیون کیلومتر تست رو پشت سر میگذاشت
        .
        ((( به لطف گیربکس دو سرعته خود که در کیلومتر ۷۵ دنده دو را درگیر می‌کنه و باعث بهبود شتاب ثانویه میشه ، با اختلاف کمی پیروز میدان خواهد شد که همین اتفاق هم افتاد . (( تنها یک دهم ثانیه اختلاف )))))
        پشت توسعه این گیربکس پورشه حضور داره و دست کسی برای توسعه اش بسته نیست
        جالبههمین چند روز پیش سایت insideevs همین گیربکس رو زیر سوال برده بود
        همه بهینه سازی ها همه تغییرات و……… در نهایت اسمش هست خروجی چرا تسلا با خروجی به مراتب بهتر در رقابت حریف نشد هم قدرت بیشتر داشت هم گشتاور بیشتر هم وزن کمتر همه اینها با گیربکس دوسرعته جبران نمیشه حجم گشتاور تولیدی انقدر بالا هست که گیربکس دو سرعته رو از اهیمت چندان خارج کنه
        .
        قبلا هم گفتم مشکلی با شکسته شدن هیچ رکوردی تحت هیچ شرایطی ندارم چه تسلا باشه چه داچیا

        موافقم 27
        مخالفم 5
        1. Elmiraj

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          mehran 911 @
          در فوریه ۲۰۱۹ نسخه Raven معرفی شد که تغییرات قدرتی آن تنها تعویض الکتروموتور القایی پیشین با نوع مگنتی Model 3 SR بود که تسلا از آن برای تکرار بیشتر دفعات لانچ بکار برد و قدرت و گشتاور آن به ۷۸۵ و ۱۰۷۳ در حالت عادی رساند . دیگر تغییرات هم استفاده از کمک فنر بادی و پشتیبانی از شبکه شارژ تا سقف ۲۵۰ کیلووات بود .
          در خصوص جلو افتادن در درگ پیشنهاد می‌کنم دوباره فیلمو نگاه کنید که دقیقا حول و حوش هون ۷۵ کیلومتر در ساعت پورشه کمی جلو می‌افته و آخر سر با اختلافی نهایتاً ۶ متری در ۴۰۰ متر پیروز میشه ، یعنی اگر به درصد تقسیم کنیم دست کم ۹۰ درصد پیروزی پورشه بخاطر همین گیربکس دو سرعته هست که افت گشتاور ماشین را در دور های بالا جبران می‌کنه ( این ۱۳۰۰ نیوتون متر گشتاور model S در حالت +Ludicrous هنگام شروع خیلی بکارش میاد ولی وقتی منحنی گشتاور صاف میشه شتاب گیری هم صاف میشه و اونجاست که یک دنده دوم خیلی بهتر از گشتاور و قدرت اضافی بکار میاد )
          .
          .
          .
          ارشیاsvj @
          طراحی و توسعه رودستر نسل اول طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ انجام شد و در همون سال بود که استارت پروژه model S کلید خورد و سرانجام کانسپت model S در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ به نمایش درآمد و طی سه سال بعدش نهایتا تا آماده شدن کارخانه Fremont به مرحله تولید توسعه model S در جریان بود تا این که Q2 2012 ماشین رسماً به بازار اومد .
          درست شنیدی بین پروژه model S و تایکان دقیقا ۱۰ سال اختلاف تکنولوژی هست با این وجود کافیه به بازدهی دو ماشین در مصرف برق نسبت به پیمایش یک مایل نگاه کنید تا متوجه اختلاف فاحش دو خودرو در بازدهی باشید ، سه نسخه تایکان در قعر لیست بازدهی EPA قرار دارن ….!!!!!!

          موافقم 7
          مخالفم 20
        2. mehran911

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          (((( درست شنیدی بین پروژه model S و تایکان دقیقا ۱۰ سال اختلاف تکنولوژی هست با این وجود کافیه به بازدهی دو ماشین در مصرف برق نسبت به پیمایش یک مایل نگاه کنید تا متوجه اختلاف فاحش دو خودرو در بازدهی باشید ، سه نسخه تایکان در قعر لیست بازدهی EPA قرار دارن ….!!!!!!))))
          هم پیشرانه ها بهینه شدن و پیشرانه جلو مغناطش دائمی شده هم سیستم کولینگ جدید درش بکار رفته هم پکیج باتری بهبود سخت افزاری چشمگیر پیدا کرده هم انتقال قدرت بهینه شده هم تعلیق کامل جدیده و همه در ۲۰۱۹ اتفاق افتاده در کنار همه اینها همواره بصورت مرتب آپدیت نرم افزاری شده اما با همه این اوصاف باز ماشین همون مدل ۲۰۱۲ است !!!!
          .
          در مورد EPA هم اعداد اعلامی با اختلاف زیاد با واقعیت در تضاد هستش این بارها در تست های مختلف توسط مجلات و خریدارها اثبات شده نمونه اش چهار تا پست قبل
          .
          در مورد گیربکس هم گفتم دست هیچ برندی در توسعه این گیربکس بسته نبوده و نیست تسلا هنرش رو داشت توسعه میداد
          این هنر مهندسین پورشه در وایساخ با همکاری ZF هستش که نتیجه اش شد این کاری که قرار بود تسلا در نسل جدید رودستر با همکاری burgwarner انجام بده که نتونست …
          نکته اینه که با وجود مشخصات به مراتب بهتر حتی لانچ بهتری هم در درگ اول نداشت و این اصلا خوب نیست
          .
          خب در نهایت بحثی نمیمونه دیگه دوستان قضاوت میکنن

          موافقم 19
          مخالفم 6
        3. Elmiraj

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          این که پافشاری می‌کنین به خودتون مربوطه…
          اما اگر یه ذره بیشتر در مورد model S بخونین به آسانی پی میبرین که تمامی تکنولوژی های کلیدی از جمله سلول باتری ، انتقال قدرت ، ساختار واحد درایو ، سیستم تعلیق و ترمز ها و طراحی پلتفرم دقیقا همونی هست که یک دهه پیش طراحی و توسعه یافت و ماشین در طول این دهه حضور فقط افزایش قدرت و حجم باتری داشته که در مقابل به افزایش وزن هم منجر شده .
          .
          اگر EPA هم معتبر نباشه بقیه کاره ای نیستن… ( اون تستی که چند روز پیش دیدم برای 4S بود اونم داخل شهر و در هوای معتدل و یک نفر سرنشین اگر به همون کانال مراجعه کنین می بینی که model S performance به بُرد ۶۴۴ کیلومتر رسیده ، نسخه بُرد بلند که جای خود دارد !!! )….کافیه به وب‌سایت EPA مراجعه کنین و ببینین model S با ۲۴ اسب بخار قدرت بیشتر به ازای پیمایش هر یک مایل 324 وات ساعت الکتریسیته مصرف میکنه در حالی که تایکان توربو S در قعر لیسته و به ازای هر مایل 496 وات ساعت الکتریسیته مصرف می‌کنه!!!! و در دنیای واقعی هم همه میدانیم که model S با قدرت بیشتر بُردی به اندازه دو برابر تایکان توربو S و اینو همه فهمیدن . (( یعنی اختلاف تکنولوژی اینجا خودنمایی می‌کنه))
          .
          .
          در خودروهای الکتریکی وجود گیربکس چند سرعته الزامی نیست ولی اگر باشه بهتره و باعث بهبود شتاب ثانویه میشه .
          تسلا هم همون اوایل کار با همکاری بروگ‌وارنر در اندیشه طراحی یک گیربکس دو سرعته برای model S بود که بعد ها اعلام کردن بدلیل افزایش وزن و خرابی بیشتر از انجام آن صرف نظر کردن ، نه قول شما کمبود توانایی….!!!
          در نسل جدید رودستر هم هرگز خبری مبنی بر این که تسلا و بروگ‌وارنر قصد طراحی گیربکس چند سرعته داشتن‌و هرگز ندیدم….اگر شما سراغ دارین لینک بفرستین…

          موافقم 4
          مخالفم 9
      4. mehran911

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        این تصحیحاتی هستش که در نسخه reven سال 2019 انجام شده

        این مربوط به مجموعه پیشرانه و پاوریونیت
        which combines an optimized permanent magnet synchronous reluctance motor, silicon carbide power electronics, and improved lubrication, cooling, bearings, and gear designs to achieve greater than 93% efficiency. Pairing a permanent magnet motor in the front with an induction motor in the rear enables unparalleled range and performance at all times. The net effect is a more than 10% improvement in range, with efficiency improvements in both directions as energy flows out of the battery during acceleration and back into the battery through regenerative braking. In addition to adding range, power and torque increases significantly across all Model S and Model X variants, improving 0-60 mph times for our Long Range and Standard Range models.
        تصحیحیات سیستم شارژ
        Faster Charging
        Paired with the new more efficient drivetrain design, Model S and Model X are now capable of achieving 200 kW on V3 Superchargers and 145 kW on V2 Superchargers. Together, these improvements enable our customers to recharge their miles 50% faster.
        و تعلیق تطبیق پذیر
        Fully Adaptive Suspension
        We’ve also upgraded our air suspension system for Model S and Model X with fully-adaptive damping, giving it an ultra-cushioned feel when cruising on the highway or using Autopilot, and a responsive, exhilarating confidence during dynamic driving. Unlike other manufacturers, our suspension software is developed completely in-house, using a predictive model to anticipate how the damping will need to be adjusted based on the road, speed, and other vehicle and driver inputs. The system constantly adapts by sensing the road and adjusting for driver behavior, automatically softening for more pronounced road inputs and firming for aggressive driving. We’ve also improved the leveling of the system while cruising, keeping the car low to optimize aerodynamic drag. As with all of Tesla’s in-house software, the adaptive suspension can receive over-the-air updates, allowing us to enable all Model S and Model X customers to have the most advanced suspension technology at all times.
        اینا موارد مربوط به آپدیت 2019 هستن و عمدتا سخت افزاری و حداقل چیزی که پیداست اینه که نسبت به نمونه 2016 آپدیت شدن دیگه چه برسه به 2012
        به هر حال نمیدونم شاید من اشتباه میکنم یا شاید منابع
        دوستان اگه اشتباه میکنم اصلاح کنن

        موافقم 22
        مخالفم 5
      5. Mohsen. G

        ۵ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (180 ديدگاه)

        انقدر این یک دهم ثانیه رو تکرار نکنید. اگه یک صدم ثانیه هم بود کافی بود… کلا هیچ کدوم از این رکوردها کاربردی نیستند و فقط جنبه رقابت و ارائه تکنولوژی برتر رو دارند… پس به احترام برنده کلاه از سر بردارید تا رقابت های دیگه

        موافقم 8
        مخالفم 2
    3. mehran911

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      مرسی ارشیا جان
      اما اینطور نیست . دوستان لطف دارن اما من آدم بی تعصبی نیستم
      .
      درسته از همون ابتدا به خودروهای آلمانی و بخصوص پورشه علاقه داشتم اما نباید نتیجه اش بشه دفاع به هر قیمتی …
      از خودروسازهای آلمانی تا حالا یک یورو هم تو جیب من نرفته
      مردم فکر میکنن چون فضا مجازیست لزوما با تعصب به خرج دادن و تعریف های غیر واقع واقعیت عوض میشه یا میشه حقیقت رو کتمان کرد اما اصلااااا اینطور نیست چون به هر حال لو میره و حقیقت مشخص میشه الان با ی سرچ خیلی ساده میشه به مطلب صحیح و درست با تمام جزئیات دست پیدا کرد
      شاید موضوع مهم همین باشه که مردم چقدر به نام کاربریشون به عنوان معرف شخصی که داره نظر میده اهمیت میدن ساده بگم نام کاربری mehran911 برام مهمه و شخصا براش ارزش قائل هستم چون بیش از 9 ساله در این سایت معرف من هستش و خب این باعث میشه سعی کنم هر حرفی نزنم هر چند شاید در دنیای واقعی جز تعداد معدودی اینجا منو نشناسید اما این برای خودم مهمه که کجا چی میگم حالا چه مجازی باشه چه واقعی و همین باعث شده تا حالا با نام کاربری دیگه ای کامنت نگذارم
      .
      ی نکته اینکه تعریف بیش از حد از هر خودروسازی حتی اگه درست و حقیقت باشه نشاط رو در سایت از بین میبره
      کاربرای فراری و پورشه و bmw و تویوتا هر روز و هر ساعت میتونن افتخارات و جوایز و نوآوریهاشون رو با قصد منفی به رخ بقیه بکشن اما در نهایت کی چی ؟!؟!! در نهایت من برای پورشه همونقدر اهمیت دارم که شما داری
      از طرفی ما اینجا طرفدار پژو و رنو هم داریم خب من میتونم هر روز بیام پورشه رو با رنو مقایسه کنم و لذت ببرم از اینکه طرف مقابلم حرفی برای گفتن نداره اما علاقه که این حرفا سرش نمیشه خب اون بنده خدا با تمام این اوصاف باز هم رنو رو دوست داره اینکار من باعث میشه دیگه علاقه ای به نظر دادن نداشته باشه و در مجموع اون نشاط از سایت گرفته میشه
      فضای سایت باید جوری باشه که همه از نظر دادن در مورد هر خودرویی که دوست دارن لذت ببرن فارغ از جایگاه اون برند یا خودرو
      ما باید یاد بگیریم بدون توهین و زیر سوال بردن هم میشه از خودروی مورد علاقمون تعریف کنیم

      موافقم 36
      مخالفم 7
      1. meysam

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        خیلی با نگرشت موافقم.
        چیزی که خودم خیلی وقتها از دستم در میره و خلافش عمل میکنم.
        ولی خیلی دارم روش کار میکنم.
        تعصب بیجا حال آدمو خراب میکنه

        موافقم 20
        مخالفم 3
      2. ارشیاsvj

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        من نگفتم همه جا در ۲،۳ درصد مواقع ولی لازمه.
        تعصب بی جا هم که خودش یه موضوع دیگه است.

        موافقم 2
        مخالفم 6
        1. mehran911

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          meysam عزیز مرسی از نظرت
          خودم هم همینطورم و خیلی وقتها خلافش نظر میدم
          .
          ارشیاsvj
          میفهمم ارشیا جان تا جایی که بتونم و فرصت بشه بیشتر تو بحث ها شرکت میکنم

          موافقم 12
          مخالفم 2
      3. Bayerische Motoren Werke

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (955 ديدگاه)

        شما همیشه کارت درست بوده حاج مهران
        ارادتمندم… .

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. mehran911

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          سلام دانیال جان
          خیلی مخلصیم رفیق قدیمی دلم واست خیلی تنگ بود

          موافقم 13
        2. Bayerische Motoren Werke

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (955 ديدگاه)

          من هم همیشه دل تنگتم
          اصلا به خاطر نظرات معرکه شما و پست های خوب آقای احمدزاده هنوز گاهی به این سایت سر میزنم.

          موافقم 9
          مخالفم 4
      4. doubt

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (258 ديدگاه)

        من کلا کم کامنت میذارم اما خیلی ساله تو پدالم و باید بگم یکی از بهترین کاربرهای سایت هستی mehran911

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. mehran911

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          ممنون از شما لطف دارید ❤

          موافقم 6
          مخالفم 1
    4. tesla

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (176 ديدگاه)

      عزیز من برد تایکان تو سرعت های بالا به خاطر دو سرعته بودن گیربکس اون هست

      موافقم 8
      مخالفم 21
  7. رامین

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چیزی نمی تونه جلوی پورشو بگیره

    موافقم 33
    مخالفم 13
  8. Mf1

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    هیچ جذابیتی نداره درگ خودروهای برقی

    موافقم 8
    مخالفم 28
  9. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    شکست دادن پورشه تو درگ واقعا کار سختیه

    موافقم 31
    مخالفم 10
  10. پارسا

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    پورشه دمت
    تسلا رو با اون عظمت با خاک یکسان کرد
    پورشه = آخرت
    خیلی خ سوال شدم که شاخ تسلا رو شکوند

    موافقم 20
    مخالفم 15
  11. ارشیاsvj

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    یه سوال
    من تو گراواتار به هر سختی بود یه اواتار گذاشتم
    ولی الان چیزی نمیبینم
    مال شما هم اینجوریه
    من انتخاب کردم و یه اواتار گذاشتم نصفش SVJ نصفش ۸۱۲
    ولی الان هیچی اینجا نمیبینم!!

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. OMID

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      اره عوض نشده
      از خود سایت بزار عکس
      توی ویرایش پروفایل

      موافقم 4
      مخالفم 2
  12. MAHDI

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه تایکان توربو S با وجود قدرت کمتر و گشتاور خیلی ضعیف تر و همینطور با وجود وزن بیشتر چه در رقابت درگ و چه درگ رولینگ و چه در تست ترمز پیروز شد.
    البته نتیجه مشخص بود چون درگ های زیادی بینشون برگزار شده که نتیجه همشون پیروزی تایکان توربواس بود اما در این درگ تسلا S قوی ترین نسخه اش بود.

    موافقم 27
    مخالفم 7
    1. MAHDI

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      جدای از رقابت درگ رقابت بین پورشه تایکان توربو S و تسلا S پرفومنس رو هم مجله CAR MAGAZINE انجام داده که پولستار 1 و ب ام و M5 کامپتیشن هم درش حضور دارن که در اون رقابت هم پورشه تایکان توربو S در جایگاه بالاتر از تسلا S پرفومنس قرار گرفت. ???

      موافقم 18
      مخالفم 7
  13. زیزیگولو

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    این مدل از تایکان حریف قدری واسه تسلا نبود تا ببینیم مدلای بعدی پورشه چکار میکنن

    موافقم 9
    مخالفم 23
  14. بی ریا

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    به هیچ عنوان این درگ رو قبول ندارم
    تکنولوژی ساخت تایکان مال ۲۰۲۰ و تکنولوژی تسلا اس ۲۰۱۰ ولی کمی به روز شده است البته بازم میگم بحث راننده ضعیفتر و قویتر هم اینجا مطرحه و از عمد دیر لانچ زدن راننده ضعیفتر و بحث حمایت قوی از تایکان چون محصول حدید پورشه است و بهرحال میخواد بفروشه

    موافقم 8
    مخالفم 36
    1. امین

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (98 ديدگاه)

      همانطور که با معرفتا و عزیزان آگاه و باهوشی مثل مهران۹۱۱ هر پستی میزاره آدم از ادب و اخلاقش لذت میبره کسایی مثل تو جناب بی ریا عامل تنفر هستی بابا بسه دیگه …… آخه …… ?‍♂️

      موافقم 26
      مخالفم 6
    2. MAHDI

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      تکنولوژی تسلا Y پرفومنس که دیگه مال 2010 نیست درسته!!!!!
      اونم دقیقا عملکردی داره مثل S وX و3
      درضمن همین S بروز شده بارها.

      موافقم 15
      مخالفم 4
    3. M.A.S

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      بحث گیربکس و منحنی گشتاور مطرحه بی ریا جان
      گیربکس تایکان دو سرعته هستش که تاثیر زیادی رو رول ریس داشت و همچنین پیشی گرفتنش در درگ

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. بی ریا

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (297 ديدگاه)

        پرواضح مشخصه واسه فروش تایکان و اعلام اینکه بهترین و سریعترین خودردی برقیه خرج زیادی واسه پورشه برداشته و حالا با چنتا درگ نمایشی و همونیکه بهش ایمان دارم یعنی قراردادن راننده ضعیفتر پشت تسلا سعی در برتری خودشون دادن
        شعار ژرمن ها برتری بوده و هست و خواهد بود

        موافقم 6
        مخالفم 27
  15. parvaz

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (407 ديدگاه)

    هنوز با ماشین های الکتریکی ارتباط برقرار نکردم ولی این طراحی عضلانی تایکان بدجوری مجذوبم کرده، دلیل برتری تایکان تو سرعت های ثانویه، صد در صد به دو سرعته بودن گیربکسش مربوطه و چیز دیگه ای نیست و عالی هست

    موافقم 13
    مخالفم 3
  16. Ali Keyhani

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    ماشالا تایکان

    موافقم 16
    مخالفم 3
  17. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    دیرور خبر تصمیم سونی برای تولید مدل مفهومی ویژن s منتشر شد….. ویژن s رو یادتونه؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
  18. AMG///

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    تسلا فن های عزیز(تعصبی) خودتون رو کنترل کنید
    شاهد شکست بعدی باشید………(که خودتون میدونید از کدوم خودرو ساز آلمانه)
    ((ژرمن ها حمله کردند…))

    موافقم 21
    مخالفم 7
  19. AMG///

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    بازم پورشه برد
    قلب اشتوگتارت آمریکایی تازه به دوران رسیده رو شکست داد
    ?Porsche taycan?

    موافقم 19
    مخالفم 5
  20. Ali Keyhani

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    توانایی های تایکان در درگ با P1 مشخص شد

    موافقم 11
    مخالفم 4
  21. بی ریا

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    متاسفانه اخبار طبع میل طرفدارای بنز و بی ام و وپورشه گذاشته میشه و طرفدارای این سه تا چشم خودشونو روی حقایق بسته و کاملا عاشق و دلباخته این سه تا برند هستن
    از دید این عزیزان محصولات آلمانی هیچ نقطه ضعفی ندارن و در اوج هستن
    اما ایمان قلبی من به بحث عمدی بودن درگ هایی که توش یکی از محصولات پورشه قرار داره حتمی هست و شک ندارم پورشه با خرج فراوان و قراردادن راننده ضعیفتر سعی در برتری خودش داره
    فلسفه ژرمنی فلسفه تبعیض و برتریه

    موافقم 7
    مخالفم 29
    1. MAHDI

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      والا مطالب خودروهای آمریکایی بیشتر از آلمانی ها هستش، هرچند این پدال نیست که این مطالب رو ساخته، تست ها و درگ ها توسط مجلات خودرویی انجام میشه و پدال هم مطالب جدید روز رو میزاره. مثلا به نظر شما تقصیر پدال هستش که CARWOW درگ های آلمانی هارو گاهی پشت سرهم برگزار کرده!!! خوب آلمان خودروهای پرفومنس زیادی داره از سدان و کوپه و SUV بگیر تا استیشن و هاچبک ها که این خودروها واسه CARWOW دم دست تر بودن.
      والبته هیچ خودرویی یا خودروسازی بی نقص نیست. کسی اینو نگفته.
      اما در مورد پیروز بودن یک خودرو در درگ. به نظرشما مثلا پورشه پول داده که پورشه 911 توربو S مسیر 400 متر رو در 10.1 ثانیه بره!!!! یعنی اگه تویوتا پول بده میتونن کاری کنن که تویوتا سوپرا مسیر 400 متر رو در 10.5 ثانیه بره!!!!
      بعدشم مگه یک مجله درگ انجام میدن. دهها مجله و کانال خودرویی هستش که این رقابت هارو انجام میدن. اگه منظورتون رقابت تسلا S و پورشه تایکان هستش که بیش از 10 درگ توسط مجلات مختلف بینشون برگزار شده که پیروز همشون پورشه تایکان بوده. اگه یه سرچ ساده انجام بدید میتونید همرو ببینید.
      من هیچوقت در یک رقابت یا یک درگ عملکرد یک خودرو رو قضاوت نمیکنم.چون بارها دیدم توسط مجلات مختلف نتایج متفاوت بوده. اما وقتی یک خودرو در اکثر رقابت ها پیروز هستش خوب مشخصه عملکرد بهتری داره.

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. Anti Clown

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نمیدونم چرا تا حرف از آلمان میشه یهو امریکا فنا هوس تئوری توطعه میکنن

  22. akrh78

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    چرا کسی حرفی از ایرو و درگ نمیزنه؟

  23. سروش

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بازهم پورشه بهترین

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا