تاکنون درگهای زیادی دیدهایم که در آنها خودروهای الکتریکی پیروز شدهاند. بارزترین مصداق این موضوع محصولات تسلا هستند که در یک خط مستقیم خودروهای اسپرت یا حتی سوپراسپرت را مغلوب کردهاند. حال بار دیگر یک تسلا در برابر یک اسپرت درونسوز قرار گرفته است. این خودروها تسلا مدل ۳ و پورشه ۹۱۱ کاررا S هستند که CarWow میان آنها درگ برگزار کرده است.
اما قبل از مشاهدهٔ ویدئوی این درگ ابتدا بهتر است به اعداد و ارقام نگاهی داشته باشیم تا ببینیم سدان تمام الکتریکی آمریکایی در برابر اسپرت نمادین آلمانی چه چیزهایی در چنته دارد. تسلای حاضر در این درگ از نوع مدل ۳ پرفورمنس با دو موتور الکتریکی است که هرکدام روی یک محور نصب شده و مجموعاً ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این ماشین با ۱۸۴۷ کیلوگرم وزن ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در سمت دیگر، پورشه ۹۱۱ کاررا S قرار دارد که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. هرچند پورشه قدرت کمتری نسبت به تسلا دارد اما با ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن، خودروی بسیار سبکتری هم هست و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد؛ بنابراین، با توجه به این اعداد، به نظر شما کدامیک از این دو خودرو در مسابقهٔ درگ پیروز خواهد شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ کاررا S | تسلا مدل ۳ پرفورمنس | |
پیشرانه | ۳ لیتری H6 توئین توربو | دو عدد الکتریکی |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۶۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۳.۲ ثانیه |
وزن | ۱۵۹۰ کیلوگرم | ۱۸۴۷ کیلوگرم |
قیمت | ۹۳ هزار پوند | ۵۳ هزار پوند |
MAHDI
۲۹ دی ۱۳۹۸رقابت خودروهای پرفومنس مجله auto Visie سال 2019 که قرار بود زمان هاشون رو بزارم!!!!!
لامبو هوراکان EVOزمان// 1:50.48
فراری F8 تریبوتو زمان// 1:50.81
مکلارن 720 اس ثبت زمان// 1:51.41
آئودیR8 پرفومنسثبت زمان// 1:54.11
ب ام و M2کامپتیشن زمان// 1:59.01
پورشه 718 GT4 ثبت زمان// 2:00.11
لوتوس اوورا gt410 زمان// 2:03.75
تویوتا سوپرا GR ثبت زمان// 2:09.58
آئودی TT RS ثبت زمان // 2:13.10
آلپاین A110 ثبت زمان // 2:13.32
تسلا3 پرفومنس ثبت زمان//2:19.41
آلفارومیواستلویوQV زمان// 2:25.72
مرسدسCLA35amg زمان// 2:26.31
MAHDI
۲۹ دی ۱۳۹۸این رقابت جذابیت بیشتری داره چون چند خودرویی جدید که زمان گیری نداشتن یا زمان گیری های کمتری داشتن درش حضور دارن مثل::
فراری F8 تریبوتو / تسلا 3 پرفومنس /مرسدس CLA 35 AMG/ پورشه 718 GT4 جدید/ لامبورگینی هوراکان اوو / تویوتا سوپرا……
((فیلم تمام زمان گیری هارو میتونید تو کانال این مجله تماشا کنید))
Reza
۳۰ دی ۱۳۹۸آفرین به هوراکان EVO اصلا فکرش رو نمیکردم از سد 720 و F8 بگذره. ???
MAHDI
۲۹ دی ۱۳۹۸مجله SPORT AUTO رقابت پرفومنس ها!!!
مکلارن سنا ثبت زمان // 1:38.50
پورشه 911GT3rs زمان// 1:44.06
لامبو هوراکانEVO زمان // 1:45.56
ب ام و M4 CS ثبت زمان// 1:50.12
مرسدس GT4 63S زمان// 1:52.24
استون مارتین DBS زمان // 1:53.50
تویوتا سوپرا GR ثبت زمان// 1:54.36
آلفارومیو جولیا QV زمان // 1:55.15
فورد موستانگ بولیت زمان// 1:55.47
آئودی RS5 کوپه ثبت زمان // 1:56.06
مرسدس C63S ثبت زمان// 1:57.92
رنو مگان تروفی RS زمان// 1:58.91
MAHDI
۲۹ دی ۱۳۹۸مجلهMOTOR SPORT MAGAZINE مگنی کورس
مکلارن سنا ثبت زمان // 1:42.99
فراری 488پیستا زمان // 1:44.90
دالارا استرادل زمان // 1:47.36
مکلارن 600LT زمان // 1:48.84
لامبو هوراکانEVOزمان// 1:49.92
پورشه 911 GT3زمان// 1:51.70
پورشه 911 کررا S زمان// 1:56.06
ب ام و M4 CS ثبت زمان// 1:56.07
مرسدس GT4 63S زمان // 1:56.49
ب ام و M2کامپتیشن زمان// 1:59.78
آئودی RS5اسپرت بک زمان// 1:59.97
تویوتا سوپرا GR ثبت زمان// 2:00.07
آلفارومیو جولیا QV زمان // 2:01.95
هوندا سویک تایپ R زمان// 2:03.51
ارش
۲۹ دی ۱۳۹۸تسلا تو این مسابقه رو سفید بود با وزن بیشتر و قدرت تقریبا برابر ولی در کل اون شخصیت و جذابیت پورشه رو نداره مخصوصا طراحیش که زیاد جالب نیست
Elmiraj
۲۹ دی ۱۳۹۸نسبت قدرت به وزن کررا اِس : 3/53 کیلوگرم بر اسب بخار
نسبت قدرت به وزن Model 3 پرفورمنس : 3/76 کیلوگرم بر اسب بخار
.
اینجا نتیجه دوئل 3 بر 3 برابر شد…ولی حقیقت چیز دیگریست…
MAHDI
۲۹ دی ۱۳۹۸یادمه درگ M3 و تسلا 3پرفومنس و آئودی RS4 بود از CARWOW که تسلا 3 مسابقه درگ رو برد و مسابقه درگ رولینگ و مسابقه تست ترمز رو ب ام و M3 برد که خوده CARWOW گفت 2 رقابت رو M3 پیروز شد ویک رقابت رو تسلا 3پرفومنس. که گفتی نه اصل مسابقه درگه!!!!!!!!
اینجا هم طرف با 911 خوب نتونست این رقابت رو انجام بده طوریکه یک بار زمان 12.1 روثبت کرد و یک بار زمان 11.5 رو.
والا تسلا 3پرفومنس در همین مجله CARWOW که با ب ام و M850 و مرسدس E63 درگ داشت که در مسابقه درگ و مسابقه درگ رولینگ سوم شد.
Elmiraj
۲۹ دی ۱۳۹۸M3 نسبت قدرت به وزن 3/72 کیلوگرم بر اسب بخار داره….
و این که تست ترمز با وزن ماشین ارتباط مستقیم داره و شما قبل درج این کامنت لازم بود یه نگاه به اختلاف وزن 263 کیلوگرمی بین M3 و model 3 P می نداختی تا ببینی دلیل باخت model 3 چی بوده…!!!! و جز دلیل بالا من چیز دیگه ای نگفتم….
.
M850 و E63s هم نه در قدرت و نه در قیمت و نه کلاس خودرویی هرگز رقیب Model 3 P نبودن و باید با model S P100D مقایسه بشن که دیدم چی شد .
MAHDI
۲۹ دی ۱۳۹۸نخیر تسلا SP100D با بیش از 750 اسب بخار اونم الکتریکی باید بارقبای الکتریکی خودش مقایسه بشه که فعلا در چند درگ از پورشه تایکان شکست خورده.
یکی دو روز پیش هم بازم تسلاSP100D رو مقابل دریکوGTE گذاشتن در مسابقه درگ که با اخلاف خیلی زیادی شکست خورد. بحث سره چه خودرویی واز چه کشوری نیست. موضوع الکتریکی هاست که شتابی که دارن حس وارزش چندانی نداره.
OMID
۲۹ دی ۱۳۹۸جدی sp100d رو با دریکو 1200 اسبی و گشتاور 8800 تایی مقایسه میکنی؟
8800 نیوتن متر گشتاور!
به احتمال زیاد 918 هم نمیتونه این ماشینو ببره!
OMID
۲۹ دی ۱۳۹۸در ضمن قیمت دریکو 1.25 میلیون دلاره در حالت پایه!
Elmiraj
۲۹ دی ۱۳۹۸Model S P100D درسته در یک درگ خنده دار آلمانی و یک درگ سراسر تقلب top gear شکست خورد…!!!!!
.
Drako GTE هم یک هایپرکار چهار موتوره بسیار قدرتمند هست که 1200 اسب بخار قدرت و 8800 نیوتون متر گشتاور داره که با تسلا Roadster مقایسه میشه نه P100d سدان…..
فرهاد
۲۹ دی ۱۳۹۸صد سال هم بگذره پورشه پورشه است تسلا ممکنه 0 تا 100 رو در 1 ثانیه هم بزنه اصلا مهم نیست ، ممکنه خیلی عالی و مقرون به صرفه و پاک و ………….. باشه . اون احساس رانندگی رو نمیده.
MADJID
۲۹ دی ۱۳۹۸بالفرض هم که تسلا لذت رانندگی نداشته باشه که بعید میدونم همچنین حرفی حقیقت داشته باشه ، با پول ۹۱۱ یک تسلا مدل ۳ + یک گلف آر یا سیویک تایپ آر یا تویوتا سوپرا و بی ام و ام ۲ بخری ، هم لذت رو تجربه کنی هم یک ماشین اسپورت سریع تر از ۹۱۱ داشته باشی
sina
۳۰ دی ۱۳۹۸کسی که پول پورش رو داره به صرفه اقتصادی فکر نمیکنه .من ترجیح میدم بگن ناشینش پورش 100 هزار دلاری تا تسلا.
ممد ژانگولر
۲۹ دی ۱۳۹۸پورشه خیلی خوشگله الخصوص با اون رینگهای طلایی میدرخشه.طراحی داشبورد فوقالعاده زیبا و دوست داشتنی و همچنین نام پورشه و اعتبارش و همچنین کیفیت فوق العاده ساختش و هندلینگ و ………………………………………..ولی بدجوری ضایع شد ?
ehsan
۲۹ دی ۱۳۹۸خوش به حال آرمیچر باز ها کا اینقدر شاد هستین
porsche for ever