شورلت کوروت C8، پورشه ۹۱۱ کاررا S و تویوتا سوپرا هر سه خودروهایی پرفورمنس هستند اما بااینحال تفاوتهای بسیار زیادی مثل کشور سازنده و ترکیب قرارگیری پیشرانه بین آنها وجود دارد. حال Throttle House در ویدئوی جدید خود این سه ماشین را در برابر هم قرار داده تا مشخص شود در یک مسابقهٔ درگ کدامیک برتر خواهد بود.
پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی کوروت C8 با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور، آنرا به قویترین خودروی این چالش تبدیل کرده است. از سوی دیگر، ۹۱۱ کاررا S که در این رقابت از نوع دیفرانسیل عقب است، با قیمت پایهٔ ۱۱۴ هزار دلار گرانترین خودروی این جمع محسوب میشود. در سینهٔ این خودرو یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. و نهایتاً سوپرا هم ضعیفترین و ارزانترین خودروی این جمع است. این کوپهٔ ژاپنی از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بامو استفاده میکند که در بهروزرسانی مدل ۲۰۲۱ قدرت آن به ۳۸۲ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.
برای طرفداران تویوتا خبرهای بدی داریم زیرا سوپرا عملکرد خوبی در این رقابت ندارد و در خط مستقیم نمیتواند پابهپای کوروت و ۹۱۱ پیش برود. اما رقابت بین پورشه و شورلت بسیار جالب و نفسگیر است. درگهای قبلی نشان دادهاند که C8 در مسافت ۴۰۰ متر عملکرد چشمگیری دارد و با توجه به این موضوع، ۹۱۱ کاررا S باورنکردنی به نظر میرسد زیرا با قدرت و سیلندر کمتر برای رقابت با رقیب آمریکایی هیچ مشکلی ندارد. پس از درگ، یک مسابقهٔ رولینگ هم برگزار میشود و نتیجه یکسان است زیرا در اینجا هم تویوتا بسیار عقب میماند و رقابت واقعی بین پورشه و شورلت جریان دارد.
مشخصات فنی
شورلت کوروت C8 | پورشه ۹۱۱ کاررا S | تویوتا سوپرا | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۲۷ کیلوگرم | ۱۵۳۴ کیلوگرم | ۱۵۴۲ کیلوگرم |
قیمت | ۶۰,۰۰۰ دلار | ۱۱۴,۶۵۰ دلار | ۵۱,۹۸۵ دلار |
مهدی موتورز
۲۱ شهریور ۱۳۹۹h6 ینی چی؟
مازیار
۲۱ شهریور ۱۳۹۹یعنی ۶ سیلندر تخت
Reza
۲۱ شهریور ۱۳۹۹و باز هم مثل همیشه شاهزاده 911 ???
Bayerische Motoren Werke
۲۱ شهریور ۱۳۹۹بازهم سلطان Porsche
Ever ahead
Bayerische Motoren Werke
۲۱ شهریور ۱۳۹۹Porsche اینقدر پیروز رقابت ها شده که واقعا میشه ندید روی بردش شرط بندی کرد
این یعنی بهترین بودن
Ever ahead
مهراد
۲۱ شهریور ۱۳۹۹بهتره بنویسید H6 نه h6
به معنای پیشرانه تخت ( باکسر )
Mohamad
۲۱ شهریور ۱۳۹۹کوروت ولی از لحاظ موتور قوی تره
حجم موتور
شتاب
اسب بخار
یانکی
۲۱ شهریور ۱۳۹۹من نمیدونم چرا این درگهای غیر استاندارد رو پوشش میدن ولی درگهای حرفه ای و استاندارد رو نه.اگر شرایط استاندارد باشه پورشه گرده پای کوروت هم نمیرسه.بزددی میبینیذ
کافر مقدس
۲۱ شهریور ۱۳۹۹در واقع پول یک سوپرا + کوروت شده یک 911
این درگها که عموما تو پدال شیر میشن درگ ها تخصصی نیستن . درگ شرایط مختص به خودش رو داره + لاستیک و….. 4نفر سایت دارن درگ میذارن تهش هم میگن این درگ معتبر نیست:d
محمدهادی
۲۱ شهریور ۱۳۹۹از اولشم معتقد بودم این بیشتر یه سیلیکاست تا سوپرا!!!
سوپرا ینی تویوتایی که بتونه همیشه موی دماغ پورشه و کوروت باشه
OMID
۲۱ شهریور ۱۳۹۹پورشه توی این نسل فوقالعاده عمل کرده
آنقدر سریع بود که دو تا جمله گفتن : تایم های کارخانه درست نیستن و این که واسه کررا اس زیادی سریعه طوری که اگه بهشون میگفتن توربو اس هست باورشون میشد?
واسه تایم ترک هم به تایر نه چندان چسبنده اشاره کردن و گفتن با تایر درست رتبه ش بهتر میشد و هندلینگش هم عالیه
کوروت هم اگه بخوایم نسبت به قیمت و منصفانه مقایسش کنیم فوقالعاده عمل کرد چون از لحاظ قیمتی به سوپرا نزدیک تره و سوپرا رو کامل له کرد
نمیدونم چرا به خاطر نه هزار دلار باید سوپرا رو به کوروت ترجیح بدی؟ هم کابینش بهتره هم سرعتش فوق العاده بیشتره هم ظاهرش حداقل از نظر من بهتره
Mohammadreza
۲۱ شهریور ۱۳۹۹البته اختلاف قیمت سوپرا و کوروت حدود 25 هزار دلاره.
کوروت شروع قیمتش در بازار از حدود 75 هزارتاست
MAHDI
۲۱ شهریور ۱۳۹۹تویوتا سوپرا با قدرت 380 اسب بخاری در پیست و خط مستقیم بارها فورد موستانگ بولیت و شورولت کامارو SS رو شکست داده که بیش از 450 اسب بخار قدرت دارن.
رقیب سوپرا موستانگ و کامارو و آئودی TT RS و M2 و پورشه کیمن هستش.
اگه در این رقابت مقابل 911 و کوروت C8 قرار گرفته به این معنی نیست که رقیب هم هستن.
اتافاقا دیروز درگی دیدم بین تویوتا سوپرا و آئودی Q8 RS که انجام چنین درگ هایی این معنی رو نمیده که اونا رقیب هستن.
در هرصورت سوپرا هیچ چیزی از رقبا کم نداره و قطعا یکی از بهترین کوپه های پرفومنس بازار هستش?
OMID
۲۱ شهریور ۱۳۹۹منم نگفتم رقیبشه گفتم قیمتش نزدیکه
ماستنگ gt هم ازش به شدت ارزونتره مدل بولیت هم پنج شیش هزارتا ارزونتره و استعداد تیون خیلی بیشتر و انجین بهتری داره( نمیگم انجین ب ام و بده اتفاقاً عالیه ولی انجین ب ام و واسه ب ام و خوبه ! )
(مثال مکلارن اف وان هم نزنید چون اولا اون انجین رو ب ام و مخصوص مکلارن طراحی کرد دوما مکلارن اون موقع منابع نداشت وگرنه انتظار میرفت انجین رو خودش بسازه )
طراحیش هم فوقالعاده بهتره کابینش هم لاقل متعلق به خودشه نه نسل گذشته ماشین دیگه ای
بزرگتر و سنگینتر هم هست و جادارتره
اصلا سوپرا میبایست رقیب نسل بعد gtr باشه ولی به نسل فعلی هم نمیرسه!
Elmiraj
۲۱ شهریور ۱۳۹۹این قیمت و این عملکرد فقط از کوروت برمیاد …
.
تایم پیستش جالب بود…!!!
z
۲۱ شهریور ۱۳۹۹از نظر من کوروت و کررا اس در یه حدن نمیشه گفت کوروت نیم ثانیه تو پیست سریعتره یا پورشه
نیم ثانیه هیچی نیست خیلی فاصله کمی هست تو درگ هر دو در یه حدن هیچکدومشون تو درگ سریعتر یکی دیگه نیست شتاب صفر تا دویست هر دو یکسانه کوروت شتاب اولیه جا میذاره اما پورشه خودشو میرسونه هر دو 11 ثانیه باید باشه رکورد 400متر شاید 0.1 صدم ثانیه کوروت سریعتر باشه 11 ثانیه در مقابل 11.1 ثانیه پورشه
z
۲۱ شهریور ۱۳۹۹البته کوروت تایم 10.9ثانیه چهارصد متر ثبت کرده
z
۲۱ شهریور ۱۳۹۹https://www.youtube.com/watch?v=_Lxt6PEMHy4
چنل درگ تایمز یوتیوب درگی بین فراری اف8 و کوروت سی هشت انجام داده که لانچ فوق العاده ای از کوروت نشون میده کوروت در این درگ توهمون شتاب اولیه جا موند از پورشه دلیلشم میشد گفت راننده ! اما درگ این یوتیوبر کوروت پا به پا فراری تو شتاب اولیه میاد اما اینجا کلا عقب افتاد
ممد ژانگولر
۲۱ شهریور ۱۳۹۹الان تویوتا این وسط نقشش چی بود ؟!!!
فکر کنم به عنوان کمک فیلمبردار از اون دوتا فیلم میگرفت ??
زیزیگولو
۲۱ شهریور ۱۳۹۹اینجوری که کوروت داره پیش میره فکر کنم نسل بعدی حریف نداشته باشه …. البته رقبا هم بیکار نمیشینن و به فکر ارتقاء تو نسلای بعدی هستن
Sajjad
۲۱ شهریور ۱۳۹۹لانچ کوروت برای یه ماشین دیفرانسیل عقب عالیه
اینا به کنار
یکی پورشه رو بگیره
لعنتی مثل فشنگه
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۹باز هم پورشه اول شد.
Hussein
۲۱ شهریور ۱۳۹۹پورش عالیه به نطرم گیربکسش اونو خاص میکنه
کوروت هم خوب داره خودشو جلو میکشه قیمتش مناسبه و در دسترس تر هست نسبت به بقیه هم رده هاش به نظرم کوروت توی فیس لیفت بعدی خیلی خوب میشه و مشکلاتشو برطرف میکنه
و سوپرا هم فقط تیون، انگار برای تیون ساخته شده لامصب
مهدی موتورز
۲۱ شهریور ۱۳۹۹چه جای خوبی دارن
بنظرتون مصرف کردن بیشتره یا پژو پارس
مهدی موتورز
۲۱ شهریور ۱۳۹۹کوروت منظورمه
M3csl
۲۱ شهریور ۱۳۹۹اوج مهندسی پورشه
پورشه نسبت به کوروت هم قدرت کمتری داره،،هم گشتاور کمتری داره،،هم وزن بیشتری داره
اما بازم کوروت رو پرپر کرد
کوروت هنوز خیلی مونده تا لاتیش مثل پورشه پُرشه.
MAHDI
۲۱ شهریور ۱۳۹۹من قبل از دیدن این رقابت فکر میکردم در رقابت درگ بین کورت C8 و پورشه 911 کررا S یا مساوی میشن و یا با اختلاف کمی کوروت C8 پیروز میشه چون کوروت C8 هم قدرت بیشتری داره و هم گشتاور بیشتری داره و هم وزن سبک تری داره. اما در عمل نتیجه کاملا متفاوت بود و پورشه با اختلاف قابل توجهی در رقابت درگ و درگ رولینگ پیروز شد.
تویوتا سوپرا هم بی انصافی بود در این رقابت،رقیب سوپرا موستانگ و پورشه کیمن بوده که در تمامی درگ ها در مقابل موستانگ تویوتا سوپرا پیروز رقابت بود، اما اینجا اختلاف قدرت خیلی زیاده.
M.A.S
۲۱ شهریور ۱۳۹۹ولی فک کنم با لانچ خوب بشه با کوروت پورشه 911 کررا S رو شکست داد
چون احساس میکنم پورشه نمیتونه زیر 11 تایم بزنه ولی کوروت میتونه 10.9 بزنه
سوپرا هم بهتر بود با اینا مقایسه نشه چون رقیبشون نیست و در حد شونم نیست
یه جوریه انگار سوپرا
انگاری سوپرا نیست
z
۲۱ شهریور ۱۳۹۹چنل یوتیوب درگ تایم
درگی بین فراریF8 و کوروتc8 انجام داده لانچ کوروت شگفت انگیزه !
https://www.youtube.com/watch?v=_Lxt6PEMHy4
Ferrari
۲۱ شهریور ۱۳۹۹هیچ گرونی بی دلیل نیست پورشه با قدرت و گشتاور کمتر سریعتر بود از نظر کیفیت ساخت و لذت رانندگی هم که اصلا حرف وحدیثی باقی نمیذاره کوروت هم خیلی خوبه ولی پورشه یه چیز دیگست
JDM
۲۱ شهریور ۱۳۹۹کوروت میتونه سریعتر باشه
کار اند درایور و موتور ترند اینو ثابت کردن به احتمال زیاد راننده به طور کامل با سیستم لانچ کنترل کوروت اشنا نبوده یا مود مورد نظر انتخاب نکرده
جالب اینحاس تو رقابت هایی که من ازشون خوندم معمولا کوروت تو شتاب و تایم 400 متر از کررا اس سریع تر بوده و تو پیست از کوروت برابر یا بهتر ظاهر شده
ولی اینجا دقیقا برعکس شده
و کوروت تو پیست بهتر ظاهر شده و پورشه تو درگ
Mf1
۲۲ شهریور ۱۳۹۹با قیمت ۶۰ هزار شورلت عالی عمل کرد هرچند باخت ولی از لحاظ قیمت پورشه نابود کرد