پورشه ۹۱۱ توربو S جدید 2021 از نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتون متر استفاده میکند. دکتر فرانک اشتافن مهندس ارشد پورشه ۹۱۱ در مصاحبه با رود اند تراک گفته که چرا نسل جدید این خودرو اینقدر قویتر شده است.
نسل پیشین این خودرو که با کد ۹۹۱ شناخته میشد قدرت و گشتاور ۵۸۰ اسبی و ۷۰۰ نیوتون متری داشت. این خودرو با همین مشخصات نیز جزو سریعترین خودروهای دنیا بوده است؛ اما پورشه برای نسل جدید به دنبال سرعت و شتاب بسیار بیشتری بوده و طبق گفته مدیر پورشه، این کار نیازمند قدرت بیشتری نسبت به گذشته بوده است.
او گفته است:
اگر شما یک خودروی ۵۸۰ اسبی را در اختیار داشته و ۲۰ یا ۳۰ اسب بخار دیگر به آن اضافه کنید واقعاً حس قویتر شدن را نخواهید داشت. شاید شما بتوانید این افزایش قدرت را اندازهگیری کنید اما برنامه ما برای توربوی جدید این بوده که شما تفاوت را حس کنید. ما میخواستیم واقعاً قدمی روبهجلو برداریم.
اگرچه توربو S نسل پیشین از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو استفاده کرده اما نسل جدید این خودرو فاقد نسخه ارتقا یافته این پیشرانه است بلکه از پیشرانهی شکل گرفته بر پایه نمونه ۳ لیتری بکار رفته در مدلهای ارزانتر کررا سود برده است. دلیل اینکه نسل جدید ۹۱۱ توربو S همان حجم ۳.۸ لیتری پیشرانه قبلی را داشته به خاطر نسبتهای یکسان در برخی بخشها بوده است.
اما قدرت بیشتر باعث شده ۹۱۱ توربو S جدید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فوقالعادهی ۲.۷ ثانیهای را داشته باشد که دو دهم ثانیه سریعتر از قبل میباشد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز در ۸.۹ ثانیه ثبت میشود که یک ثانیه کامل سریعتر از نسل پیشین است. بنا به گفته مدیر پورشه، رانندگان در رانندگی روزمره نیز فورا متوجه گشتاور بیشتر این خودرو خواهند شد.
مدیر پورشه میگوید:
شما واقعاً میتوانید ابعاد پیشرانه را حس کنید و زمانی که توربوها به بوست کافی رسیدند واقعاً حس فوقالعادهای را خواهید داشت. این خودرو کمی خامتر شده است.
موضوع جالب اینکه پورشه هنوز نسخه عادی ۹۱۱ توربو جدید را رونمایی نکرده اما این کار را اواخر سال ۲۰۲۰ انجام خواهد داد.
Bayerische Motoren Werke
۱۹ اسفند ۱۳۹۸دوستان بنظرتون شتاب این سلطان 2.7 عه؟!؟؟!؟!؟!؟!؟
از تو عکس داره داد میزنه سریعتر میره.
Ever Ahead… .
رزیتا
۱۹ اسفند ۱۳۹۸پورشه 911 توربو S مدل 2021 که در دو فرم بدنه ی کوپه و روباز ساخته میشه به نسخه بروز رسونی شده از پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر توئین توربو مجهز شده که 640 اسببخار قدرت تولید میکنه
ممد ژانگولر
۱۹ اسفند ۱۳۹۸فوق العاده جذابه
اونی که اینو داشته باشه حتی به مغزش خطور نمیکنه ماشین بغلیشو ببینه
داشتن پوسترشم حسرته
Hadi
۱۹ اسفند ۱۳۹۸راحت ۲.۵ رو میزنه…
شک نکن…
MAHDI
۱۹ اسفند ۱۳۹۸شتاب های زیر 3.2ثانیه ای دیگه خیلی سخت ارتقاپیدا میکنه،البته قطعا 911 توربو S شتاب 2.5 رو ثبت میکنه و یا حتی 2.4 رو در مجلات معتبر، اما عملکرد اصلی رو در شتاب های ثانویه خواهد داشت که یه سروگردن سریع تر از نسخه قبلی خواهد بود.
ایمان
۱۹ اسفند ۱۳۹۸این ماشین در ۴۰۰ متر خیلی از بزرگان رو شرمنده میکنه
لانچ کنترل و شتاب اولیه رو پورشه معنی میکنه
?? Porsche ۹۱۱ ??
Farzad
۱۹ اسفند ۱۳۹۸سلطان پرستیژ ♥️
مانی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸میگ میگ دروغ میگه از ترس کرونا از خونه بیرون نمیاد
Enzo
۱۹ اسفند ۱۳۹۸داداش این خوده میگ میگه.احساس میکنم بیشتر برای راننده ای حرفه ای ساخته شده تا راننده های معمولی
مانی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸خوب منم گفتم میگ میگ از ترس این از خونه بیرون نمیاد
علیرضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۸لانچ میکرد موقعی که لانچ مد نبود … پورشه سلطان درگ
Ali Mehri
۲۰ اسفند ۱۳۹۸پورش باید یه فکری به حال طراحی بشدت یکنواختماشیناش بکنه
الانیه ۹۱۱ سال ۲۰۱۳ بزارن جلو ادم با این سخته تشخیصش از جلو
هیچ نبوغی واقعانیست توی طراحیش
هیچ جسارتی
البته درسته که اصالت مهمه ولی دیگه پورش ازونور دیوار داره میوفته
نظر شخصی منه البته
محمد حسین
۲۰ اسفند ۱۳۹۸تویوتا کرولا هم در طول زمان تغییر آنچنانی نکرده. فقط در نسل آخرش کمی فرم چراغ ها متفاوت شده.
فولکس گلف هم همینطور
مرسدس اس کلاس هم همینطور
فورد اف 150 هم همینطور
فراری ها هم همینطور
خیلی کم هستن خودروسازان اصیلی که تغییرات رادیکال تو طراحی ماشین هاشون ایجاد کنن.
mehran.Jy
۲۰ اسفند ۱۳۹۸سلام. با احترام به نظر شما ولی فکر میکنم اشتباه می کنید. کسی توقع طراحی رادیکالی نداره. اون فقط مختص لامبو هست. ولی سیر پیشرفتی که تو طراحی نیمه پشتی و چراغ عقب 911 هست که واقعاشیک و بی رقیبه ولی همچنان نشان دهنده اصالتشه تو قسمت جلو 3 نسله که ثابت هست.
اما بنز اس که کاملا دو نسل فعلی و قبلی متفاوته، تو تک تک جزئیات
فراری که کالیفرنیا رو با پورتوفینو، اف12 رو با سوپرفست، 488 رو با اف8 تریبوتو، اس اف 90، روما و… کجاشون شبیه به همه؟ ولی کسی هست که نتونه تشخیص بده فراری ان؟ تازه مثلا لافراری رو با انزو یا اف50 یا اف40 هم مقایسه کنی کلی پشرفت ظاهری داره.
در مورد دوتای دیگه هم این قضیه برقراره.
شاید فقط بنز g وجیپ رانگلر و تا نسل قبلی دیفندر بشه گفت که تقریبا همین را رو میرن ولی باید دقت کرد که این ماشینا آفرودر هستن و هر سه تاشون فعلا نهایت تغییرات رو دارن.
تشکر
اشکان
۲۰ اسفند ۱۳۹۸موافقم . طراحی کسل کننده یکنواخت
حميد
۲۰ اسفند ۱۳۹۸داستان چیه یه جا میگید ۶۵۰ اسب بخار یه جا ۶۴۱ اسب بخار مجله پدال لطفا توضیح بده ، واینکه تو مقایسه شتاب ایکس ۴ و الفا رومئو استلیو وزن خودرو ها تو متن یه چیز بود تو فیلم هم یه چیز دیگه