پورشه

ثبت رکورد پورشه تایکان توربو S در پیست بِند استرالیا

پورشه تایکان توربو S رکورد جدیدی را در پیست بِند موتور اسپورت پارک استرالیا و برای خودروهای الکتریکی تولیدی ثبت کرد.

طراحی این پیست ۷.۷ کیلومتری به گونه‌ای است که آن را به دومین پیست طویل دائمی در دنیا تبدیل کرده و تنها نوربرگ رینگ نوردشلایف طویل‌تر از آن می‌باشد. پشت فرمان این خودرو راننده ارشد پورشه یعنی لوک یولدن قرار داشته است.

یولدن توانسته با تایکان توربو S یک دور پیست را در زمان ۳ دقیقه و ۳۰.۳۴۴ ثانیه طی کند. برای مقایسه بد نیست بدانید پورشه ۹۱۱ GT2 RS حاضر در همین پیست طی سال ۲۰۱۸ رکورد ۳ دقیقه و ۲۴ ثانیه‌ای را ثبت کرده است. یولدن همچنین در روز زمان‌گیری با تایکان پشت فرمان نسل جدید ۹۱۱ توربو نیز نشسته و یک دور پیست را در ۳ دقیقه و ۲۲.۰۶۶ ثانیه طی کرده تا رکورد جدیدی را برای خودروهای تولیدی ثبت کند.

این راننده با تجربه گفته است:

راندن تایکان بی‌شباهت به راندن خودرویی بنزینی نیست چراکه تایکان به‌طور باورنکردنی‌ای دینامیک است. با اینکه این خودرو کمی سنگین‌تر بوده اما باتری‌ها در ارتفاع بسیار بسیار پایین نصب شده‌اند و مرکز ثقل خودرو کاملاً پایین آمده و به همین خطر تایکان قابلیت‌های هندلینگ و ترمز بسیار خوبی دارد. باورکردنی نیست که به رکورد GT2 RS قدیمی این‌قدر نزدیک بودم. تایکان فوق‌العاده سریع است. ما چندین بار شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای را تکرار کردیم. تایکان خودرویی باورنکردنی است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    تایکان اصلا به gt2 rs نمیرسه،اون چیز محشری بود…

    1. Reza

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      منتظر نسل جدیدش باش که می‌ترکونه

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نسل جدید تایکان!؟

    2. AHMET 2002

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      قرارم نیست برسه
      صرفا خواست مقایسه کنه و بگه که چقدر سریعه

    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      تایکان چه زیباست و همینطور به gt2 rs میرسد اگر رکاب بیشتری بزند . . . !

  2. Reza

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    آفرین به پورش آفرین به پانزر تایگر پهلوان 💪

  3. RezaRs

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    جالبه که در نوربرگ رینگ gf اسپرینت ۱.۳۸.۳۰ زده که فقط .۲۰ صدم ثانیه از 911gt3rs 997 و ۴ ثانیه از ۹۱۱ توربو اس ۹۹۱ کمتر و از m8 کامپتیش ۱ دهم ثانیه و از اونتادور lp700_4 حدودا ۵ دهم ثانیه سریعتره جا داره بگم که تاج اون پیست هم رو سر سناست 😎

    1. AHMET 2002

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      سنا تقریباً هر پیستی که رفته با اختلاف اول بوده مگر این که پروجک وان مرسدس رو دستش باشه

      1. RezaRs

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        نمی دونم اگه سنا اگه بیاد نوربرگ و رکورد بزنه چقدر خوشحال میشم ۱ و ۲ قلب و قلب میشه برام

  4. new RAMIN

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    پورشه تایکان واقعا یه ماشین بی نظیری هستش. سیستم های کمک راننده خوبی هم داره. حالا خودران نداره. ولی نبود سیستم احضار و اتو پارک واقعا خیلی بده.
    اما من با قیمت همه مدل تایکان اصلا حال نمیکنم! کلا همه شون زیادی گرونن!

    پورشه تایکان = 79900 دلار.
    نسخه فول شخصی سازی شده 142 هزار دلار !!
    .
    پورشه تایکان 4s = حدود 104 هزار دلار
    قیمت فول شخصی سازی 196 هزار دلار !!!
    .
    پورشه تایکان توربو = حدود 152 هزار دلار
    قیمت نسخه فول شخصی سازی شده = 212 هزار دلار
    .
    پورشه تایکان توربو اس = 186 هزار دلار
    قیمت نسخه فول شخصی سازی شده = 245 هزار دلار.

    حرف من را باور نمیکنید ! اشکالی ندارد به وبسایت اصلی مراجعه کنید و خودتان ببیند!

    اما جای بدترش میزان پیمایش هستش.🤦🤦
    RANGE
    The estimated EPA range for the Taycan models are as follows:
    MY21 Taycan – 200 miles
    MY21 Taycan with Performance Battery Plus – 225 miles
    MY21 Taycan 4S – 199 miles
    MY21 Taycan 4S with Performance Battery Plus – 227 miles
    MY21 Taycan Turbo with Performance Battery Plus – 212 miles
    MY21 Taycan Turbo S with Performance Battery Plus – 201 miles
    این میزان تازه برای پکیچ پرفورمنسی باتری پلاس هستش🤦🤦🤦 این یعنی حالت عادی میزان پیمایش را تا 20 تا 30 مایل کم کنید🤦🤦🤦

    تایکان واقعا بی نظیره فقط حیف قیمت فوق العاده گرون و میزان پیمایش خیلی کم داره.
    تازه ساده ترین آپشن یعنی سیستم اتو پارک و احضار نداره.اینا یه آپشن طبیعی هستش. و چینی و کره ای ها هم دارنش. اما این نداره !!

    اگر تایکان این 3 مشکل رو حل کنه… بهترین خودرو الکتریکی دهه میشه !!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. محمد مختاری آذر

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    تایکان واقعا تونسته خودشو نشون بده و سری از سرا در بیاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا