پورشه

نگاهی به سیستم آئرودینامیک تطبیقی پورشه 911 توربو S جدید

پورشه ۹۱۱ توربو S جدید 2021 ویترینی از تکنولوژی‌های جدید و ستاره‌ی دنیای خودروهای پرفورمنس است. این خودرو از نظر آئرودینامیکی نیز در سطح بالایی قرار دارد.

پرچم‌دار ۹۱۱ کد ۹۹۲ بهبودهای آئرودینامیکی محسوسی را تجربه کرده است. آئرودینامیک فعال پورشه که به‌صورت مخفف PAA شناخته می‌شود بسته به موقعیت رانندگی، سرعت و حالت انتخابی رانندگی حالت‌های گوناگونی را به خود می‌گیرد.

فلاپ های هوای فعال برای اولین بار در این پکیج دیده می‌شوند و به همراه اسپویلر لبه‌ای و بال عقب ضلع سوم سیستم آئرودینامیکی فعال و تطبیقی را تشکیل می‌دهند.

فلاپ های هوای قابل تنظیم که در سمت چپ و راست ورودی‌های هوای جلو قرار گرفته‌اند باعث مقاومت کمتر در برابر هوا و بهبود مصرف سوخت می‌شوند. این فلاپ ها از سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت بسته می‌شوند تا راندمان خودرو بالاتر برود. از سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت هم این فلاپ ها باز می‌شوند تا توازن آئرودینامیکی بهینه در سرعت بالا تحقق یابد.

PAA همچنین در حالت خیس ۹۱۱ توربو S جدید نیز فعال بوده و توازن آئرودینامیکی را به سمت اکسل عقب هدایت می‌کند تا پایداری بیشتری در زمین‌های خیس ایجاد شود. همچنین عملکرد ترمز هوایی نیز وجود دارد که درگ و داون فورس بیشتری را در زمان ترمز شدید در سرعت بالا ایجاد نماید. به همین خاطر ۹۱۱ توربو S فاصله ترمز کمتر و پایداری بهتری در سرعت‌های بالا دارد.

این سیستم همچنین باعث تنظیم جریان هوای اطراف خودرو در زمان باز شدن سقف می‌شود. در کل هشت پیکربندی آئرودینامیکی وجود دارد که هر یک با ترکیب قطعات آئرودینامیک فعال به دست می‌آیند. ضریب درگ ۹۱۱ توربو S جدید بسته تنظیمات آئرودینامیکی متفاوت بوده اما کمترین آن که ۰.۳۳ است با فلاپ های بسته شده و تا شدن اسپویلرهای جلو و عقب به دست می‌آید.

به منظور بهبود پایداری و دینامیک خودرو در سرعت‌های بالاتر، اسپویلر جلوی فعال و بال عقب باعث افزایش ۱۵ درصدی داون فورس می‌شوند. حداکثر داون فورس این خودرو که حدود ۱۷۰ کیلوگرم است در موقعیت پرفورمنس و با فعال شدن حالت اسپورت پلاس به دست می‌آید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. mehdi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    هرچی ضریب درگ کمتر باشه خودرو چسبندگی بیشتری داره؟
    هر کلاس مثلا سوپر اسپرت با یه سدان ضریب درگشون فرق میکنه یا کلا ربطی نداره؟
    مثلا فرمول وان دیدم زده بود 1.1 یا جی کلاس زده بود 0.55
    یه توضیح کامل بدید لطفا

    1. OMID

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      نه
      ضریب درگ مقاومت هوا در برابر ماشین رو نشون میده که هر چه قدر کمتر باشه بهتره
      داونفورس نیروی رو به پایینه که چسبندگی رو افزایش میده
      ضریب درگ با افزایش داونفورس بیشتر میشه پس کمپانی ها سعی میکنن بیشترین داونفورس رو با کمترین درگ داشته باشه (بسته به ماشینش)
      ضریب درگ زیاد ماشینای فرمول یک به خاطر داونفورس بسیار زیادشونه
      این به زبان ساده بود
      بقیه دوستان میتونن تخصصی تر بهت بگن

    2. M سابق

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ضریب درگ رو چطوری محاسبه میکنن ؟
      خب شما نمای جلوی یک خودرو رو در نظر بگیر چپ ترین نقطه راست ترین نقضه بالاترین نقطه و پائین ترین نقطه رو پیدا کن بعد فرض کن یک مستطیل یا مربع داری که اینا روی چهار ضلع اونن !لپ کلام یه تخته چوبی عمود بر زمین بزار جلوی ماشین که کل ماشینو بپوشونه حالا نه کم داشته باشه نه زیاد !مساحتشو حساب کن !
      حالا تخته رو بردار مساحت جلوی ماشینو حساب میکنن (مثلا اینجوری میشه که سطح شیب دار ماشینو در کسینوس زاویه ای که با سطح عمود میسازه ضرب میکنن یا مساحت ورودی های هوا رو کم میکنن از مساحت کل و…) اینجوری به یه عدد میرسن این عددو تقسیم بر مساحت اون مستطیله میکنن 1
      این میشه ضریب ایرودینامیکی ماشین ! درته تعریف صد درصد دقیقی نیست و باله عقبو خیلی چیزای دیگه هم روی ضریب ایرودینامیک تاثیر میزاره ولی خب این تعریف میتونه کاملا کارتو راه بندازه!
      به قول شما جی کلاس ضریب درگ بالایی داره چون امثال جی کلاس و هامر از نمای جلو فرمی شبیه به همون تخته دارن که گفتم پس خیلی مساحت تخته با ماشینه فرق نمیکنه !
      اما یه محصولی مثل نسل جدید A کلاس اگر اشتباه نکنم ضریب درگش 0.24 باشه که فوق العادس

  2. میلاد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ای کاش به جای این تکنولوژی های قدیمی و تکراری و الکی، یه مقدار به فکر مشتریاش بود و اپشن اندر استیر عمدی رو ارایه میداد

    1. O

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (51 ديدگاه)

      تکنولوژی های قدیمی؟?چی میگی عزیزم؟

    2. مانی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      این دوستمون داره کم فرمونی کوروت رو مسخره میکنه
      شوخی‌ به این واضحی

  3. Amir

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    خلاصه تمام این مطلب اینه:پورشه نهایت مهندسی و هوشمندیه?

  4. Farzad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ۹۱۱ نخستین بار در سال ۱۹۶۳ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این مدل، ابتدا پورشه ۹۰۱ نام داشت، ولی اندکی قبل از معرفی، به دلیل تداخل داشتن با مدل جدیدی از شرکت پژو، که پژو ۹۰۱ نام داشت، مدیران وقت پورشه تصمیم گرفتند نام خودروی جدید را پورشه ۹۱۱ بگذارند. این سری از خودروهای پورشه، همواره محبوب‌ترین مدل تاریخ این کمپانی به‌شمار می‌آید.
    سوپر استار تمام نشدنی دنیای خودرو ❤

  5. OMID

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    از طراحی نسل قبل متنفر بودم (توی مدلهای پایه نه مدلهای gt)
    ولی طراحی نسل جدید با وجود تغییرات کم به نظرم فوق‌العاده س
    Gt2نسل قبل هیولای واقعی بود هم توی درگ هم توی پیست ببینم دیگه این نسل چی بشه!
    البته میدونم حداقل چند سال دیگه میاد

    1. آریا ماشین

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (661 ديدگاه)

      ببخشید کامنتم بی ربطه اما تصاویر جاسوسی از جانشین مک لارن ۵۷۰s اومده بیرون لطفا پوشش بدین??

  6. Khosrow

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    زیادی خوشگله لعنتی ..

  7. میثم

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر gt3 هستیم
    تا قدرتشو تو پیست به بقیه نشون بده

  8. car fan

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کاری به این تکنولوژی های عجیب و پیشرفته اش ندارم
    هرکی پول همچین ماشینی رو داشته باشه حتما این ماشینو میخره . نخره هم جز انتخاب هاش هست…
    آخر ماشینه

  9. Hadi

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    این ماشین نیست…
    یه تیکه جواهره…

  10. joojoo

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (277 ديدگاه)

    نمیدونم چرا یدفعه ای یاد ALA2 ی اونتادور کبیر افتادم

    (یادمه یه زمانی یه سریا میگفتن این لامبورگینیه ک داره از تکنولوژی ژرمن ها استفاده میکنه و بدون ژرمن ها هیچی نیست……)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا