یادی از پورشه کررا GT، خوشصداترین خودروی چند سال اخیر
کررا GT به نیروگاه 10 سیلندر 5.7 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 603 اسب بخار و گشتاور 590 نیوتون متری مجهز شده است. این پیشرانه دارای 4 سوپاپ در هر سیلندر بوده و از تکنولوژیهایی همچون زمانبندی متغیر سوپاپها و پیستونهای فورج کاری شده سود میبرد.
البته نگاهی ساده به برگه مشخصات فنی بازگوی تمامی ویژگیهای کررا GT نخواهد بود و برای فهمیدن این الماس گرانبها باید پشت فرمان آن نشست یا حداقل در روی صندلی شاگرد قرار گرفت.
پیشرانههای 10 سیلندر همچون نمونه 5.2 لیتری بکار رفته در آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان و همچنین لکسس LFA جزو بهترین پیشرانهها از نظر صدای تولیدی بوده و کررا GT از این نظر کاملاً جذاب ظاهر شده است. نیروگاه 5.7 لیتری پورشه از بالا رفتن دورش بسیار لذت میبرد و فردی که مالک این خودرو است به وضوح میداند که هیولای خود را چگونه رام کند، یا بهتر بگوییم چگونه براند!
اگرچه پورشه کررا GT جای خود را به هایپرکار هیبریدی 918 اسپایدر داد اما این هیولای 10 سیلندر در تاریخ به عنوان یکی از بهترین سوپرکارها به یادگار میماند. نمونههای کارکرده این خودرو به راحتی با بهای بالای 700 هزار دلار به فروش میرسند و انتظار داریم با توجه به وضعیت خاصی که کررا GT دارد، ارزشش در سالهای آتی بیشتر هم شود.