پورشه این اواخر خبرساز ظاهر شده است. علاوه بر توسعه و استفاده از سوختهای مصنوعی تا سال ۲۰۲۲، ژرمنها سرمایهگذاری سنگینی روی خودروهای الکتریکی انجام دادهاند. از تایکان موفق گرفته تا تایکان کراس توریسموی بزرگتر، این برند محدود وارد بازارهای جدیدی شده و انتظار میرود در سالهای آینده محصولات پاک بیشتری از پورشه را شاهد باشیم.
تولید خودروهای الکتریکی بیشتر دلیل اصلی عدم تلاشهای جدی برای تولید هایپرکاری جدید میباشد. این را اولیور بلوم مدیرعامل پورشه در کنفرانس سالانه شرکت گفته است. البته از شنیدن اینکه جایگزین پورشه ۹۱۸ اسپایدر هنوز هم تولید خواهد شد خوشحال خواهید شد هرچند این اتفاق اولویت کنونی و اصلی ژرمنها نیست.
این اولین باری نیست که بلوم تولید قریبالوقوع جایگزین ۹۱۸ اسپایدر را رد میکند. پس از نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ بود که او اظهار داشت هایپرکار پورشه تا سال ۲۰۲۵ پدیدار نمیشود. البته اندکی بعد یکی از منابع موثق پورشه اظهار داشت تکنولوژی باتری هنوز نمیتواند از چنین محصول پرچمداری پشتیبانی کند.
در حال حاضر همان چارچوب زمانی ولی با دلایل متفاوتی تکرار شده است. با تمامی این تفاسیر، سؤال این است که آیا گل سرسبد محصولات پورشه از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده خواهد کرد یا اینکه در بطن خود پیشرانهای درونسوز را جای خواهد داد. صرفنظر از تصمیم پورشه برای هایپرکار خود ما میتوانیم مطمئن باشیم که این خودرو از نظر پرفورمنس هیچ کمبودی نخواهد داشت.
به همین منوال نسخه تمام الکتریکی دیگر محصول نمادین پورشه یعنی ۹۱۱ هم به این زودیها دیده نخواهد شد بنابراین هنوز زمان وداع با پیشرانههای درونسوز فرا نرسیده است.
ali (chevy nova)
۳ فروردین ۱۴۰۰پورشه 918 بعد از درگش با چلنجر دیمن بهتره تا یکسالی ازش صحبت نشه
علیturbos
۳ فروردین ۱۴۰۰دیمن هم بهتره تا ده سال بعد درگش با 911 اسمی ازش برده نشه.
منطق خرید ماشینی که تواسفالت معمولی نمیتونه درست حرکت کنه ٬هر وقت برسی به پیچ نمیتونه بپیچه ٬خدای هرز گردی چیه؟!
حالا توچسبم حرکت کرد خب که چی؟
اما دیدیم یه دیمن 1200 اسبی گذاشتن 765lt ومکلارن درچندثانیه قورتش داد .
ali (chevy nova)
۳ فروردین ۱۴۰۰از ا نجای که المانی فن ها درگ دیمن و 918 رو فاقد اعتبار دونستن
از نظر امریکن فن ها هم درگ مک لارن الکی گرون با دیمن 100 هزار دلاری فاقد اعتباره
این فاقد اعتبار بودن رو درگ 911 و دیمن رو هم شامل میشه.
در ضمن چه بخوای چه نخوای دیمن سریع ترین ماشین استوک کارخونه ای در جهانه که با دف عقب شتاب 2/3 رو زده و انجم هات راد امریکا nhra تایید کرده.
OMID
۳ فروردین ۱۴۰۰همین توربو اس و ۹۱۸ صفر تا صد 2.2 زدن منتها توی بوق و کرنا نکردن چون دستاورد خاصی نیست
البته واسه خودروسازهای سطح پایین هست :)
علیturbos
۳ فروردین ۱۴۰۰ما هیچ وقت نگفتیم فاقد اعتباره .
حالا که به 765lt گفتی الکی گرون ( بااین که طرفدار پورشه ام اما یه چیزا هارو برات روشنکنم ).
دیمن 100هزاری فقط میتونه با کلی اصلاحات که شامل خیلی ازقطعات و لاستیک تو چسب حرکت کنه.
اما مکی با280هزار دلار هم توچسب از دیمن خیلی جلوتره .
هم میتونه تو درگ معمولی خیلی موفق باشه که دیمن این رو نداره .
هم میتونه توی نوربر تایم خوبی از خودش باقی بزاره که دیمن بازم این رو نمیتونه اصلا دیمن نمیتونه پیچ اول رو رد کنه.
شتاب 2/3که تو چسبه و باکلی اصلاحات و کلی تعویض لاستیک بازهم از توسط مکی بلعیده شد.
پاسخ به GM
M.A.S
۳ فروردین ۱۴۰۰جناب علی نوا
میدونم که شما در پاسخ به یک سری از طرفدارای متعصب المانی دارین اینجوری کامنت میذارین که کاری جز هیت کردن شبانه روزی ماشین های امریکایی و مورد علاقه شما ندارن و درواقع اصلا طرفدار المانی نیستن بلکه فقط امریکایی هیت میکنن
اما دوست عزیز بین طرفدارای المانی کسایی هم هستن که هیت نمیکنن و به سلیقه بقیه احترام میذارن
لطفا اون دسته از افراد رو بی خیال بشید و بهشون پاسخ ندید بذارید برای خودشون بگن
و همچنین بعضی از طرفدارای امریکایی لطفا دست از هیت کردن بردارید چون طرفدارای واقعی المانی به نظرم بیشتر اهل بحث هستن تا هیت
و در ضمن اقای امید اگر به رول اوت باشه شتاب دیمن با احتساب رول اوت 2.1 هست
و تا جایی که بنده اطلاع دارم شتاب 2.2 پورشه 918 و 911 توربو S و همچنین تسلا مدل اس پرفورمنس با احتساب رول اوت بدست اومده
Hamid
۳ فروردین ۱۴۰۰برگهام
765ال تی الکی گرون؟! جدی الکی گرون؟! خیلی ها میگفتن واقعا با اینکه تولید محدوده قیمت مناسبی داره! هر چند از تو بعید نیست چون به فراری گفتی طبل تو خالی! هیچی بعید نیست … فقط با لگن حال میکنید … دیگه سلیقس دیگه … اما لامصب یه لگن خوب … آمریکا ماشین خوب کم نداره … اما نمیدونم چرا همش میرید دنبال لگن شما ها
داداش
بگو دیمن مثلا ارزون شما چی در اختیار شما میزاره؟
اگه درگ توی درگ استریپ هست که مکی میبره
اگه درگ توی آسفالت معمولی هست که مکی میبره
اگه توی پیست مسابقه و … هست که مکی میبره
و مک لارن همه این کار ها رو بدون ورداشتن صندلی و سوخت مخصوص و … انجام میده … اصلا مک لارن نه … 911 هم همینه …
آقا شما ی چیز بگو آدم ترغیب بشه اون پیر آه آه کن رو بخره … آها اصالت شاید! آره کوروت در 8 نسل داره تولید میشه ! با اصالته! اما … ای بابا نسل های قبلش که موتور وسط نبودن … اصالت هم بشور ببر … نه اصالت یعنی سن!
در ضمن درباره پورشه 918 هم هیچی نگم بهتره چون ی جای دیگه آقا مهران جوابتون رو عالی دادند …
همون بس که 918 به همراه پی وان و لافراری جزو بهترین هایپرکار ها بودند و هستند اما داج و … حتی نمیتونن یه چیز نزدیک اینها بسازن … حتی نزدیک اینها … نگفتیم بهتر!!!
امید هم حالا داغ کرده … اون کوروت پروفایل با لوگوی فراری هم خیلی خوشگله … ببین دیگه چی شدن که از طبل های تو خالی و … الگو میگیرن! ای ای ای ای علی شوی نوا بیا ی توضیحی بده ب مولا … شما که بلبل بودی! الگو گرفتن از طبل تو خالی رو چجوری میخوای توجیه کنی؟
فرشاد
۲۱ دی ۱۴۰۱اره میزنه ولی رو مسیر خودش با لاستیک خودش و با راننده خودش
راستی نوشابه تون چه رنگی باشه؟
متاسفانه اکثر درگا تو فرودگاه هستن و همه شون تو شرایط یکسان برگزار میشن
دیمن درپیت هم اگه میتونه بسم الله اگه نمیتونه بهتره با فناش حال کنه
اقای علی نوا
GT
۳ فروردین ۱۴۰۰به نظرم ۹۱۸ زیباترین خودرو تاریخ پورشه هست
Hadi
۳ فروردین ۱۴۰۰قراره اسم جانشینش 917 یا 919 باشه…
امیدوارم همون سیستم هیبرید رو حفظ کنه و تمام الکتریکی نشه و زودتر هم بیاد…
Soldier
۳ فروردین ۱۴۰۰اون دیمن ۱۲۰۰ اسبی مشکل گیربکس براش پیش اومد دیدی که تایمش از استوک کند تر بود:)
OMID
۳ فروردین ۱۴۰۰چون گیربکسش آشغاله متاسفانه
البته تعجب برانگیز نیست چون کل ماشین آشغاله
RezaRs
۳ فروردین ۱۴۰۰لفخ بده جناپ ممنون
RezaRs
۳ فروردین ۱۴۰۰هر وقت کل معیارت از ماشین درگ نبود اون وقت
RezaRs
۳ فروردین ۱۴۰۰از هیتتتون به پورشه دارند تو ژاپن برق تولید میکننن آق علی
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۳ فروردین ۱۴۰۰با همین منطق بهتره شما هم یکسالی تو سایت نیاید بعد شکست افتضاح دیمن ۱۲۰۰ اسبی از 765lt!
بعد میگید پدال دشمن آمریکا و آمریکایی فن هاعه.همین که این شکست افتضاح رو ترجمه نکرده خودش اینو تایید میکنه که آمریکایی فنارو دوست داره…. :)
آدمو به چه کارا و حرفایی که وادار نمیکنید…
Soldier
۳ فروردین ۱۴۰۰کفر بنی ؟؟????
SRT
۳ فروردین ۱۴۰۰هم اون پورشه ۹۱۸ دو دف تو چسب مشکل داشت هم اون دیمن ۱۲۰۰ اسبی ک کلا مشکل فنی داشت(خودتون دیدین ک تایمش از استوکش ضعیف تر بود)پس لطفا تموم کنید این بحثای بیهوده رو
علیturbos
۳ فروردین ۱۴۰۰SRT ماهم میدونیم این بحث ها الکی اما دیدید که کامنت اول رو کی گذاشت .
kamy
۳ فروردین ۱۴۰۰یه لیوان اب خنک بدین دست این بچه
sepehr
۳ فروردین ۱۴۰۰داداشم از دیمن غول نساز
دیمن رو آسفالت معمولی با شرایط عادی از سوپر اسپرت های سطح پایین تر مثل آکورا/هوندا اناساکس میخوره
چه برسه ۹۱۸ که یه هایپر ماشینه
OMID
۳ فروردین ۱۴۰۰اسم دیمن رو بعد از شکست خوردن از توربو اس و ۷۶۵ و m5 و تقریبا تمام ماشینای دیگه نیار
و واقعا خوشحالم که از شکست دادن ماشین یازده ساله پورشه انقدر شاد شدید
داج باید بره توی کار تولید آجر ماشین سازی هنر میخواد
اون از وایپر که اولش پونزده ثانیه از ۹۱۸ کندتر بود بعد دو سال بعد رکورد ۹۱۸ رکورد زدن و هم چنان سه ثانیه کندتر بود و آخرشم بعد خط پایان تصادف کرد طبق انتظار
اینم از دیمن که همیشه زمین براش کجه
چهل نفر باید از بقل دعا کنن ده نفر هم از پشت فوت کنن که شاید یه لانچ درست حسابی زد
اونم نه استوک باید واسش تایر فرغون و سوخت راکت بزنی کابینش هم لخت کنی ecu هم عوض کنی چسب مالی کنی زمینو
خلاصه ماشینو از نو بسازی
خب این کارا رو واسه فیات ۵۰۰ بکنی که از دیمن سریعتر میشه البته اشکال نداره چون همین دیمن هم مال فیاته در آخر رقابت درون خانواده ای میشه
M.A.S
۳ فروردین ۱۴۰۰جناب امید واقعا از شما و کامنتاتون انتظار بیشتری میره
اولا که رکورد وایپر ACR تو سال 2016 توسط داج انجام نشد و اخرین باری که داج به رینگ رفت سال 2010 با وایپر SRT-10 acr بود که 9 ثانیه از رکوردی که توسط سایرین زده شده بود بهتر بود (تایم داج 7:12 تایم سال 2009 7:21 )
دوم اینکه دیمن تا جایی که میدونم بدون دیمن کریت تایم9.9 رو ثبت کرده و به اندازه کافی سریع هست
و در ضمن اگرهمین داج به قول شما اجر ساز نبود خودروسازی فورد هم تولید انبوه رو نمیتونست انجام بده و خودروسازی به این سبکی که امروز میبینین وجود نداشت احتمالا چون داج بود که تقریبا تمام قطعات فورد رو تامین میکرد و فورد اولین خودرو تولید انبوه دنیا رو ساخت
و در پایان من هم طرفدار امریکایی نیستم صرفا طرفدار داج هستم ولی این مدلی بحث کردن واقعا بده
918 اگه یازده ساله هست چلنجر هم چهارده ساله هست و قدیمی تره و اگر باخته خب به خاطر راننده بوده
خوبه همین بهانه رو خود طرفدارای المانی برای باخت 918 اوردن و وقتی طرفدارای دیمن میگن راننده یه نفر خوشمزه میشه و مسخره میکنه
abdi_porsche fan
۵ فروردین ۱۴۰۰یعنی فقط دوسدارم یه چی بهت بگم. جایی نگو اون دیمن برتر از 918 هست بهت میخندن
taha malek
۱۵ فروردین ۱۴۰۰اولا که من خودم عاشق ماشین های امریکاییم
ولی علی خیلی الکی متعصبی
نگا کن اولا زحمت کشیدن ماشین چند سال قبل رو اونم تو درگ واسه ماشینی واسه پیسته بردن
میتونستن 911 رو میبرد
لطفا انقد نظرات خنده دار نده
هر ماشینی تو دنیا خودرو جذابیت و خوبیا خودشو داره المانی ژاپنی من که به نوبه ی خودم از هر ماشینی که بویی از هیجان برده باشه خوشم میاد
امیر حسین افشار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱حرف الکی نزن
2646
۳ فروردین ۱۴۰۰البته شاید مقایسه Porsche 918 Spyder و Lexus LFA از نظر فروش، به واسطه قیمت پایه 2 برابری پورشه درست نباشه اما من چند برابر آمار Lexus LFA صفر فروش نرفته، Porsche 918 Spyder صفر در نمایشگاه ها دیدم. جالب هست برام که بعضی از دوستان Lexus LFA رو یک پروژه شکست خورده می دونن!
Farzad
۳ فروردین ۱۴۰۰استاد جان ( چون اسمتون رو نمیدونم استاد خطابتون میکنم ، البته واقعا هستید )
متاسفانه از این جور نظرات خزعبلات گونه تو پدال زیاد هست که یا به علت تعصبات الکی هست و یا نداشتن اطلاعات ( که خب میتونن اول تحقیق کنن بعد کامنت بزارن که البته از همین کار هم دریغ میکنن ) .
محمد رستمی نژاد
۳ فروردین ۱۴۰۰2646 جان
موفقیت یک خودرو به فروش آن بستگی دارد
چون برای شرکت سودآور است
یک خودروی خوب را فروش تعین نمیکند و گاهاً هم تعین میکند ولی…….
ولی چه بسا خودرو های خوبی که واقعا عالی بوده اند
اما نبود کلمه بِرَند آنها را نابود کرده است
حقیقتا من با کلمه برند اصلا حال نمیکنم
نمیدونم برند چی به آدم میده
مثلا قیمت پایه پورشه ۹۱۱ از ۱۰۰ هزار دلار شروع میشه
درحالی که با یک چنین پولی میشه یک کوروت فول یا دوج سوپر استاک خرید
بحثم سر این است که چرا باید یک خودروی ۱۰۰هزار دلاری که قیمت پایه پورشه ۹۱۱ است
اینقدر گرون باشد درحالی که چیز های کمتری یه شما میدهد
و پرفورمنس کمتری هم دارد
معمولا دوستان عاشق ۹۱۱ جدید هستن
و مدام از ۹۱۱ جدید تعریف میکنند و تمجید و اینکه بسیاری از خودرو ها را در درگ برده است
ولی قیمت بالای آن را هیچ وقت نگفته که نمیدانم چرا به قیمت بالای ۹۱۱ توربو اس هیچ وقت اشاره نکرده اند
شاید پای لامبورگینی هوراکان را وسط بکشند که از ۲۰۰ هزار دلار شروع میشود
ولی موتور لامبورگینی هوراکان هم ارزش چنین قیمتی را دارد در ضمن طراحی آنهم عالی است
برسی با درنظر گرفتن همه جوانب حتی افت قیمت و بازار فروش ارزش دارد
نه اینکه مدام از پرفورمنس صحبت کنی و هزار تا چیز دیگه رو نادیده بگیری
شخصا با پول برند دادن حال نمیکنم و واقعا نمیدانم برای چه باید پول برند داد در حالی که چیز های کمتری عاید شما میشود
علیturbos
۴ فروردین ۱۴۰۰نوشته پورشه 911چیزهای کمتری به شما میدهد و پرفورمنس کمتری دارد ……
یا خدا -طرزتفکر
دیگه بدرد نمیخوره این دنیا.
Mohammad
۲۶ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز ماشینی مثل پورشه که به یک برند تبدیل شده و قیمت بالایی داره حتما و بدون شک از نظر کیفیت، دوام فنی و عملکرد در طول تاریخ برتری خودشو نشون داده تا توجه عامه مردم رو کسب کرده. پس ۹۱۱ الکی به قیمت های بالا نرسیده.
متاسفانه نمیدونم چرا بعضی از ماشین ها باهم مقایسه میشن مثلا چلنجرو شما باید با موستانگ و کامارو مقایسه کنید نه با ۹۱۱ یا ۷۶۵
Farzad
۳ فروردین ۱۴۰۰پورشه ۹۱۸ اسپایدر در کنار لافراری و مکلارن p1 یک مثلت آتشین رو تشکیل دادن که دنیای خودرو را دچار تحولات زیادی کردن ، جانشین های اون ها هم درآینده همین کارو خواهند کرد .
سهند
۳ فروردین ۱۴۰۰شما کدام را ترجیح میدهید؟
Farzad
۳ فروردین ۱۴۰۰لافراری
سهند
۳ فروردین ۱۴۰۰جانشین لافراری زودتر خواهد آمد یا پورشه ۹۱۸؟
porsche
۴ فروردین ۱۴۰۰جانشین لافراری زود تر میاد
Benz SLR
۳ فروردین ۱۴۰۰کو تا اون موقع
MOS
۳ فروردین ۱۴۰۰پورشه 911 GT3 RS در حال تست دیده شد لطفا خبرش رو بزارید
Farzad
۳ فروردین ۱۴۰۰به به عکس اسطوره ?
ارشیا
۳ فروردین ۱۴۰۰ایرتون سنا خدا بیامرز
مهدی
۳ فروردین ۱۴۰۰شبیه اونه ولی خیلی طراحیش عجیبه ولی جانشین خوبی میشه
Sina10
۳ فروردین ۱۴۰۰موتور بنزینی رو که صد در صد داره
مخصوصا که داره روی سوخت های مصنوعی سرمایه گذاری میکنه
Nima RST
۳ فروردین ۱۴۰۰پس قطعا برقیه
پورشه
۲۹ بهمن ۱۴۰۰918 بینظیره پورشه تو تاریخ جهان رکورد سرعتی رو تا حالانشکونده ولی هیچ ماشینی تو جهان نمیتونه پورشهرو تو پیست شکست بده هیچ ماشینی این ماشین برای پیست ساخته شده قدرتشم تو مسابقات 24 ساعته با 17 بار برد که رکورد جهانو زده ثابت کرده هنوز مونده ماشینای مثل بوگاتی کوینگزک یا حتی دویل سیکستین بتونن ماشینی مثل پورشهی 919 بسازن که شتاب 0 تا 300 تو8 ثانیه باشه پورشه اگه بخواد تو درگ نشون بده بازم هیچ ماشینی حریفش نیست پورشه شاهکار مهندسی بوده و هست و میماند بوگاتی کوینگزگ این ماشینا که فقط سرعت دارن اندازه نخودن برا پورشه وسلام
پورشه
۲۹ بهمن ۱۴۰۰بعدشم پورشه نسبت به چیزی که به خریدارمیده قیمت مناسبی داره نه مثل بوگاتی فقط هفده میلیون دلار یه ماشینی بسازه که فقط طوش طلا الماس به کار رفته هیچ چیزه به درد بخورییم نداره
امیر حسین افشار
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱حرف الکی نزن وقتی که مک لازم را در یک درگی برد معلوم شد یکی بهترین اسپرت هاست چون مقام های هم داره