پورشه

شکار فیس‌لیفت پورشه 911 GT3 در نوربرگ‌رینگ

پورشه ۹۱۱ GT3 فیس‌لیفت در هنگام انجام آزمایش‌ها در نوربرگ‌رینگ شکار عکاسان شد.

Porsche 911 GT3 facelift Spyphoto
Porsche 911 GT3 facelift Spyphoto
911 GT3 که جا پای برادران دیگر خود یعنی ۹۱۱ و ۹۱۱ توربو گذاشته، یک طراحی تکامل‌یافته را به نمایش می‌گذارد که فوراً هم قابل شناسایی است. تغییرات استایل خودرو در این زمان نسبتاً محدود هستند اما خودرو به سپر جلوی جدید، LEDهای روز روشن بازطراحی شده و چراغ‌های عقب جدید مجهز شده است. مدل تولیدی همچنین می‌تواند به چراغ‌های جلوی جدید و دستگیره درهای اصلاح‌شده تجهیز شود.

Porsche 911 GT3 facelift 02

Porsche 911 GT3 facelift 05
تغییرات داخلی محدود خواهند بود اما راننده‌ها می‌توانند انتظار سیستم مدیریت ارتباطی جدید با نمایشگر ۷ اینچی را داشته باشند. این سیستم، تکنولوژی تشخیص حرکتی چند لمسی، سازگاری با کارپلی اپل و سیستم ناوبری بهبودیافته با اطلاعات ترافیکی به هنگام را خواهد داشت. خریداران همچنین می‌توانند انتظار دیدن غربیلک فرمان جدیدی را داشته باشند که دسترسی آسان را به حالات مختلف رانندگی مثل نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس فراهم خواهد ساخت.

Porsche 911 GT3 facelift 01

Porsche 911 GT3 facelift 04
نیرومحرکه‌ی ۹۱۱ GT3 هم نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی مدل حاضر یعنی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری خواهد بود. هنوز سخنی درباره‌ی قدرت تولیدی این پیشرانه گفته نشده اما مدل حاضر ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مشخصات خودرو را قادر می‌سازند تا در مدت ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعتی برابر با ۳۱۳.۷ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت موتورش محدود شده؟؟؟؟؟تا اونجایی که من یادمه قدرت بیشتری داشت

  2. بهنام طیبی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ولی درکل خودرو خیلی شیک و باکلاسی

  3. حبیب

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    اخه این چه شکاریه همون شکل قیافه مدل قبله خخخ

    1. احمد باقری

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      احسنت، آفرین.

  4. بهنام

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (994 ديدگاه)

    هر وقت 911 میبینم یاد یه پسر المانی باشخصیت و پولدار میوفتم ! حالا هرچی مدلش بالا تر میره پسره شیک پوش تره :-)
    یعنی آخر اصالته این 911

  5. حبیب

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    اخه اینم شکار کردن داره شکل قیافش همون نسل قبلیه خخخخ

  6. نوید جهرمی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    هر کس خوشش نمیاد محترم. اما من که عاشق محصولات پورشه ام.
    مثل خیلی از دوستان منم دلم میخواد طراحی تهاجمی در حد عملکردش داشته باشه.اما کجا میشه طرح کلاسیک و با اصلالت رو با تکنولوژی روز کنار هم داشت درحالی که رانندگیش مصنوعی نباشه و هنوز براش راننده اولویت اول باقی مونده باشه؟

  7. sz.hybrid power

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    911Rبهتره از این

  8. Nissan...Japan

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    عجب فیس لیفتی!

    1. Ж

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      نه که GTR خیلی فرق کرده ??

      1. Nissan...Japan

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (208 ديدگاه)

        اخه باز جی تی ار ۲۰۱۷ با نیسمو تغییراتی داشتن که تو یه نگاه میشه فهمید

  9. احمد باقری

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب فیس لیفتی انجام داده، این که همون ظاهر قورباغه ای شکل رو داره(البته میدونم مفهوم فیس لیفت برای تغییرات کلی استفاده نمیشه)
    اما مطلب کوچکی برای شاهین جان که در سایت پدال بسیار زحمت می کشن
    اگه کمی دقت کرده باشید، حرف من، کلام من، صحبت من، مربوط به سلیقه و نظر نیست، مسلما هر شخصی نظر خودش رو داره و یه نفر میگه پورشه عالیه، یه نفر میگه اصلا جالب نیست و یکی دیگه میگه در حد متوسط خوبه، اما اینجا منظور اصلا سلیقه و نظر نیست، منظور من این هست(که متاسفانه کسی توجه نمی کنه، البته خیلی ها هم متوجه میشن، ولی چون دلیل منطقی وجود نداره، فقط میگن پورشه، به به و چه چه) که با چه مجوزی، پورشه حق این رو داره که سالهای سال، همون طرح تکراری رو به خورد ملت بده، ولی بقیه خودروسازها حق این کار رو ندارن و هر سال یا حداکثر هر دو سال، حداقل یه طرح زیبا، پر ابهت و جدید تولید می کنن، مثل فراری، مثل شورولت و …بحث اصلی اینه، من میگم چرا وقتی پورشه طرح تکراری رو برای صدها سال(به شوخی) تکرار می کنه، میشه اصالت، وقتی بقیه این کار رو بکنن، میشه طرح تکراری، حالا اگه طرح قشنگ باشه، یه چیزی، ولی انصافا و وجدانا، این 911 قشنگ تره یا شورولت کامارو(نمای جلو رو میگم)، ابهت، استایل و اسپرت بودن شورولت کامارو کجا، خشن بودن کامارو کجا، این قیافه قورباغه ای شکل(قصد توهین ندارم، به این مدل، استایل قورباغه ای میگن که فولکس واگن هم سالها به شکل دیگری ازش استفاده می کرد). چه منطقی در این حرف نهفته هست، اگه منطقی وجود داره، بگید ما هم بدونیم، خیلی دوست دارم بدونم چه منطقی برای این طرحهای تکراری پورشه میارید(اصلا کاری به سلیقه و نظر ندارم، بحث چیز دیگری است، ببخشید اینقدر تکرار می کنم، به خاطر اینه که دوستان دوباره خودشون رو به کوچه علی چپ نزنن)، اگر این تعصب بدون دلیل و منطق نیست، پس اسمش چیه، واقعا یعنی در کل این خودروسازها، فقط پورشه هست که اگه طرح تکراری بزنه، معنیش اصالت هست، ولی برای بقیه صدق نمیکنه، این کجاش منطقی هست، مگه پورشه تافته جدا بافته هست، این همه خودروساز قدر داریم که دارن ماشینهای عالی می سازن، فقط میخوام یه نفر جواب بده، ببینم چه منطقی میاره، نمیخوام بشنوم که چون فروشش بالاست، پس پورشه چنین حقی داره و معنیش اصالت هست، نمیخوام بشنوم پورشه با این طرح، چهره تهاجمی، خشن و اسپرت داره، بیایید کمی منصب باشیم و حداقل خودمون رو گول نزنیم. در هر صورت، من به کسی توهین نکردم و فقط نظر خودم رو گفتم. یه ماشین، فقط نباید سرعت و شتاب داشته باشه، باید در این سبک(یعنی سوپر کار و هایپر کار)، باید روحیه خشن، تهاجمی و اسپرت داشته باشه، نه اینکه قیافه اش به این شکل باشه، اگر هم حرف منطقی ندارید، مشکلی نیست، باید به ناچار قبول کرد که پورشه تافته جدا بافته هست و بهترین خودروساز دنیاست و بقیه خودروسازهای دنیا، فاصله ای بسیار زیاد با پورشه دارن.

    1. بهنام طیبی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      احمد دوست عزیز من شما کلا با پورشه مشکل داری.شما که اینقدر ایراد میگیری پس باید خدای طراحی اتومبیل باشی.خوب شما طرح زیبا بده به پورشه تا تولید کنن.

    2. شاهین

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      دوست عزیز
      اصالت یعنی دور نشدن از اصول کلی.
      پورشه رو کل دنیا با این چراغ های گرد میشناسن! پورشه رو با 911 میشناسن! چرا پورشه این همه خریدار داره؟ چون کل دنیا پورشه رو همینطوری که هست قبول دارن.
      اینجور نیست که پورشه خودش فقط تصمیم بگیره یک شکل باشه.مطمئنا اینجور نیست،چون تو دنیایی که مردم واسه یه دلار سر و دست میشکنن،کسی نمیاد پولشو حروم کنه و پورشه ای رو که دوست ندارن بخره.پس پورشه طرفدار زیادی داره.من بهت قول میدم اگه پورشه فرم چراغ هاشو عوض کنه و مثلا مربعی شکل کنه،خیلیا بهش اعتراض می کنن.
      همین رویه توی کمپانی های دیگه هم صادقه.از BMW که خودم طرفدارشم مثال میزنم.بیش از چند دهه هست که جلوپنجره ی BMW همین شکل هست و نمای داخلی اکثر مدل هاش هم از یه اصولی پیروی می کنن.آیا شما میتونی BMW رو بدون اون چلوپنجره تصور کنی؟ یا مثلا کمپانی فراری یا استون مارتین یا هر کمپانی ریشه دار دیگه ای از همین اصول پیروی می کنه.
      پورشه خودش رو به خریداران تحمیل نمیکنه،چون تو بازار امروز اگه تک روی کنه زود اوت میشه.نه از پورشه چیزی بهم رسیده نه مورد دیگه.فقط میخوام بگم که نظرات شخصی خودمون رو به همه تعمیم ندیم.مطمئنا تو همین سایت کسانی هستند که عاشق همین استایل پورشه شدن.
      بازم ممنون که به روشن شدن بحث کمک کردی.
      یا حق

  10. احمد باقری

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این که همونه.

  11. احمد باقری

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این که همونه و تغییر خاصی نکرده، البته در فیس لیفت تغییرات جزئی هستند

    اما صحبتی با شاهین جان که در سایت پدال بسیار زحمت می کشن
    اگر کمی دقیق تر به صحبتهای من توجه کنید، متوجه میشید که حرف من، کلام من، صحبت من، اصلا مربوط به سلیقه و نظر نیست، مسلما یکی میگه پورشه عالیه، یکی میگه پورشه ضعیفه، یکی میگه پورشه متوسط هست و … اما بحث اصلا این نیست، دوست دارم یه نفر بیاد یه جواب منطقی بده، آیا پورشه، بهترین خودروساز دنیاست و بقیه خودروسازهای دنیا(فراری، شورولت و …) ، با اختلاف بسیار زیاد ازش عقب تر هستند، اگر اینطوره که به نظر غیر منطقی میاد، من دیگه حرفی ندارم، اما من میگم چطور پورشه وقتی یک طرح رو برای سالهای سال(صد سال، به طنز)، تکرار می کنه، میشه اصالت، ولی هیچ خودروساز دیگه ای حق چنین کاری نداره و باید هر سال یا حداقل سه سال یکبار یک طرح جدید ارائه کنه، این کجاش منطقیه، اگر این تعصب بدون منطق نیست، پس اسمش چی هست. اصلا بحث، سلیقه و نظر نیست، اصلا بحث این نیست که فروشش بالاست، پس نباید طرح رو تغییر بده، شما با تجربه بسیار بهتر از من میدونید که ماشینهای اسپرت، سوپر اسپرت و هایپر کار، بدون ظاهر خشن، تهاجمی و اسپرت معنا ندارن(منظورم ماشینهایی هست که شتاب و سرعت بالایی دارن)، شما شورولت کامارو رو نگاه کن، ابهت، خشونت و اسپرت بودن از سر و روش میباره، فراری رو نگاه کن، مرسدس ای ام جی جی تی اس رو نگاه کن و …، خود شما بهتر میدونی که طرح این ماشین، از روی قورباغه گرفته شده(اصلا قصد توهین ندارم، ولی دقیقا همین کار انجام شده)، مثل فولکس واگن که به شکلی دیگه از همین طرح، سالها استفاده می کرد و هنوز هم به طور محدود استفاده می کنه، آیا واقعا چنین طرحی، شایسته یه ماشین اسپرت، سوپر اسپرت و هایپر کار هست، من نظرم این هست که به اندازه سر سوزن اگه منصف باشیم، خودمون رو با واژه های اصالت، فروش بالا و خیلی چیزهای دیگه گول نمیزنیم. کجای نمای جلوی این ماشین، حس ابهت، خشونت، تهاجمی رو منتقل می کنه، باز هم شما تجربه بیشتری داری، اگه واقعا اینطوریه، حرف شما سند و بحثی درش نیست، اما به هر صورت، دوست داشتم بدونم چرا فقط برای پورشه، معنی اصالت میده، چرا ظاهر قورباغه ای، حس تهاجمی و خشونت یک اسپرت رو میده، واقعا چجوری این امر ممکنه، نمیخوام بشنوم چون پورشه هست اینطوریه، نمیخوام بشنوم چون شتابش عالیه، سرعتش عالیه، اینطوریه، اینا رو همه ما میدونیم و شکی درش نیست، یه نفر منصفانه و وجدانی بیاد بگه چرا این فقط حق پورشه هست، چرا مرسدس SLS(اگه اشتباه نکرده باشم، با اون ظاهر فوق العاده(که حالا حالاها هم اگه تولید می شد، جذابیت خودش رو داشت، حق تولید نداره(منظور این نیست که خب خود کمپانی نمیخواد)، چرا، چرا و چرا
    در کل، هر صحبتی تا الان کردم، قصد توهین نداشتم، فقط دوست داشتم بعد از مدتها، یه حرف منطقی بشنوم، چون صحبت من در مورد سلیقه و نظر نیست.

    1. علي رضا

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (229 ديدگاه)

      سلام
      خودت جواب خودت رو دادی..
      جواب اینه که اگه قرار بود همه شرکت‌ها مثل هم باشند که یک شرکت برای دنیا بسه..
      کار لامبو و فراری اینه که خشن باشن، کار این اینه که این جوری باشه..حس کلاسیک بده، کار رولزرویس اینه لوکس باشه، کار کامارو اینه که حس خشونت و بی اخلاقی خودروهای عضلانی رو القا کنه…تازه اسپورت هایی هم داریم که خشن نیست مثل بوگاتی ویرون
      و مازراتی کواتروپورته اتاق قدیم و فیسکر کارما و فراری اف430 و کالیفرنیا و بنتلی کانتنینتال و …

  12. Danial

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من پستای پورشه رو میخونم چون طرفتارشم
    بخش نظراتم میخونم بخاطر پستای احمد باقری:-)

    1. احمد باقری

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      من هم همیشه میگم، پورشه یکی از بهترین شرکتهای خودروسازی هست و شکی درش نیست، ولی انصافا این طرح، شایسته نام پورشه در تولید ماشینهای اسپرت، سوپر اسپرت و هایپر کار نیست. این نظر منه.

  13. علیرضا

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    بابا خب چرا متعصبانه لایک و دیسلایک میدید شکی درش نیست که پورشه جزو بهترین ماشینای اسپرته ولی خدایی این طرح تکراریه نه با اصالت ،دوستی که بی ام و و….رو مثال زد میخوام بدونم آیا بی ام و چند نسل آخر از هر سریش یه شکل بودن؟!!!اگه این اصالته که پورشه نباید همین مدلو هم میزد چون به اصالت 911های کلاسیک خدشه وارد میشد پورشه باید با حفظ اصول طراحیش که استفاده از خطوط منحنی و…هست یه نسل جدید بده همونطور که این نسلو جایگزین قبلیش کرد اگر هم کسی انتقادی داره واسه پیشرفت کمپانی هست طرفداری متعصبانه متاسفانه جز تخریب و بستن چشم به روی حقایق عایدی نداره

    1. احمد باقری

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      ببخشید، دقیقا منظور من هم همینه، وگرنه من ذاتا از پورشه بدم نمیاد، اتفاقا از تکنولوژیهاش خیلی هم خوشم میاد.

      1. Archi KHAN

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        احمِد پس توهم پورشه را دوست داری …. !
        ای بلا ….

    2. mehran911

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      چون احمد باقری نیستی جوابتو میدم
      دوست من یه نگاهی به خودور های های آلمانی بنداز
      توصیه میکنم به تاریخ طراحی شون رجوع کنی به DNA خودرو سازی هایی مثل آئودی و BMW و مرسدس بنز و … وهر کمپانی خودرو ساز باپیشینه حتی انگلیسی ها مثل بنتلی یا رولزرویس
      چیزی که در طراحی همه ی این خودرو ها به چشم میخوره امضا و DNA اون خودرو سازیست که در تک تک مدل ها دیده میشه
      یک مثال میزنم شما آرم رولزرویس رو بردار و بزار روی لافراری … خب به نظر خودت چه اتفاقی میوفته !!!
      دوست من کسانی این حرف ها رو میزنن کمتر اطلاعی از خودرو ندارن
      باز هم مثال میزنم BMW این طراحی جلو پنجره رو از مدل 303 در سال 1933 تا به حال تولید میکنه بدون هیچ مشکلی
      ویا طراحی خودرو های جیپ Willys از سال 1940 تا رانگلر امروز
      افرادی که از طراحی خودرو اطلاعات خوب و علمی دارن این موضوع رو به راحتی درک میکنن
      اما خیلی های دیگه بخاطر کمبود اطلاعات نمی فهمند
      911 رو اگر خوب بشناسی و تاریخ و پیشینه و دستاورد های اون رو بدونی هیچ وقت طراحی دیگه ای رو نمی پذیری
      911 بعنوان اولین خودروی دنیا که لقب خودروی اسپرت رو گرفت DNA پورشست
      مردم911 رو دوستش دارن و هر روز به آمار فروشش اضافه میشه یه نگاهی به آمار فروشش تو آمریکا و یا چین و یا اروپا بنداز
      یه نگاه به آمار پورشه در سال 2015 که گذشت بنداز
      طراحی خودرو یک امر پیچیدست و حساس
      اشتباه در طراحی میتونه باعث ضرر های مالی سنگین ویا حتی ورشکستگی خودروساز بشه
      نگاهی به این مدل ها بنداز : پونتیاک آزتک – شورلت SSR – شورلت HHR -نیسان CUB
      پورشه هیوندای یا کیا نیست که هر ساله طراحی خودرو هاشو تغییر بده
      پورشه یک سوپر اسپرت سازخاص با خودرو های خاص هستش نه یک کمپانی تولید انبوه مثل تویوتا
      این نسل از 911 که میبینی نسل جدید نیست و فقط آپدیتی از سری 991 هستش

      1. vahid

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        ایول حال کردم

      2. Archi KHAN

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        چون احمد باقری نیستی جوابتو میدم
        :-) :-) :-) :-) ….

      3. Archi KHAN

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        mehran911 جون
        نگو بابا این حرفا را ! مگه جزعام داره ؟!!!
        بابا اونم ریفیق مونه …

  14. بنتلی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    شاهین عزیز،دوست گرام،جلوپنجره بی ام و اول دوتا مستطیل عمودی بوده و ب مرور تکامل پیداکرده،تو هر چراغ بی ام و دو لامپ گرد هس ولی تو نسل جدید سری هفت دیگه گرد نیس و با حفظ اصالت تغییر کرده،جلوپنجره آکورا و لینکولن تغییر کرده،جلو پنجره آئودی اول ی مستطیل باریک بود بعدش مستطیل پهن تا سپر و بعد شش ضلعی پهن هم درکنارش استفاده شده،پورشه 911خودرو قشنگی هس و طرفدار زیادی داره مث دیفندر و جی کلاس و رانگلر،و باید اینو بگم ک ب عنوان طرفدار بنتلی اصلا از تغییرات شدید خوشم نمیاد و فک کنم این درمورد طرفدارای پورشه صدق میکنه،البته معتقدم باید اصالتو گسترش داد مث آرم ‏Bتو چراغا و سپر بنتلی

  15. بنتلی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ی چیز دیگه،چراغای بنلی هم جزء اصالتش هستن،اول در هرطرف دو چراغ گرد و یک اندازه بود ک یا تو یک راستا یا یکی نزدیک سپربود،باگذشت زمان یک چراغ کوچیک شد و اومد پایین(مولسان)یا رفت بالا(کانتیننتال)یا با اندازه بزرگ تر همون راستا موند(فلایینگ اسپور)،اول جلوپنجره با خط های افقی داشت ک بعدش جلو پنجره ماتریکس اومد و شد اصالت جدیدش البته تو فیس لیفت مولسان جلوپنجره قدیمی تر جلوی جلوپنجره ماتریکس قرار گرفته

    1. Amir

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      پورشه هر چی هست ، به نظر من عالیه.

  16. moein

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    پورشه تکراری اما دوست داشتنی

  17. علیرضا

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در جواب دوستان یه سرچی در گوگل بکنید و 911 های کلاسیک رو ببینید پس چرا پورشه چهره 911 را تغییر داد و به شکل امروزی در آورد آیا به اصالت پورشه لطمه ای وارد کرد؟!!!نه چون کارشونو به بهترین نحو انجام دادن از نظر من هم 911 نباید شکل فراری یا لامبو یا با چراغ های کشیده و خشن باشه من دوست دارم همینطور که تونست 911 فعلی رو طراحی کنه نسل بعدش رو طراحی کنه و اینکه داشبوردش که دیگه جزو اصالت 911 نیست حتی داشبوردش هم!!!! شکی درش نیست پورشه عالیه و منم عاشقشم مخصوصا کاین تو شاسی بلندا رو دستش نیومده اما به هر حال تکرار مو جبه شکسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا