مدیرعامل کمپانی پورشه آقای اولیور بلوم میگوید این برند تا پایان دهه میلادی جاری درباره توقف یا ادامه تولید محصولات دیزلی خود تصمیم خواهد گرفت. این اولین باری است که یک خودروساز آلمانی بهصورت عمومی درباره احتمال حذف پیشرانههای دیزلی سخن میگوید.
رسوایی آلایندگی دیزل گیت گروه فولکسواگن روی پورشه نیز تأثیر گذاشته و همین امر باعث شده این کمپانی گزینههای متفاوتی را در نظر بگیرد.بلوم در مصاحبه با رویترز گفت: “البته ما به این مشکل نگاه میکنیم. ما هنوز تصمیمی دراینباره نگرفتهایم.”
بلوم همچنین گفته که پورشه ترکیبی از خودروهای مجهز به پیشرانههای احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی و کاملاً الکتریکی را در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده عرضه خواهد کرد و تا پایان دهه میلادی جاری درباره توقف یا ادامه تولید پیشرانههای دیزلی تصمیم خواهد گرفت.
نسل بعدی کاین که انتظار میرود در ماه سپتامبر معرفی شود طبق گفتههای بلوم همچنان با قوای محرکه دیزلی عرضه خواهد شد و البته پانامرا نیز همینگونه خواهد بود. او گفت:
برای نسلهای بعدی محصولات سناریوهای متفاوتی وجود خواهد داشت.
پورشه هنوز هم روی محصولات دیزلی خود تکیه دارد زیرا حدود ۱۵ درصد فروش جهانی این برند را تشکیل میدهند.
بلوم انتظار دارد محصولات کاملاً الکتریکی این شرکت تا سال ۲۰۲۵ میلادی حدود یکچهارم فروش جهانی را تشکیل دهند. بلوم همچنین تأیید کرده که این کمپانی در حال همکاری با آئودی برای ساخت پلتفرم مشترک خودرویی الکتریکی است که با کد PPE شناخته میشود و در مدل جدید میژن E بکار خواهد رفت.
رئیس پورشه همچنین گفته اگر تقاضای کافی وجود داشته باشد شاید مدلهای الکتریکی دیگری را نیز بر مبنای پلتفرم میژن E بسازد:
انتظار داریم کلانشهرهای چین و آسیا بسیار سریع به استفاده از حملونقل الکتریکی روی بیاورند. من معتقدم که در ۵ سال آینده پیشرانههای احتراق داخلی کمی در شهرهای بزرگ دیده خواهند شد.
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۳ مرداد ۱۳۹۶بازار خودروهای سواری دیزل فقط تو اروپا رونق داره وگرنه تو چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای خودرو فروش خودرو سواری دیزل ممنوع هستش البته به خاطر الودگی زیاد هوای چین و فقط تجاریها میتونن دیزل بفروشن تو امریکا هم کلا سواری دیزل طرفدار نداره
سامان اذری
۳ مرداد ۱۳۹۶به نظر من پورشه یه اسپرت سازه و
گازوئیل هیچ سنخیتی با اسپورت سازی نداره
شایان
۳ مرداد ۱۳۹۶بحث اسپورت یا غیر اسپورت نیست دنیا داره به سمت خودرو های برقی پیش میره اینم گام های نخسته برای پایان دادن به موتورهای دیزلی و بنزینی
محمد حسین
۳ مرداد ۱۳۹۶آقا این ماشین الکتریکی پورشه مگه اسمش “میشن ای” نیست ؟؟
چرا مینویسین : میژن ؟؟؟؟
فرشاد
۳ مرداد ۱۳۹۶میژن کلا اشتباهه، با تلفظ انگلیسی میشن خونده میشه، با تلفظ آمریکایی هم میشن خونده میشه، خود آلمانیها هم میگن مِسیون
mehran911
۳ مرداد ۱۳۹۶خب من دوست دارم این اتفاق بیافته و اسم TDI روی محصولات پورشه نباشه اما
دلیل این پافشاری آلمانی ها رو موتورهای دیزل اینه که موتور دیزل باصنعت خودروسازی آلمان اجین شده
خودروسازان آلمانی اعم از مرسدس و MAN و شرکت بوش از ابتدا هزینه ی زیادی رو صرف توسعه این موتور ها کردند
در آینده bmw و فولکس و آئودی و کرایسلر و فورد هم اضافه شدن
موتور دیزل برای آلمان و در کل اروپا از اهمیت زیادی برخورداره
در چند سال اخیر مرسدس رقم هنگفت ۲.۳ میلیارد دلار رو صرف تحقیق و توسعه موتورهای دیزل کرده و موفق شده با یک نوآوری جدید به شدت آلایندگی اونهارو کاهش بده به شکلی که به گفته مرسدس این موتور ها توانایی این رو دارن که کمتر از موتور های بنزینی آلودگی تولید کنن
.
به دلیل هزینه ی بالای سوخت موتورهای دیزل در اروپا طرفدارای زیادی داره
.
متاسفانه بعد از دیزل گیت مردم امریکا علاقه کمتری به خرید موتور دیزل نشون میدن
.
من دوست داشتم موتور های دیزل بیشتر از این عمر کنن