همانند تمامی خودروسازان، پورشه هم تحت تأثیر شیوع گسترده ویروس کرونا قرار گرفته است. البته این خودروساز آلمانی به خوبی از پس مدیریت این بحران برآمده است.
فروش پورشه در آمریکا با افت ۴۵.۸ درصدی در ماه آوریل ۲۰۲۰ روبرو شده اما ژرمنها سریعاً روند احیا را در پیش گرفته و در ماه ژوئن تنها ۳.۱ درصد افت نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ را ثبت کردهاند. موضوع سورپرایز کننده اینکه فروش ۹۱۱ در آمریکا طی سهماهه دوم امسال رشد ۳۰ درصدی داشته و شکی وجود ندارد که عرضه نسل جدید ۹۹۲ دلیل این بهبود فروش بوده است.
اتوبلاگ میگوید پورشه تلاشهای زیادی در زمان قرنطینه و فاصلهگذاری اجتماعی در آمریکا کرده و اقدام به تمدید گارانتیها نموده است. همچنین مشتریان توانسته اند اقساط خود را با انعطاف بیشتری پرداخت کنند و نمایندگیها نیز اقدام به تحویل محصولات درب خانهها کردهاند. این شرکت همچنین حدود ۳ هزار خودروی کارکرده تائید شده را در ماه ژوئن به فروش رسانده که یک رکورد تاریخی بوده و نسبت به ماه ژوئن ۲۰۱۹ افزایش ۸ درصدی را نشان میدهد.
کلاوس زلمر مدیر پورشه آمریکای شمالی میگوید کاهش بهای نفت و همزمانی آن با شیوع کرونا میتواند روی فروش خودروهای الکتریکی تأثیر بگذارد اما او انتظار ندارد تایکان الکتریکی خیلی تحت تأثیر این قضیه قرار گیرد.
زلمر میگوید:
من فکر میکنم بهطورکلی بحث ارزان بودن شارژ خودروی الکتریکی نسبت به سوختگیری یک خودروی بنزینی کمی با وقفه روبرو شده است؛ اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا مردم خودروهای الکتریکی را میخرند. مشتریانی که به قیمت اهمیت زیادی میدهند متأسفانه خودروهای الکتریکی را نخواهند خرید؛ اما در پورشه این موضوع صدق نمیکند زیرا اگر تایکان را انتخاب کنید سه سال شارژ رایگان در جایگاههای شارژ Electrify America را خواهید داشت. این موضوع (مقایسه هزینه شارژ خودروی الکتریکی و هزینه بنزین خودروهای معمولی) روی فروش تایکان تأثیر نخواهد داشت اما تقاضای کلی برای خودروهای الکتریکی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
علیرضا
۲۳ تیر ۱۳۹۹فقط از پورشه بر میاد
طرف تو این شرائط حاظره پورشه بخره. اینقدر های تک و مهندسی سازی هستش که طرف میخره.
حاظره خطر اینکه شاید گرسنه بمونه رو به جون بخره اما پورشه بخره.
کجاست کسی که میگفت پورشه قورباغه هست و کسی نمیخره؟ کجایی؟ اسمتو عوض کردی جملاتتو با حالت خاص مینویسی فکر میکنی نمیشناسیمت؟
زیزیگولو
۲۳ تیر ۱۳۹۹علیرضا اون کسی که این حرفو زده فقط یه چیزی گفته که گفته باشه و هیچ منطقی پشت این حرفش نبوده زیاد جدی نگیر
زیزیگولو
۲۳ تیر ۱۳۹۹یه مدیر خوب باید ایده های قوی و قدرت تصمیم گیری داشته باشه و بتونه با کارمندا و پرسنلش مشارکت داشته باشه و به شرایطو بحران پیش اومده به چشم یه فرصت واسه یادگیری و تجربه خودشو زیر مجموعش نگاه کنه درست برعکس شرکتای خودرو سازی ما که از هر بحرانی مثل بحران نوسان ارزی کشور واسه سودو منفعت خودشون استفاده میکنن
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۳۹۹پورشه وقتی از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ جان سالم به در برده ، تجربه محکمتری به دست آورده و بهتر میتونه با شرایط سخت کنار بیاد و شرایط را مدریت کنه .
Dayan5775
۲۳ تیر ۱۳۹۹توی بحث مدیریت بحران ژرمن ها حرف اول رو میزنن
آفرین پورشه ?
ADAK
۲۳ تیر ۱۳۹۹قبل کرونا ، بعد کرونا
همیشه همینِ :
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
Hadi
۲۳ تیر ۱۳۹۹مدیریت فقط از نوع آلمانیش ?
پورشه همیشه کارش درسته ?…