دوستدار شاسی بلندها باشید یا نه اما باید قبول کنید که کاین موفقیت عظیمی را برای پورشه به ارمغان آورده است به گونهای که از زمان عرضه در سال ۲۰۰۲ تاکنون فروش بیش از ۷۷۰ هزار دستگاهی را تجربه کرده است. کاین هماکنون وارد سومین نسل خود شده و پورشه میگوید تمامی جزئیات این خودرو را از صفر توسعه داده اما شاید در نگاه اول با طراحی ظاهری آشنای پورشه روبرو شوید. به استثنای چراغهای عقب پانامرا مانند که در سراسر نمای پشتی ادامه یافتهاند، طراحی بیرونی کاین جدید تکاملی بوده و البته این موضوع چیز بدی نیست.
همین داستان درباره طراحی کابین نیز صادق بوده و شاهد تغییرات شدید در این بخش نیز نیستیم. البته صفحهنمایش بزرگتر سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه طیف وسیعی از دکمههای حساس به لمس در کنسول مرکزی توجه بیننده را به خود جلب میکنند.
پورشه میگوید کیفیت متریال بکار رفته در کابین افزایش یافته و فضای موجود برای سرنشینان و وسایل آنها نیز بهبود یافته تا کاین بتواند یک خودروی همه فن حریف بهتری باشد.
با پیشرانههای جدید، شاسی کاملاً بازنگری شده، فرمان پذیری چرخهای عقب و سیستمهای ایمنی فراوان، کاین جدید راه موفقیت نسلهای قبلی را بهتر طی خواهد کرد. پورشه هنوز نسخه پرچمدار کاین جدید را معرفی نکرده و در حال حاضر این نسخه توربو است که بالاترین مدل کاین محسوب میشود. کاین توربو S E-Hybrid نیز احتمالاً تولید خواهد شد که شاید از قوای محرکه پانامرا توربو S E-Hybrid استفاده کند. بدین ترتیب پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو به همراه واحدی الکتریکی کار خواهد کرد و قدرت ۶۸۰ اسب بخاری را به ارمغان خواهد آورد.
اگر با همه تفاسیر بازهم علاقه چندانی به کاین ندارید پس بهتر است منتظر قدبلند بسیار سریع دیگری از گروه فولکسواگن بمانید. لامبورگینی اوروس که در چهارم دسامبر رونمایی خواهد شد بنا به گفته کمپانی اولین سوپر شاسیبلند دنیا بوده و میدانیم پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی آن قدرت ۶۵۰ اسب بخاری دارد.
با هجوم شاسی بلندهای جدید گروه فولکسواگن به نظر میرسد رکورد آلفارومئو استلویو کوادروفولیو در نوربرگ رینگ به خطر خواهد افتاد…
منبع: motor1
کورش مسگرلو
۴ آذر ۱۳۹۶آخه مگه میشه این ماشین دوست نداشت !
مگه میشه پول و امکانشو داشت و نخرید !
آخه تکامل و زیبایی تا کجا !!
بهنام
۴ آذر ۱۳۹۶این دوست داشتنی وقتی واسه اولین بار رونمایی شد همه کارشناسان دنیای خودرو نظر بر شکست خوردنش داشتن ، ولی ….
سعید اسماعیلی
۴ آذر ۱۳۹۶دقیقا همین پیش بینی های شکست واسه لامبو اوروس هممیشه
ببینم لامبو چیکار میکنه
hamid
۴ آذر ۱۳۹۶خیلی دوس دارم درگ اوروس و ترک هاوک رو ببینم.
سلاطین شاسی بلند: کاین, اوروس, بنتایگا
#ali.m#
۴ آذر ۱۳۹۶این ماشین حرف نداره .
کاین اولین ورود پورشه به بازار های بزرگ و پر سود بود .
که تصویر این برند رو تو ذهن همه تغییر داد و خیلی تو موفقیتش سهیم بود .
mehran911
۴ آذر ۱۳۹۶این یک SUV به تمام معناست
این نسل از کاین معیار جدیدی در قابلیت اطمینان در بین تمام شاسی بلند ها وضع خواهد کرد
این نسل از کاین از سال ۲۰۱۴ تا امسال به مدت بیش از سه سال بدون وقفه توسط یک تیم مهندسی کارکشته با مسافت ۴.۴ میلیون کیلومتر ( فقط به عدد دقت کنید ) تست شده این طولانی ترین مسافت برای تست پیش تولید در تاریخ خودروسازیست کاین در آب و هوای خشک و خورنده شیلی تا سرمای شدید سوئد و بیابان های امارات و ترافیک های سنگین با هوای مرطوب بندر شانگهای تست شده
.
پورشه برای اولین بار در بین تمام شاسی بلند ها از آیرودینامیک فعال استفاده کرده
کاین به قابلیتی مجهز شده که به کمک توربو شارژرهای VTG حداکثر توان رو فقط در یک لحظه نزدیک ۲0 اسب بیشتر از توان اصلی خودرو در مواقع ضروری ( مثل سبقت گرفتن ) افزایش بده
.
با تغییرات اساسی در سیستم تعلیق و استفاده از دمپر های جدید قابلیت آفرود این خودرو نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرده
شخصا هیچ شاسی بلندی رو با این نسل از کاین عوض نمیکنم
.
ever ahead
datsun
۴ آذر ۱۳۹۶البته کراس اوور مید سایز میباشد
mehran911
۴ آذر ۱۳۹۶درست میگی
کلاس ها رو دقیق میشناسم
اما متاسفانه عادت کردم به همه میگم SUV و شاسی بلند
عرفان
۵ آذر ۱۳۹۶آیرودینامیک فعال اسپویلری هست ک انتهای سقف قرار داره و تو سرعت بالا میاد
اون قابلیتی ک برای سبقت ذکر کردی چیزی شبیه ب drs توی فرمول یک هست..
محمد
۴ آذر ۱۳۹۶از بین تمام شاسی بلن سازها لنروور رو قابل اعتماد ترین میدونم ولی پرچم دار این سگمنت پورشه هست
ایلیا
۴ آذر ۱۳۹۶لامبو رو دوس دارم ولی به نظرم اسم پورشه و کاین اینقد بزرگ و جذاب بود که نیازی نباشه به اسم اوروس اشاره ای بشه … حال نکردم با این مقاله
ساسان
۴ آذر ۱۳۹۶اووووو..بیخیییااال بابا…بزرگو جذابو خوب اومدی!!..پُربیراهم نگفت مقاله…اشاره ی زیبایی بود به شاسی بلند تازه وارد گروه فولکس واگن که رکوردهارو جابجا کرده…
ولی انصافا”ماشین زیباییه این پورشه …بخصوص نمای عقب و داخلش حرف نداره
نویدی
۵ آذر ۱۳۹۶عاشق سه تا ماشینم:
پورشه کاین
BMW X6
BMW M5
Mohamad
۵ آذر ۱۳۹۶قیمتش باید 60-70 هزار دلار باشه. خدایی من میگم با توجه به مهندسی تولید و تکنولوژی و کیفیت مطلوبی که داره چنین رقمی مفته واسه این ماشین (خواهشا بازار ایرانو معیار قرار ندید به قیمت جهانیش فکر کنید که چقدر خوب قیمت گذاری میشن و دست دومشونم پایینتر از این حرفها میشه خریداری کرد)
بحث قیمت این خودرو هارو بیش از اندازه تو ایران رویایی کرده