پورشه

نسل جدید پورشه کاین، اعتبار دنیای شاسی بلندها…

دوستدار شاسی بلندها باشید یا نه اما باید قبول کنید که کاین موفقیت عظیمی را برای پورشه به ارمغان آورده است به گونه‌ای که از زمان عرضه در سال ۲۰۰۲ تاکنون فروش بیش از ۷۷۰ هزار دستگاهی را تجربه کرده است. کاین هم‌اکنون وارد سومین نسل خود شده و پورشه می‌گوید تمامی جزئیات این خودرو را از صفر توسعه داده اما شاید در نگاه اول با طراحی ظاهری آشنای پورشه روبرو شوید. به استثنای چراغ‌های عقب پانامرا مانند که در سراسر نمای پشتی ادامه یافته‌اند، طراحی بیرونی کاین جدید تکاملی بوده و البته این موضوع چیز بدی نیست.


همین داستان درباره طراحی کابین نیز صادق بوده و شاهد تغییرات شدید در این بخش نیز نیستیم. البته صفحه‌نمایش بزرگ‌تر سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه طیف وسیعی از دکمه‌های حساس به لمس در کنسول مرکزی توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند.


پورشه می‌گوید کیفیت متریال بکار رفته در کابین افزایش یافته و فضای موجود برای سرنشینان و وسایل آن‌ها نیز بهبود یافته تا کاین بتواند یک خودروی همه فن حریف بهتری باشد.


با پیشرانه‌های جدید، شاسی کاملاً بازنگری شده، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و سیستم‌های ایمنی فراوان، کاین جدید راه موفقیت نسل‌های قبلی را بهتر طی خواهد کرد. پورشه هنوز نسخه پرچم‌دار کاین جدید را معرفی نکرده و در حال حاضر این نسخه توربو است که بالاترین مدل کاین محسوب می‌شود. کاین توربو S E-Hybrid نیز احتمالاً تولید خواهد شد که شاید از قوای محرکه پانامرا توربو S E-Hybrid استفاده کند. بدین ترتیب پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو به همراه واحدی الکتریکی کار خواهد کرد و قدرت ۶۸۰ اسب بخاری را به ارمغان خواهد آورد.


اگر با همه تفاسیر بازهم علاقه چندانی به کاین ندارید پس بهتر است منتظر قدبلند بسیار سریع دیگری از گروه فولکس‌واگن بمانید. لامبورگینی اوروس که در چهارم دسامبر رونمایی خواهد شد بنا به گفته کمپانی اولین سوپر شاسی‌بلند دنیا بوده و می‌دانیم پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی آن قدرت ۶۵۰ اسب بخاری دارد.


با هجوم شاسی بلندهای جدید گروه فولکس‌واگن به نظر می‌رسد رکورد آلفارومئو استلویو کوادروفولیو در نوربرگ رینگ به خطر خواهد افتاد…

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. کورش مسگرلو

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آخه مگه میشه این ماشین دوست نداشت !
    مگه میشه پول و امکانشو داشت و نخرید !
    آخه تکامل و زیبایی تا کجا !!

    1. بهنام

      ۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (994 ديدگاه)

      این دوست داشتنی وقتی واسه اولین بار رونمایی شد‌ همه کارشناسان دنیای خودرو نظر بر شکست خوردنش داشتن ، ولی ….

      1. سعید اسماعیلی

        ۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (47 ديدگاه)

        دقیقا همین پیش بینی های شکست واسه لامبو اوروس هم‌میشه

        ببینم لامبو چیکار میکنه

  2. hamid

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    خیلی دوس دارم درگ اوروس و ترک هاوک رو ببینم.
    سلاطین شاسی بلند: کاین, اوروس, بنتایگا

  3. #ali.m#

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    این ماشین حرف نداره .
    کاین اولین ورود پورشه به بازار های بزرگ و پر سود بود .
    که تصویر این برند رو تو ذهن همه تغییر داد و خیلی تو موفقیتش سهیم بود .

  4. mehran911

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    این یک SUV به تمام معناست
    این نسل از کاین معیار جدیدی در قابلیت اطمینان در بین تمام شاسی بلند ها وضع خواهد کرد
    این نسل از کاین از سال ۲۰۱۴ تا امسال به مدت بیش از سه سال بدون وقفه توسط یک تیم مهندسی کارکشته با مسافت ۴.۴ میلیون کیلومتر ( فقط به عدد دقت کنید ) تست شده این طولانی ترین مسافت برای تست پیش تولید در تاریخ خودروسازیست کاین در آب و هوای خشک و خورنده شیلی تا سرمای شدید سوئد و بیابان های امارات و ترافیک های سنگین با هوای مرطوب بندر شانگهای تست شده
    .
    پورشه برای اولین بار در بین تمام شاسی بلند ها از آیرودینامیک فعال استفاده کرده
    کاین به قابلیتی مجهز شده که به کمک توربو شارژرهای VTG حداکثر توان رو فقط در یک لحظه نزدیک ۲0 اسب بیشتر از توان اصلی خودرو در مواقع ضروری ( مثل سبقت گرفتن ) افزایش بده
    .
    با تغییرات اساسی در سیستم تعلیق و استفاده از دمپر های جدید قابلیت آفرود این خودرو نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرده
    شخصا هیچ شاسی بلندی رو با این نسل از کاین عوض نمیکنم
    .
    ever ahead

    1. datsun

      ۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3951 ديدگاه)

      البته کراس اوور مید سایز میباشد

      1. mehran911

        ۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        درست میگی
        کلاس ها رو دقیق میشناسم
        اما متاسفانه عادت کردم به همه میگم SUV و شاسی بلند

    2. عرفان

      ۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      آیرودینامیک فعال اسپویلری هست ک انتهای سقف قرار داره و تو سرعت بالا میاد
      اون قابلیتی ک برای سبقت ذکر کردی چیزی شبیه ب drs توی فرمول یک هست..

  5. محمد

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    از بین تمام شاسی بلن سازها لنروور رو قابل اعتماد ترین میدونم ولی پرچم دار این سگمنت پورشه هست

  6. ایلیا

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    لامبو رو دوس دارم ولی به نظرم اسم پورشه و کاین اینقد بزرگ و جذاب بود که نیازی نباشه به اسم اوروس اشاره ای بشه … حال نکردم با این مقاله

    1. ساسان

      ۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      اووووو..بیخیییااال بابا…بزرگو جذابو خوب اومدی!!..پُربیراهم نگفت مقاله…اشاره ی زیبایی بود به شاسی بلند تازه وارد گروه فولکس واگن که رکوردهارو جابجا کرده…
      ولی انصافا”ماشین زیباییه این پورشه …بخصوص نمای عقب و داخلش حرف نداره

  7. نویدی

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    عاشق سه تا ماشینم:
    پورشه کاین
    BMW X6
    BMW M5

  8. Mohamad

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    قیمتش باید 60-70 هزار دلار باشه. خدایی من میگم با توجه به مهندسی تولید و تکنولوژی و کیفیت مطلوبی که داره چنین رقمی مفته واسه این ماشین (خواهشا بازار ایرانو معیار قرار ندید به قیمت جهانیش فکر کنید که چقدر خوب قیمت گذاری میشن و دست دومشونم پایینتر از این حرفها میشه خریداری کرد)
    بحث قیمت این خودرو هارو بیش از اندازه تو ایران رویایی کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا