با یکی از موردانتظارترین خودروهای اسپرت سال، نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 آشنا شوید چراکه پورشه سرانجام پس از سالها آزمایش پروتوتایپهای استتار شده در پیستها و جادههای عمومی، GT3 نسل ۹۹۲ را رسماً معرفی کرده است. ابتدا به سراغ اعداد و ارقام برویم. پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۲ به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز است که تا حداکثر ۹ هزار rpm دور میگیرد و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این ماشین بهصورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ PDK عرضه میشود اما خریداران همچنان میتوانند گیربکس شش سرعتهٔ دستی را هم سفارش دهند. GT3 جدید با گیربکس دوکلاچه ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت (صفرتاصد ۳.۴ ثانیه) میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. مدلهایی که به گیربکس دستی مجهز باشند برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز خواهند داشت (صفرتاصد ۳.۹ ثانیه) اما حداکثر سرعت آنها کمی بیشتر بوده و به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
پیشرانهٔ ۴ لیتری GT3 جدید تقریباً مشابه همان موتور مورداستفاده در مدل مسابقهای جدید ۹۱۱ GT3 Cup است که پاسخ بسیار تیزی به پدال گاز میدهد. این پیشرانه در اصل نسخهای توسعهیافته از موتور مدل تولید محدود ۹۱۱ اسپیداستر ۲۰۱۹ است که حالا به پیستونهای جدید و سیستم روغنکاری کارتل خشک مجهز شده است. گیربکس PDK نیز بهطور خاص برای GT3 مهندسی و تنظیم شده است.
خبر بشدت قابلتوجه در مورد نسل جدید ۹۱۱ GT3 این است که این خودرو در آزمایشات نهایی در نوربرگرینگ، بیش از ۱۷ ثانیه سریعتر از نسل قبلی خود بوده است. GT3 جدید در مسیر کامل ۲۰.۸ کیلومتری این پیست تایم ۶ دقیقه و ۵۹.۹ ثانیه را به ثبت رسانده درحالیکه تایم نسل قبلی در همین مسیر ۷ دقیقه و ۱۲.۷ ثانیه بود. این رکورد زیر ۷ دقیقه برای GT3 معمولی نشان میدهد که این نسل در پیستها بسیار سریع خواهد بود. این لپ تایم با رانندگی رانندهٔ توسعهٔ پورشه «لارس کرن» و با لاستیکهای جادهای سفارشی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R به ثبت رسیده است.
برای سریع بودن در پیست، آئرودینامیک بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل GT3 جدید به بالهٔ قابل تنظیم جلو، رکابهای جانبی اختصاصی، دیفیوزر عقب بسیار بزرگ و بال عقب گردن قویی با قابلیت تنظیم دستی مجهز شده است. به گفتهٔ پورشه، کیت آئرودینامیک GT3 جدید حتی در حالت عادی تا ۵۰ درصد داونفورس بیشتری نسبت به نسل قبلی تولید میکند. هنگامیکه این کیت در حالت پرفورمنس قرار گیرد یعنی حالتی که برای جادههای عمومی در نظر گرفته نشده، داونفورس تا حدود ۱۵۰ درصد افزایش پیدا میکند که بهواقع عدد دیوانهواری است.
یکی از برجستهترین تغییرات GT3 جدید در زیر پوست آن رخ داده است زیرا به لطف استفاده از شاسی نسل ۹۹۲، فاصلهٔ عرضی چرخهای جلو ۴۸ میلیمتر بیشتر شده و همچنین برای اولین بار در محور جلوی خودرو از تعلیق دو جناقی استفاده شده است. این سیستم تعلیق جدید در جلو مواردی مثل پایداری در پیچها و کنترل روی ناهمواریهای مسیر را بهبود میبخشد و فرمان گیری را دقیقتر میکند. در عقب خودرو اما همچنان از همان تعلیق چند اتصالی استفاده شده ولی بااینوجود بهطورکلی هیچکدام از قطعات سیستم تعلیق GT3 جدید با مدلهای کاررای کنونی مشترک نیست.
به گفتهٔ پورشه، هرچند GT3 جدید روی پلتفرم بزرگتر ۹۹۲ ساخته شده اما وزن آن تقریباً مشابه قبل است بهگونهای که در نسخهٔ دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و در نسخهٔ دوکلاچه ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد. برای رسیدن به این مهم پورشه مجبور شده در بدنهٔ GT3 جدید از قطعات سبکوزن بیشتری نسبت به قبل استفاده کند. این قطعات شامل کاپوت، بال عقب و اسپویلر ثابت زیر بال عقب میشود که حالا از فیبر کربن تقویتشده با پلاستیک ساخته شدهاند. علاوه بر این، در همهٔ پنجرهها هم از شیشههای سبکوزن عایق صدا استفاده شده است.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای نسل جدید ۹۱۱ GT3 میتوان به انتخابگر دندهٔ جدید گیربکس PDK با طراحی مشابه دستهدندهٔ دستی، یک نمایشگر پیست خاص GT3 در صفحه آمپر و غربیلک فرمان خاص GT3 با قطر ۳۶۰ میلیمتر اشاره کرد که برای اولین بار به سوئیچ حالتهای رانندگی مجهز شده است. خریداران همچنین میتوانند صندلیهای اسپرت با تنظیم ۱۸ جهته یا صندلیهای تمام فیبر کربنی را هم سفارش دهند که دومی کاهش وزنی در حدود ۱۲ کیلوگرم را به دنبال دارد. انتظار میرود نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 از پاییز آینده با مدل ۲۰۲۲ در ایالاتمتحده عرضه شود.
Saeed
۲۹ بهمن ۱۳۹۹Just WOW
پدر خودرو سازی جهان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹برو تو رو خدا سر به سر بلک سریز نزار
Saeed
۲۹ بهمن ۱۳۹۹نه GT3 نه GT3 RS نمیتونن رکورد بلک سریز رو بزنن
اما GT2 RS میتونه خیلی خوب هم میتونه :))))))
mehran911
۲۹ بهمن ۱۳۹۹سعید جان این رکورد برای GT3rs محال ممکن نیست
تصاویر جاسوسی نشون میدن برای GT3rs اصلاحات زیادی حتی نسبت به همین نسل از GT3 برای ثبت رکورد بهتر صورت گرفته
برای پورشه عمر مفید پیشرانه هم خیلی اهمیت داره بخاطر همین قطعات تیتانیومی بیشتری در این پیشرانه استفاده شد
نسخه ی GT3 R سال 2019 معادل 540 اسب قدرت داشت که میتونست در نسل جدید GT3 استفاده بشه
حتی سال گذشته پورشه صرفا با پرینت سه بعدی پیستون های پیشرانه GT2rs حدود 30 اسب قدرت بیشتر گرفت
خلاصه دست پورشه بازه باید دید چه تصمیمی می گیره و نسل جدید Gt3rs چه عملکردی خواهد داشت
حتی اگر موفق بشه رکورد GT2rs نسل قبل رو هم بزنه فوق العاده کار کرده
Reza ar
۲۹ بهمن ۱۳۹۹این ماشینیه که هم برای پیسته و هم برای روزمره حتی تریم تورینگ هم قراره رونمایی کنن!!!ولی بلک سریز مناسب روزمره نیست وایستا تا gt2rs جدید بیاد تا با بلک سریز رقابت کنه!ولی این مدل gtr3جا داشت حداقل مثل اسپیدستر توان ۵۲۰یا۵۳۰اسبی داشته باشه!
Reza
۲۹ بهمن ۱۳۹۹This is awesome ??❤️
MOHAMMAD
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خیلی خوبه تو پیست همه رو قورت میده
Hadi
۲۹ بهمن ۱۳۹۹بالاخره سلطان پیست وارد میشود ?
خیلی خوبه هنوز از موتور عالی نسل قبل استفاده میکنه بزرگترین خوبیش همینه…
حتی تصور رانندگی با گیربکس دستی یا این شاهکار لذت بخشه چه برسه به دنیای واقعی…
با این اوصاف GT2RS هیولا خواهد بود ایول چه خبر خوبی بود…
??Amin_sto??
۲۹ بهمن ۱۳۹۹من که gt3 رو بیشتر از توربو s دوست دارم ، شاید قدرت و شتابش در حد توربو s نباشه اما در عوض موتور 4 لیتری 6 سیلندرش ردلاین 9000 rpm رو داره که واقعا بی نظیره و همچنین بر خلاف توربو s صدای خیلی زیباتر و قوی تری داره ?
یانکی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹من که کلا از پورشه بدم میاد ولی صدای جی تی 3 بی نظیره
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۹عجب هیولایی!!!!
اگه GT2 RS بیاد دیگه چی میشه!!!!!
مرسدس فن
۲۹ بهمن ۱۳۹۹هیولا وحشی آلمانی??
Farzad
۲۹ بهمن ۱۳۹۹پورشه = مهندسی ناب و بی نهایت آلمان
ツSAMURAIツ
۲۹ بهمن ۱۳۹۹با ۵۱۰ اسب رکورد برابری با لامبورگینی اونتادور SV ۷۱۰ اسبی داره…
من مطمئنم GT2 RS رکورد نوربرگرینگ میشکنه
Mahdi
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اونتادور رو با این مقایسه نکن این از نظر هیکل نصف اونتادور هم نمیشه
MOHAMMAD
۲۹ بهمن ۱۳۹۹نصف هیکل اون نمیشه ولی رکوردش یکیه
اینجا فرق مهندسی معلوم میشه
آلمان ???????
[AMIN_TROFEO]
۲۹ بهمن ۱۳۹۹صبر کن SVR بیاد…
R
۲۹ بهمن ۱۳۹۹برا چی یکیه؟ خودت جوابشو اول جملت دادی
چرا بدون فکر حرف میزنید؟
Mahdi
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اولن این نسل پورشه 2021 اونتادور مال 2011 هستش که 10 سال فرق می کنه بعدش اونتادور هم خیلی از این سنگین تر و بزرگ تره تازه یه گیربکس تک کلاج داره
Hamidreza
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اینجا فرق مهندسی معلوم میشه؟! حتی یه ثانیه فکر کنی میتونی بفهمی این ماشین مال امساله و آونتادور واسه 10 سال پیش … مهندسی ناب؟ اون زمان هیچ آلمانی عی با آونتادور برابری نمیکرد …
Reza
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اصلا چیزی به اسم اونتادور SV ۷۱۰ وجود نداره
دوما اونتادور مال سال 2012 هستش. اصلا اگه نسخه SVJ هم مدنظرتون باشه باز این دوتا هرکدوم مال یه دنیای دیگه ای هستن و قابل قیاس نیستن
اگه میخواین مقایسه کنین باید نسخه هوراکان STO رو با 911 GT3 مقایسه کنید
SF90 STRADALE
۲۹ بهمن ۱۳۹۹همیشه برام سوال بوده که چرا نسخه های پیست محور کمتر از نسخه های عادی در پیست رکوردزنی میکنن
نگاهی به نسخه های پیست محور پورشه و فراری بندازین متوجه منظورم خواهید شد !!!!
mehran911
۲۹ بهمن ۱۳۹۹شاهکار تمام عیار از صنعت خودروسازی آلمان
هنر مهندسی یعنی بیای با موتور 500 اسبی تایم زیر 7 در نوربرگرینگ بزنی تمام تعلیق این ماشین با وسواس بسیار بسیار زیادی باز طراحی شده
هر چه در مورد این ماشین بگم کمه واقعا فقط میشه گفت شاهکار به تمام معناست
پورشه تا جایی که امکان داشته باشه زیر بار عدم تولید پیشرانه های درونسوز نخواهد رفت پروژه تولید سوخت مصنوعی با همکاری زیمنس خیلی جدی دنبال میشه هدف تولید 130 هزار لیتر تا 2022 و 550 میلیون لیتر سوخت سنتتیک تا 2026 هستش که در ابتدا در مسابقات کاررا کاپ و مراکز تجربه پورشه مورد استفاده قرار میگیره تا در نهایت بصورت عمومی عرضه بشه
پیشرانه های نسل جدید GT3 هم برای استفاده از این سوخت باز تنظیم شدن
[AMIN_TROFEO]
۲۹ بهمن ۱۳۹۹SVR IS COMING…
نوید جهرمی
۳۰ بهمن ۱۳۹۹دنبال کامنتت میگشتم مهران
T.C.B.K
۲۹ بهمن ۱۳۹۹پورشه 911 GT3RS…..
قیمت پایه 240 هزار دلار.
قدرت 510 اسب. گشتاور 470 نیوتون بر متر
شتاب 0 تا 100 = 3.9 ثانیه ( نسخه گیربکس دستی ) هرچند کارخونه گفته 3.7
قیمت فول = 300 هزار
قدرت 510 اسب. گشتاور 470 نیوتون.
شتاب 0 تا 100 = 3.4 ثانیه ( نسخه اتومات ) هرچند کارخونه گفته 3.2
مدعی رکورد نوربرینگ.
300 هزار دلار…. برای 510 اسب قدرت…. 470 تا گشتاور. ??
چی بگم.
دوستانی که میگید به به. خداوکیلی به چی این میگید به به ؟ چون پورشه هست میگید به به ؟؟ یا چون تنفس طبیعی هست. اگه بحث بحث تنفس طبیعی باشه که ماشینی به پای لامبورگینی نمیرسه. من هیچ چیز جذابی در این خودرو نمیبینم که وادارم کنه اینو بخرم. اگه چیز جذابی داره بگید.
پارسا
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اگر قیمت بزاره ۳۰۰ هزار کلا نمیارزه مگه چی داره خوب میری ۹۱۱ توربو اس میگیری ارزون تر
T.C.B.K
۲۹ بهمن ۱۳۹۹بله اقای پارسا منم همینو میگم.
با 286 هزار دلار میری 911 توربو اس میگیری خیلی بهتره. سریعتره جذاب تره
کلا خیلی بهتر از اینه.
پدر خودرو سازی جهان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹رامین میشه لینک بفرستی در مورد اون قیمتی که گفتی؟( ۳۰۰ هزار دلار) باورم نمیشه آخه
mahdi-abdi
۲۹ بهمن ۱۳۹۹داداش این ماشین قابل درک همه نیست
OMID
۲۹ بهمن ۱۳۹۹قیمت هنوز اعلام نشده ولی همه در حد ۱۷۰ هزار دلار تخمین زدن
۳۰۰ هزارتا رو از کجا اوردی
خدایی اینجوری عدد و رقم و فکت رو هوا صادر نکنید
T.C.B.K
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اقای امید لینک دادم.
ولی هنوز سایت پدال منتشر نکرده.
(قیمت 240 هزار دلار)
تازه کریس هریس تو تخت گاز برای GT2 Rs گفت قیمتش 210 هزار پونده
که کمی از GT3RS گرونتره. حالا نمیدونم منظورش از کمی چه قدره
ولی هر 1.39 پوند میشه 1 دلار.
برای همین اگه ضرب کنیم میشه 239 هزار دلار.
کریس هریس گفت کمی این ماشین ( GT2 Rs ) از GT3 گرونتره.
خب الان موضوع GT3 RS هست. غیر ممکنه این خودرو 175 هزار دلار باشه.
حالا اگه باشه. فقط رینگ پرفورمنسی این خودرو 13 هزار دلار. و بکیچ بهبود کارایی اسپورت تر این خودرو 45 هزار دلار قیمت داره. این یعنی 58 هزار دلار
طبق این آمار ( سایت زومیت و سایت های خارجی ) قیمتی بالغ بر 230 هزار دلار خواهد داشت.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….
OMID
۲۹ بهمن ۱۳۹۹این gt3 هست نه gt3rs
Gt3rs هنوز نیومده
هرچند اختلاف قیمت gt2rs و gt3rs زیاده
نسل قبل ۱۴۵ هزار دلار بود که حتی با افزایش زیاد هم باز ۱۶۰ یا ۱۷۰ هزارتا بیشتر نمیشه لطفاً فکت هوایی صادر نکن
این ۱۷۰ هزارتا هم تخمین car and driver هست نه من
پدر خودرو سازی جهان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹رامین تو چرا پای حرفت نیستی؟
اول گفتی نسخه فول ۳۰۰ هزار دلار، الان یهو هفتاد هزار دلار از روش برداشتی؟!
2646
۲۹ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیز
جواب این سوال (چون پورشه هست میگید به به ؟؟) خیلی ساده است؛ چون به قول مهران، پورشه شاهکار تمام عیار از صنعت خودروسازی آلمان هست؛ البته من باهاش کمی مخالفم، به نظرم شاهکار کره زمین بهتره بهش بگیم.
تا به حال هیچ برندی رو ندیدم که اندازه پورشه برای پرفورمنس ماشین هاش نوآوری و ابداعات فوق العاده داشته باشه؛ به طوری که حتی ماکان 2 لیتری که یکی از ارزون ترین ماشین های پورشه است، تو بعضی بخش ها از پرچمدارهای بنز و بی ام و و آئودی پیشرفته تره.
چند تا مثال ساده بزنم:
1. پورشه تو ماکان برای سیستم تنفس موتور، اومده طرح Ram air ماشین های آمریکایی دهه 70 رو ارتقا داده و کاری کرده که هوا حتی قبل از ورود به اینترکولر، در سردترین حالت ممکن باشه، در نتیجه این ماشین حتی زیر شدیدترین فشارها هم دمای هوای منیفولدش محسوس گرم نمیشه و مشکل کاهش توان نداره. همین طراحی باعث میشه ناک موتور کاهش داشته باشه و عمر موتور بالاتر بره،
یکی هم مثل من منیفولد استوک ماکان 3.0 لیتری رو از دبی میاره، هواکش و فیلتر دوم موتور رو به کار میندازه، با یه جفت فیلتر K&N و تغییر جداول بوست و تنظیمات وست گیت توربو، حدود 50 اسب تو دورهای میانی موتور رو تقویت می کنه.
2. سیستم تعلیق پورشه بی نظیره. همه کمپانی ها افتخارشون اینه که سیستم تعلیق جلوشون دابل ویشبون هست، ماکان جفت اکسل اش با دابل ویشبون طراحی شده که علاوه بر نرم بودن، بیشترین شتاب جی رو هم می تونه تحمل کنه. در کنارش بالون های عقب و دمپرهای قابل تعلیق الکتریکی داره. این سیستم تعلیق رو فقط رو پرچمدارهای بنز و بی ام و و آئودی (S-class، 7series و …) میشه دید. بی نظیره واقعا …
3. سیستم انتقال قدرت awd پورشه که بهش Porsche Traction Management میگن هم نسبت به X-drive و 4Matic خیلی جلوتره و واقعا تاثیراتش محسوس هست. کسانی که رانندگی حرفه ای یاد می گیرن، یکی از اولین درس هاشون بحث انتقال وزن هست که برای پیچیدن درست، ترمزگیری درست، لایی کشیدن و … خیلی مهم؛ PTM خودش این کار رو توی پیچ، ترمز و … با بهترین حالت انجام میده، در نتیجه مبتدی ترین راننده پشت ماکان به اندازه یه راننده حرفه ای پشت BMW X4 تو پیچ سریعه.
تو ماکان کمبر، کستر و توء اکسل عقب رو دستکاری کردیم که شبیه ماشین های مخصوص اسلالوم پایداری ماشین بیشتر بشه، بالافاصله بعد از روشن شدن، پمپ باد ماشین روشن شد، بالون عقب سمت راننده رو پر کرد تا ارتفاع ماشین بیاد بالا که زاویه چرخ رو اصلاح کنه. من که ندیده بودم چنین سنسورها، سیستم مدیریت و سرعت واکنشی؛ خود جلوبندی سازی که باهاش کار می کردم، بعدها بهم گفت این تکنولوژی رو فقط روی mercedes benz s550 amg 4matic دیده تو ایران (یعنی هیچ ماشینی تو ایران این تکنولوژی یه محصول پایه پورشه رو نداره).
4. از نظر آپشن هم که دیگه سطح پورشه مشخصه؛ از سیستم صوتی برمستر بگیر تا کیت اگزوز اکتیو و …
پس کسی پول نمیده چون پورشه است، مردم پول میدن چون می دونن بهترینه. یکی مثل من واسه رانندگی اسپرت می خره و لذت اش رو می بره، یکی هم سنی ازش گذشته و با خرید پورشه، بخشی از موفقیت ها و اصالت این ماشین رو می خره (لی لاکوکا).
بگذریم که این روزها برندهای خودرویی هم جزوی از لایف استایل شدن.
R@m!n
۲۹ بهمن ۱۳۹۹الکی نیست که 19 بار لمانز ببری
Sina
۲۹ بهمن ۱۳۹۹شما برو با شتاب تسلا حال کن?
وقتی رکورد پیست رو اعلام کنن شتاب کمترین اهمیتی نداره و مفت نمیارزه
چیز جذاب توش میخوای
این ماشین یه اسطوره ی تنفس طبیعیه
رکورد نوربرگرینگ زیر ۷ دقیقه
مهم تر اینکه رکورد دار نوبرگرینگ ، بلک سریز ، شتابش بالای ۳ ثانیه است
شتاب صفر تا صد یک بی ارزشه ، توی پیست درگ هم ارزش اونقدر زیادی نداره
تنها زمانی شتاب بدرد میخوره که عدد دیگه ای اعلام نکنن
وقتی رکورد پیست اعلام میشه ، همه اعداد میرن کنار
امیرحمزه
۲۹ بهمن ۱۳۹۹جالبه پورشه در کنار مدلهای توربو مدل تنفس طبیعی هم داره و کاملا کنار نگذاشته برخلاف بنز و بی ام و
مهدی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹خط و نشان واقعی
[AMIN_TROFEO]
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اعداد و ارقام واقعا شگفت انگیز هست
با ۵۰۰ اسب رکورد خیلی خوبی زد ، از ردلاین و صداش که دیگه نگم…
Benz
۲۹ بهمن ۱۳۹۹حالا تو پیست کیا حریفشن؟
MAHDI
۲۹ بهمن ۱۳۹۹برای عملکرد خیره کننده نیازی نیست 700 تا 800 اسب بخار قدرت داشته باشی. با 500 اسب بخار و دنیایی از مهندسی میشه = 911 GT3
OMID
۲۹ بهمن ۱۳۹۹همش با پونصد اسب بخار همچین رکوردی زده
نزدیک gt3rs نسل قبلی ( حتی سریعتر اگر اشتباه نکنم ) و حتی نسخه rs هم نیست
کنجکاوم بدونم نسخه rs چه تایمی میزنه
یعنی میتونه رکورد gt2rs نسل قبل رو بشکنه ؟ باید دید
[AMIN_TROFEO]
۲۹ بهمن ۱۳۹۹من حتی احتمال میدم رکورد amg gt black series هم بزنه
امیررضا
۲۹ بهمن ۱۳۹۹یه دقه واسسا بینم، گفتن بیش از ۱۷ ثانیه سریعتره ولی اعداد و ارقام ۱۲.۸ ثانیه سریعتر نشون داد!!! ?
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۲۹ بهمن ۱۳۹۹اگه فقط یه دلیل باشه که مهندسی آلمان رو دوست داشته باشم پورشه و مرسدس بنز هستش
.
.
.
فقط خدا به رقبای این هیولا رحم کنه!
ولی واقعا می تونه رکورد بلک سریز رو بزنه؟؟؟??
نتیجه گیری بدون دیدن رقابت این دوتا واقعا سخته!!!
Mazda3
۲۹ بهمن ۱۳۹۹عجب چیزیه //
با اینکه سلیقه خودم نیسان جی تی آره ولی اعتراف میکنم 911 از همه نظر بهتره حتی نسل قبلیش هم میتونه از نسل جدید جی تی آر بهتر باشه.
سرزمین آفتاب
۱۵ اسفند ۱۳۹۹بی نظیر و عالی
درود بر پورشه مهندسی ناب آلمانی
سرزمین آفتاب
۱۵ اسفند ۱۳۹۹دوستان این رقیب amg gt black نیست
رقیبش میشه gt3 rs 992
بیشتر gt2 rs 992 که این یکی الان ها نمیاد
taha malek
۱۶ اسفند ۱۳۹۹تو دنیا الکتریسیته ها تو تنفس طبیعی باش پورش من