پورشه

جانور مخوف اشتوتگارت: پورشه 911 GT3 R جدید

پس از فرایند گسترده توسعه و تست، پورشه نهایتاً از ۹۱۱ GT3 R به‌روز شده که بر پایه نسخه جاده‌ای GT3 RS تولید شده رونمایی کرد.


این خودروی مسابقه‌ای آماده برای حضور در فصل ۲۰۱۹ مسابقات دارای ساختار بدنه سبک‌وزن با کامپوزیت فولاد-آلومینیوم است. سوپر اسپورت جدید پورشه دارای کاپوت، سقف، قوس چرخ‌ها، درب‌ها، پانل‌های کناری و پشتی ساخته شده از جنس CFRP و همچنین شیشه‌های پلی کربناتی می‌باشد.


پورشه می‌گوید درب‌ها و شیشه‌های جانبی را می‌توان به‌صورت کامل حذف کرد و در کاکپیت بازطراحی شده این خودرو کنترل‌های جدید، صندلی سطلی با ۶ نقطه اتصال و پدال‌های قابل تنظیم وجود دارند. ساختار آلومینیومی، فیبر کربنی و کولار این خودرو دارای فوم پلاستیکی جاذب انرژی بوده تا راننده در زمان تصادف حالت ایمنی داشته باشد.


برای اولین بار پورشه ۹۱۱ GT3 R دارای سیستم تهویه مطبوع برای خنک کردن راننده و حفظ تمرکز او روی پیست است. پورشه می‌گوید این سیستم باعث ایجاد محیط ایده‌آل داخل کابین شده و به لطف ارتباط مستقیم با صندلی و کلاه ایمنی راننده، سیستم تهویه مطبوع خودرو خنک‌کنندگی مناسبی را به ارمغان می‌آورد.


جدیدترین محصول مسابقه‌ای پورشه در مقایسه با نمونه قبلی تغییراتی داشته است. عملکرد آئرودینامیکی این خودرو بهبود یافته است. این خودروی مسابقه‌ای همچنین از سیستم تعلیق دوبل جناغی جدید و سیستم ترمز ارتقا یافته بهره می‌برد.


برخی از قطعات فنی این خودرو با نسخه جاده‌ای ۹۱۱ GT3 RS مشترک بوده که مهم‌ترین آن‌ها پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی است. این پیشرانه قرار گرفته در بخش عقب، قدرت ۵۵۰ اسب بخاری داشته و با یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال همکاری می‌کند.


باک سوخت پورشه ۹۱۱ GT3 R جدید گنجایش ۱۲۰ لیتری داشته و همین امر باعث می‌شود مدت کمتری در پیت منتظر بماند.


قیمت این هیولای تازه‌نفس در آلمان از ۴۵۹ هزار یورو آغاز می‌شود و اولین نمونه‌ها در ماه دسامبر به دست مشتریان مسابقه‌ای خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    پدال عزیز مگه قرار نشد بخاطر خلوت شدن گروه‌های باقی‌مانده، دوئل‌های دیگه رو هر روز بگذارید و پشت سر هم برگزار کنید؟؟؟

    حدود ۱ سال طول کشیده اما هنوز تو دور مقدماتی دوئلها هستیم
    بطوری که ممکنه ۲ سال طول بکشه تا فینالیست هر گروه معلوم بشه
    و اون موقع خیلی از خودروها بروز شدن
    و شاید نظر خیلی از رای دهنده‌ها نسبت به خودروهای بروز شده تغییر کرده باشه
    و شاید خیلی از حذف شده‌ها مدعی شده باشن
    یا برعکس
    …..
    با این وقفه‌ها از جذابیت دوئل‌ها کاسته میشه

  2. A.B

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    این همه دکمه رو فرمون واسه چیه؟ پدال اگه مطلبی بذاره در مورد دکمه ها و کاربردشون خیلی عالیه با تشکر.

  3. King 918

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خدایا 4 لیتری 6 سیلندر 550 اسب بخار
    این پورشه کیست ……
    قوی ترین6 سیلندر نفس طبیعی جهان

    1. رضا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (154 ديدگاه)

      بهترین نسبت قدرت به حجم.137اسب برای هر لیتر

      1. Ferrari

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        فراری f50 gt سال ۹۶ تولید شد مدل مسابقه ای بود از یه موتور ۱۲ سیلندر ۴/۷ لیتری ۷۵۰ اسب نیرو میگرفت تو دور ۱۱ هزار دور یعنی ۱۶۰ اسب به ازای هرلیتر

  4. Stern des Südens

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    4 لیتر 550 اسب بخار !
    تنفس طبیعی !
    و البته 500هزار دلار !
    به نظر من که میرزه

  5. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همون فرمونش به کل ایران خودرو و سایپا می ارزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا