عرضه نسل جدید پورشه باکستر و کیمن با موتور چهار سیلندر یعنی دو سیلندر کمتر، یک توربو بیشتر، و ۳۹۵ اسب بخار نیرو تایید شده است. ماتیاس مولر، مدیرعامل پورشه، به این نکته اشاره کرد که در نسل بعدی پورشه باکستر و کیمن از موتورهای چهار سیلندر استفاده خواهد شد.
چند وقت پیش نیز اعلام شد که یک موتور چهار سیلندر خطی برای مدل کراس آور ماکان انتخاب شده است، که احتمالاً اواخر امسال وارد بازار خواهد شد، ولی این اولین باری است که یک مدل اسپرت پورشه با موتوری پایینتر از موتورهای شش سیلندر خطی که معمولاً بر روی آنها قرار میگرفت وارد بازار خواهند شد.
دلیل تغییر این چنینی در موتورهای این دو خودرو، روند کوچک سازی است که در بین خودروسازان مختلف به منظور کاهش میزان تولید گازهای آلاینده در پیش گرفته شده است. تا جایی که موتور دوست داشتنی شش سیلندر در مدلهای سری ۳ ب ام و جای خود را به یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر دار داده است، بنابراین تصمیم پورشه برای حرکت به سمت داشتن یک موتور توربوی کوچکتر منطقی به نظر میرسد، شاید از نظر احساسی این گونه نباشد، ولی از نظر پیروی از مقررات بدون شک تصمیم درستی محسوب میشود.
امین
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درستش هم همینه….
دوره دوره ی بهینه سازی مصرف ، کاهش آلاینده ها و افزایش راندمان موتوره. آفربن به آلمان ، آفرین به پورشه ) و هر کمپانی دیگه ای که این کارو بکنه!)
این در حالیه که ایران خودرو برای ایجاد تنوع بعد از 20 سال دوباره موتور های 2000 رو روی خط آورده که حجمی بیشتر از موتور پارس و زانتیا داره ….. قدرتی کمتر داره …… و آلودگی بیشتری داره.
فقط میخواسته بگه ما هم هستیم
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درسته که درستش همینه، اما کاش یه فکری به حال صدای گوشنواز موتورها هم بشه، 8 سیلندرها با اون صدای نازنین به اجبار تبدیل شدن به 6 سیلندر که باز هم بد نبود اما دیگه 4 سیلندر یعنی فاتحه خوندن برای شنیدن صدای اگزوزها، وقتی تصور صدای ب ام و f30 328 میاد تو ذهن آدم که شاید ممکنه مدل های پورشه هم به همون درد دچار بشن حال آدمو بد میکنه.
کاش حداقل یه کاری مثل SLS هیبرید انجام بدن که شبیه سازی صدای اگزوز از اسپیکرها پخش بشه.
لذت صدای ناب اگزوزها با یه فس فس حال به هم زن عوش نشه:|
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۵ فروردین ۱۳۹۳از موتور توربو بدم میاد ، فقط تنفس طبیعی
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۱۵ فروردین ۱۳۹۳چرا؟
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درود .
واقعا چرا ؟؟؟؟؟
تو بعضی موارد خوبه . ولی من ترجیح میدم که اول ماشینم تعداد سیلندرش
بیشتر باشه تا توربو . مثل مرسدس بنز S600 .
ولی الان برای موتورهای کم حجم ، یک لازمه شده . باید باشه . اگرنه که
ماشین راه نمیره .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۶ فروردین ۱۳۹۳الآن GT86 بدون توربو 200 اسب بخار قدرت داره بدون استفاده از توربو ، همینطور اکثر مدل های فراری ، توربو عمر موتور رو کم می کنه و هزینه تعمیر بالایی داره ؛ یک سوال اطلاعات فنی تویوتا FT1 منتشر نشده هنوز؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
حرف شما درست .
ولی خودت هم میدونی که زمانی که یک موتور به توربو یا
سیستم پرخوران مجهز میشه ، به همان نسبت هم الیاژ میل
لنگ و یاتاقان و شاتون و پیستون و … تغییر پیدا
میکنه و محکم تر میشه و فشار بیشتری را تحمل میکنه .
پس این کار ها و مقاوم سازی ها اون هزینه و استهلاک
رو به حداقل میرسونه . این مساله که شما میگی ،
بیشتر در مورد تیونر ها و نحوه ی تیونینگ انها بر
میگرده .
مثلا یک شرکت تیونینگ میاد از یک موتور 6 سیلندر 560
اسب بخار قدرت خروجی میگیره ، ولی خود شرکت سازنده
با توربوهای استاندارد ، قدرت موتور را در همان 320
اسب نگه میداره . خب مثل روز روشنه که استهلاک اون
موتور 560 اسبی خیلی بیشتر از 320 اسب بخاری است .
در ضمن شرکت سازنده نمیاد موتور خودرو را طوری تقویت
کنه و توربو بذاره که هم استهلاکش بره بالا ، و هم
طوری باشه که مشتری سمتش نره .
چرا ؟؟؟؟
چون اون ماشینو داره گارانتی میکنه .
ولی خب در هر حال ، هیچی موتور تنفس طبیعی نمیشه .
ولی تعداد سیلندر باید بالا باشه . موتور نرمتر کار
میکنه . صداش خیلی جذابه . و ….
من هم هنوز از مشخصه های فنی تویوتا با خبر نیستم و
ندیدم .
امید
۱۵ فروردین ۱۳۹۳کارش درسته این پرشه ناز نازی دست ما که به فرمونت نمیرسه اما دلم پیشته دلم گرفته از دوریت دوس دارم بغل کنم با تو یکی شم
باهم بریم همه جا هر جا که خوبه تو پیشم باشی حالم خوبه
دوست دارم عزیزم فدات میشم
ناز نازی مهربونم
قربون چراغ و سپرت دوس دارم بوست کنم عشقم
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درود .
امید داری خطرناک میشیا !!!!!!!!!
[…]
:) :)
امید
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درود میلاد جان اونم به وقتش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ فروردین ۱۳۹۳افرین !!!!!
افرین !!!!!
خاوری مزراتی
۱۶ فروردین ۱۳۹۳حالت خوبه؟؟؟؟
خاوری مزراتی
۱۶ فروردین ۱۳۹۳حالت خوبه عزیزم؟؟؟
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۱۵ فروردین ۱۳۹۳تو کیش پشت این نشستم ی چیز عجیبیه به ش گاز می دی همچین خودشو می کنه ادم فرو می ره تو صندلی بزور باید خودتو بکشی جلو این مدل که بیاد دیگه چه هیولایی میشه….
mehran911
۱۶ فروردین ۱۳۹۳امیر حسین جان به گروه عاشقای پورشه خوش اومدی
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۱۶ فروردین ۱۳۹۳ممنون اقا مهران
gheysar
۱۵ فروردین ۱۳۹۳بعضی موقع ها یعنی اکثر اوقات فکر می کنم کسانی که تو کمپانی پورش کار میکنن با آدم فضایی ها در ارتباط ان. چون ماشیناشون مخصوص ان مدل 918 در ساختش از تکنولوژی هایی استفاده شده که در هیچ خودرویی استفاده نشده.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درود .
جای محسن خالی .
عشقش پورشه است .
با موتور 4 سیلندر حال نمیکنم . ماشین کمه کم باید 6 سیلندر داشته باشه .
که اگر کیت اگزوز هم نداشت ، صدای خاص خودشو بده .
شایان
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ماشینهایه آلمانی همیشه بهترینن همیشه سرترینن همیشه برترینند
ahmad
۱۵ فروردین ۱۳۹۳تو ایران اونایی که کمتر از ماشین سر در میارن تعداد سیلندرو خیلی مهم میدونن حتی بیشتر از قدرت موتور .یعنی اگه به بعضیا بگی ماشینم 12 سیلندره در جا سکته میزنن.حالا اگه اینو بخری بعد بهشون بگی که چهار سیلندره میگن شاید چینی باشه
رهگذر
۱۵ فروردین ۱۳۹۳چراغ پشتش با بادگیر یکی شده ایده خیلی جالبیه!!!
شایان
۱۵ فروردین ۱۳۹۳نمیدونم چرا نظرام چاپ نمیشه یعنی اینقدر سوزناکه
Ehsan
۱۵ فروردین ۱۳۹۳رقابت آینده خودروسازهای بزرگ مشخص شد : اینکه موتوری بسازند که با دو سیلندر بالای 500 اسب نیرو تولید کنه والا
احسان(احسان سابق)
۱۵ فروردین ۱۳۹۳پورشه.یعنی سلطانه این برند.اما زمانی که من تفاوت بین کیمن و باکستر رو متوجه بشم واسه خودم جشن میگیرم
علی آقا
۱۶ فروردین ۱۳۹۳باکستر بدون سقفه و کیمن مسقف. ضمن اینکه کیمن مدلی بین باکستر و 911 هست.
رسول پيري
۱۶ فروردین ۱۳۹۳پورشه کیمن نسل جدید با موتور ۳۹۵ اسبی در نسل جدید واقعا بهترین خواهد بود مطمعنا نهایت وزنش ۱۳۰۰ کیلو خواهد بود شتابش حدود ۴.۴ ثانیه حداکثر سرعتش حداقل ۲۷۰ کیلومتر گیربکس pdk و صدای منحصر پورشه با هندلینگ منحصر پورشه و دها مورد دیگه
رضا احمدى
۱۶ فروردین ۱۳۹۳کایمن 2نفره اس یا 4نفره؟
Un4given
۱۶ فروردین ۱۳۹۳حقیقتشو بخوام بگم یجورایی احساس نگرانی به آدم دست میده. درسته که بحث آلودگی خیلی مهمه. اما نباید براحتی از لذت بردن یه سوپر اسپرت با فاکتورهای این مدلی گذشت. از صدای اگزوز گرفته تا حتی حجم فیزیکی موتور اینها مشخصه های یه سوپر اسپرتن. و البته اینها هم پرتیراژ نیستن مثل پراید که بخوان بریزن تو خیابونو باعث آلودگی بشن و …
من که اصلا با این داستان حال نمیکنم، مثل بلایی که داره به سر ماسلهای آمریکایی با انواع و اقسام توربو میاد .
مسعود
۱۸ فروردین ۱۳۹۳پورشه تا به حال موتور شش سیلندر خطی نداشته است.
لطفا اصلاح فرمایید.