همه میدانیم که دیر یا زود نسل جدید پورشه ۹۱۱ تارگا معرفی خواهد شد زیرا پیش از این شاهد جولان پروتوتایپ های متعدد آن در پیست و خیابان بودهایم. تنها چند ساعت بعد از نشت تصاویر این خودرو در شبکههای اجتماعی، تصاویر رسمی آن هم توسط پورشه منتشر شده است.
این تصاویر تنها چند روز پیش از معرفی ۹۱۱ تارگا جدید منتشر شده و البته باید منتظر پردهبرداری رسمی این خودرو توسط پورشه طی روزهای آتی باشیم.
همانند نسل پیشین کد ۹۹۱، نسل جدید تارگا که با کد ۹۹۲ شناخته میشود همان حالت نمادین خود در بخش سقف را حفظ کرده است. در واقع از سال ۱۹۶۷ تاکنون (به جز در نسلهای ۹۹۳، ۹۹۶ و ۹۹۷) این سانروف شیشهای تا شدنی و بزرگ در تارگا دیده میشود.
البته برخلاف مدل اولیه تارگا که دارای بخشی برای حذف دستی سقف در بالا بود، در مدل جدید دقیقا همان مکانیسم تا شدن برقی نسل پیشین حفظ شده است. در این حالت بخش پشتی و یکپارچه شیشه بلند شده و سقف نرم خودرو پشت صندلیهای عقب جا خوش میکند. مکانیزم باز و بسته کردن سقف تنها ۱۹ ثانیه زمان نیاز دارد. جدای از این بخش، ۹۱۱ تارگا دقیقا شبیه برادر کوپه میباشد.
از نظر پیشرانهها، این خودرو مشابه برادران کوپه و کابریولت خواهد بود و بنابراین با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو عرضه خواهد شد. مدل پایه ۴ قدرت ۳۸۰ اسبی و ۴۵۰ نیوتن متری با شتاب صفر تا صد ۴.۲ ثانیه داشته درحالیکه یک پله بالاتر مدل 4S با قدرت ۴۴۴ اسبی و ۵۳۰ نیوتن متری و با شتاب ۳.۶ ثانیهای قرار گرفته است. بیشینه سرعت این مدلها هم ۲۸۹ و ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت میباشد.
پورشه نسل جدید ۹۱۱ تارگا را بهطور انحصاری با سیستم چهار چرخ محرک و مدیریت کشش هوشمند به صورت استاندارد عرضه خواهد کرد و گیربکس هر دو مدل نیز ۸ سرعته دوکلاچه PDK بوده و همچنین از قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب با توزیع گشتاور کاملاً متغیر بهره میبرند.
هر دوی این مدلها از سیستم تعلیق با میرایی فعال برای راحتی بیشتر سرنشینان سود میبرند. چرخهای مدل تارگا ۴ اندازه ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب دارند در حالی که نسخه 4S به صورت استاندارد از چرخ های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب بهره میگیرد. ترمزهای تارگا ۴ هم در جلو از نوع کالیپر ۴ پیستونی و دیسکهای ۳۳۰ میلیمتری در هر چهار چرخ و در برادر قدرتمندتر از نوع ۶ پیستونی و دیسکهای ۳۵۰ میلیمتری است و البته ترمزهای کامپوزیت سرامیکی نیز قابل سفارش میباشند.
تارگا ۴ GTS هم در نسل جدید بازمیگردد و ظاهر اسپورت تری خواهد داشت. البته پیشرانه ۳ لیتری یاد شده در این خودرو بازنگری شده و اگرچه نمیدانیم قدرت دقیق آن چقدر است اما احتمال میدهیم خروجی بین ۴۶۰ تا ۴۸۰ اسب بخار داشته باشد.
انتظار میرود قیمت این خودرو هم مشابه قیمت پایه کابریولت ۹۹۲ باشد که از ۱۱۷,۵۰۰ دلار شروع میشود.
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹جذابه
Reza
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹عاشقشم❤️❤️❤️
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹نسل قبل بهتر بود
Joker
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحی قسمت عقب تو نسل جدید ۹۱۱ عالی کار شده و تو مدل تارگا به اوج خودش رسیده،یه سبک مدرن و کلاسیک…
پارسا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹اصیل ترین اسب قرن ۲۱
فری
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹کاش جلوش پشتش بود عقبش جلوی ماشین بود
مهردادكمال
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹????
MAHDI
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹پورشه 911 افسانه ای!!!
مجله AUTO EXPRESS بهترین خودروهای دیفرانسیل عقب بازار رو معرفی کرده!!!
* ب ام و سری3 جدید
*پورشه 911 کرراS جدید
*ب ام و سری 5
* جگوار XE
* مزدا MX-5
*********************
کلیپ معرفیش رو تو کانال پدال در آپارات هم میتونید تماشا کنید
mercedes benz
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
پوشه رو د,ست دارم ولی احساس میکنم بین برند های اتومبیل سازی کمترین جسارت رو توی تغییر و بهبود زبان طراحی داره
واقعا دیگه تمام ماشین های پورشه مخصوصا 911 ها شبیه هم شدن
خیلی خوبه که اصالت حفظ بشه ولی اونم راه و روش خودشو داره
یا علی مدد
Farzad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹۹۱۱ اسطوره پر افتخار آلمانی که نیازی به تعریف و تمجید نداره … تارگا رو کمتر از نسخه های دیگه ۹۱۱ دوس دارم ، gt3rs رو بیشتر از همشون !!
Hadi
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی از جذاب ترین مدل های ۹۱۱ هستش
رنگ مشکیش واقعا خیلی خوب شده….
مهردادكمال
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹همه میدونیم ۹۱۱ موتور عقبه حالا رندری تو همین پدال گذاشتن موتور وسط بود بنظرم پورشه اگه موتور وسط هم تو بعضی مدلای ۹۱۱ بزاره کارش خیلی جذاب میشه و یجورایی ۹۱۱ افسانه ای مثل یک برند مستقل میشه
Saeed
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹سلطان تارگا برمیگردد….
یادش بخیر بازی Need for Speed Hot Pursuit
تو بخش پلیس….
تارگا بهترین ماشین کلاس Highway Patrol Unit بود…..
سینا BMW
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹بهتدین بازی که در طول عمرم دیدم HOT PERSUIT 2010 بود، همه چیز داخلش عالی بود.
۹۱۱ تو بخش مسابقه ، همون اول ها باز میشد و از خیلی هاشون بهتر بود.
Saeed
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ده سال از این بازی میگذره و هنوزم که هنوزه یوتوبرها باهاش ویدیو پر میکنن!واقعا شاهکار به تمام معناست
یکی از بهترین یوتوبر هایی که دیدم Palinden اسمشه که تونسته رکورد بزنه!مسابقه Seacrest Tour با زمان 10:59:64 اگه اشتباه نکنم(همون مسابقه آخر بازی که 70 کیلومتر طول داره)ماشین رکورد شکن هم کونیگ زگ CCX بوده
Amir
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹تنها ، خبرهای معرفی مدل های مختلف پورشه هستش که با خیال راحت و چشم بسته باز میکنم و مطمئنم که قراره از خوندن و دیدنشون نهایت لذت رو ببرم…این حجم از پیشبرد همزمان پارامترهای حفظ اصالت ، مهندسی تکنولوژی و افزایش لذت و غیره رو شما در هیچ برند دیگه ای مشاهده نمی کنید.