پورشه

همکاری پورشه با کاستوم سلز برای تولید باتری در آلمان

پورشه در حال شکل‌دهی جوینت ونچر جدیدی با کمپانی آلمانی کاستوم سلز Customcells برای تولید مجموعه باتری‌های جدید برای خودروهای الکتریکی پرفورمنس می‌باشد.

پورشه و کاستوم سلز در حال تأسیس شرکت جدیدی با نام گروه سِل فورس هستند و این خودروساز آلمانی سرمایه‌گذاری چندین میلیون دلاری در جوینت ونچر یاد شده خواهد داشت تا ۸۰ درصد سهام آن را به خود اختصاص دهد.

زیر برند جدید پورشه وظیفه تولید سلول‌های باتری محصولات پرفورمنس را بر عهده خواهد گرفت. در بطن این سلول‌های باتری جدید از سیلیکون به عنوان متریال آند استفاده خواهد شد که طبق گفته پورشه به‌طور قابل‌توجهی تراکم قدرت مجموعه باتری را در مقایسه با باتری‌های کنونی افزایش می‌دهد.

پورشه می‌گوید استفاده از متریال جدید در باتری‌ها باعث کاهش مقاومت داخلی مجموعه شده و باعث جذب انرژی بیشتر در زمان جمع‌آوری آن و بهبود پرفورمنس در زمان شارژ سریع می‌شود. سلول‌های باتری جدید سل فورس می‌تواند در برابر دماهای بالاتر بسیار بهتر از باتری‌های کنونی دوام بیاورد.

جوینت ونچر این خودروساز آلمانی همچنین کمپانی BASF را به عنوان شریک توسعه نسل بعدی باتری‌های لیتیوم-یونی برگزیده است. BASF اقدام به تهیه متریال کاتد پرانرژی برای سلول‌های جدید کرده و این امر باعث شارژ سریع و تراکم انرژی بالای باتری‌ها خواهد شد.

اولیور بلوم سکان‌دار پورشه گفته است:

این جوینت ونچر به ما اجازه می‌دهد تا پیشروی رقابتی جهانی در توسعه قوی‌ترین سلول باتری باشیم و ارتباطی بین تجربه سواری خاص پورشه و پایداری تجاری ایجاد کنیم. این‌گونه است که ما آینده خودروهای اسپورت را شکل می‌دهیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    این گونه است که ما آینده خودروهای اسپورت را تشکیل می دهیم. 😂😂
    یعنی می خواید خودروهای اسپورت رو الکتریکی کنید ؟!!! این دنیا دیگه جای زندگی
    نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      در اینده با کامارو و ماستنگ و اونتادور و gtr و نمونه های بلک سریز(که میشن brown serie) و سری m power به an power تبدیل میشه و توی سرعت صدای پنکه میشنوی!
      بقول شاعر:
      از اولش خیلی بینمون فرق بود——————-من عاشق بنزین بودم اون عاشق برق بود

      1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        عجب شعری

        1. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          😍لطف داری دو تا کلمه عوض کردم بامزه شد❤❤

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        به به👌

    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      واقعاً جای زندگی نیست ایکاش یه سفینه میساختن زودتر می‌رفتیم مریخ اونجا دیگه جو خاصی نداره پس آلودگی معنی نداره!😂

      1. mahan

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اتفاقا قبلا حاج اقا ایلان ماست قرار بود چند نفرو اشتباه نکنم سفر زیارتی سیاحتی بفرسته مریخ خب با حاجی برو دیگع😂😂
        بقول معروف مار از پونه بدش میاد جلو خونه اش سبز می شه

    3. Reza

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      ناامید نباش مرد

  2. میثم

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    دنیای الکتریکیها جاییه که فاصله ها خیلی کمتر میشه
    براحتی میشه محصولی با پرفورمنس بالا ارائه داد خیلی راحت تر از توسعه یه موتور درونسوز
    وقتی حتی استارتاپهای نوپای چینی محصولات الکتریکی با پرفورمنس خیلی بالا معرفی میکنن شرکتهایی مثل پورشه و لامبورگینی یکی از مزیتهای رقابتیشونو از دست میدن یا حداقل خیلی کم رنگ میشه
    کافیه نگاهی به رقابت تسلا (یه کمپانی 14 ساله) با الکتریکیهای پورشه بندازین. پورشه از نظر فنی عقبتره و با گیربکس دو سرعته تلاش کرد فاصله رو کمتر کنه ولی تسلا S پلاد اومد و کارو سختتر کرد
    از این دست رقابتها رفته رفته بیشتر هم میشه و کمپانیهای بیشتری ورود میکنن

  3. عارف

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    برقی شدن ماشینهای اسپرت ظلم به دنیای خودرو هست

  4. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یکی یکی مشکلات دارند حل میشوند ولی کماکان معلوم نیست برق اینهمه خودرو رو چطور میخواهند تامین کنند
    جدای از این مسائل کاش نیروگاه اتمی بوشهر راه میوفتاد

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اینقدر بیت کوین استخراج کردن آخرش نیروگاه اتمی بوشهر نابود شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا