پورشه نیز همانند دایملر، جیلی (مالک ولوو) و ایتالدیزاین، به گروهی از کمپانیهایی میپیوندد که اتومبیلهای پرنده را به عنوان یک راه نجات از جادههای شلوغ در شهرهای بزرگ میبینند. روشی که این روزها هر کسی ممکن است به آن فکر کند. به گفته پورشه، شهرهای سراسر جهان با مشکلات زیادی برای تردد شهروندان مواجه هستند و یک شهروند ممکن برای رسیدن به فرودگاه در نواحی شهری بزرگ، نیاز به ساعتها زمان داشته باشد. دتلف فان پلاتن (Detlev von Platen)، رئیس بخش فروش محصولات پورشه در یک کنفرانس خبری در این رابطه میگوید:
یک بعد دیگر در اینجا وجود دارد که کاملاً خالی و بدون ترافیک باقی مانده است. بنابراین چرا نباید در این راستا چیزی را توسعه بدهیم؟ کشورهایی مانند مکزیک یا برزیل را درنظر بگیرید. در این کشورها، شهرهایی وجود دارند که ترافیک در آنها فوقالعاده شدید است و اگر بخواهید یک مسیر ۲۰ کیلومتری را در آنها طی کنید، میتواند ۳ ساعت زمان ببرد؛ در صورتی که اگر جابجایی در هوا اتفاق بیفتد، تنها چند دقیقه زمان خواهد برد.
پورشه معتقد است که آنچه «جابجایی سهبعدی» نامیده میشود و در آن پهپادها جادههای شلوغ را با استفاده از فضای آسمان پشت سر میگذارند، میتواند موجب تمایز این کمپانی از سایر رقبا شود. «فان پلاتن» در این رابطه میگوید:
همانطور که با یک پورشه رانندگی میکنید، شما با پهپاد پرواز میکنید، بدون اینکه نیاز به یک خلبان یا گواهینامه داشته باشید.
البته پورشه هنوز در مراحل ابتدایی تا رسیدن به یک «تاکسی پرنده» است و احتمالاً تا رسیدن به تکنولوژی نهایی، به اندازه یک دهه فاصله دارد؛ موضوعی که مایکل اشتاینر (Michael Steiner)، رئیس بخش توسعه پورشه در نمایشگاه اتومبیل ژنو به آن اشاره کرده است.
در نمایشگاه اتومبیل ژنو که روزهای گذشته برپا بود، ایتالدیزاین و آئودی، نمونه اولیه موسوم به «پاپآپ نکست» را ارائه دادند که یک نسخه توسعه یافته از خودران زمینی «پاپآپ» و کانسپت تاکسی پرنده در نمایشگاه ژنو سال قبل محسوب میشد. این در حالی است که ایتالدیزاین، آئودی و پورشه، همگی زیرمجموعه گروه فولکسواگن هستند.
دایملر کمپانی دیگری است که سال گذشته در نمونه آلمانی «ولوکوپتر» برای کمک به توسعه یک تاکسی پرنده الکتریکی سرمایهگذاری کرد. ولوکوپتر یک هواپیمای پنج سرنشینه با قابلیت اوجگیری و فرود قائم است که برای بازار تاکسیها درنظر گرفته شده است.
گروه هولدینگ ژجیانگ جیلی نیز که مالکیت ولوو را برعهده دارد، اقدام به خرید یک شرکت توسعهدهنده امریکایی خودروهای پرنده به نام «ترافوجیا» کرده که قرار است اولین نمونههای خود را در سال آینده میلادی روانه بازار کند.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اسفند ۱۳۹۶دنیا داره غریب میشه
آدمها دارند از هم دور و دورتر میشن
باید یه فکری به حال این معضل خوبی زیاده تکنولوژی که همه چیزه رو راحت میکنه و باعث میشه روابط آدما از هم بپاشه ، کرد
دنیایی رو فرض کنید که دور نیست
با پورشه پرنده ، و بعدش تویوتا و هیوندای پرنده و شرکتهای دیگر خودرویی به هرجایی با کمترین اتلاف وقت سفر کنید .
زمین داره کوچیکتر از اون چیزی میشه که فکرشو میکنین.
فکرکن بندرعباس کار میکنی ولی کمتر از یک ساعت دیگه تهران داری تو منزل چایی میخوری.
فرامرز
۲۳ اسفند ۱۳۹۶اینا که گفتید (فکرکن بندرعباس کار میکنی ولی کمتر از یک ساعت دیگه تهران داری تو منزل چایی میخوری) اتفاقاْ خوبه. اینکه آدم تنهایی پرواز کنه یا اینکه با ۱۰۰ نفر دیگه بدون هیچ تعاملی هم سفر بشه از نظر تنها شدن فرق چندانی نداره. متاسفانه جامعه ما از اون جهت تنها شده که همه فقط به فکر خودشون هستن و حتی اعضای خانواده هم با هم روابط صمصمی گذشته رو ندارن.
Saeed Boroomand
۲۴ اسفند ۱۳۹۶مشکل تکنولوژی نیستالزاما ، یه سیستمه که کل دنیا رو با یه هدف ساده ی انباشت هر چی بیشتر سرمایه هدایت میکنه، افراد همه وسلیله هستن….
mehran911
۲۴ اسفند ۱۳۹۶پورشه یعنی اوج تکنولوژی در صنعت خودروسازی