پورشه

نظر پورشه درباره به‌روزرسانی از راه دور خودروها

اینکه خودروهای مدرن در واقع کامپیوترهایی روی چهار چرخ هستند بر هیچ‌کس پوشیده نیست. خودروسازان از نرم‌افزاری زیادی در خودروهای جدید خود استفاده می‌کنند. همان‌گونه که می‌دانید برخی خودروسازان اقدام به ارائه به‌روزرسانی از راه دور برای خودروهای خود کرده‌اند. به جز تسلا پورشه نیز جزو اولین خودروسازانی است که به دنبال ارائه به‌روزرسانی از راه دور برای محصولاتش بوده و این کار را با تایکان شروع کرده است.

تایکان توربو S های تولید شده به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ که از نرم‌افزار به‌روز شده سود می‌برند شتاب گیری بهتر، شارژ بهبود یافته و عملکرد اسمارت لیفت برای نسخه‌های مجهز به سیستم تعلیق بادی دارند. اگرچه به‌روزرسانی‌های از راه دور بیشتری در راه است اما رابرت مایر مدیر تایکان می‌گوید پورشه استراتژی بکار گرفته شده توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند را در پیش نخواهد گرفت. سازندگان اسمارت فون ها مکرراً نرم‌افزارهای جدیدی را روی محصولات خود ارائه می‌کنند اما این پورشه این روند را دنبال نخواهد کرد.

البته فرمول سنتی عرضه نسل جدید یک خودرو و فیس لیفت آن پس از چهار سال حالت کلی خود را حفظ خواهد کرد. با پشتیبانی از به‌روزرسانی از راه دور پورشه خواهد توانست تجهیزات بیشتری را روی خودروهای خود نصب کند. عملکردهای مبتنی بر تقاضا به مالکان تایکان اجازه خواهند داد تا از به‌روزرسانی از راه دور برای باز کردن ویژگی‌هایی همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط استفاده کنند. این ویژگی‌ها با پرداخت حق اشتراک ماهانه در دسترس خواهند بود.

رابرت مایر به اتوکار می‌گوید تایکان و محصولات آتی دارای ویژگی به‌روزرسانی از راه دور بیش از همه روی خودرو بودن تأکید خواهند کرد و به دستگاه‌های شبیه گوشی‌های هوشمند تبدیل نخواهند شد. او می‌گوید:

ما واقعاً برنامه‌ای برای ارائه به‌روزرسانی زیاد مشابه گوشی‌های هوشمند نداریم. خودرو گوشی هوشمند نیست بلکه وسیله‌ای است که باید به‌طور ایمن رانده شود. از نظر من پورشه به‌روزرسانی‌های زیاد مشابه گوشی‌ها را ارائه نخواهد کرد.

محصول بعدی پورشه که از به‌روزرسانی از راه دور پشتیبانی خواهد کرد احتمالاً نسل جدید ماکان خواهد بود. این خودرو به‌صورت الکتریکی در دسترس بوده و اولین محصول گروه فولکس‌واگن با پلتفرم PPE خواهد بود. ارباب حلقه‌ها نیز نسخه مخصوص خود با نام Q6 E-Tron را عرضه خواهد نمود.

پورشه و تسلا تنها خودروسازان ارائه کننده به‌روزرسانی از راه دور نیستند زیرا فورد موستانگ مک ای و F-150 نیز چنین چیزی را تجربه خواهند کرد. همچنین فولکس‌واگن ID.3 و ID.4 نیز از راه دور به‌روز خواهند شد و مرسدس نیز چنین کاری را انجام می‌دهد. جگوار آی پیس پس از به‌روزرسانی سال ۲۰۱۹ شاهد بهبود شعاع حرکتی بود و ولوو نیز محصولات خود را از راه دور بهبود می‌بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    این عالیه که مثل مثلا سامسونگ اپدیت ندن سامسونگ هیچ مثل واتس اپ امیدوارم خودروسازی ها وارد بازی کثیف اپدیت هایی مثل سامسونگ نشن چون بعد از اپدیت ها باگ هایی به طور سیستماتیک اضافه میشه حافظه زودتر پر میشه سرعتو کم میکنند این حرف پورشه خیلی خوب بود ( پورشه استراتژی بکار گرفته شده توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند را در پیش نخواهد گرفت. سازندگان اسمارت فون ها مکرراً نرم‌افزارهای جدیدی را روی محصولات خود ارائه می‌کنند اما این پورشه این روند را دنبال نخواهد کرد)

  2. علی turbo s

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (277 ديدگاه)

    درود بر خدای کیفیت و مهندسی.
    ماکان و کاین الکتریکی بشن اما 911هانه.
    اقا شاهین نظر کریس هریس درباره 911gt3جدید رو نذاشتید.
    خبر تا داغه لذت بخشه . البته تاالان سرد شده چون واسه دوهفته پیشه‌.

  3. Amin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    اپدیت خودرو ها خیلی خوبه ، نمیتونه خیلی موثر باشه مخصوصا در طولانی مدت پرفورمنس خودرو رو به روز نگه می داره
    برند هایی مثل پورشه و تسلا و فراری هم جزو پایه گزاران این شیوه هستن

  4. ممد ژانگولر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    این ماشین نسبت به پورشه های قبلی که موتور بنزینی بودن قیمتش اونور آب فوق العاده مفته

    یاد جمله زیبای مالک فولکس میوفتم که میگفت :
    دوره خودروهای لوکس به پایان راهه خودش نزدیک شده ?
    و ما در ایران همچنان منتظر ارزون شدن خودروهای لوکس میمانیم ?

  5. new Ramin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اولا زود قضاوت نکنید دوما تا اخر بخونید
    .
    متاسفانه پورشه هایی که تو ایران هست از لحاظ کیفیتی زیاد حرفی برای گفتن ندارن ! البته منظورم پورشه های 2012 و 2013 هست. متاسفانه نسبت به قیمت مریخی که دارن اصلا کیفیت ندارن. مثلا پورشه پانامرا توربو 2013 که تو ایرانه تازه با 80 هزار کیلومتر کارکرد قیمتش 7 یا 8 میلیارد تومنه ! آیا این همه پول ارزش داره تازه نسخه 2013 ؟؟ واقعا بازار ایران بدترین بازار جهان هست.
    .
    اما بریم سراغ اصل مطلب. حتی اون موقع که از پورشه تتفر داشتم همیشه میگفتم “” اگه پورشه خودرو هاشو ارزون کنه هیچ خودرویی رقیبش نیست “” خودرو های پورشه واقعا بی نظیره اما حیف که گرونه.
    مثلا پورشه پانامرا s قیمتش خیلی خوبه و 82 هزار دلار هست. واقعا خوبه ولی نسخه پایه هست. اما خب نسخه پایه که آپشن زیادی نداره. نمیشه به پورشه بودنش پی برد ! حتی اگه شخصی سازی هم کنید باز هم نسخه فول نمیشه. نسخه فول پورشه پانامرا هم اسمش ” پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید ” هستش که قیمتش 191 هزار دلاره !! اما خب باز فول هست ولی شخصی سازی شده نیست. به طور مثال بنتلی فلاینگ اسپور قیمت پایه 219 هزار دلار و نسخه V8 هم 191 هزار دلاره. اما نسخه فول W12 قیمتش 285 هزار دلار و نسخه فول V8 هم 265 هزار دلاره. نسخه پایه کجا و نسخه فول کجا… البته این وسط میتونید با پرداخت 245 هزار دلار یه فلاینگ اسپور بخرید که سلیقه خود بنتلی هست و شما شخصی سازیش ”’ نکردید ”’
    برین سراغ پورشه. شاید پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید قیمتش 192 هزار دلار باشه ولی وقتی من شخصی سازیش کردم ( همون 2 ماه پیش که تو مطلب پورشه به دوستان گفتم ) قیمتش به 262 هزار دلار رسید !!! بله وقتی تیک حدود 85 درصد آپشن هارو زدم قیمت به 262 هزار دلار رسید. اما ایا ارزش داره ؟؟
    .
    بزارید یه مطلب جالب بگم. حقوق یه کارگر تو چین سالی 80 هزار یوان هست. و حقوق دکتر ها تو چین بین 250 الی 300 هزار یوان هست. اینو داشته باشید.
    حقوق کارگران تو آمریکا سالی 70 الی 80 هزار ‘ دلار’ هست و دکترا هم سالی بین 280 الی 320 هزار دلار درامد دارن.
    .
    من نمیخوام یوان رو به دلار تبدیل کنم. اما شباهت رو ببینید. اعداد رو ببینید. هر یوان معادل 0.15 دلار هست. میدونستید اگه یوان معادلش میشد 0.20 سنت الان cs95 به جای 31 هزار دلار الان 39 هزار دلار میبود !! خودرو های چینی ارزونن و با کیفیت چون واحد پولشون بی ارزشه ! اگه پولشون با ارزش بود الان قیمتشون از بنز هم گرون تر بود ! الان پراید قیمتش حدود 14 برابر حقوق من در ماه هست !! اما وقتی میدن به لبنان و دیگر کشورها میشه 2000 دلار !! یعنی اندازه حقوق یه ماه یه کارمند.
    اگه به افرادی که کار بلد هستن مبلغ 1 میلیارد تومن بدن میتونن خودرویی بسازن که کیفیتش اندازه میباخ باشه ! چرا… چون پولمونو بی ارزش هست و هرچی بزاریم روی خودرو حتی اگه طلا هم بزاریم باز قیمت اندازه راوا فور میشه قیمتش !! اما چرا پورشه محصولاتش گرونه. پورشه هدفش اینه بهترین هارو خلق کنه. اما چون یورو واحد پولشون هست متاسفانه قیمتش خیلی گرون در میاد واحد پول هر کشور خیلی رو هرچیزی تاثیر میزاره. البته مردم آلمان درآمدشون خوبه. چیز های خوب سوار میشن. برای ما خیلی گرونه. اما فیلمی تو یوتویوب دیدم از برسی خط منتاژ پورشه.

    به جرئت میگم کیفیت محصولات پورشه دست کمی از رولز رویس و بنتلی نداره و واقعا با کیفیته. آپشن هاش هم زیاده ولی متاسفانه اون 3 آپشن مهم ( خودران سطح 2یا3 ، سیستم احضار ، اتوپارک ) نداره.
    اگه پورشه این 3 تا آپشن رو بیاره رو خودروهاش. بی شوخی میگم تنها خودرو های رقیبش سفینه های فرازمینی هاس !! ( تازه اگه فرازمینی ها باشند ). پورشه واقعا بی نظیره فقط حیف جایی هست که واحد پولشون خیلی با ارزشه. در نتیجه خودرو های گرونی سر کار داریم. در مجموع خودرو هایی خیلی با کیفیتی تولید میکنه. حتی از پشت عکس هم معلومه. حتی شاید کیفیتی بالاتر از میباخ بنتلی رولزرویس !! ( حتی شاید )

    واقعا پورشه بی نظیره….

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      رامین داداش میشه منضورتو تو دوخط بیان کنی ببینیم چی شد؟ ?

      1. Amir

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (236 ديدگاه)

        فیک رامین یا رامین فیک؟
        رامین حتی برای اکانتای فیکش هم نمی‌تونست شیوه گفتارشو تغییر بده، اونوقت چجوری دچار چنین تحول بیانی ای شده؟
        داداش گلم اگه به قصد سرگرمی بچه های پدال اومدی که دمت گرم
        و گرنه اگه فک کردی واقعا خوب در نقش رامین بازی می‌کنی سخت در اشتباهی ??
        پدال هم پدال قبل نیست، خیلی سوت و کور شده، دیگه اون بحثای داغ و کل کل های خودرویی از بین رفته.

    2. بهزاد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2548 ديدگاه)

      اگر یک مومن پیدا بشه بگه رامین چی میخواد بگه ما دعاش میکنیم.
      ادبیات نسل کودک و نوجوان جدید بسیار پیچیده شده.

      1. علی turbo s

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (277 ديدگاه)

        رامین ما فک کردیم نسل عوض کردی اما فهمیدیم فیس لیفت بد موقعه ای بیش نبود.
        اما رامین 911ها سیستم خودران و اتو پارک و میخان چیکار ؟!
        اینا سوپراسپرتن .برای رانندگی و لذت ساخته شدن‌.
        درضمن سیستم خودران های الان برای هر شرکتی هم که باشه کامل نیست .
        کی دلش میاد 911رو بسپره دست چارتا سنسور.

        1. new Ramin

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (80 ديدگاه)

          دوست عزیز اقای علی توربو اس مثل اینکه تا حالا خبر نداشتی خودران چه جوری . خب بزار برای شما توضیح بدم. وقتی میگم خودران ، خیلی ها فکر میکنن از همون اول بسم الله خودرو خودش میره در صورت پاسخ خیر هست. سیستم خودران تسلا چه جوری هست ؟ وقتی وارد خودرو میشی خودت رانندگی میکنی تا زمانی که خودت اون قسمت تیک خودران رو تو صفحه نمایش نزنی ماشین سیستم خودران فعال نمیشه. تا زمانی که تیک دکمه اتوپارک رو نزنی خودرو خودش پارک نمیکنه در سیستم خودران شما اجازه برداشتن دست از روی فرمون رو ندارید. متاسفانه خیلی ها فکر میکنن ماشین خودش میفهمه و خودش میره اما اینجوری نیست.

          من اون همه خط نوشتم و گفتم.
          پورشه کیفیتش عالی هست اوکی
          پرفورمنسی داره اوکی. زیبایی داره اوکی. ولی گرونه و نبود خودران یه جوریه. البته پورشه کلی آپشن داره ولی خب… بودنش که چیزی از پورشه کم نمیکنه.

          آیا من هرروز میتونم از یخچال پورشه استفاده کنم ؟ قطعا پاسخ خیر هست. اما آپشن هستش آیا هرروز میتونم از سیستم خودران استفاده کنم ؟ قطعا پاسخ خیر هست. اما وجودش چیز بدی نیست.

          گفتم که پورشه بی نظیره و واقعا عالیه ولی خب آپشن ، آپشن هست

  6. BenzSLR

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    در کل کاربردیه خصوصا خودرو های برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا