پورشه علاقه خود به حضور دوباره در مسابقات فرمول ۱ به عنوان تأمین کننده پیشرانه را کتمان نمیکند. این خودروساز آلمانی تمایل دارد به عنوان بخشی از تغییرات قوانین سال ۲۰۲۱ در این مسابقات حضور یابد.
در خلال گرندپری مونزا در ایتالیا، یکی از مدیران ارشد این برند گفتوگوهایی با مقامات فرمول ۱ درباره ظرفیتهای بازگشت به این مسابقات داشت.
مدیر پورشه در مصاحبه با موتوراسپورت گفت که ارزان تر و سادهتر شدن پیشرانهها برای فصل ۲۰۲۱ فرمول ۱ باعث ایجاد علاقه در این برند شده است.
او اذعان داشت:
فرمول ۱ میتواند یکی از بهترین رویدادها باشد. همانگونه که میدانید فرمول E هماکنون برای ما بسیار مهم است و فرمول ۱ همیشه در ذهنها بوده است؛ و من فکر میکنم ما بحثهای کاملاً خوبی درباره پیشرانه جدید داشتهایم… ما باید هزینههای فرمول ۱ را بکاهیم و این امر روشی مناسب برای نیل به این هدف است.
آخرین باری که پورشه در فرمول ۱ حضور داشت به سال ۱۹۹۱ بازمیگردد اما رئیس تجاری این مسابقات گفته که برند آلمانی در صورت بازگشت با استقبال گرمی مواجه خواهد شد.
او گفت:
نهایتاً ما تلاش میکنیم تا چارچوب و محیطی را بسازیم که خودروسازان و برندها و تیمها وارد فرمول ۱ شوند. من به عنوان کسی که در برندهای گوناگونی کار کردهام از بازگشت پورشه که میراث مسابقهای فراوانی دارد حمایت کرده و از آن استقبال میکنم.
باید دید در آینده چه تغییراتی در فرمول ۱ به وجود خواهد آمد. مطمئناً با ورود پورشه به این مسابقات شاهد داغتر شدن هر چه بیشتر تنور این رشته محبوب ورزشی خواهیم بود.
احمدرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۶به نظرم فرمول وان به شدت به تامین کننده های موتوری مثل پورشه و BMWنیاز داره
اخه هر چی موتور بیشتر باشه رقابت بیشتر میشه و دست تیم ها برای انتخاب باز تر
Ferrari
۱۶ شهریور ۱۳۹۶اومدن هرکمپانی میتونه جذابیت های مسابقات رو افزایش بده اما اینکه کمپانی های علاقه مند دنبال ارزان شدن هستن اصلا جالب نیست مطمئنن هیچ چیزی بیخودی گرون نیست اگه قرار بود فرمول یک دنبال کاهش هزینه ها باشه اصلا به سمت موتور های 6 سیلندر توربو نمیومد فکر نمیکنم هیچوقت هزینه ها کاهش پیدا کنه برای فصل بعد یک مسابقه به گرندپری ها اضافه خواهد شد یعنی تعداد مسابقات به 21 عدد میرسه و تیم ها اجازه دارن از 3 موتور استفاده کنن امسال تو 20 مسابقه از 4موتور استفاده میکنن فصل بعد فصل سختی خواهد بود فقط همین قانونی که فیا گذاشته فصل اینده هزینه ی مسابقات رو بالا میبره پس بهتره به فمر کاهش هزینه ها نباشن
محمد حسین
۱۶ شهریور ۱۳۹۶این قضیه ارزون شدن تأمین موتور برای من اصلا قابل فهم نیست
البته شرکت های سازنده ای مثل پورشه حق دارن که تو برنامه ریزی های استراتژیک شون ارزش شرکت در فرمول 1 رو در مقابل آورده اش برای کمپانی بسنجن
ولی از دهه های اول قرن بیستم مسابقات فرمول مسابقات گرونی بود
اگر قرار باشه ارزون بشه که میشه مثل نسکار !
فرشاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۶ترجیح میدم پورشه به جای تامین موتور، رسما به عنوان یه تیم مستقل تو مسابقات حضور داشته باشه تا بیش از پیش شاهد داغ شدن رقابتها باشیم.
SERIAL WINNER
۱۶ شهریور ۱۳۹۶.
1991 لامبورگینی هم در فرمول 1حضور داشت
SERIAL WINNER
۱۶ شهریور ۱۳۹۶.
چه فصلی بود ۱۹۹۱
همه موتور های ۱۲ سیلندر یا ۱۰ سیلندر
با رانندگی افسارگسیخته ی آیرتون سنا
جالبه در اون سال همین ترکیب مکلارن_هوندا که الان به این روز افتاده قهرمان شد
؛)
۱۷ شهریور ۱۳۹۶اومدن به فرمول یک و یه مقدار مانور دادن و رفتن خیلی آسونتره ازینکه یه کمپانی بتونه تو این مسابقات ماندگار باشه!
موندن تو فرمول یک یکی از سخت ترین کارهاست!
همین کارهای غیر ممکنه که فراری رو معروف کرده.
لامورگینی به هیچ عنوان نمیتونه وارد مسابقات فورمول یک بشه چون رقباش هم توی تکنولوژی ساخت موتور و هم طراحی ایرودینامیکی ازش جلو ترن!
گاوای وحشی سنت آگاتا برن همون صدای اگزوزشونو در بیارن تو خیابونا بهترشونه!
Khosrow
۱۶ شهریور ۱۳۹۶مدیر پورشه در مصاحبه با موتوراسپورت گفت که ارزان تر و سادهتر شدن پیشرانهها برای فصل 2021 فرمول 1 باعث ایجاد علاقه در این برند شده است !!! میخوای رکابی ش کنن؟
از پورشه بعید بود ..