اشتباه نکنید! پورشه تایکان توربو S یک قاتل بالفطره است! حداقل در دستان راننده مشهور تاپ گیر یعنی استیگ، این خودروی الکتریکی لپ تایم شگفتانگیزی را ثبت کرده است.
سدان الکتریکی ژرمنها در سومین اپیزود از سری بیست و هشتم تاپ گیر روانه پیست مشهور این برنامه شده و توانسته نام های بزرگی را شرمنده کند.
مرد مرموز تاپ گیر توانسته زمان ۱ دقیقه و ۱۷.۶ ثانیه را با تایکان توربو S ثبت کند که این خودرو را بالاتر از محصولات شاخصی همچون بوگاتی ویرون (۱ دقیقه و ۱۸.۳ ثانیه)، فراری انزو (۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه) و کونیگ زگ CCX (1 دقیقه و ۱۷.۶ ثانیه) قرار میدهد. در بخش بالایی چارت تاپ گیر میتوانیم مدل قویتر بوگاتی ویرون سوپر اسپورت (۱ دقیقه و ۱۶.۸ ثانیه)، لامبورگینی آونتادور (۱ دقیقه و ۱۶.۵ ثانیه)، مک لارن MP4-12C (1 دقیقه و ۱۶.۲ ثانیه) و لامبورگینی اوراکان (۱ دقیقه و ۱۵.۸ ثانیه) را ببینیم؛ اما سه رتبه اول هم به خودروهای آریل اتم V8 500 (1 دقیقه و ۱۵.۱ ثانیه)، باک مونو (۱ دقیقه و ۱۴.۳ ثانیه) و پاگانی هوایرا (۱ دقیقه و ۱۳.۸ ثانیه) تعلق دارند.
پیش از آنکه دستپخت استیگ با تایکان را ببینیم بهتر است نگاهی به اعداد داشته باشیم. این خودرو در حالت اووربوست قدرت ۷۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری تولید میکند. در شتاب گیری خط مستقیم، این محصول خبرساز میتواند زمان ۲.۶ ثانیه را برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ثبت نماید. همچنین شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۹.۸ ثانیه اعلام شده است. برد خودرو نیز به ۴۱۲ کیلومتر میرسد. اگر یک شارژر سریع پیدا کنید تا ۸۰ درصد باتری را در ۳۶ دقیقه شارژ خواهید کرد.
حالا این شما و این هم استیگ!
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۲۲ بهمن ۱۳۹۸پورشه تایکان جذاب ترین خودروی الکتریکی هستش!!!!
مجله auto zeitung درگ جدید بین تسلاSP100D و پورشه تایکان رو انجام داده که پورشه تایکان با اختلاف قابل توجهی پیروز میشه!!!!
MAHDI
۲۲ بهمن ۱۳۹۸زمانی که در اون درگ ثبت کردن!!!
پورشه تایکان توربوS
0 تا 200 کیلومتر 9.6 ثانیه
مسیر 1/4 مایل 10.65 ثانیه با 209 کیلومتر سرعت
تسلا SP100D
0 تا 200 کیلومتر 11.01 ثانیه
مسیر 1/4 مایل 11.1 ثانیه با 199 کیلومتر سرعت
Elmiraj
۲۲ بهمن ۱۳۹۸بازم بدون Ludicrous mode…..!!!!
.
و تقلب بعدی جایی که میگه شتاب مدل اس ۲.۹ ثانیه بوده و تایکان ۲.۷ اما model S اینبار هم مثل درگ top gear در نصف اول مسیر جلوتره….!!!!!!
MAHDI
۲۲ بهمن ۱۳۹۸قرار بر این نیست که یک خودرو در هرتستی یک زمان مشخص رو ثبت کنه.همین پورشه تایکان هم زمان های متفاوتی رو تا الان ثبت کرده.
رقابت بین تسلا و تایکان چندین بار انجام شده که در همشون تایکان سریع تر بوده. حالا اگه یک بار بود میگفتیم ممکنه در درگ بعدی نتیجه تغیر کنه!!!!
هرچند هیچکدوم واسه من هیجان انگیز نیستن چون کلا الکتریکی هارو دوست ندارم.اما درکل پورشه تایکان جذابیت خیلی بیشتری نسبت به تسلاs داره
reza
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ماشین سال 2012 تسلا هنوز تو یک سری موارد از تایکان 2020 بهتره!!!تمام درگ هایی که بین این دو انجام شده بدون فعال بودن گزینه Ludicrous mode برای مدل s بوده.اندکی صبر سحر نزدیک است با اومدن model s plaid تایکان که هیچ خیلی از سوپراسپرت های بنزینی رو هم در افق خواهیم دید!!
Sina Barca
۲۲ بهمن ۱۳۹۸هر دو دوشون هیچ جذابیتی ندارن و اگه با سرعت نور هم برن به پای M5 و GT63 نمی رسن ولی اگه قرار باشه بینشون یکی رو انتخاب کنی قطعا تایکان بهتره، چونکه اگه قراره بیشتر از ۱۵۰ هزار تا خرج کنی باید اونو به کارخونه ای بدی که تجربه و اصالت داشته باشه
reza
۲۲ بهمن ۱۳۹۸جذابیت مهم نیست برای نجات زمین باید از خودروهای احتراق داخلی دست کشید هر چه قدر هم که سخت باشه ولی باید این کار رو انجام داد.قیمت پایه تایکان توربو 150900 و تایکان توربو اس 185000 دلاره که با سفارش آپشن ها قیمت این خودروها لگاریتمی بالا میره و به 200 هزار تا هم میرسه چون قیمت آپشن های پورشه خیلی بالاست.اگر بخوایم از روی عقل تو این رنج قیمت خودرویی رو انتخاب کنیم قطعا رودستر با پرفورمنس خارق العادش و قیمت تنها 200/000 دلار از تایکان که هیچ از هر هایپرکار میلیون دلاری تولید محدود هم بهتره.اصالت مهم نیست مهم اینه که شرکتی با این سابقه کم که اولین خودروش در سال 2008 رونمایی شد رو دست همه خودروسازان با سابقه یک قرن زده و تا الان تنها خودروسازی بوده که هیچ فراخوانی نداشته و دومین خودروساز با ارزش دنیاست و به زودی تویوتا رو هم رد میکنه و با ارزش ترین خودروساز میشه و به شرکتی تریلیون دلاری تبدیل میشه(الان تنها چند شرکت تریلیون دلاری داریم).یک مثال زمانی که کامیون سمی رونمایی شد مدیرعامل دایملر که بزرگترین تولیدکننده ماشین سنگین در دنیاست گفت ما دو دستگاه از این کامیون رو سفارش میدیم تا ببینیم چه طور تسلا چنین ماشینی ساخته(برد نسخه نهایی به 965 کیلومتر هم میرسه!!).به زودی و با اومدن سایبرتراک،سمی،رودستر،نسل بعدی مدل s و x و سری plaid که 2020 عرضه میشه به مهندسی و طراحی فوق العاده این خودروها بیشتر پی میبریم.
Sina Barca
۲۲ بهمن ۱۳۹۸کسی اینقدر پول میده جذابیت و لذت رانندگی می خواد نه سرعت نور، چونکه تو عمرش یه بار و دوبار شاید بره به پیست، و بیشترش داخل جاده هست که محدودیت سرعت داره
مانی
۲۲ بهمن ۱۳۹۸نه با ماشین مدل ۲۰۱۹ تسلا مسابقه داده ماشین ۲۰۱۳ کجا بود
خخخ
وقتی اینجوری میگی باید ماشین ۲۰۲۰ فرق داشته باشه وقتی فرق نداره
یعنی تسلا تو این ۷ سال درجا زده!!!منطق شما!!!
reza
۲۳ بهمن ۱۳۹۸نخیر دوست عزیز قوای محرکه،سیستم خنک کننده و هیچ چیز دیگه ای از تسلا مدل اس ۲۰۱۲ با ۲۰۲۰ هیچ تفاوتی نداره تنها شاید با اپدیت های نرم افزاری یک مقدار قدرتش بیشتر شده باشه و یا برد بیشتر رو دریافت کرده باشه که تاثیری زیادی روی شتاب و پرفورمنس نداره.تسلا نه تنها تو این سالها درجا نزده بلکه مشغول انجام کارهای بزرگتری مثل طراحی و تولید مدل y و ۳،سمی،سایبرتراک و رودستر بوده و ارزش شرکتش هم چندین برابر شده(دومین خودروساز دنیا از لحاظ ارزش) و توی این چندسال انقدر کارها و پروژه های بزرگ،مهندسی و پیچیده ای انجام داده که چند سال از بقیه خودروسازان جلوتره!!!
نسخه plaid تسلا شامل یک قوای محرکه و سیستم خنک کننده جدیده که در سال ۲۰۲۰،نسخه plaid مدل s و x عرضه میشه تازه این نسخه ها نسل بعدی مدل s و x نیستند و تنها یک آپدیت کوچیک دریافت کردند و نسل بعدی احتمالا ۲۰۲۲ عرضه میشن.اگر از لحاظ سگمنت بخوایم مقایسه کنیم باید تایکان ۲۰۲۰ رو با مدل s plaid مقایسه کنیم و اگر بخوایم از لحاظ قیمت حساب کنیم باید تایکان ۱۸۵۰۰۰ دلاری رو با رودستر ۲۰۰۰۰۰ دلاری مقایسه بکنیم!!!
Hamidreza
۲۲ بهمن ۱۳۹۸پورشه ست دیگر XD
احمدرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۸درسته که باید پیشرفت کرد و سوخت های فسیلی تموم میشن و …
ولی منکه از صدای موتورش خوابم گرفت
ماشین به این قشنگی اما صداش?☹️
Me
۲۲ بهمن ۱۳۹۸??????
?????? دلم رفت
Khosrow
۲۲ بهمن ۱۳۹۸گفتم که اولشه / یه ماشینی بود خیلی تند میرف – طرفداراش عشق میکردن – دو روزه شد سلطان اتومبیل سازهای دنیا و تاریخ / لعنتی رفته گل بچینه / عجله نکنید – به زودی اب حوضم میکشه ..
Sajjad
۲۲ بهمن ۱۳۹۸آره اولشه فقط میترسم باطریش یکم زود تموم بشه
باید تاخیری بزنن رو باطریهاش یکم خروسیه
OMID
۲۳ بهمن ۱۳۹۸????????
behnam1012
۲۲ بهمن ۱۳۹۸من صدای موتور نشنوم نمیتونم رانندگی کنم
نکه از الکتریکی ها بدم بیاد
اینطوری نمیتونم :-///
Hamidreza
۲۲ بهمن ۱۳۹۸دوستان میدونم جاش نیست ولی میشه کسی اگه اطلاعات داره بگه که مثلا برای اینکه واسه یه موستانگ پلاک گذرموقت بگیریم چه شرایطی لازمه، چقدر باید هزینه کنیم چند ماه میتونه تو ایران باشه هزینه تمدید چقدره و…؟
باتشکر
Hamidreza
۲۲ بهمن ۱۳۹۸و ایا اینکه هر ماشینی رو میشه بصورت گذرموقت وارد کشور کرد
MADJID
۲۲ بهمن ۱۳۹۸این ماشینایی که تایکان رکورد بهتری ازشون ثبت کرده که همه مال 15 – 10 سال پیشن
MADJID
۲۲ بهمن ۱۳۹۸میگفتم 15-20 سال پیش بهتر بود فکر کنم
بی طرف
۲۲ بهمن ۱۳۹۸نه،۱۰-۵ سال!
Saeed
۲۲ بهمن ۱۳۹۸کونیگزگ ccx حدود ۱ ثانیه از ویرون سریعتر بوده XDDD
Farzad
۲۲ بهمن ۱۳۹۸مهندسی بی نهایت ، همین
Mf1
۳۰ بهمن ۱۳۹۸مکلارن mp4 12c از لامبو اونتادور بوگاتی وپورشه هم سریعتر بوده وهمینطور فراری ۴۵۸