گروه فولکس واگن، یک درخت است که پول به بار میآورد! و پورشه شاخه ایست که بیشترین محصول را دارد. حسابرسی ها تا پایان سال ۲۰۱۳ نشان میدهد که هر پورشه جدید که به فروش میرسد به طور متوسط ۲۳ هزار دلار سود عاید کمپانی میکند.
برای چشم انداز بهتر باید به سایر زیر مجموعه های فولکس هم نگاهی انداخت. جایی که بنتلی و لامبورگینی، هر کدام برای هر خودروی فروش رفته، ۲۱ هزار و ۵ هزار دلار سود عملیاتی نصیب شرکت میکنند. حاشیه سود پورشه به معنی ۱۸ درصد منفعت نسبت به قیمت فروش هر دستگاه است. این عدد برای فولکس پاسات یا جتا حدود ۲.۹ درصد میباشد. بیزینس ویک این گزارش را با این توجیه پی میگیرد که خریداران پورشه، کمتر تحت تأثیر قیمتها قرار میگیرند. بنابراین فولکس دلیلی برای کشیدن ترمز قیمت پورشه های جدید ندارد. فروش کل فولکس واگن در سال ۲۰۱۳، معادل ۱۹۷ میلیارد یورو بود در حالی که درآمد این شرکت با تضعیف ۵۸ درصدی به ۹.۱ میلیارد یورو کاهش یافت. فولکس امیدوار است در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو تولید کند که نسبت به ۹۷۳۰۰۰۰ دستگاه سال ۲۰۱۳، اندکی رشد را نشان میدهد. بدین منظور بودجه عظیمی برای توسعه و تحقیق صرف شده که ۶ درصد از کل درآمد این شرکت را میبلعد. بدین ترتیب هزینه های این شرکت نیز ۲۳ درصد افزایش مییابد.۳۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
خیلی غوله این فولکس واگن . خیلی .
یکی از دلایل این سودها ، نتیجه استفاده از پلتفرم های مشترک است . .
Zonda R
۲۴ اسفند ۱۳۹۲F.A
لامبورگینی!!
من فکر میکردم سودش بیش از اینها باشه
برای vw
هر چی سود کنن حقشونه
چون
مشتری مداری بالاترین اصلشونه
meysam
۲۴ اسفند ۱۳۹۲فکر کنم دیگه کم کم داره وقتش میرسه که تویوتا جایگاه پر فروشترین رو به فولکس واگذار کنه. سرعت رشد گروه فولکس وحشتناک بالا رفته.
حامد MASERATI GT
۲۴ اسفند ۱۳۹۲طبیعیه آلمانیا هوای همدیگرو دارن . افرین افرین
زیگما
۲۴ اسفند ۱۳۹۲ببینید دوستان.
ایران خودرو از 405 و چند تا از ماشین هاش سود نداشته(سال 1391). لذا منطقی بنظر میاد که قیمت هارو زیاد کنه.
فرامرز
۲۴ اسفند ۱۳۹۲405 کلاْ ۵-۶ میلیون هزینه ساخت داره ۲۰ میلیون میکشن روش! چی داره آخه؟ کیفیت ساختش با فرغون ۴۰ سال پیش یکیه. من بابام لوازم یدکی پراید داشت میگفت بعضی از جنس های فابریک ارزونترین چیزیه که تو بازار میشه پیدا کرد.
Ehsan
۲۴ اسفند ۱۳۹۲کاملا درسته فرامرز ، این در مورد تمام ماشین هاست برات یک مثال میزنم ، قیمت واشر سر سیلند سمند در نمایندگی پخش قطعات 13 هزارتومنه ولی در لوازم یدکی ها تا 40 هزار تومن قیمت داره ، البته هر مارکی فرق داره ولی معمولا قیمت در لوازم یدکیها با نمایندگی پخش بسته به قیمت و نوع قطعه از 30 تا 150 در صد تفاوت داره
saied
۲۴ اسفند ۱۳۹۲خیلی عالیه :)
armin
۲۴ اسفند ۱۳۹۲اگر آلمانی ها قیمت ماشیناشون هم زیاد کنند،بازم می صرفه!!!!
در مقابل پولی که میدی،واقعا ماشین میگیری!!!!
نه این که 28میلیون بدی سمند ال ایکس بخری که تمام وجودش عیب و نقصه!!!!
که اونم نمی صرفه آدم 28 میلیون پول بده!!!!
مجید
۲۴ اسفند ۱۳۹۲درود به این خودروساز بزرگ و لعنت خدا بر لگن سازیهای ایران .
رضا
۲۴ اسفند ۱۳۹۲قدرت مدیریت آلمانی
pouya
۲۴ اسفند ۱۳۹۲نوش جونشون
از شیر مادرم حلال تر
کرمانشاه
۲۴ اسفند ۱۳۹۲دوستان یه سوال ! دقیقا وظیفه ESP چیه؟
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۴ اسفند ۱۳۹۲سیستم ترمز ضد لغزش که تو بیشتر ماشین های جدید بازار هست و نبود این سیستم ترمز باعث میشه که وقتی گاز میدی ، عقب ماشین تکون تکون نخوره …
میلاد
۲۴ اسفند ۱۳۹۲پورش به کی منفعت نمی رسونه؟
حتی تماشای خاموش این ماشین هم آدم رو هیجان زده می کنه چه برسه به وقتی صداش رو بشنوی و شتابش رو ببینی :)
ahmad
۲۴ اسفند ۱۳۹۲میلاد درسته پورشه از لحاظ مالی به فولکس واگن منفعت زیادی میرسونه ولی در جواب این حرف شما تو زیر مجموعه های فولکس لامبورگینی منفعت بیشتری نصیب کسانی که از خیابون رد میشن میکنه حتی صداش هم بهتره.
میلاد
۲۴ اسفند ۱۳۹۲صد در 100!
شما واسه من لامبو بیار اگر من لذت نبردم بزن تو گوشم!
در مورد پورش کلی گفتم.این ماشین در نظر من خیلی خاص و دوست داشتنی هست.
meysam
۲۴ اسفند ۱۳۹۲خیلی جالبه پورشه911 توربوS مدل 2014 ، صدی 7.5 مصرف میکنه (کمتر از 405). تو شبکه AAA داشت مشخصاتش رو میگفت. ( I LOVE GERMANY )
e.scamp
۲۵ اسفند ۱۳۹۲برادر من مقایسه 405 با پورشه مثل مقایسه قدرت پرواز بین سوسک لجن خوار مزرعه خوک ها با عقاب پر قهوه ای هستش
احسان(احسان سابق)
۲۴ اسفند ۱۳۹۲3 سالی هست که پورشه هر سال رکورد سال قبل خودش رو میشکونه و مشخصه سود بیشتری رو به صاحبانش می رسونه.منم پول داشتم یکی از همین عروسک های اشتوتگاردی رو میخریدم
مصطفی
۲۴ اسفند ۱۳۹۲پورشه ناسلامتی آلمانیه اما فروشش تو آلمان از ایران کم تره!!!!!!!!!
shayan
۲۴ اسفند ۱۳۹۲آلمان بزرگترین و به نظر من که سالهاست تویه صنعت دارم کار میکنم و تقریبا با اکثر برندهایه صنعتی و تکنولژی روز و plc و برنامه سازی صنعتی آشنایی دارم میتونم با قدرت بگم که حتی ایالات متحده آمریکا هم توان کیفیت و خصوصیات برندهایه آلمانی رو نداره اینجا فقط داره از اتومبیل و نهایتا هواپیما گفته میشه ولی اینو بدون اگر آلمان نبود که بخواد یه روزی چنین امکاناتیو تقدیم به بشر کنه الان بنده و جنابعالی فکر چنین جهانیو هم که الان دراون حضور داریمو نمیتونستیم داشته و باشیمو حتی تویه رویاهامونم چنین شهریو تصور نمیکردیم پس نخواه با کوچیک جلوه دادن آلمان یا پورشه یا مردم آلمان اونارو کوچیک کنی و یا بخوای با این حرفها هر روز بگی ما اختلاف طبقاتی داریم و حرفایه تکراری که دوزار ارزش نداره بجایه این حرفا سعی کن اول خودتو اصلاح کنی و بعد بقیه رو البته سخته ولی شدنیه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۴ اسفند ۱۳۹۲فولوکس واگن شرکت خوبیه ، ولی بنظر من کار تویوتا ارزش بیشتری داره ؛ ببینید فولوکس واگن چندین شرکت رو در حالی که اون شرکت ها یه اسکلتی از خودشون داشتند و یه نامی برای خودشون درست کرده بودند خرید ؛ ولی تویوتا چی؟؟ خودش دو تا زیر مجموعه به نام لکسوس و سایون درست کرد واسه ی خودش و اون شرکت ها از صفر کارشون رو شروع کردند ، در ثانی فولوکس واگن تعداد زیر مجموعه های بیشتری نسبت به تویوتا داره ولی فروششون چی؟؟؟ فولوکس واگن شرکت خوبیه ولی بنظر من کار تویوتا ارزش بیشتری داره
Arash66
۲۴ اسفند ۱۳۹۲ببخشید که تویوتا به صورت فله ای ماشین تولید میکنه !
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اسفند ۱۳۹۲درود .
محمد جان حرف شما درست .
ولی نباید مدیریت بسیار عالیه فولکس رو نادیده گرفت . همیشه در رشد بوده .
برندهای زیر را سود ده کرده . تکنولوژی موتورهای 12 سیلندر و 16 سیلندر .
کمصرف ترین ماشین های دنیارو داره . یک گلف با 1.5 لیتر در هر صد
کیلومتر .
بعدشم برو تحقیق کن که اگر در پلتفرم هایی که از تکنولوژی مدولار
استفاده میکنه ، یک مشکل ایجاد بشه ، چقدر فراخوان داره . چنتا برند
زیر سوال میرن . اون مشکل در تمامیه ماشینهاش و در تمام سایز ها نمود
پیدا میکنه . ضررش خیلی زیاده .
پس هر کدام به اندازه ی خودشون ارزش دارند . ولی مشتری مداریه تویوتا
انصافا خوبه . قبول دارم .
داریوش. فقط پراید.فقط میدون اعدام
۲۶ اسفند ۱۳۹۲درسته که اون شرکت ها رو در دست گرفته اما ادامه دادن و موفق کردن اون شرکت ها مگه کار هر شرکتیه؟ مثلا الان پورشه دست تویوتا بود به نظر شما همینقدر که الان موفق هستش موفقه؟ هنوز ژاپن نتونسته ماشینی بسازه که از دور هم بتونی تشخیص بدی این مال فلان کمپانیه، تا آرمش رو نبینی نمیدونیه چیه !!! من نمیگم آلمانها بهتر هستن ،بلکه ژاپن هیچ وقت بهایی رو که آلمانها برای پیشرفت پرداختن و می پردازن رو حاضر نیست بپردازه،به همین خاطر همیشه پشت کشور هایی مثل آلمان هستش.کل دنیا میدونن ژاپن کارش تقلیده نه نو آوری و خلاقیت.
خاوری مزراتی
۲۴ اسفند ۱۳۹۲باسلام خدمت دوستان
گروه پورشه برمبنای برنامه ریزی قرار بود سال2020به سقف تولید 200000دستگاه برسه که با مدیریت بالای گروه وولکس واگن درسال آینده و باعرضه جهانی خودروی ماکان به احتمال بالا این سقف رو میشکنه و این یعنی رسیدن به اهداف ، 5سال زودتر از موعد
مدیریت یعنی این …
hero
۲۴ اسفند ۱۳۹۲من نمیدونستم آئودی و لمبو هم متعلق به فولکسه!
Arash66
۲۴ اسفند ۱۳۹۲آئوئی سهامش برای فولکس هست و لامبو برای آئودی
ehsan
۲۶ اسفند ۱۳۹۲بوگاتی ـم سهامش متعلق به وولکس واگنه
ali
۲۴ اسفند ۱۳۹۲زیگما دیگه این حرفت غیر قابل تحمل بود! خواهشا به هیچ عنوان از خودروسازای داخلی حمایت نکن!!! همه پدالی ها در جریان خودروسازای داخلی هستن تو بیخیال شو! دوم اینکه ممنون میشم درباره سیاست و دین هم نظری ندی … با عرض پوزش!
HILUX
۵ مرداد ۱۳۹۳ESPسیستم ترمز نیست بلکه یه سیستم واسه پایداریه که میتونه دریچه ی گاز و ترمز رو کنترل کنه یعنی روی ترمز کنترل داره ولی صرفا مال ترمز نیست.