بسته به سلایق و علاقهمندیهایی که هر شخص از آن برخوردار است، انتظاراتش هم از یک خودرو متفاوت است. بیشتر اشخاص از این مرکب موتوری توقع خاصی ندارند و تنها به این حد که آنها از مکانی به مکانی دیگر منتقل کند، راضیاند. اما معدود افرادی نیز وجود دارند که کارکرد متفاوتی را از آن طالباند و صرف جابهجایی با یک خودرو بههیچوجه آنها را راضی نمیکند. اینها از زمره کسانی هستند که لذت ناب رانندگی را خواهاناند و بیشک هم در این میان، از جمله محصولاتی که برای این کار ساخته و پرداخته شده است خودروی هیجانانگیز پورشه است.
گرچه انواع مختلف پورشه از ذات و جنمی اسپرت برخوردارند اما در عین حال، مایههای آسایش و راحتی را نیز از یاد نبردهاند و دراینباره مشتریان خود را ناامید نمیسازند. از سوی دیگر، محصولات این برند از کارآمدی و دوام بسیار خوبی هم بهره میبرند و همین نکته است که تا حدی پورشه را از دیگر همتایانش متمایز میسازد، چون هر چه باشد هزینه سرویس و استهلاک آن پایینتر از دیگر رقبای سوپر اسپرتش امی باشد. گرچه ممکن است طرحهای پورشه موردپسند همگان نباشد ولی تا آن حد ماندگار هست که دغدغههای همچون پیری زودرس و یا از مد افتادگی بدنه را از فکر و ذهن صاحبانشان دور نماید. آنهم در دوره و زمانهای که زیباترین احجام و اشکال نیز پس از مدتی آدمی را خسته و دلزده میسازد. موضوع این مقاله درباره یکی از جدیدترین محصولات پورشه به نام مکان یا ماکان (MACAN) است، نام این خودرو نیز برگرفته از زبان مردمان جزیره جاوه اندونزی بوده و به معنای ببر است. این خودرو در سال ۲۰۱۴ میلادی و در شهر لایپزیک آلمان در خط تولید قرار گرفت، این خط هم به موازات خطوط تولید پانامرا مستقر میباشد. طراح این خودرو نیز شخصی به نام MICHEAL MAUER میباشد و پلت فرم آن هم با خودروی آئودی Q5 مشترک است.اخیراً این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات مورد بررسی قرار گرفته است که در اینجا برگردان آن را تقدیمتان مینمایم.
خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو: ۴.۵ از ۵
این خودرو جز نخستین کراساوورهای اسپرتی دنیاست و پس از این هم درباره آن، بیش از آنچه قبلاً بوده، گفته خواهد شد.
پورشه ماکان را میتوان خودرویی با نمای ظاهری عالی برشمرد. طراحی بخش اعظم بدنه (تنه) آن از برادر بزرگترش، پورشه کاین به عاریت گرفته شده است. چیدمان بخش جلوی این خودرو هم از خطوط تیز بهره برده و هم تا حدی تداعیگر بالههای ماهی است، شیب تعبیه شده در بخش پشتی آن نیز به طرز ظریف و ماهرانهای از مدل کیمن اقتباس گردیده است. به طور حتم برای پورشه این امکان وجود دارد که طرحهای متفاوتی را نسبت به مدلهای موجود در بازار بیازماید و چه بسی که ممکن است که ارائه این مدل، نوعی آزمون برای سنجش یک ایده خوب – در نسل اول این خودرو- باشد. کابین
کمپانی پورشه این خودرو را بهمانند مدلی اسپرت و یا SUV در معرض فروش قرار داده است. شاید این نکته کمی عجیب به نظر برسد ولی زمانی که در درون کابین آن مینشینید بیش از همه، این جنبههای اسپرتی اتاق است که توجه شما را به خودش جلب مینماید. مثلاً در این خودرو کنسول میانی و نیز لبههای دربها، بالاتر از محل استقرار راننده قرار دارند؛ در واقع، هنگامی که در داخل آن جای میگیرید این احساس به شما القاء میشود که گویی به درون یک کوپه پرتاب شدهاید. کمتر موردی را در این کابین خواهید یافت که لبخند را بر لبانتان ننشاند. مهندسی
پورشه ماکان با انواع رموز و شگردها، این امکان را برایتان فراهم میکند که چه در داخل جاده (ON – ORAD) و چه در خارج از آن (OFF- ROAD)، سواری خوبی را با آن تجربه نمایید. چنانچه حالت «اسپرت» را جهت رانندگی در این خودرو فعال کنید، فنربندی آن سفتتر میگردد و ثباتی همچون پورشه ۹۱۱ را برای خودرویتان به ارمغان میآورد و اگر گزینه فنربندی بادی را برای آن انتخاب نمایید، ارتفاع خودرو به میزان ۴۰ میلیمتر بالاتر میآید و این امکان نیز برایتان فراهم میشود که به آسانی از پس موانع پیش رویتان، در خارج از جادهها برآمده و آنها را مغلوب نمایید. آنچه که در این خودرو ارائه میشود
در حال حاضر میتوانید سه تیپ از ماکان را جهت خرید گزینش نمایید، ماکان S، ماکان دیزل و توربو. ماکان توربو نسبت به بقیه اعضای گروه، از تجهیزات بیشتری بهره میبرد اما در عوض ماکان S از پکیجهای انتخابی بهتری برخوردار است. پیشرانه دیزل نیز توانی معادل ۲۴۵ اسببخار را از خود ارائه میدهد که از این لحاظ ضعیفترین نمونه در بین مدلهای موجود (در امارات) است اما از طرفی گشتاور خروجی این پیشرانه معادل ۵۸۰ نیوتنمتر است که قویترین جایگاه را در بین اعضاء، به آن میبخشد (پیشرانههای به کار رفته در ماکان S و توربو هم به ترتیب از توانی معادل ۳۴۰ و ۴۰۰ اسببخار برخوردارند).
توضیح: نمونهای که قرار است در بازار ایران عرضه شود دارای پیشرانهای ۲ لیتری توربو میباشد و فعلاً در بازار امارات عرضه نمیشود. جمعبندی نهایی
در مجموع، ماکان خودرویی خوب و مناسب است و محبوبیتش درمیان آن دسته از اشخاصی که این خودرو آنها را آماج خود قرار داده، یعنی افراد حرفهای بین سنین ۲۰ الی ۳۰ سال، کاملاً اثبات شده است. حتی ممکن است که این مسئله شامل افرادی که صاحب یک کودک هستند، نیز بشود. ماکان خودرویی اسپرت و در عین حال شیک است، خشک و در عین حال راحت است. به طور حتم، این خودرو چیزی نیست که به راحتی از آن بگذرید. نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
نمای ظاهری عالی
هدایت و کنترل عالی
تجهیزات کارآمد
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
محدود بودن تجهیزات استاندارد
مشخصات فنی
ماکان ۲ لیتری توربو: نمونهای که قرار است در بازار ایران ارائه شود.
توان: ۲۳۷ اسببخار در ۵۰۰۰ الی ۶۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۵۰ نیوتنمتر در ۱۵۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۶.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی در ۱۰۰ کیلومتر: ۷.۲ الی ۷.۵ لیتر
حجم موتور: ۳ لیتر
توان: ۳۴۰ اسببخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۴۶۰ نیوتنمتر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۸.۷ – ۹ لیتر ماکان توربو:
حجم موتور: ۳.۶ لیتر
توان: ۴۰۰ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۵۵۰ نیوتنمتر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۶۶ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۸.۹ الی ۹.۲ لیتر
نوع جعبهدنده: ۷ سرعته PDK
ضریب آئرودینامیک بدنه: ۰.۳۶ CD ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:۴۶۸۱/۱۹۲۳/۱۶۲۴ میلیمتر
فاصله بین دو محور جلو و عقب:۲۸۰۷ میلیمتر
وزن:۱۸۶۵ – ۱۹۲۵ کیلوگرم
گنجایش محل بار: ۵۰۰ لیتر
حجم باک: ۶۵ لیتر (مدل S و نیز ۲ لیتری توربو) – ۷۵ لیتر (مدل توربو) ایمنی
5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده،؛ سرنشین جلو، جانبی، پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کمکی ترمز در حلت اضطراری BA
سیستم کنترل کشش PTM
سیستم کمکی حرکت در سرپیچها
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
سیستم هشداردهنده خروج از مسیر (در مدل توربو به صورت استاندارد ارائه میشود)
سیستم تعلیق فعال PASM (در مدل توربو به صورت استاندارد ارائه میشود)
و… تجهیزات رفاهی
همانطور که شما خوانندگان عزیز در جریان هستید کمپانی پورشه خودروهای خود را با آپشن های متفاوتی به بازار عرضه میکند و اکثر این گزینهها هم به صورت سفارشی و به درخواست مشتری است، به همین خاطر میبینیم که مدلهای پورشه از لحاظ تجهیزات رفاهی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. به همین روی سعی شده است که در لیست ذیل تنها تجهیزات (تقریبی) نمونههای عرضه شده در بازار امارات، درج شود.
تنظیمکننده اتوماتیک صندلیها – چراغ نقشهخوانی – استراحتگاه دست برای صندلیهای جلو – صندلیهای حافظهدار – صندلیهای با پوشش چرمی از نوع آلکانترا- تنظیم اتوماتیک صندلیها – روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو – چراغ LED عقب – اسپویلر عقب – چراغهای جلوی هوشمند فول LED به همراه سیستم روشنایی در روز – اگزوزهای دوگانه اسپرت – سنسورهای پارک جلو و عقب – سیستم SRART/STOP – سوکت ۱۲ ولتی – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک سه نقطهای (تنظیم مجزا برای عقب) – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + AUX + بلوتوث – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – سیستم ورود بدون کلید – سیستم کنترل فشار باد لاستیکها (TPMS) – کامپیوتر رانندگی –نگهدارنده فنجانها – رینگهای آلومینیمی ۱۸ اینچی و……
این مدل علاوه بر تجهیزاتی که در نمونه S وجود دارد به اقلام اضافی ذیل نیز مجهز است:
گرمکن و سردکن صندلیهای جلو – گرمکن صندلیهای عقب – شیفترهای پدال روی فرمان – چراغهای جلوی زنون (BI-XENON) به همراه سیستم روشنایی در روز- شیشه عقب ضد بخار- سیستم ناوبری (NAVIGATION) – کروز کنترل هوشمند با رادار تنظیم فاصله – کیف ابزار چرمی – سیستم صوتی BOSE – رینگهای آلومینیمی ۱۹ اینچی و…….
آپشن ها: دوربین دید عقب – سیستم کمک پارک – سیستم صوتی BORMASTE – تلویزیون دیجیتال – قطب نمای دیجیتال – شیشه دودی عقب – پرده برقی عقب – رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی – سقف پانورامیک- تنظیمکننده صدای اگزوز و…….
در ایران:نحوه ورود و فروش این خودرو در کشورمان هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی برخی نشریات ارقامی در حدود ۷۰۰ میلیون تومان را برای مدل ۲ لیتری توربو آن ذکر میکنند.
در انگلستان: ۴۱,۵۷۰ پوند (نمونه ۲ لیتری توربو) – ۴۴,۶۵۰ پوند (مدل اس) – ۶۰,۹۹۴ پوند (نمونه توربو)
در امارات: ۲۵۸,۰۰۰ الی ۳۲۰,۰۰۰ درهم (نمونه S) – ۳۴۸,۹۰۰ الی ۴۲۰,۰۰۰ درهم (نمونه S)
مهدی
۱۴ خرداد ۱۳۹۴چه خبره 700تا
مصطفی
۱۴ خرداد ۱۳۹۴سلام به همه
پدال لطفا از سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات مطلب نذار به دو دلیل :
1- سایت های بسیار معتبرتر از این وجود دارند حتی داخلی
2- حالم از این عربهای مفت خور پایین خلیج همیشه فارس بهم می خوره که حالا اونا بیان بگن چی خوبه چی بده؟؟!!!!!!!!!…..
آرمااااان
۱۴ خرداد ۱۳۹۴چراغ عقبش با این که شکل ساده ای داره ولی خیلی قشنگه
mehran911
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ممنون از سام عزیز پدال به پست کاملی مثل این در مورد ماکان نیاز داشت
ویشتاسپ
۱۴ خرداد ۱۳۹۴سپاس آقای کاویانی
من نمیدونم چرا عاشق این قورباغه های پورش میشم.عاااااالیه عااالی.
سام
۱۴ خرداد ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما
امیر
۱۴ خرداد ۱۳۹۴از پورشه خوشم میاد.
بخصوص ماشین های کوپه ی پورشه.
مثل:911و918و….
رضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۴918 که یه شاهکار مهندسیه که رقبا هم بهش اذعان دارن
LPSK
۱۴ خرداد ۱۳۹۴به هیچ وجه این طور نیست یعنی تو پی وان رو بهتر از 918 میدونی/
شایان
۱۴ خرداد ۱۳۹۴منظورت اینه یعنی تو 918 و بهتر از p1 میدونی؟ جوابت مشخصه مهندسی 918 فوق العادست و بالاتر از p1 هستش و حتی بالاتر از لافراری
maysam..laferrari
۱۴ خرداد ۱۳۹۴شایان عزیز 918 بهتر از لافراری نیست کافیه به اعداد و ارقام توجه کنی تا متوجه حرفم بشی برای مثال:
طی مسافت 400 متر یا یک چهارم مایل در لافرای : 9.7 ثانیه—مکلارن پی وان:10 ثانیه—پورشه 918: 10.2 ثانیه… حتی میبینی که در این آمار که از منبع car and driver گفتم لافراری از هر دو بهتره ودر رده بندی این مجله ای که گفتم و مجله top gear (تخت گاز) مجله road and track و مجله motor trend اون از رقباش بهتر اعلام شده( به طور کلی) و همونطور که میدونی لافراری 0-300 کیلومترش در زیر 15 ثانیست و کاملا از رقبای مستقیمش برتری داره… امیدوارم قانع شده باشی داداش
maysam..laferrari
۱۴ خرداد ۱۳۹۴من دلایل بیشتری هم داشتم که بگم برتری های لافراری رو ولی فکر کنم همونهایی که گفتم کافی باشه
رضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۴آقایون داداشام توجه کنن:
همه چیز سرعت و شتاب و اعداد و ارقام نیست…
گودزیلای ژاپنی رو یادتون نره!
کارایی رو در نظر داشته باشید.
قیمت چی میگه
اگه پورشه بخواد با قیمت لافراری یه ماشین بسازه …
ahkhz
۱۵ خرداد ۱۳۹۴بچه ها ببخشید سقف پورشه 918 اسپایدر چطور باز و بسته میشه
رضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۴پورشه و کلا آلمانیها در ساخت اتومبیل فوق العادن…
من ماکان رو بیشتر از کاین دوست دارم و با وجود طراحی منحنی بدنه به این زودی ها گرد پیری روش نمیشینه بر خلاف بعضی رقبا.
از چراغهای عقب و صافی بدنش خیلی خوشم میاد…
احسان آرسنالی
۱۴ خرداد ۱۳۹۴آقایون برای محاسبه قیمت تقریبی یک خودرو از فورمول ساده زیر استفاده کنید.
قیمت به دلار ضربدر 10هزار تومان
price ($) * 10000
مجتبی(ساروی)
۱۴ خرداد ۱۳۹۴احسان دمت گرم راست گفتی ولی بعضی لوکسارو باید در 20تا30هزار تون ضرب کنی مثله فراری 400هزاردلار قیمت در ایران هشت میلیارد
احسان آرسنالی
۱۴ خرداد ۱۳۹۴قیمت لوکس هایی که تک هستند به کنار چون دل بخواهی هست مثلا ((اگه اشتباه نکم)) ماساراتی یا مازاراتی گیبلی از کواتروپورته تو ارزونتر هستش ولی تو ایران چون کواترو قبلا وجود داشت و گیبلی اولین بار وارد میشد گیبلی یه 300 400 میلیونی گرونتر بود. ولی در مورد عامه خودرو ها اگه بازه قیمتش تا 24 25 هزار دلار باشه ضربدر 8هزار تومن میشه اگه از 25 تا 32 هزار دلار باشه ضربدر 10 هزار تومن بالاتر دل بخواهی قیمت میزارند
maysam..laferrari
۱۴ خرداد ۱۳۹۴مجتبی جان اون فراری که شما میگی 458 ایتالیا هست و قیمتش 278 هزار دلاره که تو ایران 8.5 میلیارد تومن قیمت گذاری شده بود
مجتبی(ساروی)
۱۴ خرداد ۱۳۹۴میثم جان بازم بدتر
maysam..laferrari
۱۴ خرداد ۱۳۹۴700 ملیون تومن!!! 41 هزار پوند چجوری شد 700 ملیون تومن ؟؟؟ اصلا این ماشین دیگه خیلی بخوام زیاد بگم نسخه 2 لیتریش 250 ملیون بیشتر نمیرزه
میثم
۱۴ خرداد ۱۳۹۴الان حساب کردم. قیمتش دقیقا 3.3 برابر شده. واقعا جای تاسف داره!
Archi khan
۱۴ خرداد ۱۳۹۴زیاد حرص نخور دوست عزیز
مگه آلفا مدل 4c نیس ، قیمت جهانی اش حدود 50 هزار دلاره
میاد ایران میدن 900 میلیون !!!!
آخه رو چه حسابی ، چه کتابی……………………………………..
maysam..laferrari
۱۴ خرداد ۱۳۹۴عزیزم شما که بیشتر داری حرص میخوری:D
شایان
۱۴ خرداد ۱۳۹۴خب راست میگه دیگه این حداقل باید یک میلیارد قیمت داشته باشه طبق این قیمت آلفا
farshad
۱۴ خرداد ۱۳۹۴250 ؟؟؟؟؟؟
حاجی آزرا ، را دارن میدن 230..240
رو چه حسابی میگی 250 ؟؟؟ با توجه به قیمتای داخل ایران دور از انتظار نیس که اینجا حدود 700 باشه.کاری به اینکه میرزه یا نه ندارم
Maysam..laferrari
۱۴ خرداد ۱۳۹۴اصلا متوجه شدی من چی گفتم برادر عزیز؟؟ من میگم ارزش 700 ملیون رو نداره این میگه آزرا رو دارن میدن 230 ملیون! خوب مشخصه که آزرا هم خیلی خیلی کمتر از اینا میرزه
MOHAMAD TBAG
۱۴ خرداد ۱۳۹۴در ایران 700 میلیون !!!!
خیلی ببخشید ولی بدبخت تر از ما ایرانی ها هم کسی هست ؟
واقعا ما تو چه جایی زندگی میکنیم ؟!
در کل آلمانی ها حرف ندارن ♥
maysam..laferrari
۱۴ خرداد ۱۳۹۴بدبختت تر از ما خودمونیم!
mory
۱۴ خرداد ۱۳۹۴اونایی که تو ایران اطلاع دارن میدونن این بهتره یا لکسوسrx750
کلن یه نفر مزیتاشونو به هم بگه
چرا همه از تویوتا تعریف میکنن ولی این یه جورایی باکلاستره
David
۱۴ خرداد ۱۳۹۴آخه اصن لکسس مدلی به اسم rx750 نداره !! چرا بی تحقیق نظر میدین ؟منظورت LX570 ?!
mory
۱۴ خرداد ۱۳۹۴راست میگی lx750 بود میدونستم ولی هواسم نبود حالا میخای باور کن میخای نکن
در ضمن شما خودشو ناراحت نکن
شایان
۱۴ خرداد ۱۳۹۴برادر من خب معلومه پورشه با کلاس تره
mory
۱۴ خرداد ۱۳۹۴میدونم ولی از نظر نرم تر بودن خراب نشدن و … کدوم بهتره
میخام ببینم چرا انقدر از تویوتا تعریف می کنن
من دادشم e-class جدید سوار شده بود ولی میگفت تویوتا آوالون نرم تر بود بهتر بود منم موندم چی بگم
رهگذر
۱۵ خرداد ۱۳۹۴داداش جنابعالی سوار پوستر کلاس ای شده
mory
۱۶ خرداد ۱۳۹۴چی بگم شما سوار شدی ؟
منم شک دارم حرفش درست بوده باشه ولی اصرار داشت که بهتر بود
علی
۳ مرداد ۱۳۹۴عزیزم بالا برای پایین بیای پورشه بهتره ارزون تره
آرمااااان
۱۵ خرداد ۱۳۹۴آخه داری ماکانو با ال ایکس۵۷۰مقایسه میکنی چرا؟
یه نگاه بنداز ببین اون تو چه سایزیه این ماکان تو چه سایزیه،خروجیو حجم موتورهارو چک کن بعد بیا بگو،ال ایکس۵۷۰هیولا به اون گندگیو با ماکان مقاایسه میکنی
mory
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ولش کن تو یه پست دیه میپرسم
حالا شما با پرادو مقایسش کن
sjs
۱۴ خرداد ۱۳۹۴هنرمندانه زیباست.نمونه ی کامل احترام به مشتریان و دوستداران این برند.
luis
۱۵ خرداد ۱۳۹۴ماکان هم کلاس lx نیست دوست عزیزمون راست میگه خیلی اختلاف ابعاد و حجم موتور دارن ولی احتمالا با nx یا rx همکلاسه.
به دور از اینکه جرمن ها برترین مهندسی رو دارن ولی در زمینه شاسی ژاپن الالخصوص تویوتا قدمت زیادی داره و مسلما کیفیت و کارایی بالایی داره البته منظورم از کارایی شتاب و سرعت نیست چون مسلما شتاب و سرعت در اولویت یه خودرو شاسی نمیتونه باشه.
نوید جهرمی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴بحث سر قیمت شد .
همیشه برام سوال بود آخه به چه منطقی خودروهای بالای 2.5 لیتری پرمصرف یا لوکسن. چرا به جای این قانون احمقانه نیومدن خود مصرف ماشین یا مثل بلادفرنگ میزان کربن دی اکسید تولیدی رو ملاک قرار بدن؟
این ها نشأت گرفته از اینه که یه عده کارنابلد میان برنامه ریزی و قانون گذاری میکنن و یه عده شیاد میان از این فرصت ها سوء استفاده میکنند.
همین میشه که ماکان به جای 550 تا 600 (همین قیمت هم ظلمه) 700 تا 800 به بازار میاد و لوکس هم محسوبش نمیکنن.
سانتافه سه لیتری لوکس محسوب میشه
گیبلی به خاطر داشتن برند مازراتی به جای 500 میلیون یک میلیارد هفصد میلیون خرید و فوش میشه.
ماشین به جای کالای مصرفی تبدیل میشه به وسیله ی ارزشیابی اعتبار افراد.
تن آدمی شریف نیست به جان آدمیت بلکه همین ماشین زیباست نشان آدمیت
حالا هی بیا طرح مبارزه با دور دور بزار
نوید جهرمی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴توی این کلاس ماکان واقعن گل کاشته.
حتی فروش کاین بعد از عرضه ماکان کم شد و مشتری های اون به سمت خودش کشوند.
Danial
۱۶ خرداد ۱۳۹۴درسته نمیتونیم سوار بشیم اما خداروشکر این یکی رو میشه از نزدیک دید کلاً پورشه سالانه 500 تا خودرو تولید میکنه که 200 تاش میاد ایران خود پورشه هم از این موضوع تعجب کرده باور کنید …..
Ferrari
۲۶ تیر ۱۳۹۴اقای mory اگه ماشینی میخوای که راحتی و آرامش و قابلیت های افرود بالا داشته باشه و جون سخت باشه لکسوس بهترین گزینه هستش. اما اگه شاسی بلند هیجان انگیز و پرقدرت و اسپورت میخوای پورشه بهترین گزینست
Ferrari
۲۶ تیر ۱۳۹۴ضمنن از نظر دوام و کیفیت ساخت ،محصولات لکسوس و تویوتا بهترین هستن