بهتازگی خودروساز اشتوتگارتی الاصل یعنی پورشه مدلی رده پایین از ماکان را معرفی نموده است. این مدل جدید از پیشرانهای ۲ لیتری با پاشش مستقیم سوخت استفاده میکند که میزان قدرت خروجی آن ۲۴۸ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ تا ۶۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور آن ۳۷۰ نیوتون متر در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه میباشد.
ماکان جدید از گیربکس PDK 7 سرعته ی استاندارد با کلاچ دوبل بهره میبرد. این خودرو برای رسیدن بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. البته با استفاده از پکیج اسپورت کرونو این زمان به ۶.۵ ثانیه کاهش مییابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۲۹ کیلومتر بر ساعت اعلامشده است. مصرف سوخت ماکان نیز بسته به چرخها و ترکیب لاستیکها بین ۷.۴ تا ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. پورشه قول “دینامیک سواری اسپورت و فوقالعاده” را داده و خاطرنشان ساخته که سیستم فعال مدیریت کشش با “سیستم تعلیق چابک و فرمان دقیق” همکاری تنگاتنگی دارد. سیستم تعلیق بادی با پرداخت مبلغ اضافهتر بر روی ماکان ۱۷۷۰ کیلوگرمی قابل سفارش است، ماکان با این وزن به سبکترین SUV ساخت پورشه بدل شده است. طیف وسیعی از امکانات استاندارد ازجمله پنجرههای کناری تیره، کالیپرهای ترمز مشکی، چرخهای ۱۸ اینچی و دو لوله اگزوز از جنس استیل ضدزنگ در ماکان یافت میشوند. در داخل کابین، اکثر تجهیزات و ویژگیها همانهایی هستند که در مدل S وجود دارند مثل صندلیهای راحت با تنظیم الکتریکی در ۸ جهت (برای راننده)، چرم آلکانترا، آخرین نسل مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) و سیستم هشدار خروج از خط.کمپانی قیمت وسوسهانگیز ۴۸۲۵۰ دلاری را برای ماکان ۲ لیتری اعلام کرده است در حالی که قیمت ماکان S به ۵۵ هزار دلار و مدل GTS به ۶۸ هزار دلار و نهایتا مدل توربو به ۷۷ هزار دلار بالغ میگردد.
difender
۲۳ اسفند ۱۳۹۴چطوری از یه موتور دو لیتری اینهمه نیرو بیرون میکشن !!
اﻭﺭﻧﮓ
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺑﺎ psi ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻ .
احسان آرسنالی
۲۳ اسفند ۱۳۹۴به سختی
Sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۴بابا دیگه 77 هزار دلار خیلیه همون 55 هزار و 68 هزارشم زیادیه اونم واسه یه موتور 2لیتری پر مسلمه پول برند فقط میدی
با این پول BMW x5 هست یا نه اصلا عشق سرعتو صدای اگزوز و…با این پول یه GLE 450 AMG بخر یه suv معرکه که به فاصله از اینجا تا کره ماه ازاین پورشه بهتره موتور 6سیلندر 3لیتری با قدرت و گشتاور خیلی بیشتر 0تا100 کم تر و کلی امکانات
edris
۲۳ اسفند ۱۳۹۴شما نمیخواید طرز فکرتون رو عوض کنید؟ چرا فقط به حجم موتور توجه میکنید؟؟ در شتاب و بازده چیزای زیادی نقش دارن مثه گیربکس انتقال قدرت وزن و…
بنظر من اینکه حجم موتورش پایینه نه تنها عیب نیس بلکه نقطه قوتشه چون مصرف سوخت پایینتری نسبت به رقبا داره و آلودگی کمتری تولید میکنه همچنین با وجود حجم پایین صفرتا صد ۶.۵ ثانیه داره که خیلی مناسبه ، درضمن در کشورهایی که مالیات میگیرن این ماشین مالیات کمتری بش تعلق میگیره. مهندسی یعنی این. آفرین به پورش
رامتین
۲۳ اسفند ۱۳۹۴difender با کمک توربو توان 248 اسب را کشیدند. در واقع در این متن، این نکته جا مونده. دلیل: نسل قبلی ماکان با موتور 2 لیتری و توربو توان 235 اسب داشت، پس کاملا مشخصه موضوع. بیشترین توانی که از یک موتور 2لیتری با تنفس طبیعی کشیده شده، تویوتا gt86 است که 200 اسب داره. بالاترین از این اگه ممکن باشه، شک نکنید قیمت بسیار بالا میره و بعبارتی نسخه دست ساز خواهد بود. مدلهای دیگه ماکان که شامل ماکانs است، توان 340 اسب داره که 6 سیلندره و توربوست و در نهایت مدل توربوs، توان 400 اسب داره. بدلیل نمایندگی افتضاح معین موتور، قیمت ماکان 2لیتری نسل قبل حدود 650 میلیون هست که خب آدم عاقل برای خرید یه اتومبیل 50هزار دلاری، اینقدر پول نمیده. میتونه بی ام و x4 با 45000دلار را 340 تومن بخره!!!!
حسین
۲۳ اسفند ۱۳۹۴پورشه طراحی زیبایی نداره و همه مدلاش تکراری و قدیمیه.چراغ جلوش زشته و نمای عقبش یکم بهتره :| ظاهر این ماشین اصلا خشن و با ابهت نیست و من لامبورگینی اونتادور به این ترجیح میدم چون ظاهرش خشن تره !
.
.
.
الکی مثلا احمد باقریم من :)))
king 918
۲۳ اسفند ۱۳۹۴پورشه فقط فلت سیکس تنفس طبیعی دیگه این دولیتری هاش به اسم پورشه نمیاد /////
Barbar
۲۳ اسفند ۱۳۹۴از پورشه بهتر کارخونه نمیشناسم وقتی هایپر کار بزنه صدی 3 تا بسوزونه بدون کارش درسته
احمد باقری
۲۳ اسفند ۱۳۹۴هر چی باشه، از 911 خیلی خیلی خیلی بهتره.
MjM
۲۴ اسفند ۱۳۹۴هیچ خودروسازی نمیتونه جلوی وسوسه فروش بالای خودروها ی کراس اوور طاقت بیاره!