در ابتدای این هفته، وزیر گذار زیستمحیطی ایتالیا اظهار داشت که به دنبال توافق با اتحادیهٔ اروپا است تا سوپراسپرتسازان تولید پایین ایتالیایی را از قانون ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز در اتحادیهٔ اروپا پس از سال ۲۰۳۵ معاف کند؛ اما مدیرعامل پورشه «الیور بلوم» با این معافیت برای ایتالیاییها موافق نیست و چنین معافیتی را منطقی نمیداند. وی هنگام گفتگو با بلومبرگ در نمایشگاه مونیخ گفته است با وجودی که شرکتهایی مثل لامبورگینی و فراری تیراژ پایینی دارند اما همه باید در مبارزه با تغییرات آبوهوایی مشارکت داشته باشند.
بلوم همچنین به مزایای پرفورمنس خودروهای الکتریکی اشاره کرده و گفته است:
برق در آینده بیرقیب خواهد بود. کربنزدایی یک درخواست جهانی است و همه باید در این امر مشارکت داشته باشند
البته پورشه و لامبورگینی هردو عضوی از گروه فولکسواگن هستند اما برند اشتوتگارتی با سرعت بیشتری نسبت به سنت آگاتاییها سبد محصولات خود را به الکتریکی تغییر خواهد داد. بااینحال، این بدان معنا نیست که لامبورگینی نمیخواهد به سهم خود در مبارزه با تغییرات آب و هوایی نقش داشته باشد زیرا جانشینان اوراکان و اونتادور هردو هیبریدی خواهند بود و این شرکت پس از سال ۲۰۲۵ اولین محصول تمام الکتریکی خود را هم معرفی خواهد کرد.
در همین حال، علیرغم اینکه پیشرانههای درونسوز طی دههها یکی از جذابیتهای اصلی فراری بودهاند، این شرکت ایتالیایی هم حرکت به سمت الکتریکیسازی را پذیرفته و الکتریسیته را به سبد محصولات خود وارد خواهد کرد. این شرکت تاکنون در محصول پلاگینهیبریدی معرفی کرده و اولین مدل تمام الکتریکی آنهم تا سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد.
ممد ژانگولر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اصا هر چی پورشه میگه درسته
باید گفت چشم
🔥A.H MOTORS🔥
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اخه کی میتونه یه اونتادور svj زرد رو به یه جارو برقی ترجیح بده؟…
اخه کی میتونه یه وننو رودستر مشکی مات رو به یه جارو برقی ترجیح بده؟…
هعی….😥
ممد ژانگولر
۲۱ شهریور ۱۴۰۰فکر کنم فقط خودت 😁
آینده از آن جارو برقیاست
اولین کسی که تو صف خرید همین جاروبرقیها خواهیم دید اول خودتی
این خط این نشون 😏
🔥A.H MOTORS🔥
۲۱ شهریور ۱۴۰۰XD
اره از آن جاروبرقی هاست ولی ما جارو برقی نمی خوایم!
انقدر هم شیرین بازی در نیار 😡
M.K karimi
۲۱ شهریور ۱۴۰۰واقعا یه پیام دارم برای مدیر عامل پورشه …. 🤬
چقدر کثیف شده دنیای خودرو…
چقدر طمع پول و قدرت وجود داره
Porsche
۲۱ شهریور ۱۴۰۰خود پورشه یکی از برند هاییه که باید درون سوز بمونه
چون واقعا محصولاتش بی نظیرن
این قانون هم خب اگه باشه شامل خیلی از برند ها میشه که تیراژ تولید پایین دارن
ولی کلا مفهموم این موج پر قدرت الکتریکی سازی رو درک نکردم چون درصد کمی از تولید کربن و آلودگی ها واسه ماشیناس😐
مازیار
۲۰ شهریور ۱۴۰۰در این رابطه بنظرم حق با دوستمون امیر باشه در مبحث قبلی
چون قانون این اداها که آه ای V12 مرا تنها نگذار سرش نمیشه یعنی نباید که سرش بشه
تنها راهی که بنظر میرسه اینه که درون سوزهای مختص پیست اجازه فعالیت داشته باشن نه اینکه در معابر عمومی شاهد دوگانگی در اجرای قانون باشیم
AMIR / ARMI
۲۰ شهریور ۱۴۰۰مازیار جان من از روی منطق حرف میزنم
نه احساسات و علاقه و تعصب
همه باید مخالفت کنن از این قانون گریزی
یدونه معافیت پاسپورتی داشتیم تو کشور خودمون چه سو استفاده ها که نشد ( این قسمت شوخی بود 😂 )
محمد امین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰درسته تاثیری نداره ، اما بالاخره همه باید قانون رو رعایت کنن
خود فراری هم گفته بود که ما مشکلی نداریم با این قضیه و خوش حال هستیم ، و گفته بودن الکتریکی شدن ، فاصله ی فراری رو بیشتر و بیشتر هم میکنه از نظر پرفورمنس نسبت به بقیه چون سرمایه گزاری زیادی کردن
لامبو هم که تابع شرکت فولکس هست
Karl Benz
۲۰ شهریور ۱۴۰۰دیگه آب از سر همه گذشته چه فایده ای داره ؟😞
datsun
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پاک بود الکتریکی یکی از بزرگترین دروغهای دولتها به مردم برای رسیدن به اهداف خودشون
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰مشخص بود کسی به فکر دوستداران خودرو نیست
جالب اینجاست که خود پورشه داره روی سوخت مصنوعی سرمایهگذاری میکنه و گفته ۹۱۱ برقی به این زودیا نمیسازه و درونسوز نگه میداره اونو اما مخالف این معافیته!!!
این حرکت دوگانه رو درک نمیکنم
Nima
۲۰ شهریور ۱۴۰۰سود و منافع فقط همین!
محیط زیست فقط حرفه
M.K karimi
۲۱ شهریور ۱۴۰۰دقیقا آقا نیما 👌👌👌👌👌👌
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰شخصا امیدوارم این حرف مدیرعامل پورشه اثری روی اقدام ایتالیایی ها نزاره
جالب اینجاس که مدیرعامل پورشه هیچ دلیلی برای این مخالفتش نیاورده
فقط گفته برقیا ماشین های بهترین!!
خب کی سر بهتر یا بدتر بودن بحث کرد ، بحث سر اینه که جذابیت درونسوز ها نباید از بین بره ، درونسوز ها هم دارن پاک میشن ، هیبرید و سوخت مصنوعی که خود پورشه داره روش کار میکنه و میگن مزدا هم در حال توسعه چیزی مشابه اینه از روش های پاک سازی اونا هستن
abdi_mahdi
۲۰ شهریور ۱۴۰۰منابع نفتی رو به پایانه ای بشر
Sina10
۲۰ شهریور ۱۴۰۰کسی حرفی از نفت نزد
بحث الان روی درونسوز هاست
درونسوز ها که فقط بنزینی نیستن
سوخت مصنوعی هم ساختشون نیازی به نفت نداره
♦SHAHRUKH♦
۲۰ شهریور ۱۴۰۰این نظر به یادگار بمونه
چند سال بعد که ضررهای خودروهای برقی مشخص شد احتمالا برمیگردن به خودروهای درون سوز یا هیدروژنی و صد درصد یه سوخت پاک قابل استفاده عمده پیدا میکنن
Hamid
۲۰ شهریور ۱۴۰۰چ دنیای کثیفی شده واقعا!
یعنی چه دنیای کثیفی بود!
جواهرات کمیابی مثل رونتون و F12 TDF واقعا حیفن …
به درک دیگه چیزی برام مهم نیس …
دنیا همیشه دست یه عده کثافت پول پرست بوده و هست …
ناشناس
۲۰ شهریور ۱۴۰۰باید قانون بذارن خودروهایی که مثلا زیر 1000 دستگاه در سال تولید میشه درون سوز باقی بمونن.
SF90 STRADALE
۲۰ شهریور ۱۴۰۰با اینکه طرفدار سرسخت پورشه هستم ولی از این حرف مدیرعامل پورشه خوشم نیومد
حالا که تیشه به ریشه همه چی زدین با این الکتریکی های شخمی ، دیگه این دو برند بزرگ رو بزارین راحت نفس بکشن
امیدوارم با معافیت این دو خودروساز بزرگ ایتالیایی از الکتریکی سازی کامل یک هدیه بزرگ به همه عاشقان دنیای خودرو داده بشه
اگه هم قرار به الکتریکی شدن باشه باید فاتحه لذت رانندگی ، هندلینگ ، صدای اگزوز و آدرنالین رو بخونیم
RezaRs
۲۰ شهریور ۱۴۰۰حالا واقعا حق پورشس مانع تراشی براش کنند درون سوز تو پیست هم براش نمونه
SF90 STRADALE
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اتفاقاً پورشه هم باید درون سوز بمونه و با فراری ، لامبورگینی و مکلارن رقابت کنه
این فشارهای سیاسی آدمو مجبور میکنه هر حرفی بزنه
نمی دونم چرا همه آزادی رو ول کردن و برده مال و ثروت شدن ؟؟؟؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰همین شده دیگه ، هرکی زیراب اون یکی رو بزنه بیشتر پول بدست میاره
ارشیاSVJ
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پورشه دیده اگه لامبو و فراری درونسوز بمونن کارش سخت میشه.
پریده وسط.
به جای اینکار باید خودش یه کاری کنه این مورد شامل هایپرکارا و سوپرکارای خودشم بشه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰برادر من(اسم نمیبرم خودش بهتر میدونه)تو که عشق پورشه بودی چرا حالا *** بازی درآورده و رفته تو ساز و کار برقیا؟؟ عجب زمونه ای شده واقعاً از پورشه همچین حرکتی بعید بود خیلی ناراحت شدم…
abdi_mahdi
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پورشه زیر حرفاس قبلیش نزده با درونسوز موندن فراری و لامبو کار پورش سختر میشه احتمالا یکی از دلایل این حرفشونه
Porsche
۲۱ شهریور ۱۴۰۰نیدونم؟؟؟؟پورشه واسه رقابت تو بازر الکتریکی ها سخت کار میکنه
اینجا اعتراض پورشه بیش تر واسه امتیاز دهیه
چون نمیخواد تبعیضی باشه
بیش تر منظورش اینه که با همه برقی یا هیچکس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰چی بگم راستش برادر والا با این خبر حرفی ندارم چون ایتالیا قطب ساخت موتورای عالیه پورشه هم چیز بد نمیسازه اون موتور تخت پورشه معرکه ست ولی چرا اینجوری میکنه جای سواله…
RezaRs
۲۰ شهریور ۱۴۰۰کاری که این افراد بی ارزش کردند یعنی پورشه هم حق نداره هایپر کار درون سوزه داخل پیست داشته باشع
هایپر کار درون سوز داخل پیست برای همه جز پورشه بی مرام
این بی مرامی یادمون نمیره پست فطرتا
Hamid
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ایشون ی مدیر عامله و برده پول! مثل خیلیا … نمیشه درون سوز های پورشه رو نادیده گرفت … پورشه سالها قبل خودش رو به همه ثابت کرده و حرف یکی دو نفر هیچ چیزی رو برام تغییر نمیده …
محمد مختاری آذر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰باید دوازده سیلندر های فراری بمونند نه اینکه از بین برند واقعا که
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ شهریور ۱۴۰۰#الیوربلوم_شکر_خورد
Mad.z.Max
۲۱ شهریور ۱۴۰۰😂😂
شاهین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پورشه داداش شما همون موتور های تخت که بی صدا و بی روح هستن رو بساز کاری به بقیه نداشته باش
بجز کررا جی تی چی ساختی واسه ما عاشقان اصلی ماشین؟!
Navid
۲۰ شهریور ۱۴۰۰وااات؟؟؟ یه سرچ بزن تو گوگل : 30 ماشینی که قبل از مردن باید برانیم. ببین پورشه چیزی ساخته یا نه.
abdi_mahdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۰gt3 صدای جذاب نداره؟ 918 چی؟!
MOH...AN14
۲۰ شهریور ۱۴۰۰آبتین جان نشونی رو روی اسم دادم با من بودی؟؟؟😂😂😂😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ممکنه!
AMG GT R
۲۱ شهریور ۱۴۰۰نه خود خورم نه کس دهم گنده کنم به سگ دهم حکایت پورشه هست
حسین دهمرد
۲۱ شهریور ۱۴۰۰…کل سوپر اسپورتای دنیا مگه چندتاست؟ کل پیمایش سالانه شون مگه چندتاست؟ همش که افتادن گوشه پارکینگ هفته ای یه دور میزنن باهاش.
بزارید یه مقایسه بکنم
کل مصرف آب شرب خانگی ایران 3 درصده یعنی اگر از همین امروز تمام ایران مصرف آب شربشون رو نصف کنن در کل میشه یک و نیم درصد صرفه جویی. حالا اینا هم اون ۹۷ درصد دیگه رو ول کردن چسبیدن به همین 3 درصد.
یعنی عملا هیچ.
آلودگی که ماشینای کوچیک و تعداد بالا که هفت روز هفته در حال تردد هستن خیلی بیشتر به آب و هوا ضرر میزنه
حالا کامیونت ها و کامیونهای دیزلی هم که هر هفته ممکنه چندهزار کیلومتر هم تردد داشته باشن دیگه از حساب و کتاب خارجه.
Navid
۲۱ شهریور ۱۴۰۰کاملا درست گفتی