پورشه در رویداد گرامیداشت پنجمین سالگرد تأسیس بخش منحصر فرد رناسپورت ریونیون، در پیست “مزدا ریسوی لاگونا سکا” از نسخه جدید ۹۱۱ به نام کاررا GTS رناسپورت ریونیون پردهبرداری کرد. پورشه این نسخه ویژه را بر پایه ۹۱۱ GTS کاررا طراحی کرده و از ویژگیهای منحصربهفرد آن، در نمای خارجی، استفاده از رنگ خاکستری همراه با خطوط مشکی و قرمز، استفاده از چراغهای LED رنگی و رینگهای ۲۰ اینچی اسپورت کلاسیک به رنگ مشکی براق است.
هنوز تصاویر داخلی آن منتشر نشده است، اما پورشه میگوید صندلیهای اسپورت پلاس آن، قابلیت تنظیم در ۱۸ جهت مختلف دارند و از تریم فیبر کربن در ادوات کابین استفادهشده، بهعلاوه اینکه رکاب منقش به نام آن و همراه نورپردازی خواهد بود. همچنین فرمان اسپورت، دوخت کارمین قرمز صندلیها و درب کنسول وسط برجسته با نشان Rennsport Reunion V وجود دارد. دیگر امکانات برجسته این نسخه عبارتاند از یک سیستم صوتی بوز، سیستم کمکی پارک و سیستم تعلیق اسپورت PASM است. وظیفه تأمین قدرت آن بر عهده موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر با توان ۴۳۰ اسب بخار است که بهطور انحصاری به یک گیربکس دستی متصل شده و این ماشین را قادر میسازد تا ۰ تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۲ ثانیه بپیماید و به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد. تنها تعداد ۲۵ دستگاه از این نسخه تولید خواهد شد و قیمتگذاری آن از ۱۴۸,۳۳۵ دلار شروع میشود. قیمتی که برای یک کاررا، گران به نظر میرسد.
مهندس صنایع و از علاقهمندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وبسایت های خبری دیگر در حوضه آیتی مینوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آیتی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.
با سپاس از مهرداد فراهانی عزیز بابت نوشتن مطلب بالا به نظرم برای برند با اصل و نسبی مثل پورشه این قیمت میتونه مناسب باشه چه بسا کم بخاطر تعداد محدودش گرچه میتونست قدرتش بیشتر باشه
گل سرسبد پورشه، 911! عجب حرف خنده داری. انصافا طراحی یک ماشین در این سبک و سیاق باید خیلی بهتر از اینها باشه. عجیبه که اینقدر ضعیف طراحی شده. توی تهران چند بار از نزدیک دیدم، گفتم شاید از نزدیک جلوه دیگه ای داشته باشه، ولی واقعا نمای جلوی افتضاحی داره. هر چی هم ازش نمونه جدید تولید میشه بهتر که نمیشه هیچ، بدتر میشه. خدا را شکر که بقیه مدلها مثل 918 و کاین، طراحی قشنگی دارن، وگرنه پورشه رو باید ضعیف ترین شرکت از نطر طراحی قلمداد می کردیم. حیف این همه تکنولوژی و مهارت در موتور و قطعات ماشین که با طراحی نمای جلو، به گند کشیده میشه.
دقیقا از جلو، قورباغه ای است که داره میخنده. بهتره بره از روی یک حیوون دیگه طراحی کنه. چقدر این اصالت داره؟ کشورهایی در دنیا بودند که واقعا دارای تاریخ عظیم و با اصالتی بودن، ولی الان چی دارن، فقط میگن قبلا اصالت داشتیم، اصالت به ظاهر نیست، همین که شبیه قبل باشه این میشه اصالت! اصالت، یعنی نوآوری، یعنی پیشرفت رو به جلو. اینها اصالت یک خودروساز هستند یعنی به پیشرفت خودش ادامه بده، تکرار پیشرفت هست که اصالت رو میسازه نه تکرار طراحی. اگه همین ماشین، دقیقا با همین طراحی، ساخت شرکتی مثل سانگ یانگ بود، به واالله اگه تمام این متعصبین به این طراحی 911، حتی نگاش می کردن، حالا چون پورشه هست، فقط میگن به به و چه چه، چه اصالتی. چقدر اصیل. حالا بعضیها میگن سانگ یانگ نمیتونه این طراحی رو انجام بده که دیگه مغلطه هست.
آقا احمد شما شاید درست بگی ولی یکی از مصداق های اصالت در طراحی اتومبیل حفظ پایه کاره که پورشه در این ضمینه شاید سرآمد باشه درسته در مدل خاص مثل 918 و کاین و حتی پانامرا تقریبا تغییرات انجام شده در طراحی ولی اگر خوب ببینیشون حفظ پایه طراحی توشون موج میزنه(گرچه در 918 کمتر مصداق میکنه چون مدلش خاصه) حفظ اصالت فقط قیافه نیست پورشه اصالتشو از طراح اولیه این خودرو یعنی فردیناند پورشه فقید داره مطمئنا هم خریداران این اتومبیل به این امر اهمیت میدن(البته در خار از ایران چون در ایران ایمان دارم چنین چیزی نیست)
شما هنوز هم منظور منو متوجه نشدی. شما بدون توجه به اینکه این ماشین پورشه هست، نظر بده، ببینم یکبار میتونی این کار رو بکنی. اگه این ماشین رو تویوتا طراحی کرده بود، تا الان بارها و بارها همین بچه های پدال می گفتن که از دنیا عقب مونده، تمام طراحیهاش تکراری شده. همین الان هم با اینکه تویوتا طراحیهای بسیار متنوع تری از پورشه داره(البته میدونم پورشه فقط در بعضی کلاسها، خودرو تولید میکنه) ولی باز هم همه ما میگیم که تکراری شده و باید یه دستی به سر محصولاتش بکشه. ما فقط چشمامونو بستیم و پورشه هر کاری بکنه، مطمئن باش هر کاری بکنه، طرف نمیاد بگه پورشه بده. من دفعه قبل هم مثال زدم، گفتم کمپانی اپل که یک کمپانی کاملا انحصاری هست، اون موقع فقط موبایل با اندازه 4 اینچ میزد از هر کی سوال می کردی می گفتن اصالت داره، 4 اینچ بیشتر به درد نمی خوره، بقیه کمپانیها اشتباه می کنن، اون موقع نمی تونستی به بقیه موبایلها بلوتوث کنی ،می گفتن کلاس کار اپل هست، تعصب تا کجا میتونه مانع دیدن بشه. الان که یک سال و خورده ای هست که سایز بزرگتر از 4 اینچ میزنه اگه سوال می کنی حرفی برای گفتن ندارن البته باز هم کلاس میذارن و میگن اپل یه چیز دیگه هست. شما مطمئن باش اپل هر کاری بکنه باز هم میگن یه چیز دیگه هست. خود اپل فهمیده که سیاستش در مورد حفظ ساختار گوشی اشتباه بوده و بعد از سالها اصلاح کرده. توی اخبار معتبر بخون به علت اینکه اپل نواوری خاص امسال توی گوشیهاش نداشته سرمایه گذارهای اپل ناراضی بودن. خودشون میدونن چه خبره، ولی این متعصبین از همه جا بی خبر فقط میگن به به و چه چه. این، افسوس داره، این آه و فغان داره. راحت راحت ملت رو می گردونن و باهاشون بازی می کنن و باز هم همه میگن اپل به به. شرکتهای دیگه تند و تند دارن فناوریهای بیشتری ارائه میدن حالا اپل چی؟ معلوم نیست، فقط اسمش و سیب گاز زدش. باز هم از همه بچه های پدال عذرخواهی می کنم. هر دفعه این 911 رو در سایت پدال میاره به اینکه باز هم با همون طرح تکراری داره فقط سود می کنه، آدم یه جوری میشه.
افرادی هستن که نمیتونن بعضی از بزرگ ها را ببنین چون از همون اول محقر بودن ، حقیر بزرگ شدن و با حقارتشون باقی خواهند موند. این افراد ناخودآگاه با بزرگی ها ، اصالت ها و کلا اسم های ماندگار مخالفن و یه جورایی تو هر موضوعی سریع جبهه میگیرن و میرن بسمت فرد ضعیف ، بدون اینکه فکر کنند حق با کی هست ؟؟!!! چون میخوان به ذات خودشون و فردی که وجه مشترک با کمبودهای شخصی شان داره رجعت کنن. که در سطح جامعه هم از این جور افراد و این ژست ها خیلی بود و هست … (( البته اضافه کنم منظور از حقیر اصلا معنی ، فقیر نیست. چون بعضی افراد مال ندارن اما منش بالا دارن و افرادی هم مال فراوان دارند اما … )) البته این تیپ افراد نمیشه بهشون گفت بیمار ، فقط یه طیفی از بافت جامعه هستن که نه در ایران بلکه در همه ی جوامع موجودِ
شایان
۶ مهر ۱۳۹۴با سپاس از مهرداد فراهانی عزیز بابت نوشتن مطلب بالا به نظرم برای برند با اصل و نسبی مثل پورشه این قیمت میتونه مناسب باشه چه بسا کم بخاطر تعداد محدودش گرچه میتونست قدرتش بیشتر باشه
شهاب
۶ مهر ۱۳۹۴اگه یه پورشه 911 زیبا و دلنشین توی دنیا باشه اون همین مدله
معلوم شد که رفقای المانیمون دارن به یه نتایجی تو طراحی این ابراسپورت میرسن
reza
۷ مهر ۱۳۹۴فقط واسه مصارف کلکسیونی ارزش داره ، وگرنه تو قیمتش به مشخصات فنی که ارائه میده نمی ارزه
فرزاد
۶ مهر ۱۳۹۴بسیار عالی و با ابهت
1A1
۶ مهر ۱۳۹۴پورشه دوست نداشتم ولی خداییش تزئیناتشو نمای عقبش خیلی چسبید بخصوص اون چراغاش در عقب.
The Best Or Nothing
۶ مهر ۱۳۹۴به نظر من هم قیمتش بیشتره
چون فکر میکنم بیشتر ماشین های آلمانی و ایتالیایی بیشتر پول برندشو میخورن
نظر شخصی من بود. حالا ببینیم دوستان چه میفرمایند
سیاوش
۶ مهر ۱۳۹۴کاش مال من بودی …
سیاوش
۶ مهر ۱۳۹۴یک خودروی افسانه ای با طراحی و مهندسی بی نظیر
پورشه واقعا کار درستی میکنه که خیلی طراحیش رو تغییر نمیده
البته نسل به نسل بهتر میشه
moein
۶ مهر ۱۳۹۴یه سوال
ظرفیت سرنشینان 911 چند نفره؟؟؟
2 نفر یا 4 نفر؟
من
۶ مهر ۱۳۹۴پسر بد اشتوتگارتی 2 سرنشینست
امير علي
۶ مهر ۱۳۹۴فقط پانامرا ابهتی که پانامرا داره هیچ ماشینی ندار
Archi KHAN
۶ مهر ۱۳۹۴پورشه و گل سرسبد اون 911
احمد باقری
۶ مهر ۱۳۹۴گل سرسبد پورشه، 911! عجب حرف خنده داری. انصافا طراحی یک ماشین در این سبک و سیاق باید خیلی بهتر از اینها باشه. عجیبه که اینقدر ضعیف طراحی شده. توی تهران چند بار از نزدیک دیدم، گفتم شاید از نزدیک جلوه دیگه ای داشته باشه، ولی واقعا نمای جلوی افتضاحی داره. هر چی هم ازش نمونه جدید تولید میشه بهتر که نمیشه هیچ، بدتر میشه. خدا را شکر که بقیه مدلها مثل 918 و کاین، طراحی قشنگی دارن، وگرنه پورشه رو باید ضعیف ترین شرکت از نطر طراحی قلمداد می کردیم. حیف این همه تکنولوژی و مهارت در موتور و قطعات ماشین که با طراحی نمای جلو، به گند کشیده میشه.
احمد باقری
۶ مهر ۱۳۹۴دقیقا از جلو، قورباغه ای است که داره میخنده. بهتره بره از روی یک حیوون دیگه طراحی کنه. چقدر این اصالت داره؟ کشورهایی در دنیا بودند که واقعا دارای تاریخ عظیم و با اصالتی بودن، ولی الان چی دارن، فقط میگن قبلا اصالت داشتیم، اصالت به ظاهر نیست، همین که شبیه قبل باشه این میشه اصالت! اصالت، یعنی نوآوری، یعنی پیشرفت رو به جلو. اینها اصالت یک خودروساز هستند یعنی به پیشرفت خودش ادامه بده، تکرار پیشرفت هست که اصالت رو میسازه نه تکرار طراحی. اگه همین ماشین، دقیقا با همین طراحی، ساخت شرکتی مثل سانگ یانگ بود، به واالله اگه تمام این متعصبین به این طراحی 911، حتی نگاش می کردن، حالا چون پورشه هست، فقط میگن به به و چه چه، چه اصالتی. چقدر اصیل. حالا بعضیها میگن سانگ یانگ نمیتونه این طراحی رو انجام بده که دیگه مغلطه هست.
شایان
۷ مهر ۱۳۹۴آقا احمد شما شاید درست بگی ولی یکی از مصداق های اصالت در طراحی اتومبیل حفظ پایه کاره که پورشه در این ضمینه شاید سرآمد باشه درسته در مدل خاص مثل 918 و کاین و حتی پانامرا تقریبا تغییرات انجام شده در طراحی ولی اگر خوب ببینیشون حفظ پایه طراحی توشون موج میزنه(گرچه در 918 کمتر مصداق میکنه چون مدلش خاصه) حفظ اصالت فقط قیافه نیست پورشه اصالتشو از طراح اولیه این خودرو یعنی فردیناند پورشه فقید داره مطمئنا هم خریداران این اتومبیل به این امر اهمیت میدن(البته در خار از ایران چون در ایران ایمان دارم چنین چیزی نیست)
احمد باقری
۷ مهر ۱۳۹۴شما هنوز هم منظور منو متوجه نشدی. شما بدون توجه به اینکه این ماشین پورشه هست، نظر بده، ببینم یکبار میتونی این کار رو بکنی. اگه این ماشین رو تویوتا طراحی کرده بود، تا الان بارها و بارها همین بچه های پدال می گفتن که از دنیا عقب مونده، تمام طراحیهاش تکراری شده. همین الان هم با اینکه تویوتا طراحیهای بسیار متنوع تری از پورشه داره(البته میدونم پورشه فقط در بعضی کلاسها، خودرو تولید میکنه) ولی باز هم همه ما میگیم که تکراری شده و باید یه دستی به سر محصولاتش بکشه. ما فقط چشمامونو بستیم و پورشه هر کاری بکنه، مطمئن باش هر کاری بکنه، طرف نمیاد بگه پورشه بده. من دفعه قبل هم مثال زدم، گفتم کمپانی اپل که یک کمپانی کاملا انحصاری هست، اون موقع فقط موبایل با اندازه 4 اینچ میزد از هر کی سوال می کردی می گفتن اصالت داره، 4 اینچ بیشتر به درد نمی خوره، بقیه کمپانیها اشتباه می کنن، اون موقع نمی تونستی به بقیه موبایلها بلوتوث کنی ،می گفتن کلاس کار اپل هست، تعصب تا کجا میتونه مانع دیدن بشه. الان که یک سال و خورده ای هست که سایز بزرگتر از 4 اینچ میزنه اگه سوال می کنی حرفی برای گفتن ندارن البته باز هم کلاس میذارن و میگن اپل یه چیز دیگه هست. شما مطمئن باش اپل هر کاری بکنه باز هم میگن یه چیز دیگه هست. خود اپل فهمیده که سیاستش در مورد حفظ ساختار گوشی اشتباه بوده و بعد از سالها اصلاح کرده. توی اخبار معتبر بخون به علت اینکه اپل نواوری خاص امسال توی گوشیهاش نداشته سرمایه گذارهای اپل ناراضی بودن. خودشون میدونن چه خبره، ولی این متعصبین از همه جا بی خبر فقط میگن به به و چه چه. این، افسوس داره، این آه و فغان داره. راحت راحت ملت رو می گردونن و باهاشون بازی می کنن و باز هم همه میگن اپل به به. شرکتهای دیگه تند و تند دارن فناوریهای بیشتری ارائه میدن حالا اپل چی؟ معلوم نیست، فقط اسمش و سیب گاز زدش.
باز هم از همه بچه های پدال عذرخواهی می کنم. هر دفعه این 911 رو در سایت پدال میاره به اینکه باز هم با همون طرح تکراری داره فقط سود می کنه، آدم یه جوری میشه.
Archi KHAN
۱۰ مهر ۱۳۹۴افرادی هستن که نمیتونن بعضی از بزرگ ها را ببنین
چون از همون اول محقر بودن ، حقیر بزرگ شدن و با حقارتشون باقی خواهند موند.
این افراد ناخودآگاه با بزرگی ها ، اصالت ها و کلا اسم های ماندگار مخالفن
و یه جورایی تو هر موضوعی سریع جبهه میگیرن و میرن بسمت فرد ضعیف ، بدون اینکه فکر کنند حق با کی هست ؟؟!!!
چون میخوان به ذات خودشون و فردی که وجه مشترک با کمبودهای شخصی شان داره رجعت کنن.
که در سطح جامعه هم از این جور افراد و این ژست ها خیلی بود و هست …
(( البته اضافه کنم منظور از حقیر اصلا معنی ، فقیر نیست. چون بعضی افراد مال ندارن اما منش بالا دارن و افرادی هم مال فراوان دارند اما … ))
البته این تیپ افراد نمیشه بهشون گفت بیمار ، فقط یه طیفی از بافت جامعه هستن
که نه در ایران بلکه در همه ی جوامع موجودِ