پورشه چند ماه پیش نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ پانامرا را رونمایی کرد و حالا پرچمدار خانوادهٔ این ماشین را هم معرفی کرده است. این مدل، پانامرا توربو S E-Hybrid مدل ۲۰۲۱ است که نهتنها قویترین عضو خانوادهٔ پانامرا است بلکه دومین محصول قدرتمند پورشه هم محسوب میشود. قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی این سوپرسدان آلمانی مثل گذشته از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت تشکیل شده است اما موتور بنزینی حالا قویتر شده و ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
علاوه بر این، باطریها هم بزرگتر شده و حالا ۱۷.۹ کیلووات ساعتی هستند. به لطف این ارتقاءها، مجموع خروجی قوای محرکهٔ پانامرا توربو S هیبریدی به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. به لطف این نیرو، هردو نسخهٔ سدان و اسپرت توریسمو ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکنند و حداکثر سرعت آنها هم به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت میرسد.
اما علاوه بر این توربو S هیبریدی قدرتمند، یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی دیگر بنام پانامرا ۴ E-Hybrid هم به خانوادهٔ این ماشین اضافه شده که پایینتر از پانامرا 4S E-Hybrid قرار میگیرد. این مدل به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی مجهز است که درون گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه ادغام شده است. این ترکیب مجموعاً ۴۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و خودرو را ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت پانامرا ۴ E-Hybrid هم ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
اما علاوه بر این مدلهای پلاگینهیبریدی، پورشه نسخۀ دیگری از سدان خود یعنی پانامرا 4S مدل ۲۰۲۱ را هم معرفی کرده است. این مدل از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. پانامرا 4S جدید درصورتیکه به پکیج سفارشی Sport Chrono مجهز باشد، ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
طبق اعلام پورشه، پانامرا توربو S E-Hybrid میتواند تا ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند درحالیکه این عدد در مدل ۴ E-Hybrid برابر با ۵۶ کیلومتر است. هردو مدل هماکنون در آلمان قابل سفارش هستند و در ماه سپتامبر به نمایندگیهای فروش میرسند. این پانامراهای هیبریدی در ایالاتمتحده اما از اوایل سال آینده قابل خریداری خواهند بود و تا پیش از بهار ۲۰۲۱ راهی نمایندگیهای فروش نخواهند شد.
msh_ferrari
۳۰ مهر ۱۳۹۹ای جانم پورشه
محمد
۳۰ مهر ۱۳۹۹خیلی خفنه
Amin-mc20
۳۰ مهر ۱۳۹۹700 برای سداننننن!!!!!!!!!
واقعا دیگه با وجود این کی میره تایکان میخره درسته تازه پرفورمنس شده اندازه تایکان ولی هم صدا داره هم گیربکس عالیه این
راستی پکیج اسپرت کرونو همون گیربکس pdk هست؟
MSKR 8326
۳۰ مهر ۱۳۹۹پکیج کرونو اسپورت یه سری تنظیمات کامپیوتری پورشه هست که پورشه اون رو تو ظاهر یه ساعت خوشگل روی داشبورد ارائه میده.
همه هم سفارش میدن.
Amin-mc20
۱ آبان ۱۳۹۹پس گیربکس pdk جزوش نیست اونو جدا میگیرن
Hadi
۳۰ مهر ۱۳۹۹این S E hybrid جدید خیلی بهتر شده…
۷۰۰ اسب بخار و ۸۷۰ نیوتن گشتاورش خیلی عالیه…
مدل استیشن هم خیلی باحاله…
از هر لحاظ بهتر شده…
عالی و بی نقصه ?
RezaRs
۳۰ مهر ۱۳۹۹زیبا و عالی
دوس دارم ببین اقازاده ها چطور از لین مدل وارد میکنن ) شایدم خودشون خارج شدن )
سورنا
۳۰ مهر ۱۳۹۹خواهشن دیگه نگو آقا زاده لطفن خوهشن التماس میکنم بگید انگل زاده
زیزیگولو
۳۰ مهر ۱۳۹۹قدرت مدلای قبلی پورشه پانامرا ((مدلای ۲۰۱۹ به قبل)) با اون همه تجهیزات هیچوقت نمیتونستن یه ماشین باز رو ارضاء کنن چون قدرتشون در حد یک سوپر اسپرت واقعی نبودو رقیبای قدرتمندتری با قیمت کمتر داشتن که این نقطه ضعف خیلی بزرگی بودش ((منظورم فقط پانامرا بود و نه مدلای دیگه پورشه)) …. البته الان خیلی بهبود پیدا کرده و خیلی بهتر شده
Amin-mc20
۳۰ مهر ۱۳۹۹الان یه سوال
پانامرا رو با چی مقایسه کردی که به این نتیجه رسیدی که قدرتش خوب نیست؟نکنه با 765lt مقایسه کردی
زیزیگولو
۳۰ مهر ۱۳۹۹امین اگر کامنت منو دقیق بخونی آخر کامنتم نوشتم این مدل از پانامرا توربو S هیبریدی قدرت خیلی خوبی داره و نسبت به مدلای دیگه پانامرا در نسلای قبلی خیلی،خیلی بهتر شده چون داره که قوای محرکه با خروجی ۷۰۰ اسب بخار ارائه میکنه ….. ولی مدلای ۲۰۱۹ به پایین پانامرا مثل پورشه پانامرای GTS 2019 قیمت پایه ای به مراتب بیشتر از رقیبای خودش داره یعنی میشه با خرج کردن دلار کمتر اسب بخار بیشترو لذت بیشتری رو خرید پس بنابراین خریدن یک پورشه GTS 2019 احتیاج به دلیلای قانع کننده تری داره چون پانامرای ۲۰۱۹ با قیمت پایه حدود ۱۲۸۰۰۰ دلار ۴۵۳ اسب بخار نیرو رو تحویل میده و این در صورتی هستش که بی ام و M5 با ۱۱۰۰۰۰دلار ۶۱۷ اسب بخار و مرسدس بنز E63 AMG با حدود ۱۰۷۳۵۰ دلار قیمت ۶۰۳ اسب بخار خروجی داره و حتی میشه با پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار یه بی ام و M8 گرن کوپه با ۶۰۰ اسب بخارو خرید (( بازم میگم من گفتم مدل ۲۰۱۹ به پایین ولی به نظر من این مدل ارتقاء پیدا کرده و عالی شده))
Amin-mc20
۱ آبان ۱۳۹۹«قدرت مدلای قبلی پورشه پانامرا ((مدلای ۲۰۱۹ به قبل)) با اون همه تجهیزات هیچوقت نمیتونستن یه ماشین باز رو ارضاء کنن چون قدرتشون در حد یک سوپر اسپرت واقعی نبودو رقیبای قدرتمندتری با قیمت کمتر داشتن که این نقطه ضعف خیلی بزرگی بودش ((منظورم فقط پانامرا بود و نه مدلای دیگه پورشه)) …. البته الان خیلی بهبود پیدا کرده و خیلی بهتر شده»
اون سوپر اسپرتی که گفتی چی بود اون وسط چه ربطی به پانامرا داشت اصلا مگه پانامرا قراره سوپر اسپرت باشه؟
زیزیگولو
۱ آبان ۱۳۹۹آره امین پانامرا سوپر اسپرت نیستش بلکه یه سدانه اسپرته ((تجمیع ظاهر سدان و روحیه اسپرت در پورشه پانامرا)) ….. این اشتباهای تایپی همیشه تحت هر شرایطی هر چقدرم که حواست جمع باشه گاهی اوقات از دست در میره و پیش میاد، حتی بارها شده که خود نویسنده های خبرا و مقاله های سایت پدالم اشتباه تایپی کوچیک دارن
پارسا عشق ماشین
۳۰ مهر ۱۳۹۹خوشگل مثل همیشه
مهدی
۳۰ مهر ۱۳۹۹700 اااااسسسسببببب!!!!!!!
عجیبلخلقه داره خیلی دیگه اصن نسخه قبلیش که خیلی سریع بود ببین این دیگه چیه
Ramin
۳۰ مهر ۱۳۹۹یه سوال مگه تایکان نیومده
پس پانامرا واسه چی جدیدش اومد
اونم هیبریدی
خب مگه تایکان بهتر نیست ؟
Amin-mc20
۳۰ مهر ۱۳۹۹تایکان نه صدا داره نه دنده عوض میکنه فقط میره جلو خوب حوصله آدمو سر میبره چرا یکی باید به جای این تایکان بخره
ارشیاSVJ
۳۰ مهر ۱۳۹۹بلاخره اون مختص پیست اسمش جی بود؟!
SS
۳۰ مهر ۱۳۹۹? Panamera GTS
یاور
۳۰ مهر ۱۳۹۹تو عکسا این ماشین به رنگ نقرابی هم همین مدله یا استیشنه؟ چقدر زیباست
Reza ar
۳۰ مهر ۱۳۹۹کاش موتور با توان ۶۲۰اسبی توربو s رو میذاشت که با موتور برقی جمعا ۷۵۰اسب بخار تولید کنه(حداکثر توان هر دو موتور مثل این که همزمان بدست میاد) اون موقع دیگه خیالش از بابت amgهم کاملا راحت بود ولی در کل عالیه
بهراد
۳۰ مهر ۱۳۹۹تک تک اسب بخارای پورشه مثل مورچه های کارگر میمونن.
گروهی، حساب شده کار میکنن.پورشه تقریبا برای GT73 خط و نشون کشیده.اگه وزنشو بتونه 100 تا بیاره پایین ، خیلی وضعش فرق می کنه.
ولی من GT 4door انتخاب میکنم