با ۲۰ سال سابقه در زمینه تیونینگ، به نظر میرسد که «ویمر» مناسبترین کمپانی برای استخراج بیشترین پتانسیل قدرت در یک خودرو باشد؛ چیزی که دقیقاً بر روی این مدل خاص از پورشه انجام شده است. اگر فکر میکنید که ۹۹۷ قدیمی شده، حتماً باید این نمونه از آن را ببینید. پوشش طلایی رنگ در این خودرو، یک تغییر جزئی است، ولی با قدرت ۸۲۸ اسببخار و گشتاور ۸۷۰ نیوتنمتر در نسخه تیونینگ ۹۱۱ توروبو کابریو همخوانی دارد.
ویمر به منظور رسیدن به این سطح قدرت فوقالعاده، موتور استاندارد شش سیلندر تخت پورشه با خروجی ۴۷۳ اسببخار و ۶۲۰ نیوتنمتر را گرفته و با نصب دو توربوشارژر جدید، تعویض شمعها، تقویت لولههای فشار و قدرت بیشتر در پمپ سوخت، آن را ارتقا داده است. همه این تغییرات، باعث بهبود قابلملاحظهای در شرایط پیشرانه شده و این نسخه از ۹۱۱ توربو، هماکنون میتواند به سرعت سرسامآور ۳۶۳ کیلومتر بر ساعت برسد و همینطور، سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در زمان ۱۰/۱ ثانیه ثبت کند؛ یعنی دقیقاً زمانی که یک هیوندای i20 میتواند از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته شاید این ۸۲۸ اسببخار تمام پتانسیل این موتور قدرتمند نباشد، ولی احتمالاً ۹۹ درصد ظرفیت آن آزاد شده است. کلاچ استاندارد ۹۱۱ نیز با یک نمونه اسپورتی جایگزین شده و در همین حال، یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدّ زنگ با کنترل الکترونیکی سوپاپ و کاتالیستهای اسپورت اضافه شده است. اگر به عنوان یک مالک یک ۹۱۱ توربو، دنبال یک قدرت بیشتر با استفاده از آپگرید «ویمر» باشید، برای تنظیمات جدید موتور باید هزینهای برابر ۳۹ هزار یورو بپردازید. ضمن اینکه استفاده از آپشنهایی مانند سیستم تعلیق تنظیمشونده KW و چرخهای ۱۹ اینچی الترالگرا O.Z. برای شما هزینهای برابر ۷۵۰۰ یورو خواهد داشت.۱۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مهرداد شیدایی
۲۱ دی ۱۳۹۴دیروز شایعه ای در رسانه ها پخش شد مبنی بر مجوز واردات شورولت و محصولات اپل. از پدال خواهش می کنم این موضوع را پوشش بدهد.
Ashkan
۲۱ دی ۱۳۹۴فک نمیکنم شایعه بوده باشه چون ابلاغیه اش هم ضمیمه متنی که بنده خوندم بود…
Aydin
۸ بهمن ۱۳۹۴شورتات رو نمیدونم اما کمپانى اپل اینطورى ک گفتن أصلا علاقه اى براى صادرات محصولاتش و إعطا ى نمایندگى در ایران نداره.
king 918
۲۱ دی ۱۳۹۴یعنی فقط با دو تا توربو حجیم تر به این قدرت و عملکرد رسیده پس چرا خود کمپانی همچین کاری
نمیکنه ؟
Hitler
۲۱ دی ۱۳۹۴چون موتور دهنش سرویس میشه و عمر مفیدش کاهش پیدا میکنه
king 918
۲۱ دی ۱۳۹۴فکر نکنم چون الان کونیخ زگ هم همین کارو میکنه یه موتور 8سیلندر با دو توربو هیولا یعنی همه کونیخ زگ ها عمر مفیدشون کمه …….
mehran911
۲۱ دی ۱۳۹۴دقیقا
موتور های توربو با boost بالا باید فشار و دمای زیادی رو تحمل کنن که عمر مفید رو کاهش میده یعنی توربو شارژر علاوه بر مزایایی بسیااار زیادش مشکل افزایش استهلاک رو داره
این موضوع یکی از دلایل زیادی طول عمر و کم بودن استهلاک خودرو سازی هایی مثل تویوتاست که کمتر از توربو شارژر با boost بالا استفاده میکنن
mehran911
۲۱ دی ۱۳۹۴دوست عزیز
دلایل زیادی داره که از بین اونا میشه به این نکته اشاره کرد که پورشه به غیر از توان موتور به مصرف سوخت و آلایندگی و استهلاک خودرو خیلی توجه میکنه چون پورشه هیچ وقت نمی خواهد رکورد ( بیش از 70 درصد از تولیدات تاریخ پورشه که هنوز در حال تردد هستند ) که نشان دهنده استهلاک بسیاااار کم خودرو های پوشه است را از دست بدهد
البته نباید این رو هم فراموش کرد که پورشه برای نیاز بازار و رقابت با سوپر اسپرت ساز های دیگه خودرو تولید میکنه پس وقتی کمتر خودرویی توانایی رقابت با 911 توربو اس رو با 560 اسب داره نیازی به قدرت بیشتر نیست این در حالیست که پورشه 911GT2 RS افسانه ای در سال 2010 معادل 620 اسب قدرت داشت پس پورشه میتونه اینکارو بکنه
king 918
۲۱ دی ۱۳۹۴اره شاید فقط به خاطر مصرف سوخت و استهلاک و…باشه
البته 911 توربو اس شتاب ثانویه قابل توجهی نداره پورشه میتونه یه مدل جدید از 911 یا یه مدل جدید با توربو شارژ های پر حجم و موتور های بالاتر از 6 سیلندر مثل کونیخ زگ درست کنه فقط برای حد اکثر سرعت یا شتاب ثانویه عالی چون جای یه همچین ماشینی تو سبدش خالیه هر چند 918 هم شتاب و سرعت خیره کننده ایی داره ولی به 350 بلکه یکم بیشتر ختم میشه پس تولید یه همچین ماشینی اونو خیلی از رقیباش جلو میندازه ……
sina
۲۱ دی ۱۳۹۴تازه توربو اس جدید 580 اسب بخار
moein
۲۱ دی ۱۳۹۴هر کاری هم بکنه هنوزم یه قورباغه بد ریخته و زیره بقیس
saeid
۲۱ دی ۱۳۹۴بسم حق
درسته عشق من
یه قورباغس
ولی قورباغه ای که با چسبندگی زبونش
کل حشرات دور و برش و یکجا به درون دهنش میبلعه !!!
بنظرم دور و برش نپلکی بهتره
قورباغه ای میشی : )))
احمد باقری
۲۱ دی ۱۳۹۴باز هم همون طراحی اسفناک و مزخرف. عین اینکه طراحی ژیان رو بگیری و تا سال 2040 همون طراحی رو تکرار کنی و فقط موتور قویتر روش بذاری که سرعت و شتابش بیشتر بشه و بتونی در تست سرعت، بقیه ماشینها رو شکست بدی. همه چیز ماشین به قدرت موتور، شتاب و سرعت نیست، باید زیبا هم باشه، واقعا این چه طراحی بیخود و افتضاحیه که داره سالها تکرار میشه. دوست عزیزی در یکی از کامنتهاش نوشته بود که اگر در آلمان هم مثلا مردم به همین وضع موجود راضی باشن و رقابت نباشه، خب شرکت خودروساز هم به خودش زحمت نمیده و مثل همیشه فقط میره دنبال پول. این طرح از دوران دایناسورها مونده و کاملا مشخصه که چرا پورشه مثل خیلی از شرکتهای خودروسازی دیگه به خودش زحمت طراحی مجدد رو نمیده، به خاطر اینکه طرفدارانش نمیخوان، فقط میخوان سریع بره، حالا آشغال هم بود، بود. فراری رو آدم میبینه حال میکنه، هر سال دو سه تا طرح جدید و دیدنی، پورشه دیگه واقعا گندش رو درآورده.آخه نباید کمی هم برای طراحی جدید و نوآوری در طراحی، تلاش و هزینه کنه؟
KING 918
۲۱ دی ۱۳۹۴خدایی طراحی جدید نداشته یه لحظه با انصاف فکر کن ببین طراحی جدید نداشته …….
بذار من برات بگم
از سری باکستر و کیمن
باکستر اسپایدر فکر کنم ندیده باشی یکی از زیبا ترین خودرو های اسپرت و جوان پسند با هوا کش های بزرگ چراغ های فوق العاده زیبا و موتور 375 اسب بخاری که رنگ سفید وقرمزش دیوانه کنندس امکان نداره بیبینی بگی زشته
یکی هم کیمن GT4 که رنگ زردش اصلا انگار یه اثر هنریه با موتور 385 اسب بخاری و اسپویلر مخصوص ریس و استایلش حیرت اوره
911 های جدید مخصوصا توربو و GT3 انصافا خیلی قشنگن ( مگه کلا از 911 خوشت نیاد)
خدایی هرچی هم از زیبایی پانامرا و کاین بگم کمه مخصوصا مدل های 2015
در مورد زیبایی پانامرا که خودت میدونی اما از موتورش همین بس که با 2 تن وزن و اون همه امکانات شتابش 3.6 یعنی یه سوپر اسپرت لوکس کاین هم که رکوردار پیست نوربرگ رینگه
اما 918 یه طرح جدید فوق العاده زیبا که جای هیچ ایرادی نداره هیچ کس نمیتونه به طراحیش ایراد بگیره حتی یکی که از پورشه بدش میاد مثل شما
و این طرح جدید ایی میژن که واقعا شاهکاره و بی نهایت زیباست
پس طراحی جدید هم داره اگه دقت کنی برادر ……
saeid
۲۱ دی ۱۳۹۴بسم حق
این خودرو اثر هنریه
زیبا نیست
معلومه که زیبا نیست
من شیفتشم
معرکس
فوق العادس
این طرح معرکه و واسه چی تغییر بدن ؟
میگی بقیه بدشون میاد
تو یه پست
کامنت اول و بذار و نظرسنجی با + – دادن به کامنتت بذار
ببین طرفدارا و مخالفای این طرح چقدره !!!
در ضمن 918 به اون مدرنی و میخوای از کی زشت تر بدونی ؟
afshin
۲۲ دی ۱۳۹۴اتفاقا طرفدارای پورشه عاشق طراحی کلاسیک سری 911 هستند
درسته از از دهه 60 زبان طراحی 911 عوض نشده ولی با مرور زمان پیشرفت کرده
911 هم کلاسیکه هم مدرن
یاس ی
۲۲ دی ۱۳۹۴با سلام خدمت همه بچه های گل پدال،
من اسمم احمد دینارزهی هست و بعد از دو یا سه سال همراهی با پدال اولین بار هست که کامنت میزارم، البته مجبور شدم، راستش بعضی از دوستان نظراتی میدن که برای یک نفر که عاشق خودرو باشه مثل من عجیبه که ایا ایشون به دنیای خودرو علاقه مندن یا صرفا طرفدار برند خاصی هستن.
چون کسی که عاشق خودرو باشه انتقاد میکنه ولی اینکه از برند معتبری مثل پورشه جوری حرف بزنه انگار راجب پیکان صحبت میکنه جالبه !!!!!!!!
من عاشق خودرو هستم و چندین برند را خیلی دوست دارم ولی هیچ وقت توی بیست و چند سال گذشته یادم نمیاد که از برندی یا مدلی اونقدر بدم بیاد که بتونم راجبش اینجوری صحبت کنم.
نظر دوستان واقعا محترم ولی بعضی وقتها ادم ناراحت میشه از جو بوجود اومده.
مرسی که وقت گذاشتین.