پورشه با معرفی نسل جدید مدل پیست محور GT3 نشان داد که میتواند همه چیز را بهبود بخشد.
این مدل از یک موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکند که میتواند خروجی ۵۰۳ اسب بخار را به همراه داشته باشد که از نسل قبل این مدل با خروجی ۴۹۳ اسب بخار قویتر و کمی ضعیفتر از مدل RS نسل قبل است که ۵۱۳ اسب بخار قدرت دارد.
در این نسل پورشه بیشترین سعی خود را کرده تا میزان قابلتوجهی از وزن این خودرو را کم کند و این کار سبب شده تا برخی تغییرات مانند شیشههای نازکتر، باتری با وزن کمتر، استفاده از کاپوت فیبر کربنی، اصلاح سیستم اگزوز و… صورت بگیرد که در نهایت باعث شده تا این خودرو کاهش ۳۰ کیلویی وزن را داشته باشد.
اسپویلر عقب این خودرو به سبک گردن قو شکل گرفته که به نوع خود عجیب است اما مهمترین کار را قسمت زیرین باله انجام میدهد.
دیفیوز جلو نیز بهخوبی کار خود را انجام میدهد و شما میتوانید متوجه شوید که جریان هوا را به چه شکل درستی منتقل میکند و میتواند برای تعادل بخشیدن به زاویههای باله عقب میتواند تنظیم شود.
با این تغییرات و عملهایی که صورت گرفته است این مدل میتواند در حداکثر حالت تهاجمی خود ۳۸۵ کیلوگرم دانفورس تولید کند که یعنی نسبت به نسل قبلی ۱۵۰% افزایش داشته است.
در این مدل برای اولین بار است که سیستم تعلیق جلو از نوع دو جناقی در این مدل از پورشه GT3 مورد استفاده قرار گرفته است.
واکنش فرمان نیز بسیار دقیق است و با چرخاندن آن واکنش بسیار سریع چرخها را متوجه میشوید گرچه در ابتدای کار فرمان شبیه بقیه ۹۱۱ ها جلوه نمیکند اما بعدها آن را جبران میکند و هندلینگ و پرفورمنس خارقالعادهاش را به نمایش میگذارد.
سرعت واکنش کمکفنرهای جلو نسبت به نسل قبل نیز دو برابر بهبود یافته و واکنش سریعی از خود نشان میدهند و میتواند از جادههای پردستانداز بهخوبی و در کمال آرامش عبور کند البته مدل دیگری هم به نام تورینگ در راه است که میتواند نرمتر عمل کند.
در رانندگی در سرعت پایین شاید برخی صداها به داخل کابین داخل شوند که به خاطر شیشههای نازکتر بوده اما همینکه که سرعت بالا و بالاتر برود دقت و خونسردی در آن بهوضوح قابل روئیت است.
لاستیکهای آن از نوع میشلن پایلوت کاپ ۲ هستند که چسبندگی را بهخوبی حفظ میکنند.
گیربکس آن هم از نوع ۷ سرعته دو کلاچه PDK است که مانند تمامی مدلها بهخوبی دندهها را کنترل میکند.
دانفورس این خودرو باعث میشود که در پیچها چسبندگی بهخوبی حفظ شود که باعث افزایش اعتماد به نفس شده و این همان چیزی است که لذت رانندگی را با همراه دارد.
باوجود این تغییرات اگر شما با رانندگی با مدلهای GT3 نسل قبل آشنا هستید باید آن را اصلاح کنید زیرا این نسل با نسلهای قبل تفاوتهای زیادی دارد. اما حالا این مدل گیراتر سریعتر و برافروختهتر است که آن را شبیه به یک هیولا میکند.
این خودرو تعادل را برجستهتر کرده و سریعتر از آنچه هست نشان میدهد و اینها باعث میشوند که بتواند یک دور پیست نوربرگرینگ را ۱۸ ثانیه سریعتر از نسل قبل طی کند و حالا که من آن را میرانم میدانم که پکیج Aero نیز نقش مهمی را بازی میکند.
در کل این خودرو یک سلاح به تمام معنا است که بهتر و سریعتر میراند و من حاضر هستم برای این پرفورمنس خارقالعاده و فنربندی و هندلینگ آن که قطعاً از مدل تورینگ بهتر است ۱۶ هزار پوند بالاتر نسبت به نسل قبلی آن بپردازم.
مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ GT3
- پیشرانه: ۶ سیلندر تخت با حجم ۳۹۹۶ سیسی
- قدرت: 503BHP در دور موتور ۸۴۰۰
- گشتاور: ۴۷۰ نیوتن متر در دور موتور ۶۱۰۰
- شتاب صفر تا صد: ۳.۴ ثانیه
- بیشینه سرعت: ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت
- وزن ناخالص: ۱۴۳۵ کیلوگرم
- مصرف سوخت: ۱۳ لیتر در صد کیلومتر
- آلایندگی CO2 در کیلومتر: ۲۹۳ گرم
- قیمت: ۱۲۷,۸۲۰ پوند
ترجمه: محمد دهقان
AMIR / ARMI
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰همیشه پدال از کمپانی ها امار میزاره
این بار من میخوام از از پدال امار بزرام
در طول چهار الی پنج هفته مطلب سایت رو برسی کردم
تعدادی اخبار متفرقه تعدادی بوده مطالب مشترک بین کمپانی ها مثل مقایسه و نظر سنجی ها هستن
ولی بیشتر مطالب مستقیم مربوط به کمپانی ها هستش
از این تعداد یه اماری گرفتم جالب توجه هستش که به شرح زیر هست
کل مطالبی که برسی کردم حدود 270 تا بوده
المان 39 درصد
امریکا 17 درصد
ژاپن 12 درصد
ایتالیا 10 درصد
کره 7.5 درصد
چین 6.5 درصد
خسته نباشید با این توازن
AMIR / ARMI
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰فرانسه رو یادم رفت بنویسم که فقط 2 درصد هستش
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰البته اون ۷/۵٪ کرهایها هم مربوط میشد به فراخوان و انفجارهای آتشین !
new Ramin
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای امیر نمایشگاه شانگهای برگزار شد و پدال در باره چینی ها مطلب گذاشت اگر برگزار نمیشد الان چین 2 درصد بود. پدال هر2 هفته یا 10 روز در مورد چینی ها مطلب میزاره . درباره کره ای هر 5 روز. در باره سوپر اسپرت ها ایتالیایی تقریبا هر 2 روز اما بقیه کمپانی ها مخصوصاً آلمانی ها هر روز مطلب میزاره. متاسفانه تعادل نداره مطالب
.
.
اما این پورشه.
در خاص بودن پورشه شکی نیست قیمت پایه 161 هزار دلاریش هم خوبه. ولی نسخه فول شخصی سازی شده 278 هزار دلاری زیادی گرونه… ( با مراجعه به وبسایت پورشه و انتخاب کشور آمریکا و سپس انجام مراحل و شخصی سازی خودرو خود میفهمید 278 هزار دلار یعنی چی ) اما اگر قیمت را فراموش کنیم تقریباً بی نقصه…
.
ولی من 911 توربو اس رو بیشتر میپسندم
ولی خب ، این هم بسیار خوب است.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی واقعاً انتظار دارید به جای آلمانیها ، از چینیها یا کرهایها مطلب بگذارد !!!
یعنی اگر این سطح انتطار شماست ، دیگه این دنیا به همراه پدال به درد نمیخوره !!!
صنعت خودرو یعنی اول آلمان و سپس باقی بزرگان !
یعنی من نمیدونم چطوری میشه که اصل استفاده و یادگیری از مقالات را ول میکنید و میچسبید به مسائل خالهزَنَک بازی تا جو به هم بریزه !
پدال بهترین مقالات را ترجمه میکنه برای تمام سَلایق و اگر بخواد بچسبه به چینیهایی که هر ثانیه یه مدل جدید از ناکجا آباد میسازند و ارائه میکنند که نمیشه دیگه اومد و لذت برد !
قاسم
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ببین نوید باز داری شروع میکنیا!!؟؟ وگر ژاپنیها رو بستم به رگبار خودت خواستی ها !! گفته باشم
REVO
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰انشاالله پدال خبرهای چین رو ب یک مقاله در هر فصل برساند!
R@m!n
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰حاضرم پول بدم
Zakaria
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰جو رو چرا متشنج میکنی آخه، پدال خبرارو از منابع دیگه میگیره، تو ایران نمیشه که تولید محتوا کنی درباره ماشین و دستت باز باشه درباره برند و کشور و … دست پدال نیست که کره و چین خبر درخوری ندارن. الان دوره آلمانیاس ، دهه نود میلادی و اواخر 80 دوره ژاپنیا بود و قبلشم آمریکایی ها؛ اما الان فقط آلمانه که پرفورمنس ماشیناش رو حفظ کرده و بقیه هم پرفورمنس رو گزاشتن تو جعبه دورش سلفون پیچیدن رفتن دنبال کراس اوور و ماشینای برقی که چندان باب میل ماشین دوستا نیست. مشکل بعضیا اینجا اینه که عشق برندن نه عشق ماشین. چون عاشق بنزن از بی ام و متنفرن درحالی که عشق ماشین نمیتونه از هیچکدوم متنفر باشه.
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا من که نمیتونم برای اینکه عاشق لامبو هستم از فراری بدم بیاد اگه هم فراری دوست دارم از مکلارن بدم بیاد چون همه ماشینن شاید یکی رو از یکی بیشتر دوست داشته باشم ولی نمیتونم از یکی بدم بیاد یا متنفر باشم ولی متاسفانه بعضی ها همینطورین برای این که مکی رو دوست دارن از فراری لامبو متنفرن یا از لامبو خوششون میاد از مکلارن فراری بدشون بیاد این مکلارن فراری لامبورگینی هم مثالن تو همه جا همینطوریه مثل شورلت فورد و داج یا بی ام و بنز آئودی
ارشیا
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تقصیر پدال نیست
تقصیر تئوری توطئه است و توهم
#نه_به_خرید_از_موتوری
AMIR / ARMI
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تئوری توطئه ؟؟
خوبه امار دقیق تر نزاشتم وگرنه سکته میکردید
این اخباری هست که از بین ده ها خبر مهم که در سایت ها منتشر میشه انتخاب میشه برای ترجمه
تنوع کلاس های خودرو های المانی بسیار محدود تر از امریکا و ژاپن هستش
استارت اپ ها هم هیچ سهمی ندارن مگر خبر خاصی باشه ازشون
من اعتراضی ندارم چون مترجم و نویسنده علاقشون به سمت خاصی هستش
صرفا خواستم به افرادی که تازه علاقمند شدن به دنیای خودرو بگم اخبار اینجا محدود و انتخاب شده هستش
Google
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تقصیر پدال نیست عزیزان پدال رسالت خبری خودشون رو انجام میدن هر خبری اومد باید ترجمه کنند نمیشه که مثلا چون یکی از خودروسازان ژاپنی خوشش نمیاد بیاد بگه پدال فلان مطلب رو کاشکی می گذاشتی یه دو سه روز میگذشت بعد ترجمه میکردی بندگان خدا بگن چشم بعد یکی دیگه هم از اونطرف بگه این خبر رو چرا ترجمه نکردید دو سه روز ازش میگذره
اگه قرار باشه هر کی از راه میرسه بگه چرا اینجوری نکردید چرا اونجوری نکردید که سنگ رو سنگ بند نمیشه
مهدی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰حالا نتیجه گیری این آمار چیه؟
وقتی تولید خبر آلمانی ها بیشتره چکار میشه کرد؟ الان دوره ی آلمانی هاست و همه سایت ها بیشتر درمورد اونا بحث میکنن
Ahmedreza2002
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خب تا حدی میشه بهش حق داد
اخه بقیه سایتا هم تقریبا همینن
new Ramin
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای ahmedreza 2002
بقیه وبسایت های کجا ؟ داخلی که اره حدودا اینجورین ولی خارجی ها نه.
حتی وبسایت های نه چندان معروف خارجی هم هیچ فرقی بین کمپانی ها نزاشتن و بیشتر اخبار جدید رو پوشش میدن… چه چینی چه آلمانی
.
البته دست اندرکاران پدال یه تیم خیلی بزرگ نیست شاید کل سایت پدال و اینیتساگرام و تلگرام رو فقط 9 یا 10 نفر اداره میکنن. همین هم خوبه.
( البته فکر کنم 9 یا 10 نفر )
سردبیر
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰درود. آمار جالبی بود امیر عزیز. ممنون از دقت نظر شما. سعی می کنیم اخبار برندها و کشورهای دیگر هم تا حد ممکن پوشش بدهیم. ولی فکر می کنم اگر از منابع معتبری مثل موتورترند و کارانددرایور و سایت های خبری خودرویی دنیا هم آمار بگیریم، تفاوتی با آمار پدال نداشته باشه. به هر حال درست یا غلط و با هر دلیلی، محتوی بیشتری در حال تولید از برندهای آلمانی فولکس، ب ام و، پورشه و بنز در دنیا صورت می گیرد تا سایر کشورها.
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بله آقای سردبیر ، طبیعی است که آلمانی ها برای ماشین هاشون تلاش بیشتری میکنن و هزینه بیشتری میکنن ، در تولید محتوا هم باید اول از همه باشند .
خب قطعا با افراد معروفی مثل مت واتسون، رابطه بیشتری دارند آلمانی ها ، چون مثل این است شما در ایران یک ماشین خوب بسازی ،پس سعی و تلاش خودتو میکنی در تولید محتوا و فیلم و برنامه ، حداکثر توانت رو قرار بدی.
اوضاع آلمانی ها هم همینطوره ، برای ماشین هاشون خرج بیشتری میکنن ، در هر ضمینه ایی ، پس در تولید محتوا و خبر های رسانه ایی و قرار داد با افراد معروف و برنامه سازان تاپ دنیا ، سعی میکنن بیشترین رابطه رو داشته باشن تا در دید باشند
طبیعی از خبر از آلمانی ها بیشتر باشه
نکته بعدی اینه که بیشتر برند های آلمانی ، برند های پرمیوم بازار هستند و در اولین خبر و برسی ، همیشه سعی میکنن که اول باشن
مثل بنز eqs ، که مت واتسون انگلیسی رو آورده بودن ، جدید ترین و تکنولوژیک ترین ماشین بنز آلمانی رو برسی کنه
Ahmad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰این آمار یکم عجیبه یعنی مثلا خودروهای انگلیس هیچ درصدی ازش مطلب منتشر نشده، حتی اگه رولزرویس و بنتلی و مینی رو هم با آلمانی ها حساب کرده باشی بازم مکلارن، آستون مارتین، جگوار لندروور و لوتوس یه درصدی از آمار خواهند داشت که بین پنج تا ده درصد منطقیه
AMIR / ARMI
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نه درسته من از قلم انداختم بنویسم
سهم انگلیس ۶ درصد بوده
که در مجموع میشه ۱۰۰ درصد
میتونید یه آمار بگیرید از مطالب یک ماه منتشر شده یکم پایین یا بالا تقریبا به آمار من میرسید
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا امیر ، شما الان خودت دقت کن ، پدال برسی نسل جدید gt3 رو گذاشته ، و دوساعت هم هست که خبر نگذاشته ، تا این برسی دیده بشه
برای این برسی زحمت کشیده ک برای پدال مهم هست که دیده بشه
کار آلمانی ها هم همینطور هست
مثلا ماسل کار های آمریکایی ، نیازی با تبلیغ ندارن ، چون اینقدر دوستدار و عاشق دارن که اصلا نیازی به تبلیغ نبست
ولی آلمانی ها چون گرون هستن ، خب نیاز بیشتری به تبلیغ دارن و از دسترس بیشتر مردم خارج هستن ، به دلیل قیمت بالا ، مدل های تاپ رو میگم ، این چند سال اخیر ، دوره ، دوره آلمانی هست و هر چیزی دوره ایی دارد ،مثل ژاپنی ها و آمریکایی ها، البته در خصوص آمریکایی ها فقط دوج است که همانند گذشته در اوج هست
بقیه خیلی جالب عمل نکردن
مثل فورد که سدان ها رو بازنشسته کرد
یا شورلت که چه بلایی بر سر کامارو آورد
akrh78
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب چیکار کنن از خودشون خبر بسازن؟ برن با امریکایی ها مصاحبه کنن؟ شما برو 5 تا سایت خارجی هم بررسی کن اگه غیر این بود بعد انتقاد کن
زیزیگولو
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر من اون چیزی که باعث لذت بردن از رانندگی میشه احترام به قوانینو حقوق دیگران و تمیزو مرتب بودندماشین هستش چون لذت بردن از رانندگی ربط چندانی به مدلو سال ساخت ماشین نداره ولی البته نمیخوام بگم که اصلاً مهم به حساب نمیاد ولی عامل اصلیم نیستش … خُب شاید دیدین که یه ماشین مدل پایینِ ترو تمیز با راننده ای که به ماشینش عشق میورزه چه حس زیبایی رو به آدم میده و چطور آدمو به وجد میاره و به زندگی امیدوار میکنه که این حس اون راننده هستش که بهمون منتقل میشه و زندگی همین چیزاست مثل پاک کردن شیشه ماشین با عشق چون اگه اینا رو بلد نباشیمو فکر کنیم که لذت رانندگی تو مدلو سال ساخت و غیره هستش حتی اگه بالاترین مدل و گرون قیمت ترین ماشین دنیا رو هم داشته باشیم بعد از یه مدت ازش خسته میشیم و دیگه از اون لذتی نمیبریم
چون رمز لذت بردن اینه که ما نفس عملو مکانیسم لذت بردن رو بلد باشیمو قدر داشته هامونو بدونیمو تو زمان حال باشیم و شکرگزار
یانکی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر کامنتهای من رو قبلا دیده باشی همیشه گفتم که پدال بد جور از آمریکاییها متنفره و عشق آلمانی.دیروز یکی از طرفداران آلمانی گفت چرا خبر تست پورشه gt3 رو نمیزاری لامصب سه سوته گذاشت پدال.همین پست راجب به نسکار که همه سایتهد جداگانه پوشش دادن پدال هر سه ماشین رو یه جا و خیلی محدود معرفی کرد.تو مسابقات درگ به جا اینکه بره درگهای استاندارد که تو پیست مخصوص با ابزار دقیق زیر نظر انجمن هات رود انجام میشه رو بزاره میره درگهای احمقانه پیدا میکنه.مطلب چند روز پیش دورانگو هلکت برای سه الی چهار ماه پیش بود که گذاشتن.یه بار قرار شد که تاریخ ماسل کارها رو بزاره یه نصفه نیمه از موستانگ گذاشت پیچوند.در ضمن کی گفته آلمانیها بیشترین اخبار رو تولید میکنن فقط یه هنسی تو هفته بیش از 7 الی 8 بار اخبار جدید رو میکنه.مثال تیرکس ماموت که پدال خبری ازش نزاشته.زمان همه چی رو روشن میکنه بازم ثابت میکنم پدال آلمان پرسته و آمریکا ستیز.
porsche
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آره مخصوصا درگ های love car که آمریکایی پرستن
Amirreza
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰شما اینطدری فکر کن چون بهانه ی دیگه ای ندارین ، چه بخوای چه نخوای هیچ کشوری به اندازه آلمان تو ساخت ماشیناش دقت نمرکنه و روی اونها سخت گیر نیست و همین آمار نشون میده که نتیجه زحماتشونم گرفتن
Amirreza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اتفاقا به نظر من کاملا منصفانست
علی turbo s
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یانکی من دیروز به اقا شاهین گفتم چرا خبر رانندگی با gt3رو نمیزارید اما این سومین بار بود که میگفتم ٬باراول دقیقا ۲۲روز پیش بود .
پس لطفا قبل قضاوت کمی فکر.
ممنون از نویسندگان پدال.
Philipp
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰خب آلمان چنتای کمپانی مشهور داره؟
پنج تا (ب ام و. پورشه. مرسدس بنز. فولکس واگن. آئودی) که تازه خود مرسدس فعالیتش اندازه 4 تا کمپانی درجه یکه
آمریکا چهار تا و نصفی (تسلا. جنرال موتورز-متشکل از شورلت و کادیلاک- فورد)
ایتالیا دوتا (فراری. لامبورگینی)
ژاپن چهار تا(تویوتا. مزدا لکسوس نیسان)
کره دوتا و نصفی( کیا هیوندا. جنسیس)
بعد شما انتظار داری نسبت مطالب این کشورها برابر باشه؟
Philipp
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰پ.ن: دوج رو حساب کردم ولی یادم رفت بنویسمش
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ببینید یه دیدگاه بی پایه از نظر چطور جو رو متشنج کرد. ظاهرا ایشون نمیدونن که اخبار به نسبت اندازه، سطح و خروجی خودروسازی کشور ها تو سایت ها قرار میگره.
اگه فضا مثل سابق بود باید شاهد لایک و دیس لایک های نجومی و درگیری شدید بودیم این زیر!
علی turbo s
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نویسندگان سایت واقا شاهین خیلی خیلی ممنون از این پست . دمتون گرم.
ببخشید چند بار تکرار کردم که این پست رو بزارید.
درهر صورت ممنون.
علی turbo s
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰این لعنتی خدای مهندسی.
150 درصد دان فورس بیشتر نسبت به قبل .
فنر بندی فوق العاده که هم برای جاده وهم برای پیست عالیه.
گیربکس PDK ٬فرمان پذیری عالی
انجین ناب وتست های سنگین رو انجین
کیفیت
تایم عالی تو نوربرگ رینگ
دیگه چی میخاین ٬ دوست داشتنی و عالی
Philipp
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی خب متاسفانه زشته
و من اگه بخوام بین این و نسل قبلیش یکی رو خریداری کنم نسل قبلو می خرم
Farzad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه عشقه ، عشق ❤
مهندسی بی نهایت و ظریف که هر سال شگفت انگیز تر از سال قبلش میشه .
هیچ جایگزینی نیست ( شعار پورشه ) .
R@m!n
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰18 ثانیه سریع تر !!!!!!!!
گیربکس جدید پورشه واقعا بی نظیره و از اون طرف الحاقیات بدنه هم کاملا تاثیرشو گذاشته.
دوست داشتنی ترین آلمانی ❤❤
MOS
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰فوقالعادس
از چیزی که خود پورشه گفته سریع تره مت واتسون تونست صفر تا صد ۲.۸ باهاش ثبت کنه
منتظر GT3 RS و GT2 RS هستیم
علی turbo s
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰واااااایییییی gt2rs چی بشه.
این نسل 992 یکی ازبهترین نسل های 911 ست.
Amirreza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا فکر اینکه قراره یه ماشین از اینم سریعتر باشه خیلی عجیبه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰مت واتسون با پورشه عالی شتاب میگیره اما دیمون رو دادن دستش هی نتونست باهاش شتاب بگیره!یا این با آمریکایی مشکل داره یا واقعا نمیتونه آمریکایی هارو کنترل کنه،خیلی برام جای تعجبه!
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اره واقعا
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من واستون اصلا راننده نیست ، ناشیه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ناشی نیست بهتره بگیم ضد آمریکایی…
Aran Milan
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه خدای مهندسیه فقط کاش قیافه ماشیناشو یکمی بهتر کنه
علی turbo s
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اقایان پورشه همین شکلیه ٬پورشه شبیه پورشه ست٬مکلارن شبیه مکلارنه ٬فراری شبیه فراریه ٬لامبو شبیه لامبو.
یعنی میخاین پورشه بیاد شبیه فراری یا مکی یا لامبو بشه.
Amin
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته
ولی فکر میکنم منظورشان اینه که پورشه خیلی وقته که از این پلتفرم فولکس بیتل استفاده میکنه و پلتفرم کلی تغیر نکرده( البته اهمیتی هم نداره..) ولی مثلا فرلری از سال ۱۹۵۰ تا الان پلتفرم های زیادی رو امتحان کرده ک طراحی های متفاوت و زیادی داره و انعطاف پذیر و خلاق هست
ولی خب ،این پلت فرم پورشه براشون آنقدر خوبه که بعد از حدود ۷۰ سال هم هنوز بهش پایبند هستن،ولی من شخصا دوست دارم که یکم انعطاف پذیر تر بشه تا خلاقیتش رو تو طراحی بسنجیم
Philipp
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بله
کاررا جی تی پورشه بود
این هم پورشه هست؟
یا دست گل محمد 6 ساله از تهران؟
با اختلاف بدون خلاقیت ترین پورشه هست توی طراحی
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا عالیه!
.
.
.
#پورشه-سلطان-مهندسی????
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بقول مردی سراشپز پدال بجای این که دستور پخت ماشینای چینی بزاری یه دستور پخت هم از مهندسی المانی بزار
Amirreza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰۷۰۰۰ قاشق غذا خوری اصالت بعلاوه ۶۰۰ کیلو گرم مهندسی ناب آلمانی و ۶ تن ظرافت و دقت = پورشه ۹۱۱
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰باشه قراره بزودی آلمانی ها و ایتالیایی ها و آمریکایی ها و… رو هم بذارم
1
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یک اعجوبه افسانه ای باوجود خودروهای بسیار قدرتمند تر از این خودرو اما گمان نکنم پس از این نظیر این خودرو بوجود بیاد.
porsche
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ever ahead
۱۵۰ درصد داون فورس بیشتر ؟؟!!(تو کتم نمیره)
دوستان عزیز درباره ی تست های سخت و طاقت فرسای این هیولا می تونین یه سرچ ساده کنید که ارزشش رو بیشتر بفهمید.
راستی امروز تو یکی از خبرگذاری های خارجی دیدم زده
turbo s 911
0-100 1.5 ثانیه(نسخه هیبریدیش)
راسته ؟؟؟!!!!
porsche
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا در حال تاییده؟
new Ramin
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای شاهین.
مطالب صنعت خودرو باید جذاب ، جامع ، مفید باشن. وقتی چنین مطالبی باشن آدم از صنعت خودرو لذت میبرد.
.
متاسفانه ارسال لینک مطالب به شخصی شما یا ایمیل سایت پدال دنگ و فنگ زیادی دارد آیا ارسال میشود. به ایمیل ارسال شد نشد و…. ( یک بار به ایمیل پدال فرستادم ولی پاشخی دریافت نشد…)
.
یه مطلبی پیدا کردم مفید است. جامع است و دقیق هست. میتوانم لینک را همینجا بدهم شما یه تا فردا یا پش فردا زحمت ترجمه را بکشید ؟؟
.
اگر پاسخ بدهید ممنون میشم.
علی turbo s
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بستگی داره مطلبش چی باشه؟!
میشه بگی موضوعش چیه؟!
new Ramin
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای علی توربو اس 2 تا مطلب هست
یکیش تجربه رانندگی پورشه تایکان توربو اس کراس توریسمو 2021 هست ! 10 روز پیش توسط موتورترند تست شد ( توسط تاپ گر هم تست شد )
.
یکی دیگه مقایسه 2 تا خودرو هست و میگه کدوم برای خرید بهتره! ( خودرو خارجی )
.
اقای شاهین همچنان منتظر پاسخ گویتان هستم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه چینیه نیازی نیست خودتو خسته نکن…
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر کردم گفتی ارسال لینک دانگ فانگ زیادی داره
new Ramin
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰دانگ فانگ !! ؟؟؟
اقای ناشناس سابق
ارسال لینک که خیلی آسونه.
یه بار برای ایمیل پدال کلی مطلب نوشتم لینک رو دادم. رفتم لینک رو چک کنم ببینم درسته یا نه بعد وارد ایمیل شدم متاسفانه دوباره از اول شد همه تایپ کرده بودم غیب شده بود !!
یه بار دیگه هم فرستادم و ارسال شد به ایمیل پدال ولی پاسخی از پدال دریافت نکردم…
.
اقای شاهین منتظر پاسخ گویتان هستم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰جالب بود ممنون از ترجمه شما?❤️
Amirreza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه ۹۱۱ نماد اصالت و ظرافت کل تاریخ برند پورشس ، همونطور که اس کلاس آبروی بنزه ، ۹۱۱۱ هم آبروی پورشس ، یه ماشین بینهایت زیبا که ارزشی بالاتر از یه ماشین داره
מקסימיליאן?ماکسیمیلیان
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ضمن تبریک ماه رمضان خدمت شما کاربر محترم?
در خط دوم به اشتباه ۹۱۱۱ نگارش کردید.
Amirreza
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰بله متاسفم راستش یکم بی دقتی بود
מקסימיליאן?ماکسیمیلیان
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰هنری از استاد : «پورشچیان» ??
نام هنر : «پورشه» ۹۱۱ جیم تا ۳ ?
(Gt3)?
سطح کیفی : «پورشه!»?
شماره پلاک : «پورشه» ۹۱۱ جیم تا ۳ ?
מקסימיליאן?ماکسیمیلیان
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰سخنی از ماکسیمیلیان!
Amirreza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشچیان که نه ه داره ، نه ب داره ، نه ک داره ، فقط یدونه چه داره ، که اونم پورشه نداره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یه دونه ″ر″ داره!????
mm.yarlou
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی قدرتمند و فرزند خلف پورشه وخانواده ۹۱۱ هستش فقط جلو کاپوتش به نظرم یکم نافرم هست
امیرحسین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام،کدوم مدل ۹۱۱ قویترین نسخش هست؟
علی turbo s
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰درهرنسل 911gt2rs قویترین محسوب میشه.
بعداز اون بستگی به شرایط داره مثلا 911turbo s دردرگ از 911gt3و 911gt3rs برتره.
اما gt3و gt3rsدر پیست نوربرگ رینگ از 911turbo s بهترن.
porsche
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تو خط مستقیم 911 turbo s
تو پیست gt2 rs
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰جدای از بحث فنی، اون ورودی های رو کاپوت واقعا طراحیش رو بد کرده.
امیرحسین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام،تشکر از جوابتون جناب علی turbo s و جناب porsche?